Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[ B4 1.9TDI 1Z ]Wymiana pompy wody bez zdejmowania rozrządu.  
Autor Wiadomość
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty tech.: 646
Miasto/Region: Śląsk


Wysłany: 2011-01-14, 00:15   [ B4 1.9TDI 1Z ]Wymiana pompy wody bez zdejmowania rozrządu.

Witam padła mi pompa wody i pomyślałem że zrobię opis do jej wymiany ;-)



A więc tak żeby wymienić pompę wody bez zdejmowania paska rozrządu musimy wykręcić całą pompę wody to nam ułatwi wymianę przedniego korpusu pompy. Wykręcamy nakrętki mocujące przewody z wspomagania zrzucamy opaski i przewody mamy z głowy i odkręcamy dalej te śruby co przechodzą przez łapę i obudowę pompy jeszcze zostaje odkręcić śrubę z góry od pompy wspomagania żeby można było łapę zdjąć ;-)


I śruby pod pompą wtryskową imbus i odkręcamy razem z mocowaniem osłony górnej silnika śrubę 13 zostawiamy na potem żeby pompa nie spadła


Jeszcze jedna sprawa jak to będzie u Was to nie wiem ale miałem problem z wyciągnięciem tej śruby pod spodem pompy wtryskowej chwytała minimalnie o takie wybrzuszenie w pompie łeb tej śruby i nie szło jej wyciągnąć musiałem pilnikiem lekko zeszlifować żeby wyciągnąć śrubę


Teraz zdejmujemy osłonę dolną silnika można na samym początku jak kto woli i poluźniamy śruby przez które reguluje się naciąg paska. Niestety tą dolną nie umiałem odkręcić i fexa poszła w ruch łeb odciołem resztę wykręciłem. Jedna śruba jest pod łapą trzeba ja poluźnić żeby szło poruszać pompą wspomagania i można zdjąć pasek.



Podkładamy miskę pod pompę i odkręcamy opaski trzymające przewody chłodzenia 3 szt.
Ja resztę wody w zbiorniczku zostawiłem przewód tylko ścisnołem ale można całą zlać


Została nam mała śruba 10-tka która jest przykręcona do osłony rozrządu można ja prędzej wykręcić bo inaczej nie wyciągniemy całej pompy bo osłona nas nie puści.


Wykręcamy śrubę 13 z lewej u góry i zdejmujemy całą pompę wody.


Tutaj mamy wykręconą przyczynę wycieku płynu jak zakręciłem kołem od pompy to strasznie rzęzi i ciężko chodzi.


Bierzemy na stół i rozkręcamy pompę wody klucz 10 problemów z powykręcaniem śrubek nie było poszło gładko <ok> Nową zakupiłem firmy HEPU Germany. Porównanie starej z nową stara pompa ma inne łopatki plastikowe tak reszta bez zmian.


Przekręcamy koło ze starej pompy na nową czyścimy powierzchnię(w obudowie pompy tej drugiej części papier ścierny i odtłuścić czymś rozpuszczalnik, bezyna itp ) na której będzie dolegać nowa uszczelka z pompy. Przy okazji jak ktoś chce można wymienić termostat mamy go pod ręką ;-) Skręcamy razem dwie części oraz czyścimy jeszcze miejsce gdzie znajduje się oring który uszczelnia miejsce styku pompy wraz z blokiem silnika.


Idziemy do auta i czyścimy miejsce styku pompy z blokiem przed skręceniem.


Teraz robimy wszystko od końca do początku. Zakładamy pompę wkręcamy śrubę pierwsza ta u góry z lewej strony pompy na 13 klucz i już wisi potem łapa od wspomagania 2 śruby po środku i 1 na imbus u góry w raz z mocowaniem do osłony silnika. Przewody chłodzenia opaski dokręcamy, przykręcamy pompę od wspomagania śrubą u góry która wisi na łapie.Naciągamy pasek dokręcamy śruby 4szt. po kolei.Nie zapominamy o tej jednej śrubce co łączy pompę z obudową paska rozrządu. Zalewamy układ ja płyn przepuściłem przez szmatkę i wlałem z powrotem braki uzupełniłem.Auto rozgrzałem aż wentylator się włączył posprawdzałem czy gdzieś nie cieknie dolałem brak po odpowietrzeniu. Przykręciłem osłonę dolną silnika i SZYCHTA.
Czas około 5-7 godz. robiłem to sam i pierwszy raz jakoś poszło kolejność demontażu poszczególnych elementów może być różna zleży kto od czego zacznie.Klucze jakie są potrzebne imbus 6 albo 5 nie pamiętam klucze 13 ; 10 i 7 do opasek zaciskowych.
Miłej roboty z wymianą <ok> Powodzenia
_________________
Chip Kostrz Wtryski 0.216 :)
http://www.audi80.pl/-b4-...ant-vt45481.htm
Ostatnio zmieniony przez joandaw 2011-01-14, 16:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1195
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2011-01-14, 01:04   

joandaw, naprawdę świetna robota. Tylko nie mów, że tak odpicowałeś obudowę starej pompy <ok> :?: .
Jeśli tak to pełen szacun 8-) .
Ja tez mam do wymiany pompę i właśnie miałem dylemat związany z pompą wspomagania, ale widzę, że Ty poradziłeś sobie z tym bez większych problemów.
Jeszcze mam pytanie dotyczące producenta nowej pompy no i ceny :?: :-P
_________________
Audi 80 B3 Ford Mondeo Mk4
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
gibaj 
Od zawsze na forum



Silnik: 1.9
Typ: RT
Nadwozie: M-VAN
Imię: Artur
Pomógł: 65 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty tech.: 3065
Miasto/Region: LBL


Wysłany: 2011-01-14, 08:06   

super robota i fotki <piwo>
 
 
kyjo 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty tech.: 698
Miasto/Region: RKR


Wysłany: 2011-01-14, 08:22   

elegancko zrobione fotostory <ok>
joandaw napisał/a:
Czas około 5-7 godz.

Pewnie szybciej by zeszło rozrząd zrzucić i pompe zmienić ale jak kto woli ;-)
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty tech.: 646
Miasto/Region: Śląsk


Wysłany: 2011-01-14, 16:07   

Patrique napisał/a:

Jeszcze mam pytanie dotyczące producenta nowej pompy no i ceny :?: :-P


Obudowa raczej była czysta, firmę ma HEPU Germany za 91 zł Intercars mieli z Ruville całą no i droższa myślę że ta co mam też da rade ;-) Chciałem kupić z neta ale do tego przesyłka-nieopłacalne no i auto potrzebuje na co dzień ,kupiłem w sklepie nie mam czasu żeby czekać na paczkę.

[ Dodano: 2011-01-14, 16:12 ]
kyjo napisał/a:

Pewnie szybciej by zeszło rozrząd zrzucić i pompe zmienić ale jak kto woli ;-)

Może i szybciej ale trochę będzie gorsze dojście z odkręceniem tych śrubek co z kręcają całą pompę a niech się któraś ukręci to i tak całą będziesz wykręcał, jeszcze to trzeba wyczyścić a tak na stole wszystko bez problemu i nie trzeba się wk.....ć :evil: że mała miejsca itp
_________________
Chip Kostrz Wtryski 0.216 :)
http://www.audi80.pl/-b4-...ant-vt45481.htm
 
 
 
andrzejau 
99 % Klubowicza



Silnik: PP
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty tech.: 92
Miasto/Region: Warszawa (Targówek)


1991 Audi 80 B3
Wysłany: 2011-02-13, 23:32   

Ja w sobote w takim silniku zmieniałem pompę wody też, ale w Golfie 3. Szkoda gadać, nie mam kanału, ciasno od strony prawego koła itp. Nie wiele myśląc zdjąłem calutki przód przez co miałem elegancki dostęp :-) Sama pompa wyniosła mnie 71 zł :) no i zgrzewka leszka to 14 zł :D czas pracy to około 4 godzin :)


P.S. Ile przelatała ta pompka?
_________________
Jeżeli pomogłem kliknij "Pomógł" :)

http://www.youtube.com/pl...Y0Vy3ocpM-TibvE

http://www.audi80.pl/b3-1...jau-vt51814.htm

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Badyl 
99 % Klubowicza


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Wojtek
Wiek: 24
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty tech.: 94
Miasto/Region: KLB


Wysłany: 2011-02-14, 00:21   

pełen szacun do całej pracy. <piwo> Andrzejau ja tez nie mam kanału a nawet garażu wszystkie wymiany na parkingu przed domem
_________________
DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi

Zapraszam do oglądania


http://www.audi80.pl/audi...6413.htm#493686
 
 
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2413
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2011-03-24, 08:10   

joandaw, bardzo dobre fotostory i opis ;-) Poradziłem sobie z wyciągnięciem jak i włożeniem pompy ;-)

<piwo>
_________________
limo
coupe
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Luken66 
Audi 80 Mastah


Silnik: 2.0
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty tech.: 118
Miasto/Region: Korsze


Wysłany: 2011-05-10, 20:50   

A moje pytanie jest następujące: czy taka operacja uda się w ABT?
_________________
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/
 
 
konradnutlok 
Audi 80 Mastah


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Konrad
Wiek: 23
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty tech.: 122
Miasto/Region: Zakrzówek


Wysłany: 2011-05-13, 20:17   

mi w ten sposob zeszlo 2 godz i auto moglo jechac w trase :mrgreen:
_________________

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
martita8506 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty tech.: 66


Wysłany: 2011-06-04, 19:39   

witam jakie firmy najlepiej kupic pompa wody do audi 80 b4 1.9 tdi 1995 kombi ?? i czy ta może być http://allegro.pl/show_item.php?item=1606999674 i czy na allegro znajde..Prosze o wiad.
_________________
Piotr
 
 
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty tech.: 646
Miasto/Region: Śląsk


Wysłany: 2011-06-04, 21:31   

Tą co masz też może być tu masz jeszcze ;-)
http://allegro.pl/pompa-w...1637514480.html
dobra uszczelka metalowo-gumowa
_________________
Chip Kostrz Wtryski 0.216 :)
http://www.audi80.pl/-b4-...ant-vt45481.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
martita8506 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty tech.: 66


Wysłany: 2011-06-04, 21:45   

dziekuje za pomoc a dlatego chce wymienic poniewaz mam luz i jak gasze auto to slychać skrzeczenie pasek wymieniłem klinowy wiec została tyko pompa mysle ze na ty skoncz sie.
_________________
Piotr
 
 
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty tech.: 646
Miasto/Region: Śląsk


Wysłany: 2011-06-04, 21:58   

Najlepiej zrzuć pasek i pokręć ręką kołem od pompy czy to na pewno pompa ;-)
Potem żeby nie było że to nie to ;-)
_________________
Chip Kostrz Wtryski 0.216 :)
http://www.audi80.pl/-b4-...ant-vt45481.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
martita8506 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty tech.: 66


Wysłany: 2011-06-04, 22:14   

tak zrobiłem jak mowisz i mam luz na kole wiec to pompa .
_________________
Piotr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 21