Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0 ABK] Jak wymienić rozrząd  
Autor Wiadomość
scyzor 
Audi 80 Maniak


Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: DAREK
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty tech.: 52
Miasto/Region: GARWOLIN


Wysłany: 2010-01-06, 17:06   [2.0 ABK] Jak wymienić rozrząd

witam prosze o opis kogoś kto wymieniał rozrząd w 2.0 motorze -musze wymienic i przydałyby się wskazówki -szukałem ale nie znalazłem -robiłem rozrząd w golfie 3 -1,8 -chyba jest podobnie -na co zwrócic uwage--jeżeli był już taki temat to prosze o linka będe zoobowiązany
<mikolaj>
_________________
SCYZOR
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty tech.: 1005
Miasto/Region: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2010-01-06, 17:50   

http://www.audi80.pl/b4-a...t=abk+rozrz%B1d
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Sechcio 
Nowy Klubowicz


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty tech.: 6
Miasto/Region: Warszawa


Wysłany: 2010-01-06, 18:10   

W pierwszej kolejności trzeba zdemontować paski od klimatyzacji, pomp wody i wspomagania i alternatora. Pasek klimy demontowany jest przez odkręcenie 4 nakrętek na kole przy wale korbowym. Bodajże są pod klucz 10. Pasek obu pomp i alternatora zdejmujesz przez zluzowanie na naciągaczach.
Zdejmujesz osłonę paska rozrządu. Górną to po prostu odczepiasz z zaczepów. Z dolną jest troszkę gorzej. Po odkręceniu tych 4 nakrętek na kole od paska klimatyzacji i zdjęciu samego koła tworzy się dostęp do śrub mocujących koło napędzające alternator i obie pompy. Odkręcasz 4 śruby imbusowe (chyba pod klucz 6) znajdujące się we wgłębieniu koła na wale korbowym. Niestety inaczej nie zdejmie się osłony. Po odkręceniu zdejmujesz koło i już wszystko jest na wierzchu. Jeszcze tylko zdemontowanie dolnej części osłony przez odkręcenie 4 śrub mocujących ją do bloku.
Pasek demontujesz luzując naciągacz. Zakładając zwróć uwagę na ustawienie znaków na kołach wałka rozrządu, korbowym i pośrednim, żeby nic się nie przestawiło. Wymieniając pasek dobrze jest jeszcze osłonić chłodnicę najlepiej jakimś kartonem żeby nie pokrzywić lamelek. A odkręcając śruby imbusowe te na wale korbowym lepiej użyć jakiegoś dobrego klucza żeby nie omkneły się śruby bo potem dopiero jest jazda. Wiem bo sam tak miałem. :-D odkręcając je blokujesz rozrząd najlepiej chyba na wałku rozrządu, tylko dobrze jest mieć kogoś do pomocy. Ja robiłem to sam więc blokowałem na samym wale korbowym zaczepiać o wystające gwintowane szpilki.
Powodzenia w pracy
 
 
scyzor 
Audi 80 Maniak


Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: DAREK
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty tech.: 52
Miasto/Region: GARWOLIN


Wysłany: 2010-01-07, 01:35   

dzięki chłopaki ,a jak napinamy napinacz i czy trzeba pózniej ustawiać zapłon :?:
_________________
SCYZOR
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
WOJTEK26 


Silnik: dci
Typ: L3
Nadwozie: Kombi
Imię: Wojtek
Pomógł: 136 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty tech.: 3906
Miasto/Region: Jelenia Góra


Wysłany: 2010-01-07, 09:14   

Na poczatek popraw temat Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic, jezeli dobrze wszystko ustawisz tak jak było to powinno byc OK ale ja zawsze kontroluje zapłon i ewentualnie koryguje
_________________


Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Nowy nabytek Laguna PhIII grandtour
 
 
 
Krzysztof_Suliko [usunięt 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: XXX
Typ: XX
Nadwozie: XXXXX
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 103
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty tech.: 456


Wysłany: 2010-01-07, 13:25   

Koledzy a co ile km się wymienia rozrząd ? Co 60 000 km ?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
romeo 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty tech.: 388


Wysłany: 2010-01-07, 19:33   

WOJTEK26 napisał/a:
Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic

<hmm> <hmm> u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???
 
 
 
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty tech.: 1005
Miasto/Region: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2010-01-07, 20:09   

Nie ma czegoś takiego jak brak magicznej kreski tylko brak cierpliwości w jej odnalezieniu, najlepiej kręcić wałem i na spokojnie znaleźć kreskę potem oznaczyć ( ja zrobiłem to zwykłym markerem, zalałem kreskę a po wyschnięciu usunąłem wkrętakiem nadmiar farby i została biała krecha).Po takim zabiegu podczas ustawiania zapłonu na włączonym silniku bez problemu zlokalizujesz "magiczną" kreskę.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 353 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty tech.: 6255
Miasto/Region: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-01-07, 20:22   

romeo napisał/a:
WOJTEK26 napisał/a:
Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic

<hmm> <hmm> u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???
Z tego co wiem to występują dwa rodzaje rolki napinającej większa z takim cylindrycznym napinaczem obok przykręcony torxem do rolki. I mniejsza z wbudowanym napinaczem. Jeśli się mylę to poprawcie bo coś takiego powiedział gość w sklepie mojemu koledze który kupował ten napinacz. Tak wyglądał on w ABK chyba z 93 roku. Napiełem go przy użyciu śrubokręta i nakrętki na tym napinaczu. Tradycyjny napinacz da się naciągnąć dwoma gwoździami i śrubokrętem.

Ja miałem taką wygodę że silnik leżał na ziemi.
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty <szukaj>
 
 
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 178 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 2761
Miasto/Region: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2010-01-08, 06:11   

romeo napisał/a:
u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???


Wtedy trzeba mieć lampe z regulacją kąta, ustawić lampę na 6 stopni i wyregulować zapłon na znaczek ZZ.
_________________
Audi 80 - beznadziejne przypadki naprawiam!
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adam_ek 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty tech.: 21
Miasto/Region: Biłgoraj/Lubelskie


Wysłany: 2010-01-08, 15:37   

Zanim wywalisz stary pasek przy zdjętych pokrywach zrób dodatkowy znak na wałku który napędza aparat zapłonowy. A tak w ogóle to ja zawsze robię kilka dodatkowych znaków korektorem i w ten sposób nie trzeba ponownie ustawiać zapłonu. W ten sam sposób poradziłem sobie z wymianą czujnika halla, kilka dodatkowych znaków na aparacie zapłonowym przed wyjęciem i po wyjęciu i również nie trzeba ustawiać zapłonu. Sprawdzone Vagiem.
_________________
adam_ek
 
 
 
WOJTEK26 


Silnik: dci
Typ: L3
Nadwozie: Kombi
Imię: Wojtek
Pomógł: 136 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty tech.: 3906
Miasto/Region: Jelenia Góra


Wysłany: 2010-01-08, 15:39   

Jezeli zaden paprak wczesniej nie grzebał przy silniku to nie trzeba robic zadnych dodatkowych znaków wszystkie juz sa naniesione tyczy sie to równiez wałka posredniego. 8-)
_________________


Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Nowy nabytek Laguna PhIII grandtour
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
romeo 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty tech.: 388


Wysłany: 2010-01-08, 20:38   

krisiun1 napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak brak magicznej kreski

to wyobraz sobie ze u mnie nie ma :roll:
czarekj napisał/a:
Wtedy trzeba mieć lampe z regulacją kąta, ustawić lampę na 6 stopni i wyregulować zapłon na znaczek ZZ.

dzięki
 
 
 
Bailando 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Wiek: 28
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty tech.: 69
Miasto/Region: Gdańsk


Wysłany: 2010-01-26, 12:54   

Pytanie moze troszke z innej beczki, ale nie chce zakladac nowego tematu bo po czesci jest on pokrewny. Mianowicie w jakich granicach moze oscylowac wymiana rozrzadu, pasek, rolka z napinaczem? Wiem, ze z tym jest roznie ale interesuje mnie pogladowa cena od, do?
Pozdrawiam ;-)
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 353 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty tech.: 6255
Miasto/Region: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-01-26, 13:18   

Cena części 130-150 zł robocizna 100-300 zł zleży czy będziesz robił u mechanika na wiosce czy gdzieś w większym mieście. Reasumując szykuj 230-450zł.
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty <szukaj>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 23