Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi 80 audi 80 felgi audi 80 audi Tarcze, hamulce forum a6 LED
Maglownica Audi Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Wyświetlacze LCD Układy hamulcowe Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0 ABK] Jak wymienić rozrząd  
Autor Wiadomość
scyzor 
Audi 80 Maniak


Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: DAREK
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 52
Skąd: GARWOLIN


Wysłany: 2010-01-06, 17:06   [2.0 ABK] Jak wymienić rozrząd

witam prosze o opis kogoś kto wymieniał rozrząd w 2.0 motorze -musze wymienic i przydałyby się wskazówki -szukałem ale nie znalazłem -robiłem rozrząd w golfie 3 -1,8 -chyba jest podobnie -na co zwrócic uwage--jeżeli był już taki temat to prosze o linka będe zoobowiązany
<mikolaj>
_________________
SCYZOR
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1005
Skąd: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2010-01-06, 17:50   

http://www.audi80.pl/b4-a...t=abk+rozrz%B1d
 
 
Sechcio 
Nowy Klubowicz


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 6
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2010-01-06, 18:10   

W pierwszej kolejności trzeba zdemontować paski od klimatyzacji, pomp wody i wspomagania i alternatora. Pasek klimy demontowany jest przez odkręcenie 4 nakrętek na kole przy wale korbowym. Bodajże są pod klucz 10. Pasek obu pomp i alternatora zdejmujesz przez zluzowanie na naciągaczach.
Zdejmujesz osłonę paska rozrządu. Górną to po prostu odczepiasz z zaczepów. Z dolną jest troszkę gorzej. Po odkręceniu tych 4 nakrętek na kole od paska klimatyzacji i zdjęciu samego koła tworzy się dostęp do śrub mocujących koło napędzające alternator i obie pompy. Odkręcasz 4 śruby imbusowe (chyba pod klucz 6) znajdujące się we wgłębieniu koła na wale korbowym. Niestety inaczej nie zdejmie się osłony. Po odkręceniu zdejmujesz koło i już wszystko jest na wierzchu. Jeszcze tylko zdemontowanie dolnej części osłony przez odkręcenie 4 śrub mocujących ją do bloku.
Pasek demontujesz luzując naciągacz. Zakładając zwróć uwagę na ustawienie znaków na kołach wałka rozrządu, korbowym i pośrednim, żeby nic się nie przestawiło. Wymieniając pasek dobrze jest jeszcze osłonić chłodnicę najlepiej jakimś kartonem żeby nie pokrzywić lamelek. A odkręcając śruby imbusowe te na wale korbowym lepiej użyć jakiegoś dobrego klucza żeby nie omkneły się śruby bo potem dopiero jest jazda. Wiem bo sam tak miałem. :-D odkręcając je blokujesz rozrząd najlepiej chyba na wałku rozrządu, tylko dobrze jest mieć kogoś do pomocy. Ja robiłem to sam więc blokowałem na samym wale korbowym zaczepiać o wystające gwintowane szpilki.
Powodzenia w pracy
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
scyzor 
Audi 80 Maniak


Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: DAREK
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 52
Skąd: GARWOLIN


Wysłany: 2010-01-07, 01:35   

dzięki chłopaki ,a jak napinamy napinacz i czy trzeba pózniej ustawiać zapłon :?:
_________________
SCYZOR
 
 
 
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: dci
Typ: L3
Nadwozie: Kombi
Imię: Wojtek
Pomógł: 136 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3906
Skąd: Jelenia Góra


Wysłany: 2010-01-07, 09:14   

Na poczatek popraw temat Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic, jezeli dobrze wszystko ustawisz tak jak było to powinno byc OK ale ja zawsze kontroluje zapłon i ewentualnie koryguje
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Nowy nabytek Laguna PhIII grandtour
 
 
 
Krzysztof_Suliko [usunięt
[Usunięty]



Wysłany: 2010-01-07, 13:25   

Koledzy a co ile km się wymienia rozrząd ? Co 60 000 km ?
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
romeo 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 388


Wysłany: 2010-01-07, 19:33   

WOJTEK26 napisał/a:
Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic

<hmm> <hmm> u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???
 
 
 
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1005
Skąd: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2010-01-07, 20:09   

Nie ma czegoś takiego jak brak magicznej kreski tylko brak cierpliwości w jej odnalezieniu, najlepiej kręcić wałem i na spokojnie znaleźć kreskę potem oznaczyć ( ja zrobiłem to zwykłym markerem, zalałem kreskę a po wyschnięciu usunąłem wkrętakiem nadmiar farby i została biała krecha).Po takim zabiegu podczas ustawiania zapłonu na włączonym silniku bez problemu zlokalizujesz "magiczną" kreskę.
 
 
aldi 



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 398 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 7223
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-01-07, 20:22   

romeo napisał/a:
WOJTEK26 napisał/a:
Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic

<hmm> <hmm> u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???
Z tego co wiem to występują dwa rodzaje rolki napinającej większa z takim cylindrycznym napinaczem obok przykręcony torxem do rolki. I mniejsza z wbudowanym napinaczem. Jeśli się mylę to poprawcie bo coś takiego powiedział gość w sklepie mojemu koledze który kupował ten napinacz. Tak wyglądał on w ABK chyba z 93 roku. Napiełem go przy użyciu śrubokręta i nakrętki na tym napinaczu. Tradycyjny napinacz da się naciągnąć dwoma gwoździami i śrubokrętem.

Ja miałem taką wygodę że silnik leżał na ziemi.
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 2781
Skąd: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2010-01-08, 06:11   

romeo napisał/a:
u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???


Wtedy trzeba mieć lampe z regulacją kąta, ustawić lampę na 6 stopni i wyregulować zapłon na znaczek ZZ.
_________________
Audi 80 - beznadziejne przypadki naprawiam!
 
 
adam_ek
[Usunięty]



Wysłany: 2010-01-08, 15:37   

Zanim wywalisz stary pasek przy zdjętych pokrywach zrób dodatkowy znak na wałku który napędza aparat zapłonowy. A tak w ogóle to ja zawsze robię kilka dodatkowych znaków korektorem i w ten sposób nie trzeba ponownie ustawiać zapłonu. W ten sam sposób poradziłem sobie z wymianą czujnika halla, kilka dodatkowych znaków na aparacie zapłonowym przed wyjęciem i po wyjęciu i również nie trzeba ustawiać zapłonu. Sprawdzone Vagiem.
 
 
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: dci
Typ: L3
Nadwozie: Kombi
Imię: Wojtek
Pomógł: 136 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3906
Skąd: Jelenia Góra


Wysłany: 2010-01-08, 15:39   

Jezeli zaden paprak wczesniej nie grzebał przy silniku to nie trzeba robic zadnych dodatkowych znaków wszystkie juz sa naniesione tyczy sie to równiez wałka posredniego. 8-)
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Nowy nabytek Laguna PhIII grandtour
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
romeo 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 388


Wysłany: 2010-01-08, 20:38   

krisiun1 napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak brak magicznej kreski

to wyobraz sobie ze u mnie nie ma :roll:
czarekj napisał/a:
Wtedy trzeba mieć lampe z regulacją kąta, ustawić lampę na 6 stopni i wyregulować zapłon na znaczek ZZ.

dzięki
 
 
 
Bailando 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Wiek: 29
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 69
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 2010-01-26, 12:54   

Pytanie moze troszke z innej beczki, ale nie chce zakladac nowego tematu bo po czesci jest on pokrewny. Mianowicie w jakich granicach moze oscylowac wymiana rozrzadu, pasek, rolka z napinaczem? Wiem, ze z tym jest roznie ale interesuje mnie pogladowa cena od, do?
Pozdrawiam ;-)
 
 
aldi 



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 398 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 7223
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-01-26, 13:18   

Cena części 130-150 zł robocizna 100-300 zł zleży czy będziesz robił u mechanika na wiosce czy gdzieś w większym mieście. Reasumując szykuj 230-450zł.
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



forum audi 80
warsztat warszawa


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: Regeneracja turbiny ::

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16