Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0 ABK] Jak wymienić rozrząd  
Autor Wiadomość
scyzor 
Audi 80 Maniak


Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: DAREK
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 52
Skąd: GARWOLIN


Wysłany: 2010-01-06, 17:06   [2.0 ABK] Jak wymienić rozrząd

witam prosze o opis kogoś kto wymieniał rozrząd w 2.0 motorze -musze wymienic i przydałyby się wskazówki -szukałem ale nie znalazłem -robiłem rozrząd w golfie 3 -1,8 -chyba jest podobnie -na co zwrócic uwage--jeżeli był już taki temat to prosze o linka będe zoobowiązany
<mikolaj>
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1005
Skąd: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2010-01-06, 17:50   

http://www.audi80.pl/b4-a...t=abk+rozrz%B1d
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Sechcio 
Nowy Klubowicz


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 6
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2010-01-06, 18:10   

W pierwszej kolejności trzeba zdemontować paski od klimatyzacji, pomp wody i wspomagania i alternatora. Pasek klimy demontowany jest przez odkręcenie 4 nakrętek na kole przy wale korbowym. Bodajże są pod klucz 10. Pasek obu pomp i alternatora zdejmujesz przez zluzowanie na naciągaczach.
Zdejmujesz osłonę paska rozrządu. Górną to po prostu odczepiasz z zaczepów. Z dolną jest troszkę gorzej. Po odkręceniu tych 4 nakrętek na kole od paska klimatyzacji i zdjęciu samego koła tworzy się dostęp do śrub mocujących koło napędzające alternator i obie pompy. Odkręcasz 4 śruby imbusowe (chyba pod klucz 6) znajdujące się we wgłębieniu koła na wale korbowym. Niestety inaczej nie zdejmie się osłony. Po odkręceniu zdejmujesz koło i już wszystko jest na wierzchu. Jeszcze tylko zdemontowanie dolnej części osłony przez odkręcenie 4 śrub mocujących ją do bloku.
Pasek demontujesz luzując naciągacz. Zakładając zwróć uwagę na ustawienie znaków na kołach wałka rozrządu, korbowym i pośrednim, żeby nic się nie przestawiło. Wymieniając pasek dobrze jest jeszcze osłonić chłodnicę najlepiej jakimś kartonem żeby nie pokrzywić lamelek. A odkręcając śruby imbusowe te na wale korbowym lepiej użyć jakiegoś dobrego klucza żeby nie omkneły się śruby bo potem dopiero jest jazda. Wiem bo sam tak miałem. :-D odkręcając je blokujesz rozrząd najlepiej chyba na wałku rozrządu, tylko dobrze jest mieć kogoś do pomocy. Ja robiłem to sam więc blokowałem na samym wale korbowym zaczepiać o wystające gwintowane szpilki.
Powodzenia w pracy
 
 
scyzor 
Audi 80 Maniak


Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: DAREK
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 52
Skąd: GARWOLIN


Wysłany: 2010-01-07, 01:35   

dzięki chłopaki ,a jak napinamy napinacz i czy trzeba pózniej ustawiać zapłon :?:
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
WOJTEK26 


Silnik: dci
Typ: L3
Nadwozie: Kombi
Imię: Wojtek
Pomógł: 136 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3906
Skąd: Jelenia Góra


Wysłany: 2010-01-07, 09:14   

Na poczatek popraw temat Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic, jezeli dobrze wszystko ustawisz tak jak było to powinno byc OK ale ja zawsze kontroluje zapłon i ewentualnie koryguje
 
 
 
Krzysztof_Suliko [usunięt
[Usunięty]



Wysłany: 2010-01-07, 13:25   

Koledzy a co ile km się wymienia rozrząd ? Co 60 000 km ?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
romeo 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 388


Wysłany: 2010-01-07, 19:33   

WOJTEK26 napisał/a:
Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic

<hmm> <hmm> u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???
 
 
 
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1005
Skąd: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2010-01-07, 20:09   

Nie ma czegoś takiego jak brak magicznej kreski tylko brak cierpliwości w jej odnalezieniu, najlepiej kręcić wałem i na spokojnie znaleźć kreskę potem oznaczyć ( ja zrobiłem to zwykłym markerem, zalałem kreskę a po wyschnięciu usunąłem wkrętakiem nadmiar farby i została biała krecha).Po takim zabiegu podczas ustawiania zapłonu na włączonym silniku bez problemu zlokalizujesz "magiczną" kreskę.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 391 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 6888
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-01-07, 20:22   

romeo napisał/a:
WOJTEK26 napisał/a:
Do napinania jest specjalny klucz ale mozna go sobie samemu zrobic

<hmm> <hmm> u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???
Z tego co wiem to występują dwa rodzaje rolki napinającej większa z takim cylindrycznym napinaczem obok przykręcony torxem do rolki. I mniejsza z wbudowanym napinaczem. Jeśli się mylę to poprawcie bo coś takiego powiedział gość w sklepie mojemu koledze który kupował ten napinacz. Tak wyglądał on w ABK chyba z 93 roku. Napiełem go przy użyciu śrubokręta i nakrętki na tym napinaczu. Tradycyjny napinacz da się naciągnąć dwoma gwoździami i śrubokrętem.

Ja miałem taką wygodę że silnik leżał na ziemi.
 
 
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 2762
Skąd: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2010-01-08, 06:11   

romeo napisał/a:
u mnie jest na torx, a co do zapłonu to jak go ustawic przy braku "magicznej"kreski 6st.???


Wtedy trzeba mieć lampe z regulacją kąta, ustawić lampę na 6 stopni i wyregulować zapłon na znaczek ZZ.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adam_ek 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Biłgoraj/Lubelskie


Wysłany: 2010-01-08, 15:37   

Zanim wywalisz stary pasek przy zdjętych pokrywach zrób dodatkowy znak na wałku który napędza aparat zapłonowy. A tak w ogóle to ja zawsze robię kilka dodatkowych znaków korektorem i w ten sposób nie trzeba ponownie ustawiać zapłonu. W ten sam sposób poradziłem sobie z wymianą czujnika halla, kilka dodatkowych znaków na aparacie zapłonowym przed wyjęciem i po wyjęciu i również nie trzeba ustawiać zapłonu. Sprawdzone Vagiem.
 
 
 
WOJTEK26 


Silnik: dci
Typ: L3
Nadwozie: Kombi
Imię: Wojtek
Pomógł: 136 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3906
Skąd: Jelenia Góra


Wysłany: 2010-01-08, 15:39   

Jezeli zaden paprak wczesniej nie grzebał przy silniku to nie trzeba robic zadnych dodatkowych znaków wszystkie juz sa naniesione tyczy sie to równiez wałka posredniego. 8-)
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
romeo 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 388


Wysłany: 2010-01-08, 20:38   

krisiun1 napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak brak magicznej kreski

to wyobraz sobie ze u mnie nie ma :roll:
czarekj napisał/a:
Wtedy trzeba mieć lampe z regulacją kąta, ustawić lampę na 6 stopni i wyregulować zapłon na znaczek ZZ.

dzięki
 
 
 
Bailando 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Wiek: 28
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 69
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 2010-01-26, 12:54   

Pytanie moze troszke z innej beczki, ale nie chce zakladac nowego tematu bo po czesci jest on pokrewny. Mianowicie w jakich granicach moze oscylowac wymiana rozrzadu, pasek, rolka z napinaczem? Wiem, ze z tym jest roznie ale interesuje mnie pogladowa cena od, do?
Pozdrawiam ;-)
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 391 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 6888
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-01-26, 13:18   

Cena części 130-150 zł robocizna 100-300 zł zleży czy będziesz robił u mechanika na wiosce czy gdzieś w większym mieście. Reasumując szykuj 230-450zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze warsztat warszawa forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 24