Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 B4 ABK +LPG] Brak wolnych obrotów  
Autor Wiadomość
kamaro73 (usunięty)
Audi 80 Fan


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty tech.: 44


Wysłany: 2009-04-03, 21:06   [80 B4 ABK +LPG] Brak wolnych obrotów

Witam. Przeglądałem szukajke ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Autko co jakiś czas traci wolne obroty. Nieraz jezdzi kilka dni bez problemu a nieraz go dopada niżej opisany problem. Przy próbie uruchomienia silnik zaskakuje na ułamek sekundy i gaśnie. Po wciśnięciu gazu do podłogi po dłuższym kręceniu rozrusznikiem załapie lecz puszczenie gazu spowoduje zgaśnięcie silnika. Jeśli nie puszcze do konca gazu to moge regulowac obrotami w zakresie od ok.100 (silnik szarpie jak oszalały) do maksimum. Nie puszczając pedału gazu moge jechać ale nie moge zdąć nogi z gazu bo silnik zgaśnie. Objawy wskazują na brak podtrzymania dopływu paliwa przy puszczonym pedale gazu. Zjawisko to ma miejsce i przy benzynie i przy gazie. I tu mam pytanie : co robić? do tej pory sprawdziłem lub wymieniłem : przepływomierz, sonde, niebieski czujnik temperatury, kopułke, kable , palec rozdzielacza, przelutowałem przekażnik 30, wyczyściłem odme, zaglądałem też do czujnika położenia przepustnicy i wygląda na sprawny.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty tech.: 1005
Miasto/Region: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2009-04-03, 22:28   

Podłącz VAGa, może po podłączeniu znajdziesz odpowiedź.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Marom
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Marek
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty tech.: 44


Wysłany: 2009-04-03, 23:19   

Sprawdź silniczek krokowy on jest odpowiedzialny za wolne obroty najlepiej go przeczyść włóż go na noc do benzny, potem pare razy przepłukaj spryskaj jakimś preparatem np wd 40 załóż i zobacz czy bedzie silnik chodził na wolnych obrotach. a jak nie to jak masz możliwość to podmień na taki sam i bedziesz widział czy ci padł silniczek krokowy.
 
 
Grzegorzbielsko 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Grześ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty tech.: 466
Miasto/Region: bielsko-biała


Wysłany: 2009-04-04, 02:57   

Marom napisał/a:
Sprawdź silniczek krokowy
w ABK nie ma czegoś takiego.

Natomiast jest zawór stabilizacji wolnych obrotów, oto i on.



Może tez być krótszy i czarny ale to to samo.
O ile się nie mylę to srebrne metalowe są Boscha a plastikowe czarne Heli.

[ Dodano: 2009-04-04, 03:03 ]
Zciągnij gumę (harmonijkę) łączącą przepływomierz z kolektorem ssącym mocno ją naciągnij i sprawdź czy nie ma pęknięć. Jeśli masz zamontowana klapę przeciwwybuchową to zobacz na gumę uszczelkę na niej. Dla mnie to nieszczelność w układzie dolotowym i na tym bym się skupił.
_________________
===> Nowe foty furci <===

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Ezumaru 
Audi 80 Spec



Silnik: BRAK
Typ: B2
Nadwozie: limo.
Imię: Michał
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty tech.: 289
Miasto/Region: Silesia


Wysłany: 2009-04-04, 07:10   

Stawiam na nieszczelny dolot, miałem taką samą sytuację jak opisałeś, nie trzymał wolnych obrotów i ciężko palił. Działał jedynie z wciśniętym pedałem gazu. Powodem okazała się nieszczelność dolotu, zwyczajnie spadł wężyk doprowadzający powietrze do krokowca. Założyłem wężyk i na niego objemkę - nie było wcześniej. Od razu pomogło i nie wydałem, ani grosza na to. Radzę Ci przejrzyj cały dolot. <ok>
PS . Popraw nazwę tematu wg regulaminu.
_________________
Stara szkoła lansu <=> F**k new cars, i'm driving oldschool
Nienawidzacze będą nienawidzieć ^_^
 
 
 
WOJTEK26 


Silnik: dci
Typ: L3
Nadwozie: Kombi
Imię: Wojtek
Pomógł: 136 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty tech.: 3907
Miasto/Region: Jelenia Góra


Wysłany: 2009-04-04, 08:10   

Skoro szukałes to pewnie trafiłes na temat dotyczacy przekaźnika nr.30 ;-) .
_________________


Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Nowy nabytek Laguna PhIII grandtour
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
kamaro73 (usunięty)
Audi 80 Fan


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty tech.: 44


Wysłany: 2009-04-04, 13:39   

Dziś rano autko odpaliło bezz rzadnych problemów. Jednak po jakimś czasie znikneły wolne obroty i znów wszystko od nowa. Jazda z nogą cały czas na gazie , hamowanie ręcznym. Koszmar. Co do dolotu to sprawdzzony ( nawet do środka wsadziłem lampe i sprawdzałem czy gdzieć nie ma jakiejś małej dziurki). Wygląda to tak jak by jakiś przekażnik sie zawieszał lub rozłanczał. Czy w instalaji jest jakiś przekażnik ( poza 30) odpowiedzialny za paliwo?

[ Dodano: 2009-04-04, 14:26 ]
jest zawór stabilizacji wolnych obrotów

Jak można sprawdzić czy dzziała prawidłowo?

[ Dodano: 2009-04-04, 15:04 ]
No już wiem co dolegało mojej niuni. Padł regulator wolnych obrotów. Po wymontowaniu go i ustawieniu ilości dostarczanego powietrza silnik chodzi idealnie, pali na dotyk i to bez zbliżania nogi do pedału gazu. Niestety będe musiał pojeżdzic pare dni bez regulatora. Mam tylko nadzieje że nie wywoła to żadnych innych komplikacji ( wypięta wtyczka)
 
 
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty tech.: 1005
Miasto/Region: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2009-04-04, 17:36   

Cytat:
Po wymontowaniu go i ustawieniu ilości dostarczanego powietrza silnik chodzi idealnie, pali na dotyk


W jaki sposób wyregulowałeś?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
kamaro73 (usunięty)
Audi 80 Fan


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty tech.: 44


Wysłany: 2009-04-04, 18:56   

mam na wężu taki zaworek i zakręcając go zmniejszam ilośc przepływającego powietrza
 
 
_DJ_3 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty tech.: 224


Wysłany: 2010-02-08, 10:06   

mam takie pytanko o krokowca to niebieski czujnik daje sygnał zamkniecia go czy otwarcia bo po odłączeniu wtyczki od krokowca obroty troche są wyższe a po odłączeniu wtyczki od czujnika nic się nie zmienia. a jest taki problem na bp ze obroty falują między 1100-1400 obr/min a na lpg wzrastają miedzy 2700-3300 obr/min a po dodaniu lekko gazu są jeszcze wyższe i nie opadają. tak sie dzieje zimą przy większych mrozach. silnik był rozgrzany postał z półtora godz i po odpaleniu tak się dzieje, a jak się nagrzeje jest tak samo dopiero jak postoi rozgrzany z 15min problem znika. po zciśnięciu odpowiednio wężyka od krokowca obr są normalne. a i wczoraj zauważyłem ze kable wn te do świec mają przebicie ale silnik chodzi normalnie prucz tych nieszczęsnych obrotów. wiec czego mam się tknąć??????????
_________________
było C3
jest B4
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Kaczor 
Nowy Klubowicz


Silnik: RU
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Wiek: 24
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty tech.: 7
Miasto/Region: zamość


Wysłany: 2010-02-08, 12:12   

Skoro kable mają przebicie to je też by należało zmienić :->
 
 
 
_DJ_3 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty tech.: 224


Wysłany: 2010-02-08, 21:18   

hmm... dzisiaj było wszystko oki
_________________
było C3
jest B4
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
pablo1986 
Audi 80 Fan



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Paweł
Wiek: 28
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty tech.: 32
Miasto/Region: Kielce


1994 Audi Avant
Wysłany: 2010-02-08, 21:59   

Poszukaj dokładnie czy nie ma nieszczelnosci w układzie i lewego powietrza nie dostaje.
Tak też bywa. Na poczatku tematu masz zdjecie zaworu stabilizacji wolnych obrotów.
Ja przy takich objawach zawsze go wyciągam i czyszczę i jest spokój na jakiś czas.
 
 
HeavenQueen 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Rafał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty tech.: 487
Miasto/Region: Trzebinia


Wysłany: 2010-02-08, 22:44   

_DJ_3 napisał/a:
mam takie pytanko


Niebieski czujnik nie steruje krokowcem. ECU się zajmuje stabilizacją wolnych obrotów. Po odpięcie czujnika temp. sterownik wchodzi w tryb awaryjny i działa z ograniczoną liczbą czujników.
Skoro po odpięciu wtyczki od niebieskiego czujnika temp. jest ok to stawiałbym na to że w VAGu wyjdą jakieś błędy. Poza tym w momencie gdy masz wysokie obroty zmierz sobie jaki prąd płynie przez zawór regulatora wolnych obrotów i porównaj z tym: http://www.audi80.pl/80-b...tow-vt30701.htm
_________________
Audi 80 B4 Avant '93 ABK
STAG LPG
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 361 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty tech.: 6507
Miasto/Region: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-02-08, 23:51   

_DJ_3 napisał/a:
a jest taki problem na bp ze obroty falują między 1100-1400 obr/min a na lpg wzrastają miedzy 2700-3300 obr/min a po dodaniu lekko gazu są jeszcze wyższe i nie opadają.
_DJ_3 napisał/a:
po zciśnięciu odpowiednio wężyka od krokowca obr są normalne.

U znajomego był identyczny problem i też po ściśnięciu węża od korkowca obroty spadały. Podłączyłem go pod napięcie i okazało się że całkowicie stał wcale się nie ruszał, podczas mycia wyleciała z niego masa brudu ale dalej się nie ruszał...
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty <szukaj>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 17