Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 B4 1.9TDI 1Z] Korektor siły hamowania  
Autor Wiadomość
fx65 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty tech.: 51


Wysłany: 2008-03-07, 22:35   [80 B4 1.9TDI 1Z] Korektor siły hamowania

Witam ponownie Klubowiczów i Maniaków naszych audiczek.
Po wymianie korektora siły hamowania, nie do końca jestem zadowolony z tej operacji, a mianowicie. Byłem przy wymianie tego cuda osobiście, mechanik wymienił myślę że jak trzeba i nastąpiło odpowietrzanie układu. trwało to wsumie nie wiele czasu i mechanik powiedział mi że coś mu ten korektor nie pasuje poniewż podczas pompowania przy odpowietrzanu twierdził że nie chciał mu iść płyn, a jak poszło to bardzo mało, a dolaliśmy do zbiorniczka 3 setki, i UWAGA twierdził że ta dzwigienka przy korektorze podczas pompowania czyli odpowietrzania, przy nacisku na pedał hamulca, podnosi się do góry, czyli jakby ją odpychało w drugą stronę. Obecnie hamulec po naciśnięciu około 2- cm dopiero zaczyna brać i to delikatnie. Przejechałem ze 150 km i jakoś mi to nie dawało spokoju, pojechałem na rolki i sprawdziłem hamulce i okazało się że wszystko jest ok.
Kolejny znawca z serwisu wymiany płynów i oleju powiedział że jak jest ABS to normalnie tego nie odpowietrzy, tylko trzeba to pod ciśnieniem, wywalić stary płyn i zalać nowy, koszt operacji 50 zł. Inny znawca twierdzi, że jak by był układ zapowietrzony, to nie było by dobrego hamowania a nawet wcale by tył nie hamował.
UWAGA! kolejny twierdzi że w tej chwili wszystko jest OK, ponieważ jak nie ma obciążenia na tył to wówczas tył mniej hamuje, a jak będzie obciążenie to będzie inaczej. Zawsze hamulec miałem raczej twardy, to mi powiedział że musiał być ten korektor wcześnie jak kupiłem autko walnięty. Jak u Was z tym hamulcem, bo z tego co czytam to raczej większość twierdzi że w audi jest hamulec twardy. A jeszcze inny znawca mówi że to samo ustąpi. Idzie normalnie zgupieć, co wy o tym sądzicie, jakie macie zdanie na temat hamulców w waszych NIUNIACH. Odpuścić sobie już ten korektor czy szukać jeszcze przyczyny.Korektor kupiłem używany od audi, ale jak twierdził znajomy 100% sprawny, stary faktycznie był wlnięty i lał. Co o tym sądzicie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
FranoF1 
Od zawsze na forum
Forum Killer



Silnik: TFSI
Typ: B8
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty tech.: 2094
Miasto/Region: Schönbach


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2008-03-08, 10:13   

po co założyłeś 2 podobne tematy :?:
_________________
coraz bliżej... B4 8C 20vt 6-gang CRB quattro
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
rczopik2 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: RAFAŁ
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty tech.: 514
Miasto/Region: RSR


Wysłany: 2008-03-08, 10:24   

Jak masz ABS to wyrzuć korektor.
 
 
 
manq 
Audi 80 Mastah


Silnik: AJM
Typ: B5
Nadwozie: Avant
Imię: Mariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty tech.: 137
Miasto/Region: Sokółka


Wysłany: 2008-03-08, 12:47   

rczopik2 napisał/a:
Jak masz ABS to wyrzuć korektor.


dobra rada. kup 2 gumowe przewody hamulcowe dostępne w każdym polmozbycie i połącz obiegi. odpowietrz zgodnie z zasadami i będzie ok. Jeżeli chodzi o słabsze hamulce to sprawdz grubość tarczy, min. grubość to chyba 11mm.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
fx65 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty tech.: 51


Wysłany: 2008-03-08, 20:11   

Temat założyłem może i nie słusznie, drugi bardzo podobny, a zrobiłem to dlatego ponieważ opisałem sytuację która miała miejsce i porady jak by nie mówić ludzi którzy zajmują się mechaniką samochodową i z tego żyją. W temacie zwracałem się z prośbą jak ktoś miał podobną sytuacje to może by coś doradził.
ok. jesteś usprawiedliwiony. poprzedni temat zamknięty.
FranoF1


Pragnę podkreślić że nikt z mechaników nie radził mi a żeby usówać korektor i jeździć bez niego. Uważam że jak coś zostało zainstalowane to nie po to że ktoś to sobie z konstruktorów wymyślił tak żeby tylko było, tylko dlatego a żeby to służyło użytkownikom w bezpiecznej jeździe i służyło zarówno użytkownikowi jak i czuwało nad bezpieczeństwem pasażerów podróżujących z nami.Może, jak koledzy radzą zacznijmy wymontowywać po koleji podzespoły i mówmy że bez tego też będzie jeździło, a potem się dziwimy że tyle wypadków na drogach.
Nie wiem czy koledzy czytają dokładnie posty, bo i tutaj jeden a może nie jeden kolega opisywał że o mało się nie zabił jak miał nie sprawny a może i miał wymontowany korektor i radził a żeby tego nie robić.
Piszecie o ABS-ie, to urządzenie też może nawalić i co wtedy. Korektora brak, ABS padnie i jaka gwarancja że nie zablokuje kół jak co niektórzy piszą. Pozdrawiam.
 
 
Kokolino 



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty tech.: 3324


Wysłany: 2008-03-08, 20:57   

fx65 napisał/a:
Piszecie o ABS-ie, to urządzenie też może nawalić i co wtedy. Korektora brak, ABS padnie i jaka gwarancja że nie zablokuje kół jak co niektórzy piszą.

Dokładnie.
Korektor jest po to założony żeby nie blokowało kół tak jak piszesz ale co jak padnie ABS ? Zaczniesz kręcić piruety? Z opisu który przeczytałem wskazuje że wszystko jest w porządku. Korektor tak działa że przy nacisku rusza się dzwignia. Jak byłeś na rolkach i wszystko jest ok to nic więcej nie rób bo tylkokasę stracisz.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.



 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jasiu 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Jan
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty tech.: 200
Miasto/Region: Bytom


Wysłany: 2008-03-08, 21:00   

Witam.
Myśle iż problem leży w prawidłowym odpowietrzeniu hamulcy,chociaz to bardzo prosta operacja i przpuszczam że masz to dobrze zrobione inaczej opór na pedale byłby zmienny tz.przy szybkim pompowaniu był wysoki a po chwili po ponownym nacisnięciu wpadłby niżej.
Jeśli jednak masz wąty, odpowietrz jeszcze raz pamiętając o obciążeniu tyłu samochodu,korektor siły hamowania ustawiony wtedy jest na pełen przepływ.Odpowietrzanie będzie dokładniejsze i łatwiejsze.
Dorady typu wyrzuć korektor są nie na miejscu!
Sprawny korektor przy odciążonym autku i mocnym nacisnięciu na pedał hamulca powinien wysunąc tłoczek połączony ze sprężyną.
Odpowiedni naciąg tej sprężyny(jest to do regulacji) to właśnie regulacja siły hamowanie tylnej osi.
Pamietaj hamulce się naprawia a nie przerabia!
Jasiu.

[ Dodano: 2008-03-08, 21:02 ]
Przeczytałem teraz co pisze Kokolino nic dodać nic ująć!
_________________
Audi 80 the best !
 
 
 
M_I_C_H_A_L
Nowy Klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Michał
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty tech.: 8


Wysłany: 2008-03-20, 17:49   Re: [80 B4 1.9TDI 1Z] KOREKTOR HAMOWANIA

fx65 napisał/a:
mechanik powiedział mi że coś mu ten korektor nie pasuje ponieważ podczas pompowania przy odpowietrzaniu twierdził że nie chciał mu iść płyn, a jak poszło to bardzo mało, a dolaliśmy do zbiorniczka 3 setki, i UWAGA twierdził że ta dźwigienka przy korektorze podczas pompowania czyli odpowietrzania, przy nacisku na pedał hamulca, podnosi się do góry, czyli jakby ją odpychało w drugą stronę.

Witam
wczoraj właśnie wymieniałem korektor w mojej audi-cy ( na allegro nowy 230zł) i nie było żadnych problemów. Jeżeli płyn nie uciekł Ci całkowicie ze zbiorniczka to ABS-u nie trzeba odpowietrzać. Układ odpowietrza się standardowo prawe tylnie potem lewe. Z tego co piszesz to mechanik prawdopodobnie pozamieniał przewody hamulcowe. Dźwignia w czasie hamowania powinna iść w duł czyli naciągać sprężynę. Jeżeli przewody są pozamieniane to wtedy są takie jaja. Na korektorze są strzałki którędy ma płynąć płyn w układzie.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 523


Wysłany: 2013-03-04, 22:07   

Panowie trochę chciałem wrócić do tematu bo mam pytanie o wymianę korektora siły hamowania (rozciekł mi się).
Z tego co go oglądałem to nie ma w tym wielkiej filozofii. Wydaje się roboty na jakieś 1,5h. Chyba ze są tam jakieś kruczki w wymianie. Może ktoś po krótce opisać??
 
 
bendzi40 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Robert
Wiek: 37
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty tech.: 246
Miasto/Region: Świebodzice


Wysłany: 2013-08-03, 14:30   

u mnie cieknie i trza wymienić pasuje kazdy do tdi
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15