Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[80/Coupe B4] wycieraczki czasowe  
Autor Wiadomość
Grzegorz Henyk 
Audi 80 Fan


Silnik: NE
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty tech.: 22
Miasto/Region: Piła


Wysłany: 2007-01-31, 20:17   

Jężeli chodzi o zatrzymywanie sie wycieraczek gzdzie chcą to może być jeszcze jedna przyczyna, możliwe że masz starte blaszki stykowe w silniczku wycieraczek. Rozbierz wycieraczki i odkręś przekładnię od silniczka - wewnątrz są trzy blaszki które stykają się z prowadnicami. Możliwe że końcówki są już starte i dokładnie nie stykają. Kiedy to rozkręcisz wszystko zrozumiesz bo mechanizm jest bardzo prosty. Jeżeli podgięcie ich nie da rezultatów to nadlutuj końcówki lecz na wierzch cyny doklej kawałek miedzianej blaszki bo sama cyna szybko się zetrze.
Pamiętaj, że przed odkręceniem wycieraczek ustaw je w połowie wysokości szyby bo później są kłopoty z wyciągnięciem mechanizmu z podszybia.
_________________
$korpion
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
jarema 
Audi 80 Mastah



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty tech.: 149
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2007-02-01, 16:34   

Mechanizmu jeszcze nie rozbierałem, ale dodam jeszcze że wycieroczki nie zawsze się zatrzymują czasami dochodzą do końca. Pozatym jeżeli się zatrzymają, to wystarczy, że przycisnę dźwignię przełącznika do dołu na chwilę i wracają na pozycję wyjściową.
W takim układzie myślę,m że jednak wina leży po stronie przełącznika. Problem jest w tym, że
narazie nie mam czasu się za to zabrać ;)
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
SonGoMan 
Nowy Klubowicz


Silnik: JN
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2006
Posty tech.: 13


Wysłany: 2007-02-03, 15:43   

Jarema, napisałeś że zmieniłeś przekaźnik, tylko jeżeli wymieniłeś przekaźnik 213 jak naisał Cobra to wymieniłeś nie ten co należy - przekaźnik od wycieraczek oznaczony jest na klapce jako Wisch-Wasch - oznaczenie 229 i jest pierwszym dyżym przekaźnikiem od lewej strony w pierwszym rzędzie, za nim jest od wentylatorów a obok od Jetronica. Jeżeli wycieraczki stopują się na "pojedyńczym maźnięciu" to właśnie dzieje się u mnie w chwili obecnej bo przekaźnik jest wyciągnięty i leży na biurku..... wszystko chodzi oprócz czasówek i maziania po spryskaniu, natomiast na pojedyńczym maźnięciu wycieraczki zatrzymują się gdzie chcą...
_________________
B3 1.8 JN
 
 
jarema 
Audi 80 Mastah



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty tech.: 149
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2007-02-03, 16:21   

SonGoMan napisał/a:
Jarema, napisałeś że zmieniłeś przekaźnik, tylko jeżeli wymieniłeś przekaźnik 213 jak naisał Cobra to wymieniłeś nie ten co należy - przekaźnik od wycieraczek oznaczony jest na klapce jako Wisch-Wasch - oznaczenie 229 i jest pierwszym dyżym przekaźnikiem od lewej strony w pierwszym rzędzie, za nim jest od wentylatorów a obok od Jetronica. Jeżeli wycieraczki stopują się na "pojedyńczym maźnięciu" to właśnie dzieje się u mnie w chwili obecnej bo przekaźnik jest wyciągnięty i leży na biurku..... wszystko chodzi oprócz czasówek i maziania po spryskaniu, natomiast na pojedyńczym maźnięciu wycieraczki zatrzymują się gdzie chcą...


Ok , sprawdzę to ...
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
cobra 
El Cobratore



Silnik: ATD
Typ: --
Nadwozie: VWBORA
Imię: Krzysiek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty tech.: 2042
Miasto/Region: Lublin


Wysłany: 2007-02-03, 19:43   

przekaźnik wycieraczek ma u mnie oznaczenie 213, wiem co mówię bo sprawdzałem własnoręcznie... a przynajmniej mogę to zagwarantować dla B4 1,9TDeka
 
 
 
SonGoMan 
Nowy Klubowicz


Silnik: JN
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2006
Posty tech.: 13


Wysłany: 2007-02-04, 10:05   

Może to jedna z kilku małych różnic między B3 i B4 :-) tak jak pisałem wcześniej - oznaczenie 229, przekaźnik "made by" siemens, 5WK1 637 (431 955 531). Przekaźnik nr 213 to przekaźnik podający nap. po przekręceniu kluczyków, jak go wyciągłem to zgasły kontrolki, radio, nawiew i wszystko inne. Przekaźnik leży u mnie na biurku bo wymieniam go na taki z regulacją czasówek...
_________________
B3 1.8 JN
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
jarema 
Audi 80 Mastah



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty tech.: 149
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2007-02-04, 13:20   

Właśnie dzisiaj sprawdziłem ten przekaźnik i okazuje się, że wymieniłem prawidłowy
tzn. 229. Umnie on się znajduje w pierwszym rzędzie przekaźików, mniej-więcej w środku.
Taki wysoki przekaźniczek.
 
 
SonGoMan 
Nowy Klubowicz


Silnik: JN
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2006
Posty tech.: 13


Wysłany: 2007-02-04, 20:28   

Mam dwa ciekawe linki dot. tego przekaźnika jeżeli jeszcze jest problem:
1. Okazuje się że od lanosa pasuje idealnie http://www.inprodus.com.pl/index_pws.php
2. Na elektrodzie znajdziesz schemat i opis połączeń - pomoże w zlokalizowaniu ewentualnej usterki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic559029.html (nie mogę zweryfikować tego linku bo na modemie odpala mi go 20min :-(
_________________
B3 1.8 JN
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
IC69 



Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Irek
Pomógł: 128 razy
Wiek: 45
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty tech.: 3554
Miasto/Region: ok.Bielska-Białej


Wysłany: 2007-02-05, 22:35   

"jarema"nie kombinój,tylko zrób tak jak mówi"Grzegorz Henyk"
Masz typowe objawy uszkodzonego styku podtrzymania w silniku wycieraczek.
_________________

::: AVANT 2.8 quattro :::
:arrow: http://www.audi80.pl/174-...c69-vt12985.htm
 
 
 
jarema 
Audi 80 Mastah



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty tech.: 149
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2007-02-06, 19:18   

IC69 napisał/a:
"jarema"nie kombinój,tylko zrób tak jak mówi"Grzegorz Henyk"
Masz typowe objawy uszkodzonego styku podtrzymania w silniku wycieraczek.


Chyba nie czytałeś dokładnie tego co pisałem. Wycieraczki nie zatrzymują się same tam gdzie popadnie, tylko wtedy gdy przełącze dźwignie wycieraczek w położenie zerowe. Pozatym nie zawsze tak się dzieje. Dlatego osobiście sądzę że jest coś z włącznikiem wycieraczek.
Gdyby problem leżał po stronie silniczka to zatrzymywałyby się w dowolnym momencie, a tak nie jest.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
IC69 



Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Irek
Pomógł: 128 razy
Wiek: 45
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty tech.: 3554
Miasto/Region: ok.Bielska-Białej


Wysłany: 2007-02-06, 22:48   

Dokładnie przeczytałem to co pisałeś,i podtrzymuje swoje zdanie!

Po wyłączeniu wycieraczek manetką przestaje płynać napięcie do silnika, ale w środku przekładni jest takie ustrojstwo które zasilane jest cały czas i odpowiada za doprowadzenie wycieraczek do pozycji wyjściowej.

Prosty test:
naciśnij manetke w dół z pozycji "0"i zobacz czy wycieraczki same wykonają jeden cykl pracy.
_________________

::: AVANT 2.8 quattro :::
:arrow: http://www.audi80.pl/174-...c69-vt12985.htm
 
 
 
mymaney 
Audi 80 Mastah



Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty tech.: 125
Miasto/Region: Słupsk


Wysłany: 2007-02-07, 00:35   

IC69, dobrze piszesz :mrgreen: Mi pomogło :mrgreen:
_________________
http://mojafura.xorg.pl
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
cobra 
El Cobratore



Silnik: ATD
Typ: --
Nadwozie: VWBORA
Imię: Krzysiek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty tech.: 2042
Miasto/Region: Lublin


Wysłany: 2007-02-07, 12:59   

Każdy z Was ma rację... spotkałem się na AKP z różnymi rozwiązaniami tego problemu, a mianowicie usterka dotyczyła jednej z niżej wymienionych:
- przekaźnik wycieraczek
- manetka przy kierownicy
- styk silnika wycieraczek

dlatego po prostu trzeba sprawdzić, każde z osobna. Przekaźnik wymaga niewilekiego wkładu finansowego, więc radziłbym pozostawić jego sprawdzenie/wymianę na koniec
 
 
 
Artipb 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: 80 Ava
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty tech.: 25
Miasto/Region: Rzeszów


Wysłany: 2007-02-07, 13:07   A co z kombi?

No magicy, o tych przekaźnikach to macie rację, a jak to się ma do modelu B4 Avant?

Swego czasu w Poldku model '93 miałem super regulację czasówek, a w młodszym o rok Audi nie odkryłem czegoś takiego - chyba,że jakaś kombinacja alpejska jest, której nie odkryłem;

położenie 0 - wiadomo, nic nie bangla
naciśnięcie dźwigni w dół - nie wiem, jak to nazwać -1 czy jak ;-) - dźwignia wraca sama do położenia 0, przód robi 1 maźnięcie
dźwignia do góry - pozycja 1 - cykl przerywany przodu co 6 sekund
pozycja 2 do góry - cykl ciągły
pozycja 3 do góry - cykl ciągły szybki
dźwignia w pozycjach 0-3, przytrzymana do siebie - włączają się spryskiwacze, jeżeli było 0 lub 1, to trzy maźnięcia, w pozycji pracy przerywanej niezależne od cyklu.
W pozycjach 0-3 - odchylenie dźwigni w kierunku deski rozdzielczej, dźwignia zawsze "oddaje" do kierowcy - jeśli krótko, to włącza się praca przerywana tyłu ( mniej więcej co 6 sekund) , wyłączyć ją można przez powtórzenie procedury, jeśli dłużej się przytrzyma, włącza się spryskiwacz tyłu, wycieraczka robi trzy maźnięcia, ale nie trzeba jej wyłączać - po trzecim maźnięciu wraca do pozycji wyjściowej i tak zostaje.

Moje pytanie - czy w tym wszystkim jest jakaś szansa na programowanie odstepów przodu?
Próbowałem króciutko pociagać dźwignię do siebie, jak do spryskania szyby przy włączonej pozycji jeden - spryskiwacze ledwo się zdążyły zapienić, wycieraczka robiła dodatkowy jeden cykl, ale jak czekałem dłużej (np 8 sek) z następnym naciśnięciem, to robiła cykl wynikający ze standardowej 6-sekundowej przerwy, jak krócej ( np. 2 sek), to robiła nastepny cykl pracy, a później standardowo co 6 sekund. Tak się programowało Poldka,ale tam tylna wyciarczka ze spryskiwaczem był w osobnym przycisku.
Próbowałem włączyć i od razu wyłączyć pozycję 1 czyli poz. 0 - poz.1 przez sekundę - poz.0 - ( wycieraczka robiła 1 cykl pracy) i za chwilę włączałem na stałe pozycję 1, ale niezależnie jaki czasu,jaki mijał od pierwszego do drugiego włączenia cykl pracy standardowe 6 sekund.

Czy jakąś kombinację przeoczyłem, czy ten typ tak ma - i ewentualnie czy jest jakiś przekaźnik, który mógłby iść na podmianę - uwzględniając konieczność obsłużenia także tylnej wycieraczki w zakresie maziania i spryskiwania?

Pozdrawiam i liczę na podpowiedzi.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
zgredek27 
Władca pierścieni



Silnik: NG
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: ******
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty tech.: 560
Miasto/Region: Południe


Wysłany: 2007-02-07, 14:17   

Sprobuj "pobawic sie" z pozycja -1 jak to okresliles, mi sie wydaje ze wlasnie wtedy jakos programuje sie wycieraczki..przynajmniej u mnie jak wlacze -1 - manetka odskakuje i po kilku sekundach znowu -1 (zalezy w jakich odst. czasu). MI sie udalo ustawic czasowe tak jak pisalem w pierwszym poscie -looknij sobie :-P

PS golfy wlasnie tak maja ustawianie wycieraczek czasowych z tego co sie orientuje...ja na razie nie mam jak "pobawic sie" w te magie, dlatego licze ze ty cos odkryjesz. Ja do konca nie wydedukowalem jak to dziala.. :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 23