Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 B4 2,0E ABK] regulacja sprzęgła  
Autor Wiadomość
Darecki3037 
Super User
SEAT Arosa II



Silnik: AKU
Typ: HS
Nadwozie: hatchb
Imię: Darek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty tech.: 970
Miasto/Region: Krk


Wysłany: 2007-04-14, 10:59   [80 B4 2,0E ABK] regulacja sprzęgła

witam ,prosze o oświecenie czy sie reguluje sprzęgło w B4, jak wiadomo jest siłownik hydrauliczny i.... nic więcej nie widać... automatyczne to jest czy ki cholera???
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
ponczo 
Audi 80 Spec


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Mariusz
Pomógł: 17 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty tech.: 341
Miasto/Region: W-ch


Wysłany: 2007-04-14, 11:33   

Witaj, z tego co wiem to sprzęgło jest na 100% hydrauliczne i nie reguluje się go, jeśli coś robiłeś przy sprzęgle to jedyne co możesz zrobić to odpowietrzyć ;-) Sprzęgło będzie brało cały czas w tym samym momencie aż w końcu zacznie się ślizagać i przyjdzie czas na wymianę :->
_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z+ <spoko>
Audi A4 B5 1.9 TDI <spoko>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 2760
Miasto/Region: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2007-04-14, 12:16   

Da sie wyregulować. Trzeba rozłączać skrzynie biegów od silnika bo nic nie zobaczysz.
_________________
Audi 80 - beznadziejne przypadki naprawiam!
 
 
Darecki3037 
Super User
SEAT Arosa II



Silnik: AKU
Typ: HS
Nadwozie: hatchb
Imię: Darek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty tech.: 970
Miasto/Region: Krk


Wysłany: 2007-04-14, 15:43   

odpukać, na razie jeszcze chodzi ale jak zacznie ślizgać....to już tylko wymiana. mam przejechane 160 tyś kiedy to może nastąpić?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
foxbat 



Silnik: DS
Typ: B2
Nadwozie: coupe
Imię: Andrzej
Pomógł: 22 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty tech.: 612
Miasto/Region: Gdynia


Wysłany: 2007-04-14, 18:30   

zależy od sposobu użytkowania sprzęgła - może i jutro, a może i wcale. nie ma reguły. mój poprzedni samochód ma teraz nalatane ponad 400.000km i sprzęgło ma NA PEWNO 250.000 przebiegu, a może i więcej....
_________________
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KM
 
 
rabbit 
99 % Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty tech.: 85
Miasto/Region: Myślenice


Wysłany: 2007-05-25, 22:04   [B41Z] sprzęgło

a ja koledzy mam sprzęgło które bierze przy samej górze, ma holernie duży skok to znaczy jak kłade nogę na sprzęgło to wciskam go chyba kilometr w dół do oporu a jak chce ruszyć to dopiero przy samej górze mi bierze jest to strasznie niewygodne i uciązliwe czy sprzęgło powinienem wymienić? Prosze o porade czy u was też tak głęboko wpada sprzęgło
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krzysiek_kw15 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: CoupeQ
Imię: Krzysiek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty tech.: 173
Miasto/Region: CW/DW


Wysłany: 2007-05-27, 11:03   

Cytat:
a ja koledzy mam sprzęgło które bierze przy samej górze, ma holernie duży skok to znaczy jak kłade nogę na sprzęgło to wciskam go chyba kilometr w dół do oporu a jak chce ruszyć to dopiero przy samej górze mi bierze jest to strasznie niewygodne i uciązliwe czy sprzęgło powinienem wymienić? Prosze o porade czy u was też tak głęboko wpada sprzęgło


U mnie w Avancie jest to samo. Niestety sprzęgło nadaje sie do wymiany. :cry:
_________________
AUDI <- KLASA SAMA W SOBIE

Było:
B3 Sedan 1.6 Benzyna+LPG '87 - cudeńko
B3 Coupe 2.3 NG pb + LPG '90
Jest:
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '95
B4 Avant 1.9 TDI 1z '93
 
 
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 2760
Miasto/Region: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2007-05-28, 11:27   Re: [B41Z] sprzęgło

rabbit napisał/a:
a ja koledzy mam sprzęgło które bierze przy samej górze, ma holernie duży skok to znaczy jak kłade nogę na sprzęgło to wciskam go chyba kilometr w dół do oporu a jak chce ruszyć to dopiero przy samej górze mi bierze jest to strasznie niewygodne i uciązliwe czy sprzęgło powinienem wymienić? Prosze o porade czy u was też tak głęboko wpada sprzęgło



Tarcza sprzęgła jest już zbyt cienka.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
MAKLER 
Audi 80 Spec



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty tech.: 289
Miasto/Region: Katowice


Wysłany: 2007-05-28, 16:12   

Witam

Mam taki problem:

Sprzeglo bierze mi przy dole jednak po wcisnieciu sprzegla slychac PRAWIE zawsze cykanie. Dodam ze czasami biegi wchodza jak w maslo a czasami w ogole nie da sie wrzucic jedynki trzeba puscic i jeszcze raz wcisnac sprzeglo. Co to moze byc bo w innym poscie dostalem odp ze raczej na pewno koło dwumasowe.
 
 
 
McGiver 
Audi 80 Maniak



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Wiek: 35
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty tech.: 50
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2007-05-28, 19:46   

MAKLER napisał/a:
bo w innym poscie dostalem odp ze raczej na pewno koło dwumasowe.
to jest odpowiedz właśnie: koło dwumasowe sie skończyło
_________________
Turbina Amfetamina
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 2760
Miasto/Region: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2007-05-28, 20:52   

Zanim zabierzesz się za wymianę koła dwumasowego odpowietrz hydrauliczny układ wysprzęglania.
_________________
Audi 80 - beznadziejne przypadki naprawiam!
 
 
MAKLER 
Audi 80 Spec



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty tech.: 289
Miasto/Region: Katowice


Wysłany: 2007-05-28, 21:10   

W tym tygodniu bede odpowietrzal sprzeglo. Jak dlugo mozna jezdzic na takim wykonczonym kole dwumasowym?

[ Dodano: 2007-05-28, 21:23 ]
czarekj, powiedz mi jak Ty myslisz? McGiver, Nie to zebym Ci nie ufal, ale probuje sie pocieszyc i nie dopuszczam ze to moze byc kolo dwumasowe bo jestem splukany po zakupie auta a tu jeszcze taki wydatek.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty tech.: 2760
Miasto/Region: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2007-05-29, 11:26   

Nie martw się na wyrost. Tarczę sprzęgła możesz kupić już teraz, ale z kołem dwumasowym to się na razie wstrzymaj. Nie jestem z tych co wpędzają klienta w koszty. Dużo zależy od prawidłowo przeprowadzonej diagnostyki. W kole dwumasowym najczęściej siadają sprężynki tłumika drgań skrętnych. Dzieje sie tak jak ktoś często rusza z piskiem kół. Najlepiej jest to zdiagnozować podczas gaszenia silnika. Jeżeli przy wyłaczaniu kluczyka zapłonu słyszysz dźwięk jakby stukały o siebie dwa młotki to najprawdopodobniej masz zużyte sprężyny tłumika drgań. Ale to byłby przypadek skrajny.
Biorąc pod uwagę opisany przez Ciebie sposób działania sprzęgła nie szukałbym winy w tłumiku drgań a bardziej w ubytku metalu z powierzchni trącej układu "docisku" sprzęgła. Ale nie wszystko stracone. Jeżeli masz auto z przebiegiem do ok. 300 tys. km to nie ma powodu by przedwcześnie martwic się o koło dwumasowe. Przy takim przebiegu tarcza sprzegła zużywa się do wartości granicznych nawet przy normalnym stylu jazdy. Wystarczy założyć drugą o odpowiednej grubości i wszystko powinno wrócić do normy. Natomiast koło dwumasowe przy spokojnej jeździe potrafi "przechodzić" dwie tarcze sprzęgłowe. Więc jak sam widzisz wszystko zależy od tego jak stan ma powierzchnia trąca układu "docisku". Musisz po prostu wyjąć sprzęgło o dokładnie obejrzeć powierzchnie trące. Jeżeli sa w dobrym stanie (nie są przegrzane, nie mają rowków) to włóż drugą tarcze i śmigaj śmiało. Nawet jeżeli znajdziesz opiłki metalu po spręzynkach tłumika to wystarczy że dokupisz drugi komplecik nowych sprężynek i koło dwumasowe bedzie śmigac dalej. Oczywiście jeżeli masz kasę to możesz oddać koło do regeneracji - to 50 % ceny nowego koła. W dobrym zakładzie zrobią tak że nie poczujesz różnicy i jeździł bedziesz długo. Ostatnio naprawiałem metoda chałupniczą koło dwumasowe do BMW - wymieniłem tylko sprężynki i kumpel śmiga aż miło.
Także jak widzisz wymiana całego koła dwumasowego to ostateczność. Powtórzę jeszcze raz. Jeżeli w pracy sprzęgła nie ma żadnych dziwnych dżwięków, szarpania a tylko za wysoko bierze to ja osobiście zmieniłbym tylko tarczę sprzęgłową.
 
 
MAKLER 
Audi 80 Spec



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty tech.: 289
Miasto/Region: Katowice


Wysłany: 2007-05-29, 12:15   

czarekj, u mnie dokladnie jest tak:

Czasami biegi wchodza normalnie i nie ma zadnych problemow, a czasami nie moge wrzucic biegu musze wtedy puscic sprzeglo i wcisnac jeszcze raz. Kolejna spawa jest taka ze po wcisnieciu sprzegla prawie zawsze slychac cykanie. Jak puszcze sprzeglo i gasze silnik to nic nie slychac a jak mam wcisniete sprzeglo to przy gaszeniu silnika slychac takie wlsnie lekkie stukanie. Oczywiscie wszystko okaze sie jak wyjme sprzeglo jednak chcialbym mniej wiecej wiedziec co to moze byc i na ile $ sie przygotowac. Auto ma przejechane podobno 205 tysiecy i ze stanu wyglada ze tak jest. Ksiazke mam do 2003 roku z przebiegiem 150 tysiecy wiec wszystko wydaje sie byc ok. Pozdrawiam i dzieki czarekj, za obszerna wypowiedz !
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Mati910807 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Matesz
Wiek: 23
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty tech.: 44
Miasto/Region: lublin


Wysłany: 2010-07-04, 10:20   

Witam
Mam mały problem żę czasami mi sprzegło nie wysprzegla do konca a czasami dobrze wchodza biegi dodam ze sprzeglo niedawno bylo wymieniane a i jeszcze jedno jak z zamachem wcisne pedal sprzegla to tez dobrze wysprzegla.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 21