Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 B4 1.9 TDi] problem z pracą silnika na wolnych obrotach  
Autor Wiadomość
dani3l 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty tech.: 31
Miasto/Region: Rybnik


Wysłany: 2008-04-16, 17:51   [80 B4 1.9 TDi] problem z pracą silnika na wolnych obrotach

Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.

Swoje AUDI posiadam od niedawna, do tej chwili przejechałem ok 5000 km.

Mam pewien problem z silnikiem, a dokładnie wibracjami (szarpaniem) silnika na wolnych obrotach - obroty nie falują.

Przy zimnym silniku problem się nie pojawia, silnik pracuje jak zegarek. Problem ten narasta przede wszystkim w cieplejsze dni podczas jazdy w korkach (kiedy silnik długo pracuje na wolnych obrotach). Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok, silnik ciągnie dobrze, żadnego szarpania, czy problemów z utrzymaniem prędkości dopiero przy dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach pojawiają się wibracje - silnik powyżej tysiąca obrotów pracuje normalnie.

Spalanie w normie ok. 5l/100 km, bardzo delikatne dymienie przy mocnym dogazowaniu.

Wymienione zostały wszystkie filtry (paliwo BOSCH, olej MANN, powietrze K&N), nowe końcówki wtryskiwaczy BOSCH - ponoć wymiana miała pomóc ale nic z tego.

Jeżeli ktoś może pomóc będę wdzięczny.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
widmo 
Diesel Power



Silnik: AWX
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty tech.: 1234
Miasto/Region: Kraków


Wysłany: 2008-04-18, 01:40   

wg mnie pompa moze świrować

najlepiej jak masz dostęp do VAGa to sie podpiąć i zobaczyć co mu dolega po stronie elektroniczno-mechanicznej
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Solskier 
Rezacz



Silnik: AFV+
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty tech.: 3408
Miasto/Region: Kłodzko


Wysłany: 2008-04-18, 07:15   

Zrób jak radzie kolega widmo, pojedze na vaga i wszystkiego sie dowiesz, bo przyczyn moze byc mnustwo, od padajacych wtrysków, kończaca sie pompe, wtrys sterujacy, nastawnik a anwet zle ustawiony kat wtrysku w stosuku do temperatury paliwa.
_________________
The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!
Wejdz i sam oceń:

Audi 80
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=12245


Audi A4
http://www.audi80.pl/audi...ier-vt60208.htm
 
 
 
przemik 
Władca pierścieni


Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: _Limo_
Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty tech.: 628
Miasto/Region: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2008-04-18, 13:13   

A moze dawka paliwa zle ustawiona.
Poprosimy o zalogowanie grup: 000 Basic Setting, 001, 007 i 013 w tescie statycznym.

Pozdrawiam
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
dani3l 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty tech.: 31
Miasto/Region: Rybnik


Wysłany: 2008-05-13, 20:46   

Byłem u dwóch "fachowców" i żaden nie potrafił podpiąć się do ECU, pozostaje mi kupić sprzęt i probować samemu.

Z mojej diagnozy wynika że problem tkwi w temperaturze paliwa - jeżeli jest wysoka silnik zaczyna gorzej pracować na wolnych (silnik jest rozgrzany - jadę z normalną prędkością wszystko OK, silnik rozgrzany stoję długo w korku bądź jadę dłuższy czas z niewielką prędkością zaczyna się trzepanie silnikiem na wolnych).

Kontaktowałem się jeszcze ze znajomym który zajmuje się TDi i poradził aby wymienić czujnik temperatury paliwa w pompie (on niestety jest z Wrocławia i nie mam możliwości żeby w najbliższym czasie tam jechać).

Jeżeli jest jakaś osoba z śląska która mogła by pomóc w diagnozie silnika (podpięcie do kompa) będę wdzięczny.
 
 
widmo 
Diesel Power



Silnik: AWX
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty tech.: 1234
Miasto/Region: Kraków


Wysłany: 2008-05-14, 00:16   

chętnie bym pomógł ale ja jestem z Krakowa ....
niby rzut kamieniem (lub mocherowym beretem) ale zawsze coś ...
moze pod koniec tyg bede jechał po jakies auto do Niemiec to najwyżej dam znać i wezme lapka z VAGiem i sie jakoś ustawimy. ale nie wiem czy na 100% bede jechał. w razie czego dam znać....
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
WOJTEK26 


Silnik: dci
Typ: L3
Nadwozie: Kombi
Imię: Wojtek
Pomógł: 136 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty tech.: 3907
Miasto/Region: Jelenia Góra


Wysłany: 2008-05-14, 07:16   

Sprawdź czujnik temp do ECU, sprawdź jaka ma oporność na zimnym silniku i na rozgrzanym
_________________


Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Nowy nabytek Laguna PhIII grandtour
 
 
 
przemik 
Władca pierścieni


Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: _Limo_
Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty tech.: 628
Miasto/Region: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2008-05-14, 09:17   

Przychylam sie do sugestii Wojtka - sprawdzilbym(podmienil) czujnik temp. dwupinowy(niebieski) i zobaczyl co sie bedzie działo.
Nie chce byc złym prorokiem ale objawy wskazują na umierajacą sekcje wysokiego cienienia w pompie wtryskowej - OBYM SIE MYLIŁ
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
dani3l 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty tech.: 31
Miasto/Region: Rybnik


Wysłany: 2008-05-14, 12:11   

Dzięki WIDMO, jeżeli będziesz w okolicach będę wdzięczny.

Niestety nie wiem gdzie mam szukać czujnika o którym piszecie, proszę o wskazówki to zrobię pomiary.

Co do sekcji wysokiego ciśnienia oby się to nie sprawdziło, stan silnika (wizualny, praca na zimno, ciepło, uruchamianie) na to nie wskazują, a porównanie mam ze swoim poprzednim samochodem GOLF MK2 1,6TD (JR) gdzie silnik wyraźnie odbiegał swoim stanem od tego który mam w B4.

To jest dla mnie dziwne że gdy silnik jest zimny chodzi po prostu idealnie, żadnego dymienia, po prostu nic. Gdy występuje problem o którym pisałem - obroty są równe, pojawia się tylko "nerwowa" praca silnika na wolnych nie mająca wpływu na moc silnika na wyższych obrotach, brak również jakiegokolwiek dymienia lub innych nietypowych objawów.
_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z '92 - wtryski AFN + Soft By Kostrz
 
 
widmo 
Diesel Power



Silnik: AWX
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty tech.: 1234
Miasto/Region: Kraków


Wysłany: 2008-05-14, 19:21   

moze w weekend pojade na śląsk ... wszystko w planach. jak coś to napewno napisze.
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze warsztat warszawa forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 18