Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80 B4 ABK] Zaolejone świece.  
Autor Wiadomość
dudi777 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty tech.: 23


Wysłany: 2012-05-06, 14:08   [80 B4 ABK] Zaolejone świece.

Witam. Przyjrzałem się ostatnio świecom w swoim aucie i zobaczyłem, że na gwintach sa zaolejone. Elektrody są okopcone. Świece mam NGK symbolu nie pamiętam ale podczas zakupu kierowałem się propozycjami z naszego forum. Jeśli chodzi o działanie silnika to ok, Wolne obroty ok, podczas jazdy także, mam moc, spalanie na bdb poziomie, nie posiadam gazu. Jedyne co to od ok 2 lat jak postoi dłużej i na zewnątrz jest zimno tzn mniej niż 5 st to podczas odpalania słychać klekot jak w dieslu przez ok 3s. Ale tez czytałem że to normalne przy takim wieku auta. Teoretycznie mam przejechane 240 tys(praktycznie nie wiem, mam auto od 4 lat). Trapi mnie to że wkomorze spalania jest olej. Jak można sprawdzić czy to pierścienie czy coś z góry leci(czy jest taka możliwość, że z góry?). Jeśli chodzi o usczelke pod pokrywa zaworów to jest ok.Acha no i auto mi bierze olej ok 0.3-0.4 na 1000km. Być może troche wylatuje(bo widze że miedzy silnikiem a skrzynią jest wilgotno). JEdnak auto nie kopci na niebiesko, wydech zachowuje sie normalnie.Po dość długim postoju to podczas odpalania widze puści dymek, ale później ok czysto.)
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty tech.: 1005
Miasto/Region: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2012-05-06, 15:39   

Po dłuższym postoju puści dymek ponieważ olej zostaje w komorze spalania, tak więc albo uszczelniacze zaworów albo pierścionki.Zacznij od uszczelniaczy gdyż w większości przypadków i tym wieku silników guma z której zrobione są uszczelniacze ma twardość porównywalną z dębową deską. :mrgreen:
_________________

 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
rafio83 
Audi 80 Mastah



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Wiek: 31
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty tech.: 120
Miasto/Region: Dolnyśląsk


Wysłany: 2012-05-06, 16:00   

Dokładnie tak jak pisze krisiun, celuj w uszczelniacze zaworów, jestem pewien na 99,9% ze to one są przyczyna twoich problemów (zresztą mam tak samo i sam przymierzam się do ich wymiany).
_________________

 
 
 
dudi777 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty tech.: 23


Wysłany: 2012-05-06, 16:11   

A czy pomiary kompresji wykluczą mi to , że pierścienie są ok?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty tech.: 1005
Miasto/Region: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2012-05-06, 16:23   

Jeśli na początek zrobisz uszczelniacze to tak.
_________________

 
 
kroliqster 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ADA
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Rafał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty tech.: 241
Miasto/Region: Central Europe


Wysłany: 2012-05-06, 17:14   

jzeli pierscienie byly by wyjechane to nie odpalil by ci na mrozie silnik nie mial by kompresji
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
POLKIMEN 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Wiek: 27
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty tech.: 20
Miasto/Region: częstochowa


Wysłany: 2012-10-16, 11:52   

Witam,
Mam podobny problem z moim ABK na sekwencji. A mianowicie mam zakopconą drugą świecę ( patrząc od przodu auta ) reszta świec jest ok. Podmieniałem świece i dalej to samo :-/ Silnik bierze trochę oleju ale nie dymi czy na rozgrzanym czy po odpaleniu zimnego :-? Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale czasem po odpaleniu po dłuższym postoju chwilę silnik pracuje ok by za chwilę na 2-3 sek zaczyna pracować tak jakby nie na wszystkie cylindry. Chwilę później jest wszystko ok. Nie mam pojęcia co to może być. Proszę o jakieś wskazówki :-)
_________________
Audi 80 b4 2.0E + lpg sekwencja :):P

SPRZEDAM !!!
 
 
ignac112 
Władca pierścieni



Silnik: AHF
Typ: 8L
Nadwozie: Hatch
Imię: Adrian
Pomógł: 14 razy
Wiek: 20
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty tech.: 587
Miasto/Region: Mrągowo, Warm-Maz.


Wysłany: 2012-10-16, 16:07   

To mogą być uszczelniacze zaworów, akurat tu puszcza olej i ten kapie na tłok, a jak wiadomo przez to nie ma zapłonu na tym cylindrze, a jak olej w końcu zostanie wydalony z tej komory to i silnik normalnie chodzi :)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=QaSenfJ6DgE Mój kibelek :)

http://chomikuj.pl/adrianlbd - trochę pdfów do audi i innych bzdur
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Cris 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Krzysztof
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty tech.: 151


Wysłany: 2012-10-17, 09:57   

Na 100 proc. uszczelniacze zaworów.Można je wymienić bez zdejmowania głowicy. U mnie po takim zabiegu przestał brać olej , nie dymi i świece sa czyste.Koszt to jakieś 200 zł. i części 80 zł..Trzy godz roboty i auto jak nowe.
 
 
POLKIMEN 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Wiek: 27
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty tech.: 20
Miasto/Region: częstochowa


Wysłany: 2012-10-19, 11:18   

Witam ,
dzięki za wskazówki ;-) Teraz mam pytanie czy zrobić to bez ściągania głowicy czy lepiej zrobić wszystko tzn wymienić uszczelkę pod głowicą, wyczyścić zawory i gniazda zaworowe i wszystko to co konieczne :?: :?: Dodam że poci mi się właśnie pod uszczelką głowicy na 3 i 4 cylindrze patrząc od przodu auta :-/
_________________
Audi 80 b4 2.0E + lpg sekwencja :):P

SPRZEDAM !!!
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
dex_1985 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Wiek: 28
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty tech.: 74
Miasto/Region: Bestwina (SBI)


Wysłany: 2012-10-19, 12:36   

POLKIMEN napisał/a:
Witam ,
dzięki za wskazówki ;-) Teraz mam pytanie czy zrobić to bez ściągania głowicy czy lepiej zrobić wszystko tzn wymienić uszczelkę pod głowicą, wyczyścić zawory i gniazda zaworowe i wszystko to co konieczne :?: :?: Dodam że poci mi się właśnie pod uszczelką głowicy na 3 i 4 cylindrze patrząc od przodu auta :-/


Mam tak samo jak Ty. Słyszałem, że taka jest przypadłość tych silników i nie należy się tym przejmować.
Ewentualnie niech ktoś mądrzejszy potwierdzi/naprostuje to co napisałem. ;)
 
 
Cris 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Krzysztof
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty tech.: 151


Wysłany: 2012-10-19, 19:16   

POLKIMEN zadajesz dziwne pytania ...Zadaj pytanie sobie.Czy stać Cię na remont generalny ? Czy jest on niezbędny ? Widzę ,że nie orientujesz się w kosztach takiego remontu i zwiazanego z nim ryzyka .Żeby zdjąć głowicę trzeba rozebrać cały silnik i pół samochodu .Ludzie w takich przypadkach wola kupić drugi silnik po remoncie. Czy pomogłem Ci podjąć decyzję ?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty tech.: 1005
Miasto/Region: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2012-10-20, 14:33   

Cris, Żarty się Ciebie trzymają, z tym rozbieraniem połowy samochodu do zdjęcia głowicy to troszeczkę przesadziłeś, a wspominając o kupnie nowego motoru to już całkiem popłynąłeś.
Zdjęcie głowicy robocizna 160 - 200zł
Uszczelka 80-150zł
Uszczelka pokrywy zaworów gumowa 80zł
Remont głowicy 350-450zł
_________________

 
 
koziolmc60 
Audi 80 Spec



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty tech.: 266
Miasto/Region: Tomaszow Maz.


Wysłany: 2012-10-20, 17:26   

Elo. Ja po zimie bede sciagal glowice bo bierze oliwke i jak temperatury dostanie wiekszej to przykapca sobie. Tez myslalem zeby wymienic uszczelniacze bez sciagania glowicy ale mi to odradzaja jesli autkiem chce jeszcze troche pojezdzic. A chce. Tak ze zime przetrzymam i glowica w gore i uszczelniacze i prowadnice ida od razu nowe a jak cos jeszcze bedzie nie tak to od razu niech to zrobia i bedzie gitarka grala. U mnie za taka robote mechanik powiedzial ze do tysiaca to jest max w najczarniejszym scenariuszu. A co do wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy to mi powiedzial ze moze pomoze a jak beda pokrzywione prowadnice to nie pomoze i dlatego wlasnie glowica pojdzie w gore jednak. Nie ma co oszczedzac bo pozniej trzeba bedzie robic jeszcze raz. Takie moje zdanie. <piwo>
_________________
Audi 80 B4 2.0 ABK
tak jest teraz:
http://www.audi80.pl/moje...ghlight=#665962
a tak bylo kiedys:
http://www.audi80.pl/peug...2971.htm#696827
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Cris 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Krzysztof
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty tech.: 151


Wysłany: 2012-10-20, 19:30   

Nie znam co prawda Twojego silnika ,ale u mnie w ABT żeby zdjąć głowicę trzeba ją odkręcić od strony skrzynki korbowej. Do tego trzeba zdemontować sanki , wypuścić olej (nowa uszczelka pod miską.)Rozpinamy cały rozrząd no to kupujemy przy okazji paski i rolkę napinającą.Nie wiadomo czy nie trzeba będzie wymieniać panewek ,bo pierścienie napewno (może szlif) ,Może pompa olejowa do regeneracji,symeringi itd.U góry musisz wszystko zwalić ,jesli jest gaz to dodatkowy kłopot.Głowica do planowania i regeneracji.Szlifowanie zaworów ,nowe gniazda i być może samoregulacja zaworów do remontu lub nowa.Wiele przewodów i rurek ponadrywana i po takim trzęsieniu ziemi tylko czekać aż szlak zacznie trafiać elektrykę .Przecieki i lewe powietrze do' gażnika".Zapewniam ,że to nie wszystko co Cię czeka.Ale wybór należy do każdego z osobna.Powodzenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 17