Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 b4 2.0 ABT] rozrzad  
Autor Wiadomość
Prezes 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: avant
Imię: TOMASZ
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty tech.: 60
Miasto/Region: Praszka


Wysłany: 2011-04-29, 18:24   

raczej nie napedza nic wiecej ....
jest jeszcze kwesta tego tłumika drgań, nie wiem czy jego wina czy nie.... bo tego nie wymieniałem...

pozdr
TH
_________________
SPRZEDAM : ŻARÓWKI LED - ŻARNIKI XENON - Lampy do Jazdy Dziennej LED - PRZETWORNICE. Zakup przez Allegro lub PW. Dla forumowiczów - zniżki na hasło "audi80.pl"
KONTAKT : 504787027 lub PW lub info@autoszyha.pl
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
fox33 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daro
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty tech.: 70


Wysłany: 2011-04-29, 19:51   

TLUMIK DRGAN raczej napewno odpada on z prowadzeniem paska niema nic wspolnego jedynie tlumi chwilowe szarpniecia

nie slyszalem aby ktos ze znajomych wymienial to ustrojstwo a w mojej okolicy tego modelu B4 JEST CALA MASA
JA upierel bym sie przy srubie prowadzacei napinacz gdyz nawet niewielkie odchylenie od osi bedzi powodowalo delikatne sciaganie paska na zewnatrz.
A dlaczego na zewnatrz ? Napinajac pasek x-raz kladziony jest spory nacisk na owa szpilke co w konsekwencji ja odksztalca

Lub za silny uscisk mechanika w czasie naciagania paska ale porzadny szpec powinien wychwycic ten defekt i go wyeliminowac albo przemilczec temat i skutki jak wyzej w postach

Ps. Zawsze sprawdzaj po mechanikach lub w miare mozliwosci patrz im na rece
moja rada

SAM NAPRAWIAM SWOJA LALE
_________________

 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
maniek2312 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: MARIUSZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty tech.: 56
Miasto/Region: ŚWIDWIN-SZCZECIN


Wysłany: 2011-04-30, 10:40   

Witam Prezes,sorki jak wprowadziłem cię na zły trop,ale nie przychodzi mi nic innego jak taka sama myśl jak kolega fox33 napisał.Raczej jak byś miał wałek krzywy lub koło wałka to pasek by spadł całkiem,tak myślę.Spróbuj z tą śrubą prowadzącej napinacz.Daj znać jak ci poszło.Powodząka
_________________
http://www.audi80.pl/-b4-20-abt-vt40883.htm
 
 
 
marbaj 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 3A
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Marek
Pomógł: 22 razy
Wiek: 50
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty tech.: 208
Miasto/Region: Krosno


Wysłany: 2011-04-30, 14:23   

Witam. Powodem jest zbyt mocno napięty pasek. Przy lekko zużytych elementach i mocno napiętym pasku, który po rozgrzaniu silnika jeszcze bardziej się napina i ma tendencje do schodzenia z kół. Pasek rozrządu to nie pasek klinowy tylko zębaty i nie wymaga takiego szpanowania. Jak kolega wcześniej pisał po założeniu paska nie zakładać obudowy i wykonać jazdę testową, zobaczyć jak pasek zachowuje się przy rozgrzanym silniku. Sprawdzić wtedy stan napięcia. Powodzenia.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
kkoz7 
Nowy Klubowicz


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty tech.: 2
Miasto/Region: Piła


Wysłany: 2011-05-02, 16:14   

FRACHU24 napisał/a:
może sie orientujesz czy przy napinaczu też jest cos do wymiany co powinno sie wymienic tak by nie rozkręcać tego 10 razy?
Mam zamiar samemu wymieniać wiec lepiej dopytać dokładnie.
Żeczy do wymiany: pasek, rolka, zimeringi, koło zębate wału.
Czy coś jeszcze? Jakies podpowiedzi mile widziane.
Pozdrawiam.



Cenię sobie bardzo informację jakie uzyskuję dzięki forum. Udało mi się dzięki zdjęciom silnika i FAQ ustalić jaki dokładnie model silnika jest w moim samochodzie.
Dowiedziałem się też, jakie elementy i po jakim przebiegu należy wymienić. Ale mam pytanie które uporządkuje moje informacje.
Czy w Audi ABT 2.0 90 KM podczas wymiany paska rozrządu oraz elementów, które zostały wymienione w tym poście należy wymienić jeszcze jakąś pompę wody?
Przepraszam, za pytanie, ale jestem laikiem i wiem, że niektóre modele audi zalecają wymiany takiego elementu.
Jeżeli wystarczy pasek rozrządu i rolka (nazywana chyba także napinaczem paska) to polećcie proszę firmę oferującą produkty do tego modelu AUDI. Na co zwracać uwagę przy zakupie części? Link do np. Aukcji allegro byłby mile widziany (oczywiście jeżeli nie zabrania tego regulamin forum)
pozdrawiam
Krzysztof
_________________
Krzysztof - Laik
 
 
 
karolas123 
Stary Klubowicz



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Karol
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty tech.: 1329
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2011-05-02, 16:20   

Pompa cieczy w ABT jest napedzana dodatkowym paskiem, innym niż rozrzad. Teoretycznie zaleca sie wymiane pompy przy kazdej zmianie rozrzadu, aczkolwiek sa one tak trwałe ze jesli nie ma luzu na osi pompy to moim zdaniem nie ma potrzeby jej wymieniac. Polecane pompy to np. SKF.
Jeśli chodzi o rolke napinacza paska to dobrym wyborem bedzie INA, albo SKF. Pasek: Contitech, jednak i na Gatesie nie zawiodłem sie nigdy.
MAsz kolego cały temat napisany jakie czesci sa najlepsze do audiczek.
_________________
Zdiagnozuje VAG-iem w podlaskim. Pomoge ogarnąć furkę. W weekend wymienię nagrzewnice.
Wzmocnię poduchy pod skrzynię.

"Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krisss 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: NG
Typ: 90
Nadwozie: Sedan
Imię: Krystian
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty tech.: 233
Miasto/Region: Świdnica DSW


Wysłany: 2011-05-03, 08:42   

Cytat:
TLUMIK DRGAN raczej napewno odpada on z prowadzeniem paska niema nic wspolnego jedynie tlumi chwilowe szarpniecia


jeśli mówicie o napinaczu termicznym paska rozrządu (przykręcony z przodu silnika koło rolki napinacza na 3 śruby fi6 i połączony dźwignią z napinaczem paska rozrządu) to te urządzonko nie tłumi żadnych drgań. Jego zadaniem jest poluzować napinacz gdy silnik rozgrzeje się, a rozgrzewa się on od gorącej głowicy/bloku silnika. Wymontowywałem go i na stole podgrzewałem opalarką i trzpień wysuwał się. Po schłodzeniu chowa się.
 
 
 
Key100l 
Audi 80 Spec


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Karol
Pomógł: 11 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty tech.: 294
Miasto/Region: Grudziądz i okolice


Wysłany: 2011-05-04, 14:50   

Nie wiem Koledzy czy pomogę w temacie, ale u mnie też schodził pasek w kierunku osłony plastikowej. Ja załatwiłem to tak, że przed tą łapkę która jest przykręcona do rolki podłożyłem kawałek gumowej podkładki ;-) Teraz pasek jest prawie przyklejony do głowicy <ok>
_________________
Banditt:D
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Prezes 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: avant
Imię: TOMASZ
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty tech.: 60
Miasto/Region: Praszka


Wysłany: 2011-05-06, 12:28   

Witam.
założyłem nową rolkę i pasek ...

Samochód jest do jazdy a nie od stania w serwisie, wiec na drugi dzień trafił mi sie kurs do Bielska-Białej , tj jakies 500km stuknęło w obie strony.

Jechałem jak na szpilkach bo co ok. 100km zatrzymywałem się i doglądałem paska.
Oto co zauważyłem : pasek raz był na swoim miejscu a raz 2-3mm zsuwał się równomiernie z rolek ... a przy następnym postoju :shock: znowu był na swoim miejscu......

dodam jeszcze, że wcześniej miałem rolkę metalową SKF a teraz mam opakowanie INA a w środku był plastik SKF... poprzedni właściciel przejechał na pasku 80.000km i nic...

obstawiam jeszcze na tą śrubę prowadzącą rolke.... może ona jest skrzywiona/wytarta i napinacz zrzuca pasek.....

PISZCIE PISZCIE Panowie bo już nie wiem co z tym zrobic..... :cry:


pozdr
_________________
SPRZEDAM : ŻARÓWKI LED - ŻARNIKI XENON - Lampy do Jazdy Dziennej LED - PRZETWORNICE. Zakup przez Allegro lub PW. Dla forumowiczów - zniżki na hasło "audi80.pl"
KONTAKT : 504787027 lub PW lub info@autoszyha.pl
 
 
 
karolas123 
Stary Klubowicz



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Karol
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty tech.: 1329
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2011-05-06, 12:54   

Jak była metalowa, to ma być metalowa. one nie sa wymienne.
_________________
Zdiagnozuje VAG-iem w podlaskim. Pomoge ogarnąć furkę. W weekend wymienię nagrzewnice.
Wzmocnię poduchy pod skrzynię.

"Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Prezes 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: avant
Imię: TOMASZ
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty tech.: 60
Miasto/Region: Praszka


Wysłany: 2011-05-06, 13:17   

no taką dał mi w sklepie według katalogu....
mówisz, że mam szukać metalowej ??
_________________
SPRZEDAM : ŻARÓWKI LED - ŻARNIKI XENON - Lampy do Jazdy Dziennej LED - PRZETWORNICE. Zakup przez Allegro lub PW. Dla forumowiczów - zniżki na hasło "audi80.pl"
KONTAKT : 504787027 lub PW lub info@autoszyha.pl
 
 
 
karolas123 
Stary Klubowicz



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Karol
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty tech.: 1329
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2011-05-06, 13:21   

Osprzęt jak i bloki silników ABT i ABK były wielokrotnie delikatnie modyfikowane, jezeli oryginalnie była rolka metalowa to taka ma byc. W katalogu tego nie ma. Dobrać idealna rolke mozna jedynie podajac numer silnika.
_________________
Zdiagnozuje VAG-iem w podlaskim. Pomoge ogarnąć furkę. W weekend wymienię nagrzewnice.
Wzmocnię poduchy pod skrzynię.

"Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Prezes 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: avant
Imię: TOMASZ
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty tech.: 60
Miasto/Region: Praszka


Wysłany: 2011-05-06, 15:42   

odpowiedz mi na pytanie : Gdzie sprawdzić jaka ma być ta rolka ??
autko ma 310.000km i pewnie już parę razy ktoś wymieniał rozrząd, dlatego nie mam pewności czy to ma być metalowa ...

jakaś ETKA to pokarze ??
_________________
SPRZEDAM : ŻARÓWKI LED - ŻARNIKI XENON - Lampy do Jazdy Dziennej LED - PRZETWORNICE. Zakup przez Allegro lub PW. Dla forumowiczów - zniżki na hasło "audi80.pl"
KONTAKT : 504787027 lub PW lub info@autoszyha.pl
 
 
 
karolas123 
Stary Klubowicz



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Karol
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty tech.: 1329
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2011-05-06, 16:52   

Prezes, jak odróznic to juz nie mam pojecia. Wiem napewno, że były przynajmniej 3 rodzaje rolek:
048109243a
8cs075037
8cs075038

W tym pierwsza chyba montowana przed '92r a te dwie dolne po '92. Aczkolwiek nie dam sobie reki uciąć czy napewno. Wiem, ze u ojca z wczesnego '92 roku jest rolka metalowa, a u mnie z późnego '94 jest rolka plastikowa. Co wiecej, po załozeniu do starszego rolki plastikowej pasek trze o kołnierz rolki. a na metalowej chodzi idealnie.
_________________
Zdiagnozuje VAG-iem w podlaskim. Pomoge ogarnąć furkę. W weekend wymienię nagrzewnice.
Wzmocnię poduchy pod skrzynię.

"Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
maniek2312 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: MARIUSZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty tech.: 56
Miasto/Region: ŚWIDWIN-SZCZECIN


Wysłany: 2011-05-08, 12:16   

Koledzy jak ja swoją audi kupiłem miała metalową rolkę założoną,jak wymieniałem rozrząd mechanik założył plastikową i też idealnie chodzi,już 30 000 tysięcy tak zrobiłem,i nic.Pasek jak nowy wygląda i rancika nie rusza.
_________________
http://www.audi80.pl/-b4-20-abt-vt40883.htm
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 18