Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

pamaku Tarcze, hamulce radio LED
Autoserwis Skrzynie biegów Regeneracja Układy wydechowe Układy hamulcowe Radio samochodowe Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9TDI 1Z] Sztanga turbiny.  
Autor Wiadomość
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 523


Wysłany: 2009-04-27, 19:45   [1.9TDI 1Z] Sztanga turbiny.

Witam
Mam pytanie do znawcow tematu - jak powinna zachowywać się (poruszać) sztanga turbiny - czy powinno dać się ja poruszyć ręką, czy przy użyciu np. kombinerek?
Drugie pytanie - czy regulując długość sztangi - skracając ją można doprowadzić do zepsucia turbiny lub silnika? Moje auto miało bardzo mało mocy po regeneracji turbiny i oststnio poszedlem za dawna radą Solskiera i najpierw odpiąłem wężyk od gruszki i przejechałe kawałek. Zmiana była niesamowicie odczuwalna. Dlatego postanowiłem skrócić sztangę. Najpierw zrobiłęm to o 2 obroty, ale ze roznica byłe niewielka, skrocilem jeszcze bardziej. Mam tylko teraz pytanie (obawe) czy zbytnie skrocenie nie spowoduje jakichś szkód w silniku lub turbinie. Dodam, że po skróceniu auto chodzi jak dawniej, wiec chcialbym przy tym zostać, ale nie za cene ryzyka awarii.
Prosze o porade. W najbliższym czasie postaram sie zrobić logi, ale podpowiedzccie ktore grupy.
Z gory dziekuje
Pozdrawiam!
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
wolfxaudi 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Tomek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty tech.: 58


Wysłany: 2009-04-27, 19:51   

Kolego mam prosbe, masz linka do postu gdzie jest to wszystko opisane? ktory wezyk odpiales?
 
 
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 523


Wysłany: 2009-04-27, 20:39   

odpialem wezyk od gruszki przy sztandze a linka niestety nie mam ale znadziesz to jak sie nie myle pod tematem "slaby silnik po remoncie"
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-04-27, 20:46   

wymień N75 i nie powinno być problemu ;-)

jak odepniesz wężyk od gruszki to turbo ładuje full (ok. 1.2bara lub więcej) dlatego idzie jak rakieta ale przy ok 100km/h następuje notlauf :-/

a jak masz uszkodzony N75 to albo może falować doładowanie albo trzymać na poziomie 0.6bara zamiast seryjnego 0.85 <ok>

na jakiej podstawie i kto stwierdził że turbo trzeba regenerować :?:

dodam że ja u siebie kiedyś skróciłem sztangę o jakieś 2 obr. i od tamtej pory zrobiłem ponad 20tys.km i nic złego się nie dzieje ;-)
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 523


Wysłany: 2009-04-27, 22:37   

Mysle ze gdyby N75 byl uszkodzony to po skroceniu sztangi nie byloby takiej roznicy. Ale jutro jade na trase wiec zobacze jak idzie i czy ma przy 100 notlaufa.
Pytanie co może sie stac jesli bedzie pompowalo na maxa??
Turbo bylo do regeneracji bezdyskusyjnie bo lało olejem. Stwierdzil to techanik i gosc przy regeneracji to potwierdzil.
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-04-27, 22:50   

jak odłączysz sterowanie od turbo to może czekać Cie niemiła niespodzianka podczas wyprzedzania, jeżeli źle wyregulowali sztangę (zbyt długa sztanga) to WG mógł się za wcześnie otwierać i turbo pompowało zbyt późno tyle co trzeba dlatego po skróceniu mogło się polepszyć ;-)
przy braku sterowania turbiną czasem może rozsadzić któryś z węży jeżeli jest już słaby a poza tym zwiększasz obciążenie wirnika i łopatek co może przyspieszyć koniec turbiny zwłaszcza tej po regeneracji
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 523


Wysłany: 2009-04-27, 22:59   

Tyle ze uwazam ze turbo bylo dotychczas zle wyregulowane, bo wcale nie bylo czuc przyrostu mocy powyzej 2tys obrotow i auto bylo bardzo mulowate. Ciezko bylo rozpedzic sie do 160km/h. nie mowiac o wyprzedzaniu.Dlatego tez w koncu postanowilem skrocic sztange i poprawa byla natychmiastowa. Byc moze zbytnio ja skrocilem, ale to sprawdze jutro na trasie czy nie lapie notlaufa. Jak dzis sprawdzalem to ponad 4 tys obrotow caly czas ciagnie. Dalej nie probowalem bo szkoda mi silnika na takie obroty ;-)
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-04-27, 23:15   

jak masz czym zrobić diagnozę to możesz podłączyć wężyk z turbo bezpośrednio na gruszkę (omijając N75) i zalogować dynamicznie gr. 011 i jak ciśnienie będzie w granicach 1600-1700mbar to jest ok. a jak więcej to zbyt mocno skróciłeś <ok>

zamiast VAGa możesz podpiąć manometr i wtedy ciśnienie powinno być w granicach 0.6-0.7bara

a na podłączonym N75 ciśnienie powinno wynosić ok. 1850mbar (VAG) lub 0.85bara (manometr)
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 523


Wysłany: 2009-04-27, 23:33   

Mozesz mi tylko powiedziec w ktorej grupie znajde w vag'u to cisnienie doladowania?

[ Dodano: 2009-04-28, 07:55 ]
Przegonilem wlasnie auto na trasie. Auto ciagnie caly czas bez problemow. Niezaleznie od biegu i obrotow. Do 160km/h idzie szybko i plynnie wiec chyba zbytnio sztangi nie skrocilem... ;-)
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-04-28, 08:56   

gr. 011 pozycja 3 (Actual MAP), jak ciągnie dobrze to pewnie jest wszystko ok :-)
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 523


Wysłany: 2009-05-05, 16:38   

Witam po ktorkiej przerwie ;-)
Dzis w koncu udalo mi się zrobić logi grupy 011. Zamieszczam je poniżej z prośbą o analizę i wypowiedź, czy turbo jest ustawione OK. To moje pierwsze zamieszczane logi wiec bardzo prosze o wyrozumiałość, jeśli coś będzie nie takie jak powinno. Logowałem 2 razy, żeby uniknąć jakichś błędów. Czekam niecierpliwie na ocenę, za którą z góry dziekuję!! <ok>

logi_2.JPG
Plik ściągnięto 216 raz(y) 76,21 KB

logi_1.JPG
Plik ściągnięto 200 raz(y) 139,11 KB

 
 
przemik 
Władca pierścieni


Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: _Limo_
Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty tech.: 628
Miasto/Region: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2009-05-05, 16:48   

Jelly...

Caly czas jest niedoladowanie - nie widac jak to rzutuje na LMM i na wyznaczanie dawki paliwa bo nie zamiescilesc innych grup.
Zapoznaj siez tym tematem :
http://www.a4-klub.pl/smf...y-t30627.0.html

i zapraszam ponownie z logami.
Jak bedziesz robil 011 dorzuc jeszcze 010, 003 i 008.

Pozdrawiam
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 523


Wysłany: 2009-05-05, 17:15   

Nie wiedzialem ze komplet musze zrobic, ale dzieki za info. Poprawie!. Ale mam jedno pytanie czytajac temat z linku który podal kolega - chodzi o ostatnia wartosc, czyli wspolczynnik otwarcia zaworu ograniczajacego doladowanie. Chodzi o to ze u mnie ksztaltuje sie on caly czas na poziomie 40%, kiedy w przykladowych poprawnych logach zamieszczonych w podanym temacie wspolczynnik ten sie zmienia i przy 4000 obrotow wynosi prawie 90%. Czy nie jest cos aby nie tak jak powinno???
 
 
przemik 
Władca pierścieni


Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: _Limo_
Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty tech.: 628
Miasto/Region: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2009-05-05, 19:59   

Wspolczynnik ten oznacza jak bardzo N75 jest "zaangazowany" w zbijanie cisnienia... wartosc ta powinna dla 1Z oscylowac w granicach - 40-70 %.
Zwroc uwage, za na krotko przed notlaufem zazwyczaj ta wartosc oscyluje ok. 95%.
Jest OK.
Co do wykonywania kpl. logow... a jak idziesz do lekarza do tylko Ci temp. mierzy ??? czy tez cisnienie, tetno ...itd itd.... do porzadnej diagnozy potrzebujemy kpl. logow.
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 523


Wysłany: 2009-05-05, 21:12   

Poniżej zamieszczam chyba już komplet logów dynamicznych ;-)
Z góry dziękuję za analizę!

[ Dodano: 2009-05-05, 21:14 ]
jeszcze zapomniałem o 011...

11.JPG
Plik ściągnięto 105 raz(y) 70,11 KB

10.JPG
Plik ściągnięto 64 raz(y) 60,95 KB

8.JPG
Plik ściągnięto 54 raz(y) 39,67 KB

3.JPG
Plik ściągnięto 72 raz(y) 87,68 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime



hamulce, klocki, tarcze



Zaprzyjaźnione serwisy
:: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Audi Q7 :: radio internetowe :: Tarcze hamulcowe Audi ::
:: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen ::

Strona wygenerowana w 1,79 sekundy. Zapytań do SQL: 15