Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 B4 1.9 TD] Wymiana przegubu wewnętrznego - problem  
Autor Wiadomość
Luken66 
Audi 80 Mastah


Silnik: 2.0
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty tech.: 118
Miasto/Region: Korsze


Wysłany: 2009-03-21, 16:36   [80 B4 1.9 TD] Wymiana przegubu wewnętrznego - problem

Witam
Mam problem. Rozwalił mi się całkowicie wewnętrzny przegub. Samochód sam nie jeździ. Wbijam bieg i stoi w miejscu. Jest to przegub prawy. Mam problem z jego odkręceniem. Śruby są trochę zjechane bo ktoś wcześniej wymieniał go mało fachowo. Klucz mi się obmyka. Macie jakiś sposób na odkręcenie tych śrub? Do tego jeszcze jest tam słabe dojście.
_________________
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty tech.: 600


Wysłany: 2009-03-21, 17:10   

Spróbuj jakąś sprytną"żabką"uchwycić z zewnątrz łeb tej śruby - może pójdzie.
Ale najpierw sprawdż dokładnie czy to jest przegub.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Luken66 
Audi 80 Mastah


Silnik: 2.0
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty tech.: 118
Miasto/Region: Korsze


Wysłany: 2009-03-21, 17:26   

Na 100% przegub. Żabką ciężko będzie. Na razie pryskam WD40 i popróbuję. Może jakimś sposobem się uda. Myślałem że ktoś ma jakiś sprawdzony patent.
_________________
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty tech.: 600


Wysłany: 2009-03-21, 18:03   

Nie dawno odkręcałem u siebie ten kołnierz do wyciągnięcia półosi i wszystkie śrubki poszły jak to się mówi na piechotę.
Jedna postawiła opor,to ją wzdłuż jej osi zdrowo stuknąłem (ale tak zeby nic nie połamać) i poszła bez problemu.
Oczywiście przed włożeniem klucza trzeba dokładnie oczyścic gniazdo łba śruby,bo smar i piasek będą błokowały jego dobre ułożenie.
Możesz też użyć klucza z większą ilością wypustów,a w ostateczności na gorąco a nawet słyszałem że można coś dospawać,ale to już ostateczność i jakieś ryzyko.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 2760
Miasto/Region: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2009-03-21, 18:21   

Można wyjąć całą półoś ze skrzyni i na spokojnie rozkręcić na warsztacie.
_________________
Audi 80 - beznadziejne przypadki naprawiam!
 
 
malineek 
Audi 80 Fan



Silnik: abk
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty tech.: 31
Miasto/Region: zelów


Wysłany: 2009-03-21, 18:44   

miałem ten sam problem i dospawałem nakrętkę.długą elektrodą dasz rade.nie jest to łatwe ale realne do wykonania
_________________
Czerwone ABK & Czarne ABT

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma! A ja w domu mam Audika, kota, rybki oraz psa !!!
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
tokarka606 
Władca pierścieni



Silnik: 1z+
Typ: b4
Nadwozie: avant
Imię: sebastian
Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty tech.: 542
Miasto/Region: zachodniopomorskie


Wysłany: 2009-03-21, 19:32   

Spróbuj przecinakiem pójdzie na pewno
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty tech.: 600


Wysłany: 2009-03-21, 23:31   

Czarekj napisał,że można wyjąć całą półoś i na spokojnie porozkręcać na stole.
Bardzo możliwe,ale jest to chyba wyższa szkoła jazdy,bo jeśli dobrze kompinuję,trzeba trochę napocząć skrzynię biegów a przy tem narazić się na niemały stress.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 2760
Miasto/Region: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2009-03-22, 11:22   

Nie trzeba nic "napoczynać" po prostu podważa się przegub z dwóch stron , wypierając o skrzynię i wyskakuje z zatrzasku.
_________________
Audi 80 - beznadziejne przypadki naprawiam!
 
 
Luken66 
Audi 80 Mastah


Silnik: 2.0
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty tech.: 118
Miasto/Region: Korsze


Wysłany: 2009-03-22, 12:14   

I łatwo go tak wyjąć? Muszę zobaczyć bo tak by było o wiele prościej wykręcić te śruby.
_________________
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty tech.: 600


Wysłany: 2009-03-22, 22:34   

Napisz jak Ci poszło.
A swoją drogą wielkie dzięki dla CZAREKJ za informację.
 
 
spiczi 
sentyment do audi



Silnik: ALH
Typ: G4
Nadwozie: Varian
Imię: krzysiek
Pomógł: 66 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty tech.: 2006
Miasto/Region: RBR-brzozów


Wysłany: 2009-03-23, 00:53   

W tamtym tygodniu miałem dokładnie ten sam problem. Musiałem wymienić przegub wewnętrzny prawy. Dojście jest kiepskie, bo wydech leci i utrudnia dojście. Zabawy z odkręceniem było na 2dni :mrgreen: . Na początku tylko jedna mi śruba puściła, a w pozostałych zepsuły sie otwory i klucz się ślizgał.
Podstawa, to wyczyścić sruby (dziury w łepkach- dokładnie) i końce śrub, co wystają z drugiej strony. Te końce zapsikać wd-40, poczekac aż wd sie dostanie głęboko. Później z tatą robiliśmy taki patent, że na ten klucz co wchodzi w śrube (bodajże M8) zakładaliśmy zwykły klucz 10 (musi byc dobry żeby się nie rozciągał) i tata kręcił, a ja popukiwałem drewnem w koniec tego klucza M8. i wszystkie śruby puściły <ok> . Wiem ze zagmatwałem, ale jak ktoś zainteresowany to prosze na PW to dam zdjęcie jak to robiłem. pozdro i powodzenia i duuzżo cierpliwości <ok>

Można też obpukać śruby(tylko z wyczuciem) i może gwint zedrży i puści.

[ Dodano: 2009-03-23, 00:59 ]
czarekj napisał/a:
Nie trzeba nic "napoczynać" po prostu podważa się przegub z dwóch stron , wypierając o skrzynię i wyskakuje z zatrzasku.


Nie wiem jak w b4, ale w b3 nie da się tak. W b3 jest tak, że na półosi jest ta gumowa osłona przegubu i w niej jest przegub i to wszystko razem jest przykrecone do tego co wystaje z skrzyni. Więc jak sie podwazy, to co najwyżej przegub zaskoczy z półosi, ale nadal to wszystko bedzie się razem trzymać.

_________________
<regulamin> Nie spamuj, używaj opcji szukaj.
80 B3 1.6D => Passat B4 1.9TDI i Passat B3 1.6TD => Golf 4 1.9TDI
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
And-sto 
Audi 80 Fan



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty tech.: 34
Miasto/Region: Mazury/Olsztyn


Wysłany: 2009-03-23, 11:59   

Wyciągnięcie półosi jest chyba najlepszą opcją, ( jeśli nasz trochę czasu i garaż
to sobie poradzisz ) Jak nie będziesz w stanie domowymi sposobami odkręcić śrub
zawsze można podskoczyć do jakiegoś warsztatu. Łatwiej zanieść pół oś jak samochód :mrgreen: Ale dasz radę, troche zabawy jest ale to dośc prosta operacja.
Panowie mam jeszcze pytanko. Też czeka mnie wymiana przeg. wewn.
Chodzi mi o firmę i cenę może ktoś z was coś poleci, mam B3 1.8 s 66kW (szukałem na forum ale co znalazłem odnosiło się do B4 :-/ )
Z odkręceniem nie będe miał problemu bo śruby same się odkręcaja :mrgreen:
_________________
Depeche Mode " Never Let Me Down Again "
 
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty tech.: 600


Wysłany: 2009-03-24, 01:57   

Wydaje mi się kol.spiczi,że coś pomyliłeś albo ja nie czaję kumy.
Według mnie,przegub wewnętrzny (ten przy skrzyni) nie jest w gumowej osłonie,tylko na wierzchu.
Osłona stanowi tylko zbiornik ze smarem i za pomocą 6-ciu śrub przez otwory w zewnętrznym pierścieniu tego przegubu przykręcona jest do czegoś co wystaje ze skrzyni biegów.
Właśnie z tym czymś,a mówią na to kołnierz albo flaunsza trzeba przy pomocy specjalnego narzędzia oderwać wszystko i wygodnie na warsstacie rozkręcić.
Na tym bowiem polega problem założyciela tematu,że własnie te śrupki się zapiekły a wnęki na kluczyk chyba "torx" roz...trajbowały.
Tak bynajmniej zrozumiałem proponowane przez "czarekj" rozwiązanie problemu.
Zresztą kol."And-sto" jest podobnego zdania.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
spiczi 
sentyment do audi



Silnik: ALH
Typ: G4
Nadwozie: Varian
Imię: krzysiek
Pomógł: 66 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty tech.: 2006
Miasto/Region: RBR-brzozów


Wysłany: 2009-03-24, 16:44   

antoni napisał/a:
Wydaje mi się kol.spiczi,że coś pomyliłeś albo ja nie czaję kumy.
Według mnie,przegub wewnętrzny (ten przy skrzyni) nie jest w gumowej osłonie,tylko na wierzchu.
Osłona stanowi tylko zbiornik ze smarem i za pomocą 6-ciu śrub przez otwory w zewnętrznym pierścieniu tego przegubu przykręcona jest do czegoś co wystaje ze skrzyni biegów.
Właśnie z tym czymś,a mówią na to kołnierz albo flaunsza trzeba przy pomocy specjalnego narzędzia oderwać wszystko i wygodnie na warsstacie rozkręcić.
Na tym bowiem polega problem założyciela tematu,że własnie te śrupki się zapiekły a wnęki na kluczyk chyba "torx" roz...trajbowały.
Tak bynajmniej zrozumiałem proponowane przez "czarekj" rozwiązanie problemu.
Zresztą kol."And-sto" jest podobnego zdania.


Masz racje kolego. Nie wiem co mi się zrobiło, że tak źle napisalem :oops: Mój błąd :roll:
_________________
<regulamin> Nie spamuj, używaj opcji szukaj.
80 B3 1.6D => Passat B4 1.9TDI i Passat B3 1.6TD => Golf 4 1.9TDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 21