Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora  
Autor Wiadomość
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty tech.: 169


Wysłany: 2009-07-03, 22:40   [80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora

dzisiaj chciałem wymienic pasek od alternatora zaczełem odkręcać po koleji co trzeba i miałem tylko popuścić napinacz i pasek mój lecz nie moge popuścić napinacza jak bym nie kombinował napinacz stoi w miejscu
mógł by mi ktoś opisać jak popuścić napinacz zeby opadł i było można ściągnąć pasek
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
dubbler 
Władca pierścieni



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty tech.: 528
Miasto/Region: LU / RBI


1994 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-07-03, 23:21   

zapiekł się na bank, w tulejkach, trzeba sposobem (u mnie też mechanik niczym ne mógł tego ruszyć): stary zszedł luźno, nowy niestety nie chciał. Na przemian na biegu 5. i wstecznym przetaczaliśmy samochód aby koło pasowe napędzało pasek, a sam pasek śrubokrętem i ręką mechanik naciągnął na rolkę. Przy okazji wymiany paska sprawdź rolkę, 50zł a za to nowa i pasek ładnie na niej jeździ..
_________________

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16514#167254 zobacz, oceń
http://www.lyoness.net/pl paliwo po 50gr
Ostatnio zmieniony przez dubbler 2009-07-04, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
raaaf82 
99 % Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty tech.: 98
Miasto/Region: Chojnice


Wysłany: 2009-07-03, 23:34   Re: [80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora

Najlepiej dorobić sobie klucz(raczej kawałek preta),żeby odciagać napinacz i jednocześnie zakładać pasek.Bez tego Mission Impossible .Może napinacz już trochę przyrdzewiał w tulejkach,może spróbuj młotkiem puknąć żeby się trochę ruszył
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-07-04, 11:42   

na środku rolki napinacza jest nakrętka na klucz 17" i tylko nasadowym poluzujesz ale nie każdy się tam zmieści (jak wejdzie klucz to uchwyt się nie mieści) i ja dopiero u kumpla na warsztacie znalazłem taki co podejdzie, potem luzujesz nakrętkę u góry napinacza (klucz 13") i dopiero wymienisz pasek <ok>

łamanym oczkowym 17" też nie dało rady u mnie odkręcić tamtej nakrętki :-(

klucz 17" którym ruszyłem nakrętkę na rolce wygląda mniej więcej tak:

_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty tech.: 169


Wysłany: 2009-07-04, 21:58   

a na jakiej zasadzie on działa to jest samo napinacz?
 
 
figo 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty tech.: 32


Wysłany: 2009-07-04, 23:18   

podepne sie troche pod temat ale chodzi mi o rolke napinacza , jakieś 5 tys. km temu wymieniłem zerwany pasek no i rolke , wracając jakiś czas temu z Chorwacji w połowie drogi rolka sie ukręciła , rozleciała , plastik tak pękł że rolke można było sciągnoć no i teraz zastanawiam sie nad przyczyną - jadąc po chorwackiej autostradzie dałem mu troche w du.., dłuższymi momentami 160 km/h a poniżej 140 rzadko schodziłem i tak przez ponad 400 km- może nie można tak cisnoć przez dłuższy czas ? czy może wymieniona rolka była marnej jakości zamienikiem ? czy zle była zamontowana ? czy moze jest jakiś problem z samym napinaczem ?

w sumie to nie jest to duża usterka ale stała sie w najmniej pożądanym momencie , bardzo to przeżyłem bo byłem za swoją ,,maszynę,, pewny i troche się zawiodłem chodz do końca to nie wiem na co więc prosze o komentarze i opinie odnośnie ROLKI :)

POZDRAWIAM
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-07-05, 00:35   

do głowy przychodzą mi w tej sytuacji głownie trzy przyczyny:

-trafiłeś z rolką na bubel
-za mocno naciągnięty pasek
-źle dokręcona rolka

Audi 80 b4 napisał/a:
a na jakiej zasadzie on działa to jest samo napinacz?


jeśli chodzi o obrazek to tak jak napisałem jest widok klucza którym odkręcałem nakrętkę napinacza, do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: ) śrubą na klucz 13" i dokręcić rolkę kluczem 17"
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2413
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-07-05, 08:19   

Wg mnie to jest samonapinacz... Ja jak zakładałem to tyle mi nerwów poszło, że szok :-/ Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w górę albo w dół (nie pamiętam)...
_________________
limo
coupe
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
endriu210 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z+
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty tech.: 205
Miasto/Region: Pomorskie


Wysłany: 2009-07-05, 09:51   

UKI_XX napisał/a:
do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )

nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisał ;-)


Niki20 napisał/a:
Wg mnie to jest samonapinacz


Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina ;-)
_________________
Mój Avant 1Z+
Kompleksowe naprawy samochodów,przekładki,swapy itp.pełna obsługa i naprawa klimatyzacji,itp.SPRZEDAM ZACISKI DWU-TŁOCZKOWE OD S2 +KLOCKI I TARCZE PRZÓD WENTYL.
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-07-05, 12:25   

endriu210 napisał/a:
UKI_XX napisał/a:
do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )

nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisał ;-)


Niki20 napisał/a:
Wg mnie to jest samonapinacz


Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina ;-)


koledzy a macie klimę :?: przykro mi ale u mnie samonapinacza nie ma i są dwie śruby, jedna od naciągu paska a druga mocująca, wygląda to mniej więcej tak:



u mnie jest taka rolka, link
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty tech.: 169


Wysłany: 2009-07-05, 13:58   

popuściłem z tyłu napinacza te dwie śruby dwa imbusy pomiędzy nimi był jeszcze jeden też go odkręcilem i napinacz ani drgie stoi w miejscu (nie mam klimatyzacji pasek napędza mi tylko alternator) był bym wdzięczny jak by mi to ktoś opisał jak ruszyć ten napinacz zeby opadł i dało się ściągnąć pasek bo jest pęknięty i lada moment szczeli z góry dzięki
 
 
kostrz 
Audi 80 Spec



Silnik: afn+
Typ: a4
Nadwozie: sedan
Imię: Mariusz
Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty tech.: 294
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-07-05, 14:07   

jak odkręcone masz 2 śrubki od mocowania samonapinacza od obudowy i ta ze środka imbul 6mm to podważyć trzeba samonapinacz i odskoczy i będziesz miał tak jak w tym linku http://www.motoallegro.pl...a_napinacz.html choć ta podstawa jest z klima ale brakuje w wersji bez klimy tylko mocowania na kompresor klimy i wtedy trzeba zobaczysz czy uszkodzony jest samonapinacz potrafi pęknąć spężyna i zablokować lub trzeba rozruszać tą ośkę w kształcie L bo zapiekła się i nie rusza lub odkręcić cała podstawę od bloku lub rolkę wykręcić
_________________
Masz mój chips wpisz się : http://tiny.pl/hshgn
diagnostyka i chip-sowanie tdi info na PW, a najszybszy kontakt to gg8537504, new tel. 791908158
sprzedam ster. z chipem do tdi wtryski i nastawniki

tuning silników tdi , pisz na pw lub gg jak jesteś chętny i cierpliwie czekaj lub dzwoń
Ostatnio zmieniony przez kostrz 2009-07-05, 14:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
marko009 
Audi 80 Spec



Silnik: 1z +
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty tech.: 283
Miasto/Region: CAL


Wysłany: 2009-07-05, 14:11   

W moim jest klima i samonapinacz paska :-P Przy wymianie trzeba się trochę napocić z tym napinaczem poprzez jego przekręcenie (poluzowanie) :-/ Z tyłu silnika trzeba odkręcać jeśli chcesz go wymienić.
_________________
1Z Pierburg+216+soft =127HP 290Nm <yes>
 
 
 
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2413
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-07-05, 15:59   

Ja nie mam klimy i mam samonapinacz bo tego nie szło za nic odkręcic... :roll: I słyszałem już od kilku osób, że w A80 ciężko się wymienia pasek od alternatora.
_________________
limo
coupe
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
endriu210 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z+
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty tech.: 205
Miasto/Region: Pomorskie


Wysłany: 2009-07-05, 22:20   

UKI_XX napisał/a:
endriu210 napisał/a:
UKI_XX napisał/a:
do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )

nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisał ;-)


Niki20 napisał/a:
Wg mnie to jest samonapinacz


Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina ;-)


koledzy a macie klimę :?: przykro mi ale u mnie samonapinacza nie ma i są dwie śruby, jedna od naciągu paska a druga mocująca, wygląda to mniej więcej tak:

[url=http://images44.foto...7bm.jpg]Obrazek[/URL]

u mnie jest taka rolka, link


Ok ;-) ....przyznam że takiego napinania w b4 jeszcze nie widziałem :roll: ;-)
_________________
Mój Avant 1Z+
Kompleksowe naprawy samochodów,przekładki,swapy itp.pełna obsługa i naprawa klimatyzacji,itp.SPRZEDAM ZACISKI DWU-TŁOCZKOWE OD S2 +KLOCKI I TARCZE PRZÓD WENTYL.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 17