Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora  
Autor Wiadomość
raaaf82 
99 % Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty tech.: 98
Miasto/Region: Chojnice


Wysłany: 2009-07-05, 22:25   

Ja mam autko z klimą i też samonapinacz.Wymiana paska zajmuje dosłownie kilka minut.Zero odkrecania śrub i podobnych rzeczy.Najważniejsze żeby mieć czym odciągnąć ośkę z rolką napinającą.Jeśli masz samonapinacz spróbuj puknąc młotkiem,jeśli sie ruszy a nie powróci do poprzedniego połozenia to albo pęknieta sprężyna albo ośka zapieczona w tulejce
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-07-06, 00:18   

no to pewnie komuś kiedyś się rozpadł samonapinacz i troche przerobił mi fure :roll:
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
dubbler 
Władca pierścieni



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty tech.: 528
Miasto/Region: LU / RBI


1994 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-07-06, 10:59   

Tu masz kolego aukcje z łapą gdzie widać całość: http://allegro.pl/item679...9_td_i_tdi.html

Odkręcasz samonapinacz (ten po prawej stronie na zdjęciu) mocowany na 2 śruby. Zdejmujesz go, jak łapa na której jest rolka nie rusza się nadal to znaczy że jest zapieczona, najlepiej to ją wybić z gniazda, zakupić takie tulejki: http://allegro.pl/item679..._audi_seat.html nasmarować wszystko ładnie i założyć od nowa, na pewno na trochę wystarczy. A jak nie chcesz sie tak bawić to tak jak napisałem w 2. poście, przetaczanie na biegu.
_________________

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16514#167254 zobacz, oceń
http://www.lyoness.net/pl paliwo po 50gr
 
 
 
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty tech.: 169


Wysłany: 2009-07-06, 15:27   

przykładam do rolki drewnianego małego kołka i z góry bije młotkiem i ani drgnie pewnie ośka zapieczona albo spęzyna poszłą jak to rozruszać albo tą spręcyne zobaczyć?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
erger 
Nowy Klubowicz


Silnik: AAZ
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Adam
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty tech.: 6
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2009-07-06, 20:59   

Miałem też popękany to go przeciąłem i już a zakładając pomagał mi kolega który łyzką montażową obracał taką ruchomą cześć z tyłu alternatora , która rusza się razem z ramieniem napinacza , Roboty było 5 minut , nie licząc oczywiście zdjęcia osłony silnika. Pozdrawiam.
 
 
ST38 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty tech.: 28


Wysłany: 2009-07-08, 01:24   

Płaskownik długi na okolo 50 cm szeroki z 4cm i gruby na okolo 4mm wystarczy,plus kawalek preta (ja dospawałem śrube fi 12) plus wyciecie odpowiedniego rowka w plaskowniku szlifierka kątową. Cała operacja mi zajęła z 40 min (pomysł plus znalezienie materiału i dopasowanie owego rowka). Nie mogłem sobie poradzić z tą rolką za chiny i kombinowałem na różne sposoby. Brakowało niewiele, ale jednak... już myslałem, że pasek za mały itp. ale uwierzcie panowie, że da sie ten pasek wymienić w 5 min, no niech będzie 10, ale to max i bez odkręcania osłony silnika tej na dole. Trzy śrubki fi6 na klucz 10 od wentylatorów, to z 2 min zajmie i mamy dojście do paska... Hmm, zapomniałem jeszcze o jednym, że nie puści nas pasek od wspomagania i pompy ale to chyba każdy sobie poradzi z wyeliminowaniem tego problemu. Podkładamy mały klucz płaski np. 13 pod pasek i wystarczy tyrknąć zapłon a pasek spadnie (konieczna druga osoba która klucz "przekrzywi" a my w tym czasie na moment rozrusznik odpalimy) . Jak ktoś sie boi takich metod to może w konwencjonalny sposób zdemontować ten pasek. Dodam tylko, że montaż da sie przeprowadzic równie szybko jak demontaż i za pomocą rozrusznika - napięcie paska pozostanie bez zmian i myślę, że nic go nie zaboli. Łapy silnika itp. nie trzeba demontować, wystarczy napiąć rolkę, aż sie o ową łapę oprze a pasek da się założyć. Kolejnoś musi być taka: zkładamy na koło alternatora i to duże od silnika a potom nasuwamy na rolkę. Ta operacja trwa dosłownie najwyżej minutę. Jak są jakieś pytania odnośnie owego przyrządu i jak wygląda to udzielę dalszych instrukcji.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
raaaf82 
99 % Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty tech.: 98
Miasto/Region: Chojnice


Wysłany: 2009-07-08, 23:37   

Kolego ST38,jeśli ośka dobrze chodzi w tulejkach to wymiana przy pomocy pręta kilka minut zajmuje i obejdzie się bez kręcenia rozrusznikiem.Problem leży w zapieczonej tulejce.Kolego Audi 80 b4,wymień sobie tulejki,ładnie nasmaruj i będziesz miał problem z głowy.Jak nie zrobisz tego jak należy to za jakiś czas znowu bedziesz miał z tym problem
 
 
TDI80 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty tech.: 233


Wysłany: 2010-07-05, 17:10   

raaaf82 napisał/a:
Ja mam autko z klimą i też samonapinacz.Wymiana paska zajmuje dosłownie kilka minut.Zero odkrecania śrub i podobnych rzeczy.Najważniejsze żeby mieć czym odciągnąć ośkę z rolką napinającą.Jeśli masz samonapinacz spróbuj puknąc młotkiem,jeśli sie ruszy a nie powróci do poprzedniego połozenia to albo pęknieta sprężyna albo ośka zapieczona w tulejce


Tak sie przylacze do tematu z pytaniem jaki Ty masz konkretnie symbol paska do alternatora, dla auta z klima, bo masz z tego co widze 1.9tdi z klima tak?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2010-07-06, 00:13   

do TDI z klimą idzie pasek 6PK1180 a bez klimy 6PK890, chociaż w B4 TDI bez klimy ostatnio zakładałem 6PK905 bo krótszy za nic nie chciał wejść
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
TDI80 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty tech.: 233


Wysłany: 2010-07-06, 21:24   

UKI_XX napisał/a:
do TDI z klimą idzie pasek 6PK1180 a bez klimy 6PK890, chociaż w B4 TDI bez klimy ostatnio zakładałem 6PK905 bo krótszy za nic nie chciał wejść


Wg numerów fabrycznych do mnie z klima wypada na pasek 6 PK 1183, wiec prawie taki sam 3mm większy i taki miałem zakładany, a i tak bardzo ciężko sie zakładało go.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
januszbin 
Rodem z Ingolstadt?


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Janusz
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty tech.: 407
Miasto/Region: LWL


Wysłany: 2010-07-06, 22:09   

nie chcę się czepiać ale dla mnie klucz 17" to nie klucz 17 milimetrów tylko 17 cali .....a to bardzo duża różnica..... :-/
 
 
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 523


Wysłany: 2012-04-08, 22:40   

Panowie, trochę odgrzeje temat, bo chyba mam problem z kompresorem klimy i zastanawiam się czy da da rade założyć pasek alternatora w samochodzie z klimatyzacją z pominięciem kompresora klimatyzacji - tak żeby tylko alternator napędzał (oczywiście ten krótszy pasek)??
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Francis1982 
Semper fi



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty tech.: 1300
Miasto/Region: Katowice


Wysłany: 2012-06-17, 07:43   

Witam. Wczoraj robiłem rozrząd i wszystko byłoby oki gdyby nie pasek wielorowkowy. 5 godzin spędziłem nad nim aż go założyłem. Audi 80 B4 1.9 TDi 1Z z klimatyzacją. U mnie z kolei nie trzeba było "przytrzymywać" rolki kluczem 17. Wystarczyła mi sama 13-tka.

Do momentu składania.

Nijak to nie pasowało. Ani tej fajki z samonapinacza (żeby przykręcić rolkę) nie szło dogiąć ani naciągnąć rolkę z paskiem, żeby przykręcić do tej fajki z samonapinacza.

Po blisko 5-ciu godzinach prób i błędów znalazłem sposób.

Ściskiem stolarskim dociągnąłem fajkę samonapinacza do łapy i jednocześnie założyłem pasek na rolkę. Rolka i pasek póki co spoczywały na łapie silnika. Zrobiłem drewniany klin i wsadzając (właściwsze słowo to wbijałem młotkiem) go między łapę i rolkę "podnosiłem" rolkę tak by można była ją wreszcie przykręcić.
Wstępnie dogięty samonapinacz wreszcie "łaskawie" spotkał się z rolką. Ile to kosztowało nerwów. O krzyżu w plecach już nie wspomnę.

Po montażu okazało się, że rolka nie jest w płaszczyźnie z całym przebiegiem paska. Jest dość mocno wygięta.

Póki co nie włączam klimy by nie obciążać paska.

Moje pytanie to czy wystarczy wymiana samej rolki (trochę ucierpiała przy tych eksperymentach) i "dogięcie ramienia", gdzie rolka jest mocowana? Czy istnieje możliwość rozruszania tego ustrojstwa?
No i jak wygląda ewentualna wymiana napinacza. Patrzyłem w intercarsie i samonapinacze zdrowo kosztują (ponad 200 za Rouville). Sprężyna chyba trzyma, bo dogięcie tej fajki sprawiło mi nie mało trudu.

Ogólnie masakra z tym paskiem. Rozrząd miałem zrobiony w jakieś 3 godziny a ta rolka z napinaczem zeżarła mi ponad 5 godzin. I w ogóle nie używałem klucza 17. Kilka pierwszych zwojów poszło palcami a po wybiciu klina (pasek napięty) wystarczył sam klucz 13.

No ale to całe uroki motoryzacji. A żeby było śmiesznie tego samego dnia zrobiłem rozrząd w ABK, z wymianą zderzaka, kopułki itp w niespełna 3 godziny. Zetor zajął mi "zaledwie" 12 godzin. Fakt faktem poza paskiem alternatora zacząłem bawić się w dokładność i tak to wyszło.
_________________
1z + 16 Bit (suchy, prace trwają) + 0.205 + DE110 + 11mm
Pomogę ogarnąć ABK...
Był sedan 2.0 ABK+Sekwencja
Jest Avant 1,9 TDi (Co ma być to będzie)
Pomoc w odszkodowaniach z OC sprawcy. Szkody majątkowe i na osobie. Bezpłatna weryfikacja. Cała Polska 501-270-276
http://www.audi80.pl/b4-1...cik-vt65772.htm
 
 
krzysiek21_01_1989 
Audi 80 Mastah


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Wiek: 25
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty tech.: 115
Miasto/Region: Labiszyn/Bydgoszcz


Wysłany: 2012-06-17, 11:56   

Dobry jest sposób z nałożeniem paska na mniejsze koło – alternatora i rolkę napinającą, a potem próba nałożenia fragmentu paska na koło pasowe wału, zapięcie biegu i pchanie do tyłu, potrzebne do tego dwie osoby i twarde podłoże, z wujem –mechanikiem - tak zrobiliśmy, na początku nie byłem za tym sposobem, ale prosty i krótki, 15 min i po sprawie było…
_________________
http://www.audi80.pl/b4-1...ant-vt62897.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
BorysTDI 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Pomógł: 22 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty tech.: 593
Miasto/Region: Hrubieszów/lubelskie


1994 Audi 80 B4
Wysłany: 2012-06-17, 13:46   

Można też bez rozrusznika a za pomocą zgrabnego francuza 12' ;-) Nakładamy pasek na koło napędzające pompy wody i wspomagania, wtedy napinacz zostaje wstępnie naciągnięty i po prostu zazębiamy klucz dalej na łapie z rolką - naciągamy - zakładamy pasek dalej itd. aż w końcu wejdzie.
_________________
klik - Audi 80, silnik 1Z i pokrewne, schematy elektryczne,rozrządu. Zdjęcia z wymiarami: blokady rozrządu i ściągacz sprężyn zaworowych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 18