Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora  
Autor Wiadomość
raaaf82 
99 % Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty tech.: 98
Miasto/Region: Chojnice


Wysłany: 2009-07-05, 22:25   

Ja mam autko z klimą i też samonapinacz.Wymiana paska zajmuje dosłownie kilka minut.Zero odkrecania śrub i podobnych rzeczy.Najważniejsze żeby mieć czym odciągnąć ośkę z rolką napinającą.Jeśli masz samonapinacz spróbuj puknąc młotkiem,jeśli sie ruszy a nie powróci do poprzedniego połozenia to albo pęknieta sprężyna albo ośka zapieczona w tulejce
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-07-06, 00:18   

no to pewnie komuś kiedyś się rozpadł samonapinacz i troche przerobił mi fure :roll:
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
dubbler 
Władca pierścieni



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty tech.: 528
Miasto/Region: LU / RBI


1994 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-07-06, 10:59   

Tu masz kolego aukcje z łapą gdzie widać całość: http://allegro.pl/item679...9_td_i_tdi.html

Odkręcasz samonapinacz (ten po prawej stronie na zdjęciu) mocowany na 2 śruby. Zdejmujesz go, jak łapa na której jest rolka nie rusza się nadal to znaczy że jest zapieczona, najlepiej to ją wybić z gniazda, zakupić takie tulejki: http://allegro.pl/item679..._audi_seat.html nasmarować wszystko ładnie i założyć od nowa, na pewno na trochę wystarczy. A jak nie chcesz sie tak bawić to tak jak napisałem w 2. poście, przetaczanie na biegu.
_________________

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16514#167254 zobacz, oceń
http://www.lyoness.net/pl paliwo po 50gr
 
 
 
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty tech.: 169


Wysłany: 2009-07-06, 15:27   

przykładam do rolki drewnianego małego kołka i z góry bije młotkiem i ani drgnie pewnie ośka zapieczona albo spęzyna poszłą jak to rozruszać albo tą spręcyne zobaczyć?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
erger 
Nowy Klubowicz


Silnik: AAZ
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Adam
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty tech.: 6
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2009-07-06, 20:59   

Miałem też popękany to go przeciąłem i już a zakładając pomagał mi kolega który łyzką montażową obracał taką ruchomą cześć z tyłu alternatora , która rusza się razem z ramieniem napinacza , Roboty było 5 minut , nie licząc oczywiście zdjęcia osłony silnika. Pozdrawiam.
 
 
ST38 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty tech.: 28


Wysłany: 2009-07-08, 01:24   

Płaskownik długi na okolo 50 cm szeroki z 4cm i gruby na okolo 4mm wystarczy,plus kawalek preta (ja dospawałem śrube fi 12) plus wyciecie odpowiedniego rowka w plaskowniku szlifierka kątową. Cała operacja mi zajęła z 40 min (pomysł plus znalezienie materiału i dopasowanie owego rowka). Nie mogłem sobie poradzić z tą rolką za chiny i kombinowałem na różne sposoby. Brakowało niewiele, ale jednak... już myslałem, że pasek za mały itp. ale uwierzcie panowie, że da sie ten pasek wymienić w 5 min, no niech będzie 10, ale to max i bez odkręcania osłony silnika tej na dole. Trzy śrubki fi6 na klucz 10 od wentylatorów, to z 2 min zajmie i mamy dojście do paska... Hmm, zapomniałem jeszcze o jednym, że nie puści nas pasek od wspomagania i pompy ale to chyba każdy sobie poradzi z wyeliminowaniem tego problemu. Podkładamy mały klucz płaski np. 13 pod pasek i wystarczy tyrknąć zapłon a pasek spadnie (konieczna druga osoba która klucz "przekrzywi" a my w tym czasie na moment rozrusznik odpalimy) . Jak ktoś sie boi takich metod to może w konwencjonalny sposób zdemontować ten pasek. Dodam tylko, że montaż da sie przeprowadzic równie szybko jak demontaż i za pomocą rozrusznika - napięcie paska pozostanie bez zmian i myślę, że nic go nie zaboli. Łapy silnika itp. nie trzeba demontować, wystarczy napiąć rolkę, aż sie o ową łapę oprze a pasek da się założyć. Kolejnoś musi być taka: zkładamy na koło alternatora i to duże od silnika a potom nasuwamy na rolkę. Ta operacja trwa dosłownie najwyżej minutę. Jak są jakieś pytania odnośnie owego przyrządu i jak wygląda to udzielę dalszych instrukcji.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
raaaf82 
99 % Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty tech.: 98
Miasto/Region: Chojnice


Wysłany: 2009-07-08, 23:37   

Kolego ST38,jeśli ośka dobrze chodzi w tulejkach to wymiana przy pomocy pręta kilka minut zajmuje i obejdzie się bez kręcenia rozrusznikiem.Problem leży w zapieczonej tulejce.Kolego Audi 80 b4,wymień sobie tulejki,ładnie nasmaruj i będziesz miał problem z głowy.Jak nie zrobisz tego jak należy to za jakiś czas znowu bedziesz miał z tym problem
 
 
TDI80 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty tech.: 233


Wysłany: 2010-07-05, 17:10   

raaaf82 napisał/a:
Ja mam autko z klimą i też samonapinacz.Wymiana paska zajmuje dosłownie kilka minut.Zero odkrecania śrub i podobnych rzeczy.Najważniejsze żeby mieć czym odciągnąć ośkę z rolką napinającą.Jeśli masz samonapinacz spróbuj puknąc młotkiem,jeśli sie ruszy a nie powróci do poprzedniego połozenia to albo pęknieta sprężyna albo ośka zapieczona w tulejce


Tak sie przylacze do tematu z pytaniem jaki Ty masz konkretnie symbol paska do alternatora, dla auta z klima, bo masz z tego co widze 1.9tdi z klima tak?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2010-07-06, 00:13   

do TDI z klimą idzie pasek 6PK1180 a bez klimy 6PK890, chociaż w B4 TDI bez klimy ostatnio zakładałem 6PK905 bo krótszy za nic nie chciał wejść
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
TDI80 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty tech.: 233


Wysłany: 2010-07-06, 21:24   

UKI_XX napisał/a:
do TDI z klimą idzie pasek 6PK1180 a bez klimy 6PK890, chociaż w B4 TDI bez klimy ostatnio zakładałem 6PK905 bo krótszy za nic nie chciał wejść


Wg numerów fabrycznych do mnie z klima wypada na pasek 6 PK 1183, wiec prawie taki sam 3mm większy i taki miałem zakładany, a i tak bardzo ciężko sie zakładało go.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
januszbin 
Rodem z Ingolstadt?


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Janusz
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty tech.: 407
Miasto/Region: LWL


Wysłany: 2010-07-06, 22:09   

nie chcę się czepiać ale dla mnie klucz 17" to nie klucz 17 milimetrów tylko 17 cali .....a to bardzo duża różnica..... :-/
 
 
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 526


Wysłany: 2012-04-08, 22:40   

Panowie, trochę odgrzeje temat, bo chyba mam problem z kompresorem klimy i zastanawiam się czy da da rade założyć pasek alternatora w samochodzie z klimatyzacją z pominięciem kompresora klimatyzacji - tak żeby tylko alternator napędzał (oczywiście ten krótszy pasek)??
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Francis1982 
Semper fi



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty tech.: 1326
Miasto/Region: Katowice


Wysłany: 2012-06-17, 07:43   

Witam. Wczoraj robiłem rozrząd i wszystko byłoby oki gdyby nie pasek wielorowkowy. 5 godzin spędziłem nad nim aż go założyłem. Audi 80 B4 1.9 TDi 1Z z klimatyzacją. U mnie z kolei nie trzeba było "przytrzymywać" rolki kluczem 17. Wystarczyła mi sama 13-tka.

Do momentu składania.

Nijak to nie pasowało. Ani tej fajki z samonapinacza (żeby przykręcić rolkę) nie szło dogiąć ani naciągnąć rolkę z paskiem, żeby przykręcić do tej fajki z samonapinacza.

Po blisko 5-ciu godzinach prób i błędów znalazłem sposób.

Ściskiem stolarskim dociągnąłem fajkę samonapinacza do łapy i jednocześnie założyłem pasek na rolkę. Rolka i pasek póki co spoczywały na łapie silnika. Zrobiłem drewniany klin i wsadzając (właściwsze słowo to wbijałem młotkiem) go między łapę i rolkę "podnosiłem" rolkę tak by można była ją wreszcie przykręcić.
Wstępnie dogięty samonapinacz wreszcie "łaskawie" spotkał się z rolką. Ile to kosztowało nerwów. O krzyżu w plecach już nie wspomnę.

Po montażu okazało się, że rolka nie jest w płaszczyźnie z całym przebiegiem paska. Jest dość mocno wygięta.

Póki co nie włączam klimy by nie obciążać paska.

Moje pytanie to czy wystarczy wymiana samej rolki (trochę ucierpiała przy tych eksperymentach) i "dogięcie ramienia", gdzie rolka jest mocowana? Czy istnieje możliwość rozruszania tego ustrojstwa?
No i jak wygląda ewentualna wymiana napinacza. Patrzyłem w intercarsie i samonapinacze zdrowo kosztują (ponad 200 za Rouville). Sprężyna chyba trzyma, bo dogięcie tej fajki sprawiło mi nie mało trudu.

Ogólnie masakra z tym paskiem. Rozrząd miałem zrobiony w jakieś 3 godziny a ta rolka z napinaczem zeżarła mi ponad 5 godzin. I w ogóle nie używałem klucza 17. Kilka pierwszych zwojów poszło palcami a po wybiciu klina (pasek napięty) wystarczył sam klucz 13.

No ale to całe uroki motoryzacji. A żeby było śmiesznie tego samego dnia zrobiłem rozrząd w ABK, z wymianą zderzaka, kopułki itp w niespełna 3 godziny. Zetor zajął mi "zaledwie" 12 godzin. Fakt faktem poza paskiem alternatora zacząłem bawić się w dokładność i tak to wyszło.
_________________
1z + 16 Bit (suchy, prace trwają) + 0.205 + DE110 + 11mm
Pomogę ogarnąć ABK...
Był sedan 2.0 ABK+Sekwencja
Jest Avant 1,9 TDi (Co ma być to będzie)
Pomoc w odszkodowaniach z OC sprawcy. Szkody majątkowe i na osobie. Bezpłatna weryfikacja. Cała Polska 501-270-276
http://www.audi80.pl/b4-1...cik-vt65772.htm
 
 
krzysiek21_01_1989 
Audi 80 Mastah


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Wiek: 25
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty tech.: 116
Miasto/Region: Labiszyn/Bydgoszcz


Wysłany: 2012-06-17, 11:56   

Dobry jest sposób z nałożeniem paska na mniejsze koło – alternatora i rolkę napinającą, a potem próba nałożenia fragmentu paska na koło pasowe wału, zapięcie biegu i pchanie do tyłu, potrzebne do tego dwie osoby i twarde podłoże, z wujem –mechanikiem - tak zrobiliśmy, na początku nie byłem za tym sposobem, ale prosty i krótki, 15 min i po sprawie było…
_________________
http://www.audi80.pl/b4-1...ant-vt62897.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
BorysTDI 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Pomógł: 23 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty tech.: 592
Miasto/Region: Hrubieszów/lubelskie


1994 Audi 80 B4
Wysłany: 2012-06-17, 13:46   

Można też bez rozrusznika a za pomocą zgrabnego francuza 12' ;-) Nakładamy pasek na koło napędzające pompy wody i wspomagania, wtedy napinacz zostaje wstępnie naciągnięty i po prostu zazębiamy klucz dalej na łapie z rolką - naciągamy - zakładamy pasek dalej itd. aż w końcu wejdzie.
_________________
klik - Audi 80, silnik 1Z i pokrewne, schematy elektryczne,rozrządu. Zdjęcia z wymiarami: blokady rozrządu i ściągacz sprężyn zaworowych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 17