Strona główna



 Ogłoszenie 
pompa wspomagania ZF OC/AC Regeneracja reflektorów SklepOpon.com – opony i felgi felgi audi 80 Tarcze, hamulce forum audi 80
Pompa oryginał "ZF"
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
Maglownica
SklepOpon.com
opony i felgi
Felgi aluminiowe Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[80 B4 1.9 TDi] problem z pracą silnika na wolnych obrotach  
Autor Wiadomość
dani3l 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Rybnik


Wysłany: 2008-04-16, 18:51   [80 B4 1.9 TDi] problem z pracą silnika na wolnych obrotach

Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.

Swoje AUDI posiadam od niedawna, do tej chwili przejechałem ok 5000 km.

Mam pewien problem z silnikiem, a dokładnie wibracjami (szarpaniem) silnika na wolnych obrotach - obroty nie falują.

Przy zimnym silniku problem się nie pojawia, silnik pracuje jak zegarek. Problem ten narasta przede wszystkim w cieplejsze dni podczas jazdy w korkach (kiedy silnik długo pracuje na wolnych obrotach). Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok, silnik ciągnie dobrze, żadnego szarpania, czy problemów z utrzymaniem prędkości dopiero przy dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach pojawiają się wibracje - silnik powyżej tysiąca obrotów pracuje normalnie.

Spalanie w normie ok. 5l/100 km, bardzo delikatne dymienie przy mocnym dogazowaniu.

Wymienione zostały wszystkie filtry (paliwo BOSCH, olej MANN, powietrze K&N), nowe końcówki wtryskiwaczy BOSCH - ponoć wymiana miała pomóc ale nic z tego.

Jeżeli ktoś może pomóc będę wdzięczny.
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
widmo 
Stary Klubowicz



Silnik: AWX
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 1230
Skąd: Kraków


Wysłany: 2008-04-18, 02:40   

wg mnie pompa moze świrować

najlepiej jak masz dostęp do VAGa to sie podpiąć i zobaczyć co mu dolega po stronie elektroniczno-mechanicznej
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 
Solskier 
Od zawsze na forum



Silnik: AFV+
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3385
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2008-04-18, 08:15   

Zrób jak radzie kolega widmo, pojedze na vaga i wszystkiego sie dowiesz, bo przyczyn moze byc mnustwo, od padajacych wtrysków, kończaca sie pompe, wtrys sterujacy, nastawnik a anwet zle ustawiony kat wtrysku w stosuku do temperatury paliwa.
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
przemik 
Władca pierścieni


Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: _Limo_
Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 605
Skąd: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2008-04-18, 14:13   

A moze dawka paliwa zle ustawiona.
Poprosimy o zalogowanie grup: 000 Basic Setting, 001, 007 i 013 w tescie statycznym.

Pozdrawiam
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
dani3l 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Rybnik


Wysłany: 2008-05-13, 21:46   

Byłem u dwóch "fachowców" i żaden nie potrafił podpiąć się do ECU, pozostaje mi kupić sprzęt i probować samemu.

Z mojej diagnozy wynika że problem tkwi w temperaturze paliwa - jeżeli jest wysoka silnik zaczyna gorzej pracować na wolnych (silnik jest rozgrzany - jadę z normalną prędkością wszystko OK, silnik rozgrzany stoję długo w korku bądź jadę dłuższy czas z niewielką prędkością zaczyna się trzepanie silnikiem na wolnych).

Kontaktowałem się jeszcze ze znajomym który zajmuje się TDi i poradził aby wymienić czujnik temperatury paliwa w pompie (on niestety jest z Wrocławia i nie mam możliwości żeby w najbliższym czasie tam jechać).

Jeżeli jest jakaś osoba z śląska która mogła by pomóc w diagnozie silnika (podpięcie do kompa) będę wdzięczny.
 
 
widmo 
Stary Klubowicz



Silnik: AWX
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 1230
Skąd: Kraków


Wysłany: 2008-05-14, 01:16   

chętnie bym pomógł ale ja jestem z Krakowa ....
niby rzut kamieniem (lub mocherowym beretem) ale zawsze coś ...
moze pod koniec tyg bede jechał po jakies auto do Niemiec to najwyżej dam znać i wezme lapka z VAGiem i sie jakoś ustawimy. ale nie wiem czy na 100% bede jechał. w razie czego dam znać....
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: ABZ
Typ: C4
Nadwozie: Kombi
Imię: Wojtek
Pomógł: 137 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3889
Skąd: Jelenia G


Wysłany: 2008-05-14, 08:16   

Sprawdź czujnik temp do ECU, sprawdź jaka ma oporność na zimnym silniku i na rozgrzanym
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Audi S6+ 4,2 V8
 
 
 
przemik 
Władca pierścieni


Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: _Limo_
Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 605
Skąd: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2008-05-14, 10:17   

Przychylam sie do sugestii Wojtka - sprawdzilbym(podmienil) czujnik temp. dwupinowy(niebieski) i zobaczyl co sie bedzie działo.
Nie chce byc złym prorokiem ale objawy wskazują na umierajacą sekcje wysokiego cienienia w pompie wtryskowej - OBYM SIE MYLIŁ
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
dani3l 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Rybnik


Wysłany: 2008-05-14, 13:11   

Dzięki WIDMO, jeżeli będziesz w okolicach będę wdzięczny.

Niestety nie wiem gdzie mam szukać czujnika o którym piszecie, proszę o wskazówki to zrobię pomiary.

Co do sekcji wysokiego ciśnienia oby się to nie sprawdziło, stan silnika (wizualny, praca na zimno, ciepło, uruchamianie) na to nie wskazują, a porównanie mam ze swoim poprzednim samochodem GOLF MK2 1,6TD (JR) gdzie silnik wyraźnie odbiegał swoim stanem od tego który mam w B4.

To jest dla mnie dziwne że gdy silnik jest zimny chodzi po prostu idealnie, żadnego dymienia, po prostu nic. Gdy występuje problem o którym pisałem - obroty są równe, pojawia się tylko "nerwowa" praca silnika na wolnych nie mająca wpływu na moc silnika na wyższych obrotach, brak również jakiegokolwiek dymienia lub innych nietypowych objawów.
_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z '92 - wtryski AFN + Soft By Kostrz
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
widmo 
Stary Klubowicz



Silnik: AWX
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 1230
Skąd: Kraków


Wysłany: 2008-05-14, 20:21   

moze w weekend pojade na śląsk ... wszystko w planach. jak coś to napewno napisze.
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



felgi samochodowe

forum audi a6 forum audi 80
katalizator

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: jingle radiowe ::
:: Mechanik Warszawa :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: SklepOpon.com - opony i felgi :: Spinki montażowe :: Kosmetyka pojazdów ::
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13