Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora  
Autor Wiadomość
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 169


Wysłany: 2009-07-03, 21:40   [80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora

dzisiaj chciałem wymienic pasek od alternatora zaczełem odkręcać po koleji co trzeba i miałem tylko popuścić napinacz i pasek mój lecz nie moge popuścić napinacza jak bym nie kombinował napinacz stoi w miejscu
mógł by mi ktoś opisać jak popuścić napinacz zeby opadł i było można ściągnąć pasek
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
dubbler 
Władca pierścieni



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 528
Skąd: LU / RBI


1994 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-07-03, 22:21   

zapiekł się na bank, w tulejkach, trzeba sposobem (u mnie też mechanik niczym ne mógł tego ruszyć): stary zszedł luźno, nowy niestety nie chciał. Na przemian na biegu 5. i wstecznym przetaczaliśmy samochód aby koło pasowe napędzało pasek, a sam pasek śrubokrętem i ręką mechanik naciągnął na rolkę. Przy okazji wymiany paska sprawdź rolkę, 50zł a za to nowa i pasek ładnie na niej jeździ..
Ostatnio zmieniony przez dubbler 2009-07-04, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
raaaf82 
99 % Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 98
Skąd: Chojnice


Wysłany: 2009-07-03, 22:34   Re: [80 b4 1.9TDI]wymiana paska alternatora

Najlepiej dorobić sobie klucz(raczej kawałek preta),żeby odciagać napinacz i jednocześnie zakładać pasek.Bez tego Mission Impossible .Może napinacz już trochę przyrdzewiał w tulejkach,może spróbuj młotkiem puknąć żeby się trochę ruszył
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1591
Skąd: Parczew


Wysłany: 2009-07-04, 10:42   

na środku rolki napinacza jest nakrętka na klucz 17" i tylko nasadowym poluzujesz ale nie każdy się tam zmieści (jak wejdzie klucz to uchwyt się nie mieści) i ja dopiero u kumpla na warsztacie znalazłem taki co podejdzie, potem luzujesz nakrętkę u góry napinacza (klucz 13") i dopiero wymienisz pasek <ok>

łamanym oczkowym 17" też nie dało rady u mnie odkręcić tamtej nakrętki :-(

klucz 17" którym ruszyłem nakrętkę na rolce wygląda mniej więcej tak:

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 169


Wysłany: 2009-07-04, 20:58   

a na jakiej zasadzie on działa to jest samo napinacz?
 
 
figo 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 32


Wysłany: 2009-07-04, 22:18   

podepne sie troche pod temat ale chodzi mi o rolke napinacza , jakieś 5 tys. km temu wymieniłem zerwany pasek no i rolke , wracając jakiś czas temu z Chorwacji w połowie drogi rolka sie ukręciła , rozleciała , plastik tak pękł że rolke można było sciągnoć no i teraz zastanawiam sie nad przyczyną - jadąc po chorwackiej autostradzie dałem mu troche w du.., dłuższymi momentami 160 km/h a poniżej 140 rzadko schodziłem i tak przez ponad 400 km- może nie można tak cisnoć przez dłuższy czas ? czy może wymieniona rolka była marnej jakości zamienikiem ? czy zle była zamontowana ? czy moze jest jakiś problem z samym napinaczem ?

w sumie to nie jest to duża usterka ale stała sie w najmniej pożądanym momencie , bardzo to przeżyłem bo byłem za swoją ,,maszynę,, pewny i troche się zawiodłem chodz do końca to nie wiem na co więc prosze o komentarze i opinie odnośnie ROLKI :)

POZDRAWIAM
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1591
Skąd: Parczew


Wysłany: 2009-07-04, 23:35   

do głowy przychodzą mi w tej sytuacji głownie trzy przyczyny:

-trafiłeś z rolką na bubel
-za mocno naciągnięty pasek
-źle dokręcona rolka

Audi 80 b4 napisał/a:
a na jakiej zasadzie on działa to jest samo napinacz?


jeśli chodzi o obrazek to tak jak napisałem jest widok klucza którym odkręcałem nakrętkę napinacza, do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: ) śrubą na klucz 13" i dokręcić rolkę kluczem 17"
 
 
 
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 2410
Skąd: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-07-05, 07:19   

Wg mnie to jest samonapinacz... Ja jak zakładałem to tyle mi nerwów poszło, że szok :-/ Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w górę albo w dół (nie pamiętam)...
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
endriu210 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z+
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 205
Skąd: Pomorskie


Wysłany: 2009-07-05, 08:51   

UKI_XX napisał/a:
do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )

nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisał ;-)


Niki20 napisał/a:
Wg mnie to jest samonapinacz


Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina ;-)
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1591
Skąd: Parczew


Wysłany: 2009-07-05, 11:25   

endriu210 napisał/a:
UKI_XX napisał/a:
do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )

nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisał ;-)


Niki20 napisał/a:
Wg mnie to jest samonapinacz


Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina ;-)


koledzy a macie klimę :?: przykro mi ale u mnie samonapinacza nie ma i są dwie śruby, jedna od naciągu paska a druga mocująca, wygląda to mniej więcej tak:



u mnie jest taka rolka, link
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 169


Wysłany: 2009-07-05, 12:58   

popuściłem z tyłu napinacza te dwie śruby dwa imbusy pomiędzy nimi był jeszcze jeden też go odkręcilem i napinacz ani drgie stoi w miejscu (nie mam klimatyzacji pasek napędza mi tylko alternator) był bym wdzięczny jak by mi to ktoś opisał jak ruszyć ten napinacz zeby opadł i dało się ściągnąć pasek bo jest pęknięty i lada moment szczeli z góry dzięki
 
 
kostrz 
Audi 80 Spec



Silnik: afn+
Typ: a4
Nadwozie: sedan
Imię: Mariusz
Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 300
Skąd: Parczew


Wysłany: 2009-07-05, 13:07   

jak odkręcone masz 2 śrubki od mocowania samonapinacza od obudowy i ta ze środka imbul 6mm to podważyć trzeba samonapinacz i odskoczy i będziesz miał tak jak w tym linku http://www.motoallegro.pl...a_napinacz.html choć ta podstawa jest z klima ale brakuje w wersji bez klimy tylko mocowania na kompresor klimy i wtedy trzeba zobaczysz czy uszkodzony jest samonapinacz potrafi pęknąć spężyna i zablokować lub trzeba rozruszać tą ośkę w kształcie L bo zapiekła się i nie rusza lub odkręcić cała podstawę od bloku lub rolkę wykręcić
Ostatnio zmieniony przez kostrz 2009-07-05, 13:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
marko009 
Audi 80 Spec



Silnik: 1z +
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 283
Skąd: CAL


Wysłany: 2009-07-05, 13:11   

W moim jest klima i samonapinacz paska :-P Przy wymianie trzeba się trochę napocić z tym napinaczem poprzez jego przekręcenie (poluzowanie) :-/ Z tyłu silnika trzeba odkręcać jeśli chcesz go wymienić.
 
 
 
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 2410
Skąd: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-07-05, 14:59   

Ja nie mam klimy i mam samonapinacz bo tego nie szło za nic odkręcic... :roll: I słyszałem już od kilku osób, że w A80 ciężko się wymienia pasek od alternatora.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
endriu210 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z+
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 205
Skąd: Pomorskie


Wysłany: 2009-07-05, 21:20   

UKI_XX napisał/a:
endriu210 napisał/a:
UKI_XX napisał/a:
do regulacji napięcia paska służy taka śruba na klucz 13" znajdująca się nad napinaczem i najpierw luzuje się tą na rolce (klucz 17") potem tą od napinania (klucz 13") i wyciąga pasek, po założeniu nowego (jak masz klimę to ma być tak samo jak stary bo łatwo przesunąć na kole od kompresora) należy napiąć pasek (tylko nie za mocno i nie za luźno :!: )

nie żebym się czepiał ale coś kolega chyba nie tak napisał ;-)


Niki20 napisał/a:
Wg mnie to jest samonapinacz


Zgadz sie to jest samo napinacz,więc nie ma możliwości aby za mocno naciągnąć.
Co do zdejmowania paska to najlepiej odkręcić łape silnika tę przednia na 2 śruby(8-imbus),wtedy jest ładne dojście do napinacza bierzemy małe żabki i bez problemu zdejmujemy i zakładamy pasek <ok>
można też tak jak kolega napisał ''Z tego co ja wiem to za tą nakrętkę 17mm łapie się kluczem i luzuje się poprzez przesunięcie napinacza w dół'' potem zakładamy pasek i zwalniamy klucz i samo sie napina ;-)


koledzy a macie klimę :?: przykro mi ale u mnie samonapinacza nie ma i są dwie śruby, jedna od naciągu paska a druga mocująca, wygląda to mniej więcej tak:

[url=http://images44.foto...7bm.jpg]Obrazek[/URL]

u mnie jest taka rolka, link


Ok ;-) ....przyznam że takiego napinania w b4 jeszcze nie widziałem :roll: ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze warsztat warszawa forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 23