Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 B4 1.9TDI 1Z] Korektor siły hamowania  
Autor Wiadomość
fx65 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty tech.: 51


Wysłany: 2008-03-07, 22:35   [80 B4 1.9TDI 1Z] Korektor siły hamowania

Witam ponownie Klubowiczów i Maniaków naszych audiczek.
Po wymianie korektora siły hamowania, nie do końca jestem zadowolony z tej operacji, a mianowicie. Byłem przy wymianie tego cuda osobiście, mechanik wymienił myślę że jak trzeba i nastąpiło odpowietrzanie układu. trwało to wsumie nie wiele czasu i mechanik powiedział mi że coś mu ten korektor nie pasuje poniewż podczas pompowania przy odpowietrzanu twierdził że nie chciał mu iść płyn, a jak poszło to bardzo mało, a dolaliśmy do zbiorniczka 3 setki, i UWAGA twierdził że ta dzwigienka przy korektorze podczas pompowania czyli odpowietrzania, przy nacisku na pedał hamulca, podnosi się do góry, czyli jakby ją odpychało w drugą stronę. Obecnie hamulec po naciśnięciu około 2- cm dopiero zaczyna brać i to delikatnie. Przejechałem ze 150 km i jakoś mi to nie dawało spokoju, pojechałem na rolki i sprawdziłem hamulce i okazało się że wszystko jest ok.
Kolejny znawca z serwisu wymiany płynów i oleju powiedział że jak jest ABS to normalnie tego nie odpowietrzy, tylko trzeba to pod ciśnieniem, wywalić stary płyn i zalać nowy, koszt operacji 50 zł. Inny znawca twierdzi, że jak by był układ zapowietrzony, to nie było by dobrego hamowania a nawet wcale by tył nie hamował.
UWAGA! kolejny twierdzi że w tej chwili wszystko jest OK, ponieważ jak nie ma obciążenia na tył to wówczas tył mniej hamuje, a jak będzie obciążenie to będzie inaczej. Zawsze hamulec miałem raczej twardy, to mi powiedział że musiał być ten korektor wcześnie jak kupiłem autko walnięty. Jak u Was z tym hamulcem, bo z tego co czytam to raczej większość twierdzi że w audi jest hamulec twardy. A jeszcze inny znawca mówi że to samo ustąpi. Idzie normalnie zgupieć, co wy o tym sądzicie, jakie macie zdanie na temat hamulców w waszych NIUNIACH. Odpuścić sobie już ten korektor czy szukać jeszcze przyczyny.Korektor kupiłem używany od audi, ale jak twierdził znajomy 100% sprawny, stary faktycznie był wlnięty i lał. Co o tym sądzicie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
FranoF1 
Od zawsze na forum
Forum Killer



Silnik: TFSI
Typ: B8
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty tech.: 2095
Miasto/Region: Schönbach


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2008-03-08, 10:13   

po co założyłeś 2 podobne tematy :?:
_________________
coraz bliżej... B4 8C 20vt 6-gang CRB quattro
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
rczopik2 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: RAFAŁ
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty tech.: 514
Miasto/Region: RSR


Wysłany: 2008-03-08, 10:24   

Jak masz ABS to wyrzuć korektor.
 
 
 
manq 
Audi 80 Mastah


Silnik: AJM
Typ: B5
Nadwozie: Avant
Imię: Mariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty tech.: 137
Miasto/Region: Sokółka


Wysłany: 2008-03-08, 12:47   

rczopik2 napisał/a:
Jak masz ABS to wyrzuć korektor.


dobra rada. kup 2 gumowe przewody hamulcowe dostępne w każdym polmozbycie i połącz obiegi. odpowietrz zgodnie z zasadami i będzie ok. Jeżeli chodzi o słabsze hamulce to sprawdz grubość tarczy, min. grubość to chyba 11mm.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
fx65 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty tech.: 51


Wysłany: 2008-03-08, 20:11   

Temat założyłem może i nie słusznie, drugi bardzo podobny, a zrobiłem to dlatego ponieważ opisałem sytuację która miała miejsce i porady jak by nie mówić ludzi którzy zajmują się mechaniką samochodową i z tego żyją. W temacie zwracałem się z prośbą jak ktoś miał podobną sytuacje to może by coś doradził.
ok. jesteś usprawiedliwiony. poprzedni temat zamknięty.
FranoF1


Pragnę podkreślić że nikt z mechaników nie radził mi a żeby usówać korektor i jeździć bez niego. Uważam że jak coś zostało zainstalowane to nie po to że ktoś to sobie z konstruktorów wymyślił tak żeby tylko było, tylko dlatego a żeby to służyło użytkownikom w bezpiecznej jeździe i służyło zarówno użytkownikowi jak i czuwało nad bezpieczeństwem pasażerów podróżujących z nami.Może, jak koledzy radzą zacznijmy wymontowywać po koleji podzespoły i mówmy że bez tego też będzie jeździło, a potem się dziwimy że tyle wypadków na drogach.
Nie wiem czy koledzy czytają dokładnie posty, bo i tutaj jeden a może nie jeden kolega opisywał że o mało się nie zabił jak miał nie sprawny a może i miał wymontowany korektor i radził a żeby tego nie robić.
Piszecie o ABS-ie, to urządzenie też może nawalić i co wtedy. Korektora brak, ABS padnie i jaka gwarancja że nie zablokuje kół jak co niektórzy piszą. Pozdrawiam.
 
 
Kokolino 


Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty tech.: 3325


Wysłany: 2008-03-08, 20:57   

fx65 napisał/a:
Piszecie o ABS-ie, to urządzenie też może nawalić i co wtedy. Korektora brak, ABS padnie i jaka gwarancja że nie zablokuje kół jak co niektórzy piszą.

Dokładnie.
Korektor jest po to założony żeby nie blokowało kół tak jak piszesz ale co jak padnie ABS ? Zaczniesz kręcić piruety? Z opisu który przeczytałem wskazuje że wszystko jest w porządku. Korektor tak działa że przy nacisku rusza się dzwignia. Jak byłeś na rolkach i wszystko jest ok to nic więcej nie rób bo tylkokasę stracisz.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.



 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jasiu 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Jan
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty tech.: 200
Miasto/Region: Bytom


Wysłany: 2008-03-08, 21:00   

Witam.
Myśle iż problem leży w prawidłowym odpowietrzeniu hamulcy,chociaz to bardzo prosta operacja i przpuszczam że masz to dobrze zrobione inaczej opór na pedale byłby zmienny tz.przy szybkim pompowaniu był wysoki a po chwili po ponownym nacisnięciu wpadłby niżej.
Jeśli jednak masz wąty, odpowietrz jeszcze raz pamiętając o obciążeniu tyłu samochodu,korektor siły hamowania ustawiony wtedy jest na pełen przepływ.Odpowietrzanie będzie dokładniejsze i łatwiejsze.
Dorady typu wyrzuć korektor są nie na miejscu!
Sprawny korektor przy odciążonym autku i mocnym nacisnięciu na pedał hamulca powinien wysunąc tłoczek połączony ze sprężyną.
Odpowiedni naciąg tej sprężyny(jest to do regulacji) to właśnie regulacja siły hamowanie tylnej osi.
Pamietaj hamulce się naprawia a nie przerabia!
Jasiu.

[ Dodano: 2008-03-08, 21:02 ]
Przeczytałem teraz co pisze Kokolino nic dodać nic ująć!
_________________
Audi 80 the best !
 
 
 
M_I_C_H_A_L
Nowy Klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Michał
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty tech.: 8


Wysłany: 2008-03-20, 17:49   Re: [80 B4 1.9TDI 1Z] KOREKTOR HAMOWANIA

fx65 napisał/a:
mechanik powiedział mi że coś mu ten korektor nie pasuje ponieważ podczas pompowania przy odpowietrzaniu twierdził że nie chciał mu iść płyn, a jak poszło to bardzo mało, a dolaliśmy do zbiorniczka 3 setki, i UWAGA twierdził że ta dźwigienka przy korektorze podczas pompowania czyli odpowietrzania, przy nacisku na pedał hamulca, podnosi się do góry, czyli jakby ją odpychało w drugą stronę.

Witam
wczoraj właśnie wymieniałem korektor w mojej audi-cy ( na allegro nowy 230zł) i nie było żadnych problemów. Jeżeli płyn nie uciekł Ci całkowicie ze zbiorniczka to ABS-u nie trzeba odpowietrzać. Układ odpowietrza się standardowo prawe tylnie potem lewe. Z tego co piszesz to mechanik prawdopodobnie pozamieniał przewody hamulcowe. Dźwignia w czasie hamowania powinna iść w duł czyli naciągać sprężynę. Jeżeli przewody są pozamieniane to wtedy są takie jaja. Na korektorze są strzałki którędy ma płynąć płyn w układzie.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 526


Wysłany: 2013-03-04, 22:07   

Panowie trochę chciałem wrócić do tematu bo mam pytanie o wymianę korektora siły hamowania (rozciekł mi się).
Z tego co go oglądałem to nie ma w tym wielkiej filozofii. Wydaje się roboty na jakieś 1,5h. Chyba ze są tam jakieś kruczki w wymianie. Może ktoś po krótce opisać??
 
 
bendzi40 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty tech.: 246
Miasto/Region: Świebodzice


Wysłany: 2013-08-03, 13:30   

u mnie cieknie i trza wymienić pasuje kazdy do tdi
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime



hamulce, klocki, tarcze warsztat warszawa forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17