Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[ B4 1.9TDI 1Z ]Wymiana pompy wody bez zdejmowania rozrządu.  
Autor Wiadomość
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty tech.: 648
Miasto/Region: Śląsk


Wysłany: 2011-01-14, 00:15   [ B4 1.9TDI 1Z ]Wymiana pompy wody bez zdejmowania rozrządu.

Witam padła mi pompa wody i pomyślałem że zrobię opis do jej wymiany ;-)



A więc tak żeby wymienić pompę wody bez zdejmowania paska rozrządu musimy wykręcić całą pompę wody to nam ułatwi wymianę przedniego korpusu pompy. Wykręcamy nakrętki mocujące przewody z wspomagania zrzucamy opaski i przewody mamy z głowy i odkręcamy dalej te śruby co przechodzą przez łapę i obudowę pompy jeszcze zostaje odkręcić śrubę z góry od pompy wspomagania żeby można było łapę zdjąć ;-)


I śruby pod pompą wtryskową imbus i odkręcamy razem z mocowaniem osłony górnej silnika śrubę 13 zostawiamy na potem żeby pompa nie spadła


Jeszcze jedna sprawa jak to będzie u Was to nie wiem ale miałem problem z wyciągnięciem tej śruby pod spodem pompy wtryskowej chwytała minimalnie o takie wybrzuszenie w pompie łeb tej śruby i nie szło jej wyciągnąć musiałem pilnikiem lekko zeszlifować żeby wyciągnąć śrubę


Teraz zdejmujemy osłonę dolną silnika można na samym początku jak kto woli i poluźniamy śruby przez które reguluje się naciąg paska. Niestety tą dolną nie umiałem odkręcić i fexa poszła w ruch łeb odciołem resztę wykręciłem. Jedna śruba jest pod łapą trzeba ja poluźnić żeby szło poruszać pompą wspomagania i można zdjąć pasek.



Podkładamy miskę pod pompę i odkręcamy opaski trzymające przewody chłodzenia 3 szt.
Ja resztę wody w zbiorniczku zostawiłem przewód tylko ścisnołem ale można całą zlać


Została nam mała śruba 10-tka która jest przykręcona do osłony rozrządu można ja prędzej wykręcić bo inaczej nie wyciągniemy całej pompy bo osłona nas nie puści.


Wykręcamy śrubę 13 z lewej u góry i zdejmujemy całą pompę wody.


Tutaj mamy wykręconą przyczynę wycieku płynu jak zakręciłem kołem od pompy to strasznie rzęzi i ciężko chodzi.


Bierzemy na stół i rozkręcamy pompę wody klucz 10 problemów z powykręcaniem śrubek nie było poszło gładko <ok> Nową zakupiłem firmy HEPU Germany. Porównanie starej z nową stara pompa ma inne łopatki plastikowe tak reszta bez zmian.


Przekręcamy koło ze starej pompy na nową czyścimy powierzchnię(w obudowie pompy tej drugiej części papier ścierny i odtłuścić czymś rozpuszczalnik, bezyna itp ) na której będzie dolegać nowa uszczelka z pompy. Przy okazji jak ktoś chce można wymienić termostat mamy go pod ręką ;-) Skręcamy razem dwie części oraz czyścimy jeszcze miejsce gdzie znajduje się oring który uszczelnia miejsce styku pompy wraz z blokiem silnika.


Idziemy do auta i czyścimy miejsce styku pompy z blokiem przed skręceniem.


Teraz robimy wszystko od końca do początku. Zakładamy pompę wkręcamy śrubę pierwsza ta u góry z lewej strony pompy na 13 klucz i już wisi potem łapa od wspomagania 2 śruby po środku i 1 na imbus u góry w raz z mocowaniem do osłony silnika. Przewody chłodzenia opaski dokręcamy, przykręcamy pompę od wspomagania śrubą u góry która wisi na łapie.Naciągamy pasek dokręcamy śruby 4szt. po kolei.Nie zapominamy o tej jednej śrubce co łączy pompę z obudową paska rozrządu. Zalewamy układ ja płyn przepuściłem przez szmatkę i wlałem z powrotem braki uzupełniłem.Auto rozgrzałem aż wentylator się włączył posprawdzałem czy gdzieś nie cieknie dolałem brak po odpowietrzeniu. Przykręciłem osłonę dolną silnika i SZYCHTA.
Czas około 5-7 godz. robiłem to sam i pierwszy raz jakoś poszło kolejność demontażu poszczególnych elementów może być różna zleży kto od czego zacznie.Klucze jakie są potrzebne imbus 6 albo 5 nie pamiętam klucze 13 ; 10 i 7 do opasek zaciskowych.
Miłej roboty z wymianą <ok> Powodzenia
_________________
Chip Kostrz Wtryski 0.216 :)
http://www.audi80.pl/-b4-...ant-vt45481.htm
Ostatnio zmieniony przez joandaw 2011-01-14, 16:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1210
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2011-01-14, 01:04   

joandaw, naprawdę świetna robota. Tylko nie mów, że tak odpicowałeś obudowę starej pompy <ok> :?: .
Jeśli tak to pełen szacun 8-) .
Ja tez mam do wymiany pompę i właśnie miałem dylemat związany z pompą wspomagania, ale widzę, że Ty poradziłeś sobie z tym bez większych problemów.
Jeszcze mam pytanie dotyczące producenta nowej pompy no i ceny :?: :-P
_________________
Audi 80 B3 Ford Mondeo Mk4
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
gibaj 
Od zawsze na forum



Silnik: 1.9
Typ: RT
Nadwozie: M-VAN
Imię: Artur
Pomógł: 65 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty tech.: 3064
Miasto/Region: LBL


Wysłany: 2011-01-14, 08:06   

super robota i fotki <piwo>
 
 
kyjo 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty tech.: 698
Miasto/Region: RKR


Wysłany: 2011-01-14, 08:22   

elegancko zrobione fotostory <ok>
joandaw napisał/a:
Czas około 5-7 godz.

Pewnie szybciej by zeszło rozrząd zrzucić i pompe zmienić ale jak kto woli ;-)
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty tech.: 648
Miasto/Region: Śląsk


Wysłany: 2011-01-14, 16:07   

Patrique napisał/a:

Jeszcze mam pytanie dotyczące producenta nowej pompy no i ceny :?: :-P


Obudowa raczej była czysta, firmę ma HEPU Germany za 91 zł Intercars mieli z Ruville całą no i droższa myślę że ta co mam też da rade ;-) Chciałem kupić z neta ale do tego przesyłka-nieopłacalne no i auto potrzebuje na co dzień ,kupiłem w sklepie nie mam czasu żeby czekać na paczkę.

[ Dodano: 2011-01-14, 16:12 ]
kyjo napisał/a:

Pewnie szybciej by zeszło rozrząd zrzucić i pompe zmienić ale jak kto woli ;-)

Może i szybciej ale trochę będzie gorsze dojście z odkręceniem tych śrubek co z kręcają całą pompę a niech się któraś ukręci to i tak całą będziesz wykręcał, jeszcze to trzeba wyczyścić a tak na stole wszystko bez problemu i nie trzeba się wk.....ć :evil: że mała miejsca itp
_________________
Chip Kostrz Wtryski 0.216 :)
http://www.audi80.pl/-b4-...ant-vt45481.htm
 
 
 
andrzejau 
99 % Klubowicza



Silnik: PP
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty tech.: 92
Miasto/Region: Warszawa (Targówek)


1991 Audi 80 B3
Wysłany: 2011-02-13, 23:32   

Ja w sobote w takim silniku zmieniałem pompę wody też, ale w Golfie 3. Szkoda gadać, nie mam kanału, ciasno od strony prawego koła itp. Nie wiele myśląc zdjąłem calutki przód przez co miałem elegancki dostęp :-) Sama pompa wyniosła mnie 71 zł :) no i zgrzewka leszka to 14 zł :D czas pracy to około 4 godzin :)


P.S. Ile przelatała ta pompka?
_________________
Jeżeli pomogłem kliknij "Pomógł" :)

http://www.youtube.com/pl...Y0Vy3ocpM-TibvE

http://www.audi80.pl/b3-1...jau-vt51814.htm

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Badyl 
99 % Klubowicza


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Wojtek
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty tech.: 94
Miasto/Region: KLB


Wysłany: 2011-02-14, 00:21   

pełen szacun do całej pracy. <piwo> Andrzejau ja tez nie mam kanału a nawet garażu wszystkie wymiany na parkingu przed domem
_________________
DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi

Zapraszam do oglądania


http://www.audi80.pl/audi...6413.htm#493686
 
 
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2413
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2011-03-24, 08:10   

joandaw, bardzo dobre fotostory i opis ;-) Poradziłem sobie z wyciągnięciem jak i włożeniem pompy ;-)

<piwo>
_________________
limo
coupe
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Luken66 
Audi 80 Mastah


Silnik: 2.0
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty tech.: 118
Miasto/Region: Korsze


Wysłany: 2011-05-10, 20:50   

A moje pytanie jest następujące: czy taka operacja uda się w ABT?
_________________
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/
 
 
konradnutlok 
Audi 80 Mastah


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Konrad
Wiek: 23
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty tech.: 122
Miasto/Region: Zakrzówek


Wysłany: 2011-05-13, 20:17   

mi w ten sposob zeszlo 2 godz i auto moglo jechac w trase :mrgreen:
_________________

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
martita8506 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty tech.: 67


Wysłany: 2011-06-04, 19:39   

witam jakie firmy najlepiej kupic pompa wody do audi 80 b4 1.9 tdi 1995 kombi ?? i czy ta może być http://allegro.pl/show_item.php?item=1606999674 i czy na allegro znajde..Prosze o wiad.
_________________
Piotr
 
 
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty tech.: 648
Miasto/Region: Śląsk


Wysłany: 2011-06-04, 21:31   

Tą co masz też może być tu masz jeszcze ;-)
http://allegro.pl/pompa-w...1637514480.html
dobra uszczelka metalowo-gumowa
_________________
Chip Kostrz Wtryski 0.216 :)
http://www.audi80.pl/-b4-...ant-vt45481.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
martita8506 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty tech.: 67


Wysłany: 2011-06-04, 21:45   

dziekuje za pomoc a dlatego chce wymienic poniewaz mam luz i jak gasze auto to slychać skrzeczenie pasek wymieniłem klinowy wiec została tyko pompa mysle ze na ty skoncz sie.
_________________
Piotr
 
 
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty tech.: 648
Miasto/Region: Śląsk


Wysłany: 2011-06-04, 21:58   

Najlepiej zrzuć pasek i pokręć ręką kołem od pompy czy to na pewno pompa ;-)
Potem żeby nie było że to nie to ;-)
_________________
Chip Kostrz Wtryski 0.216 :)
http://www.audi80.pl/-b4-...ant-vt45481.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
martita8506 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty tech.: 67


Wysłany: 2011-06-04, 22:14   

tak zrobiłem jak mowisz i mam luz na kole wiec to pompa .
_________________
Piotr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 22