Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9TDI 1Z] Sztanga turbiny.  
Autor Wiadomość
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 526


Wysłany: 2009-04-27, 19:45   [1.9TDI 1Z] Sztanga turbiny.

Witam
Mam pytanie do znawcow tematu - jak powinna zachowywać się (poruszać) sztanga turbiny - czy powinno dać się ja poruszyć ręką, czy przy użyciu np. kombinerek?
Drugie pytanie - czy regulując długość sztangi - skracając ją można doprowadzić do zepsucia turbiny lub silnika? Moje auto miało bardzo mało mocy po regeneracji turbiny i oststnio poszedlem za dawna radą Solskiera i najpierw odpiąłem wężyk od gruszki i przejechałe kawałek. Zmiana była niesamowicie odczuwalna. Dlatego postanowiłem skrócić sztangę. Najpierw zrobiłęm to o 2 obroty, ale ze roznica byłe niewielka, skrocilem jeszcze bardziej. Mam tylko teraz pytanie (obawe) czy zbytnie skrocenie nie spowoduje jakichś szkód w silniku lub turbinie. Dodam, że po skróceniu auto chodzi jak dawniej, wiec chcialbym przy tym zostać, ale nie za cene ryzyka awarii.
Prosze o porade. W najbliższym czasie postaram sie zrobić logi, ale podpowiedzccie ktore grupy.
Z gory dziekuje
Pozdrawiam!
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
wolfxaudi 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Tomek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty tech.: 58


Wysłany: 2009-04-27, 19:51   

Kolego mam prosbe, masz linka do postu gdzie jest to wszystko opisane? ktory wezyk odpiales?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 526


Wysłany: 2009-04-27, 20:39   

odpialem wezyk od gruszki przy sztandze a linka niestety nie mam ale znadziesz to jak sie nie myle pod tematem "slaby silnik po remoncie"
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-04-27, 20:46   

wymień N75 i nie powinno być problemu ;-)

jak odepniesz wężyk od gruszki to turbo ładuje full (ok. 1.2bara lub więcej) dlatego idzie jak rakieta ale przy ok 100km/h następuje notlauf :-/

a jak masz uszkodzony N75 to albo może falować doładowanie albo trzymać na poziomie 0.6bara zamiast seryjnego 0.85 <ok>

na jakiej podstawie i kto stwierdził że turbo trzeba regenerować :?:

dodam że ja u siebie kiedyś skróciłem sztangę o jakieś 2 obr. i od tamtej pory zrobiłem ponad 20tys.km i nic złego się nie dzieje ;-)
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 526


Wysłany: 2009-04-27, 22:37   

Mysle ze gdyby N75 byl uszkodzony to po skroceniu sztangi nie byloby takiej roznicy. Ale jutro jade na trase wiec zobacze jak idzie i czy ma przy 100 notlaufa.
Pytanie co może sie stac jesli bedzie pompowalo na maxa??
Turbo bylo do regeneracji bezdyskusyjnie bo lało olejem. Stwierdzil to techanik i gosc przy regeneracji to potwierdzil.
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-04-27, 22:50   

jak odłączysz sterowanie od turbo to może czekać Cie niemiła niespodzianka podczas wyprzedzania, jeżeli źle wyregulowali sztangę (zbyt długa sztanga) to WG mógł się za wcześnie otwierać i turbo pompowało zbyt późno tyle co trzeba dlatego po skróceniu mogło się polepszyć ;-)
przy braku sterowania turbiną czasem może rozsadzić któryś z węży jeżeli jest już słaby a poza tym zwiększasz obciążenie wirnika i łopatek co może przyspieszyć koniec turbiny zwłaszcza tej po regeneracji
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 526


Wysłany: 2009-04-27, 22:59   

Tyle ze uwazam ze turbo bylo dotychczas zle wyregulowane, bo wcale nie bylo czuc przyrostu mocy powyzej 2tys obrotow i auto bylo bardzo mulowate. Ciezko bylo rozpedzic sie do 160km/h. nie mowiac o wyprzedzaniu.Dlatego tez w koncu postanowilem skrocic sztange i poprawa byla natychmiastowa. Byc moze zbytnio ja skrocilem, ale to sprawdze jutro na trasie czy nie lapie notlaufa. Jak dzis sprawdzalem to ponad 4 tys obrotow caly czas ciagnie. Dalej nie probowalem bo szkoda mi silnika na takie obroty ;-)
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-04-27, 23:15   

jak masz czym zrobić diagnozę to możesz podłączyć wężyk z turbo bezpośrednio na gruszkę (omijając N75) i zalogować dynamicznie gr. 011 i jak ciśnienie będzie w granicach 1600-1700mbar to jest ok. a jak więcej to zbyt mocno skróciłeś <ok>

zamiast VAGa możesz podpiąć manometr i wtedy ciśnienie powinno być w granicach 0.6-0.7bara

a na podłączonym N75 ciśnienie powinno wynosić ok. 1850mbar (VAG) lub 0.85bara (manometr)
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 526


Wysłany: 2009-04-27, 23:33   

Mozesz mi tylko powiedziec w ktorej grupie znajde w vag'u to cisnienie doladowania?

[ Dodano: 2009-04-28, 07:55 ]
Przegonilem wlasnie auto na trasie. Auto ciagnie caly czas bez problemow. Niezaleznie od biegu i obrotow. Do 160km/h idzie szybko i plynnie wiec chyba zbytnio sztangi nie skrocilem... ;-)
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-04-28, 08:56   

gr. 011 pozycja 3 (Actual MAP), jak ciągnie dobrze to pewnie jest wszystko ok :-)
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 526


Wysłany: 2009-05-05, 16:38   

Witam po ktorkiej przerwie ;-)
Dzis w koncu udalo mi się zrobić logi grupy 011. Zamieszczam je poniżej z prośbą o analizę i wypowiedź, czy turbo jest ustawione OK. To moje pierwsze zamieszczane logi wiec bardzo prosze o wyrozumiałość, jeśli coś będzie nie takie jak powinno. Logowałem 2 razy, żeby uniknąć jakichś błędów. Czekam niecierpliwie na ocenę, za którą z góry dziekuję!! <ok>

logi_2.JPG
Plik ściągnięto 234 raz(y) 76,21 KB

logi_1.JPG
Plik ściągnięto 213 raz(y) 139,11 KB

 
 
przemik 
Władca pierścieni


Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: _Limo_
Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty tech.: 628
Miasto/Region: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2009-05-05, 16:48   

Jelly...

Caly czas jest niedoladowanie - nie widac jak to rzutuje na LMM i na wyznaczanie dawki paliwa bo nie zamiescilesc innych grup.
Zapoznaj siez tym tematem :
http://www.a4-klub.pl/smf...y-t30627.0.html

i zapraszam ponownie z logami.
Jak bedziesz robil 011 dorzuc jeszcze 010, 003 i 008.

Pozdrawiam
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 526


Wysłany: 2009-05-05, 17:15   

Nie wiedzialem ze komplet musze zrobic, ale dzieki za info. Poprawie!. Ale mam jedno pytanie czytajac temat z linku który podal kolega - chodzi o ostatnia wartosc, czyli wspolczynnik otwarcia zaworu ograniczajacego doladowanie. Chodzi o to ze u mnie ksztaltuje sie on caly czas na poziomie 40%, kiedy w przykladowych poprawnych logach zamieszczonych w podanym temacie wspolczynnik ten sie zmienia i przy 4000 obrotow wynosi prawie 90%. Czy nie jest cos aby nie tak jak powinno???
 
 
przemik 
Władca pierścieni


Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: _Limo_
Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty tech.: 628
Miasto/Region: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2009-05-05, 19:59   

Wspolczynnik ten oznacza jak bardzo N75 jest "zaangazowany" w zbijanie cisnienia... wartosc ta powinna dla 1Z oscylowac w granicach - 40-70 %.
Zwroc uwage, za na krotko przed notlaufem zazwyczaj ta wartosc oscyluje ok. 95%.
Jest OK.
Co do wykonywania kpl. logow... a jak idziesz do lekarza do tylko Ci temp. mierzy ??? czy tez cisnienie, tetno ...itd itd.... do porzadnej diagnozy potrzebujemy kpl. logow.
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 526


Wysłany: 2009-05-05, 21:12   

Poniżej zamieszczam chyba już komplet logów dynamicznych ;-)
Z góry dziękuję za analizę!

[ Dodano: 2009-05-05, 21:14 ]
jeszcze zapomniałem o 011...

11.JPG
Plik ściągnięto 112 raz(y) 70,11 KB

10.JPG
Plik ściągnięto 68 raz(y) 60,95 KB

8.JPG
Plik ściągnięto 55 raz(y) 39,67 KB

3.JPG
Plik ściągnięto 75 raz(y) 87,68 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 19