Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL]Zmiana oleju z minerala na syntetyk-tylko spostrzeżenia  
Autor Wiadomość
PMX 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Cabrio
Imię: Przemo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty tech.: 175


Wysłany: 2009-04-30, 10:55   [ALL]Zmiana oleju z minerala na syntetyk-tylko spostrzeżenia

Witam
Temat oleju wałkowany wiele razy na forum... do znudzenia.
Krąży wiele opinii na temat zmiany oleju z mineralnego na syntetyk czy półsyntetyk. Jedni mówią że silnik ożył, przestał brać olej inni, że takich rzeczy się nie robi bo można rozszczelnić silnik... itp itd.

Spośród tak wielu postów trudno wyłapać opinie użytkowników, którzy dokonali takiej zmiany.
Stąd też pomyślałem, że przyda się wątek, w którym będziemy zamieszczać TYLKO I WYŁĄCZNIE wrażenia, spostrzeżenia po zmianie oleju z mineralnego na syntetyczny lub półsyntetyczny.

Tak więc drogie Panie i Panowie w tym wątku zamieszczajmy takie dane jak:

- Jaki silnik (pojemność lub oznaczenie)
- Z jakiego na jaki olej zmieniliście (marka, typ, oznaczenie)
- przy jakim przebiegu była wymiana + ewentualnie ocena kondycji silnika
- różnice w pobieraniu oleju przez silnik przed i po zmianie

Oraz oczywiście Wasze opinie po tym zabiegu

Mam nadzieję że modom temat także się spodoba <piwo> <ok>
_________________
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
luk_OP_Q89 
RACING RED



Silnik: ACK
Typ: C4
Nadwozie: AVANTq
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty tech.: 1006
Miasto/Region: OPOLE


Wysłany: 2009-04-30, 11:34   

Życzę sukcesów,nadzorowałem ok.100 napraw miesięcznie w ASO,i powiem jedno...znikoma część ludzi potrafi trafnie ocenić kondycje motoru...kto ci poda stopień sprężania itp...a jak ktoś kocha swój wózek to nawet jak motor zdycha i kwiczy to pisze że nie jest tak zle może nie idealnie ale... ;-)

Będe czytał temat z uwagą <ok>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
PMX 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Cabrio
Imię: Przemo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty tech.: 175


Wysłany: 2009-04-30, 12:00   

luk_OP_Q89, nie chodzi mi o specjalistyczną ocenę stanu silnika a jedynie o osobiste wrażenia... a jeśli ktoś ma pomiary ciśnienia w cylindrach przed i po to super ;]
_________________
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK
 
 
mlubinski
[Usunięty]



Wysłany: 2009-04-30, 16:16   

ja zmieniałem olej z mineralnego (jak kuowałem miał na blacie 188k km) na półsyntetyk Mobil1 S. Obecnie wymieniam filtr oleju+olej plus filtr paliwa (wszystkie filtry Knecht) co 9k km. Tak już pozostanie.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2410
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-05-01, 10:27   

Silniczek to 1Z. Zmieniałem z minerała (mobil) na półsyntetyk (mobil) po remoncie więc dokładnie nie ocenię jak jest z poborem oleju gdyż wcześniej silnik mi brał 5l na 10tyś. Kondycja silnika więc wiadome była kiepska... :-/ Obecnie kondycja o niebo lepsza i od wymiany do wymiany ok 1-1,5 l dolewam ;-) Wg mnie nie jest to źle. Przebieg 230 tysi... Opinia jest taka, że silniczek bardzo ładnie pracuje, szklanek tak nie słychać jak przed zmianą i oczywiście w zimie pali od strzała <ok>
_________________
Coupe Quattro V8
Limo
Coupe NG
 
 
 
Krecik80. 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty tech.: 71
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2009-05-01, 16:28   

Ja u siebie zmieniałem z mineralnego (Mobil) na półsyntetyk (Mobil) przy prawie 300tyś km. Śmiga super od wymiany do wymiany jak poszaleję to jakieś 3 setki dolewam. Tak że według mnie na taki przebieg fura chodzi znakomicie. 8-)
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
paluś 
Audi 80 Mastah


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: Limmou
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty tech.: 106
Miasto/Region: pszczyna


Wysłany: 2009-05-02, 09:54   

witam ja zmienilem w swoim 1z z mineralnego mobil na polsyntetyk castrol gtx magnatec do diesla, aprzy kolejnej wymianie będzie olej pelen systetyk.Calkiem inna kultura pracy silnika na tym oleju niz mineralnym ,a wlasnie pierwsza wymiana byla przy 178 000.czyli kolo 1,5 roku temu :mrgreen:
_________________
TY TY I TYLKO TY, JESTEŚ MOJĄ DAMĄ

.............A U D I.....................
 
 
 
goldi j51 



Silnik: AFN+
Typ: B5
Nadwozie: Avant
Imię: Jarek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty tech.: 2646
Miasto/Region: Wrocław


Wysłany: 2009-05-02, 19:19   

Widzisz Przemek wniosku jako takiego niema też kiedyś słyszałem historie jak kolego zmieniał olej z mineralnego na pełen syntetyk mobila w benzynie i rozpuściło mu uszczelki
ja odkąd mam już 80 tkę pięć lat jak ją przywiozłem miała 242 tyś km teraz ma 320 tyś i tam stosuje zawsze castrol mineralny dla aut Z przebiegiem ponad 100 tyś km i przez ten czas nic się w silniku nie zmieniło oleju nie bierze.Natomiast w A4 stosuje castrol magnatec pół syntetyczny i też przejechałem nim dopiero 6 tyś km i oleju nie bierze.Teraz przy następnej wymianie czyli przy 10 tyś przejechanych zastosuje olej Motul który leją fabrycznie do audi i zobaczymy.Także kończąc ten temat ja bym nie stosował pełnego syntetyku po mineralnym ze względu na przebieg ;-)
_________________
Moje autko goldi j51
http://www.audi80.pl/nowy...7892.htm#292913 a tu 80 tka
http://www.audi80.pl/nowy...emat-vt8552.htm

Jest

A4 1.9 tdi AFN 110+coś tam KM AVANT
i A4 b5 1.8 125 KM Sedan
Było audi 80 B3 1.6 PP 70KM
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
kacper85 
Władca pierścieni
dope



Silnik: PP
Typ: 89
Nadwozie: *limo
Imię: Kacper
Pomógł: 17 razy
Wiek: 29
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty tech.: 537
Miasto/Region: WF


1991 Audi 80 B3
Wysłany: 2009-05-03, 09:52   

Po wiem tak ze swojego doświadczenia że jeśli ma się autko któremu już i tak niewiele zostało do jakiegoś solidniejszego remontu to lepiej jeździć na mineralu. Ja tak miałem. Po kupnie 80 robiłem szklanki i przy okazji zmieniłem olej z niewiadomego mineralnego na pól syntetyk mobil. Wymiana dała głównie to że nowy olej tak przepłukał silnik że zaczęły puszczać różne uszczelki (zaworów,głowicy,pierścienie), co tylko przyśpieszyło nieuchronny remont. Tak więc jak już przechodzić na lepszy olej to raczej na zdrowszym silniku. Dodam że po zrobieniu wszystkiego co do zrobienia było w tym silniku i zalaniu go pół syntetycznym mobilem autko jeździ już dobre pół roku i poziom oleju na bagnecie ani drgnie.
_________________
Link do tematu mojej betrójki: http://www.audi80.pl/b3-1...6346.htm#273951
 
 
 
PMX 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Cabrio
Imię: Przemo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty tech.: 175


Wysłany: 2009-05-03, 11:18   

Jarek, słyszałem takie same historie ;-) a w necie jest mnóstwo artykułów, które wyjaśniają że to guzik prawda. Logicznie rzecz biorąc kiedy nasze silniki były projektowane nikt nie myślał o syntetyku, a więc niby powinno sie je zalewać tylko i wyłącznie mineralem.

Hmmm tylko jakoś nikt się nie wypowiedział że syntetyk rozwalił mu silnik ;-)
_________________
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
goldi j51 



Silnik: AFN+
Typ: B5
Nadwozie: Avant
Imię: Jarek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty tech.: 2646
Miasto/Region: Wrocław


Wysłany: 2009-05-03, 11:43   

Jeszcze moje zdanie jest takie że w Niemczech wszystkie nasze autka z przebiegiem 250 tyś kończą swoją żywotność na złomie a my się cieszymy i zaczynamy tymi autkami dopiero śmigać ale lepsze to ni z maluch czy polonez pozdrawiam ;-)
_________________
Moje autko goldi j51
http://www.audi80.pl/nowy...7892.htm#292913 a tu 80 tka
http://www.audi80.pl/nowy...emat-vt8552.htm

Jest

A4 1.9 tdi AFN 110+coś tam KM AVANT
i A4 b5 1.8 125 KM Sedan
Było audi 80 B3 1.6 PP 70KM
 
 
 
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2410
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-05-03, 16:44   

PMX napisał/a:
a więc niby powinno sie je zalewać tylko i wyłącznie mineralem.
A co w związku z tym z turbiną??? Chyba za dobrze minerał nie działa na nią :-/
_________________
Coupe Quattro V8
Limo
Coupe NG
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
goldi j51 



Silnik: AFN+
Typ: B5
Nadwozie: Avant
Imię: Jarek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty tech.: 2646
Miasto/Region: Wrocław


Wysłany: 2009-05-03, 19:16   

Tutaj akurat dyskutujemy o audi w benzynie,a co jeżeli autko bierze dużo oleju zalejesz półsyntetyk czy mineralny chodzi mi o diesel :?: ja bym zalał mineralny
_________________
Moje autko goldi j51
http://www.audi80.pl/nowy...7892.htm#292913 a tu 80 tka
http://www.audi80.pl/nowy...emat-vt8552.htm

Jest

A4 1.9 tdi AFN 110+coś tam KM AVANT
i A4 b5 1.8 125 KM Sedan
Było audi 80 B3 1.6 PP 70KM
 
 
 
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2410
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-05-03, 19:55   

Aha nie doczytałem :-/ No jeżeli autko bierze olej to napewno minerał ale to jest na chwilę bo i tak remont w takim wypadku wisi w powietrzu... :-/
_________________
Coupe Quattro V8
Limo
Coupe NG
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
kristos23 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1.9
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: kristos
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty tech.: 6
Miasto/Region: Biała Podlaska


Wysłany: 2009-05-03, 19:58   

Witam! Miałem Elfa teraz mam Castrol High Mileage, można go lać do benzyny i do diesla, dolewam ok 1,5 litra na rok a robię ok 15 tyś, wcześniej były wycieki teraz lekkie zapocenia, przebieg auta to ok 300 tyś ( nie wiem dokładnie bo był cofany licznik ), zimą pali bez problemu, jeżdżę już trzeci rok i silnik chodzi jak zegarek
_________________
Jakim mnie Panie Boże stworzyłeś, takiego masz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga



hamulce, klocki, tarcze warsztat warszawa forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 17