Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Audi B4 tdi] Podkręcanie dawki paliwa  
Autor Wiadomość
wolfxaudi 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Tomek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty tech.: 58


Wysłany: 2009-11-02, 21:05   [Audi B4 tdi] Podkręcanie dawki paliwa

Witam,

Mam pytanie odnośnie podniesienia mocy, poprzez podwyższenie dawki paliwa (jeśli coś pisze nie tak, to proszę poprawcie).
1.Gdzie się zmienia ustawienie dawki? Na pompie czy za pomocą softu?
2.Jakie parametry określacie jako najlepszy kompromis pomiędzy przyrostem mocy a przepalaniem paliwa (myślę tu o wydobywającym się dymie, aby nie był kilometrową zasłoną)?
3.Jakie są generalnie wasze wrażenia związane z podkręcaniem dawki? Ile wam teraz średnio pali na 100km?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
levis1991 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z+R
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty tech.: 710
Miasto/Region: Łuków


Wysłany: 2009-11-02, 21:19   

dawke paliwa mozesz zwiekszyc np za pomoca softu, ja mam najwieksza ustawiona dawke paliwa i nie czuje zbytnio wiekszej mocy w Tdi ana 3 pytanie to mniejwiecej pali mi tyle samo co kiedys... jesli chcesz miec moc na jakis czas jest mozliwosc oszukania komputera za pomoca rezystora ktory zwieksza dawke paliwa hehe a w tedy samochod staje ci dęba ;]
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Lukasz1988 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty tech.: 48
Miasto/Region: Świdnik


Wysłany: 2009-11-02, 21:54   

Dawkę paliwa reguluje się za pomocą nastawnika pompy wtryskowej, softem również się da ale w mniejszym zakresie. Jak zwiększysz dawkę auto będzie żwawsze w niskiej partii obrotów. Jeśli chcesz więcej mocy rób chipa <ok>
 
 
 
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-11-02, 23:28   

dawkę w adaptacjach można zmienić tylko w przypadku 1Z z przepływką Pierburg, to czy się odczuje różnicę czy nie to zależy od tego jaka była wcześniej ustawiona, jeżeli ustawi się max. wartość a chce się więcej to należy przesunąć nastawnik (ruch max. 0.1mm to duża zmiana)

jeśli chodzi o auta na przepływce boscha to tylko przesunięcie nastawnika może coś zmienić, dawkę zwiększa się przesuwając nastawnik w stronę części wysokiego ciśnienia a zmniejsza przesuwając w stronę chłodnicy i aby dobrze ustawić dawkę silnik musi być rozgrzany do 90st

ja mam ustawioną dawkę na ok 2.0mg/R przy 900 obr/min (BS000 dawka ok 10 obr. 42..43) i spalanie na poziomie 5.5l
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
wolfxaudi 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Tomek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty tech.: 58


Wysłany: 2009-11-03, 00:01   

No to widzę że nie powinienem zabierać się za to czego nie znam, bo pompa jednak czułe urządzenie. Z chęcią spróbowałbym po majstrować przy dawce ale coś mi się wydaje że bez zdjęć i opisu typu minimalnie przestaw w kierunku wskazówek zegara to nie dam rady.
 
 
bieniek1984 
Audi 80 Spec



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty tech.: 302
Miasto/Region: Elbląg


Wysłany: 2009-11-03, 16:51   

Witam w przestawianiu nastawnika nie ma dużej filozofii jak masz VAGa. Delikatnie luzujesz te sruby, które masz na zdjęciu. W stronę kabiny zwiększasz dawkę a w strone przodu zminejszasz.
Jeżeli przy ok 90oC VAG wskazuje 17-20 to masz dobrą dawkę paliwa.
Jeżeli nie masz VAGa to się do tego nie zabieraj !!


http://www.fotosik.pl/pok...81b458655b.html
http://www.fotosik.pl/pok...97656127c6.html

Więcej info pewnie udzieli kostarz, który mi to wytłumaczył :->
_________________
jest VW Golf 4 1.9 TDi
jest Audi B4 1.9TDi
było audi a4 1.9 tdi
był Golf 2 1.6 TD 1V+LDA+FMIC
było Audi b3 1.6 TD+ic
http://www.audi80.pl/moja...di++bieniek1984 moje Audi
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
kostrz 
Audi 80 Spec



Silnik: afn+
Typ: a4
Nadwozie: sedan
Imię: Mariusz
Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty tech.: 300
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2009-11-03, 18:07   

dawkę ustawia się tak jak UKI_XX pisał na pierburgu vagiem albo nastawnikiem a dla boscha jak na moich zdjęciach bieniek1984 napisał ale dla tych obu wersji zasada jest taka sama co do przestawiania nastawnika poprostu rozgrzewamy silnik do 90stopni sprawdzamy vagiem dawkę jest to 4 pozycja w bs grupa 000 dobra dawka to od 10-20 wg vaga a jeśli chcemy przestawić dawkę to gasimy silnik i zaznaczamy czymś ostrym jak był ustawiony nastawnik i delikatnie luzujemy te 4 śruby co są na zdjęciach http://www.fotosik.pl/pok...27480b7f9f.html http://www.fotosik.pl/pok...1918047ceb.html zaznaczone i delikatnie dosłownie nie zauważalnie ruszamy nastawnikiem można użyć ale delikatnie gumowego młotka lub jakiejś listewki ewentualnie łomika po lekkim ruszeniu dosłownien 0.2-0.5mm i dokręcamy śruby i odpalamy silnik i sprawdzamy jaka teraz mamy dawkę.

jak mamy ustawiona dawkę wg vaga ok 10 to lepiej się zbiera od dołu i może poddymiać ale zużycie paliwa nie powinno wzrosnąć jak mamy ok 20 to będzie delikatnie wolniej reagował na gaz i powinien przestać poddymiać jak będzie ok 30 to auto będzie jakby przymulone i moze zacząć więcej palić bo będzie słabsze.

ja preferuje by dawka była ok 14-16 wtedy jest wszystko wypośrodkowanie dobra reakcja nie wiele dymu i spalanie ok

Tak to mniej więcej wygląda.
_________________
Masz mój chips wpisz się : http://tiny.pl/hshgn
diagnostyka i chip-sowanie tdi info na PW, gg8537504, t. 791908158
sprzedam ster. z chipem do tdi

http://www.audi80.pl/sprz...tdi-vt92708.htm

tuning silników tdi , pisz jak jesteś chętny i cierpliwie czekaj lub dzwoń
Ostatnio zmieniony przez kostrz 2009-12-10, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marko009 
Audi 80 Spec



Silnik: 1z +
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty tech.: 283
Miasto/Region: CAL


Wysłany: 2009-12-10, 19:13   

kostrz napisał/a:
4 pozycja w bs grupa 000 dobra dawka to od 10-20 wg vaga

Czy ta wartość jest taka sama dla Boscha i Pierburga ?
_________________
1Z Pierburg+216+soft =127HP 290Nm <yes>
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
przemik 
Władca pierścieni


Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: _Limo_
Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty tech.: 628
Miasto/Region: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2009-12-10, 20:04   

marko009 napisał/a:
kostrz napisał/a:
4 pozycja w bs grupa 000 dobra dawka to od 10-20 wg vaga

Czy ta wartość jest taka sama dla Boscha i Pierburga ?


Taka sama...
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
krkbzyk 
Audi 80 Maniak



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty tech.: 63
Miasto/Region: Kraków


Wysłany: 2009-12-10, 21:05   

ustawienie dawki wymaga stoickiego spokoju ale daje dobre efekty:)
_________________
now...
A4 TDi Avant
before...
Vw-Audi B2-B3 only diesel forever!
**Sprzedam**
SILNIK 1Z TURBO T2-POMPA GŁOWICA WTRYSKI,ZAMACH,ALTERNATOR,ROZRUSZNIK ITP B4 1.9TDI!!!,blok1.6d,głowica1.6d aparat zapłonowy1.8S pompa 1.6d zapytaj może mam to czego szukasz:)kontakt gg7583880 lub pw
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
karol121 
Stary Klubowicz


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Karol
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty tech.: 1080
Miasto/Region: Sandomierz


Wysłany: 2009-12-10, 23:30   

krkbzyk napisał/a:
ustawienie dawki wymaga stoickiego spokoju ale daje dobre efekty:)
jak ustawia sie zakres dawki na biegu jalowym to idzie szbko ustawic gorzej jak ktos ustawia na wylaczonym silniku
 
 
 
ptaak 
99 % Klubowicza


Silnik: ALG
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty tech.: 87
Miasto/Region: Żary


Wysłany: 2009-12-11, 00:14   

Eksperymentowałem trochę z dawką i ja robię to tak: luzuję lekko śruby od nastawnika i przy uruchomionym silniku i oczywiście podłączonym VAGu reguluję położenie nastawnika pukając lekko drewnianym lub gumowym młoteczkiem. Z moich obserwacji wynika, że nie ma sensu schodzić poniżej 2mg (nie wiem jakiej wartości to odpowiada w przypadku auta z Boschem). Nawet przy tak wywalonej dawce nie zauważyłem większej różnicy w spalaniu ale za to auto znacznie lepiej ciągnie w zakresie 1500 - 2000 obr.
_________________
Diagnostyka TDI z grupy VAG, czyszczenie nastawników indukcyjnych, porządne logi statyczne i dynamiczne. Masz problem ze swoim TDI - pisz na PW!
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
karol121 
Stary Klubowicz


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Karol
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty tech.: 1080
Miasto/Region: Sandomierz


Wysłany: 2009-12-12, 10:48   

ptaak napisał/a:
Z moich obserwacji wynika, że nie ma sensu schodzić poniżej 2mg
nie zeidziesz bo wtedy wyjdziesz poza zakres i bedzie trzepac silnikiem a zakres 2,2mg/skok to zakres max przy 860obr/min i temp min 80C silnika
 
 
 
ptaak 
99 % Klubowicza


Silnik: ALG
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty tech.: 87
Miasto/Region: Żary


Wysłany: 2009-12-12, 21:12   

karol121 napisał/a:
nie zeidziesz bo wtedy wyjdziesz poza zakres i bedzie trzepac silnikiem a zakres 2,2mg/skok to zakres max przy 860obr/min i temp min 80C silnika

Zgadza się ale ja mam ustawione obroty na biegu jałowym na ok 900 obr/min i przy takich obrotach i rozgrzanym silniku z dawką udało mi się zejść do ok 1,2 mg/skok. Poniżej zaczynało się falowanie obrotów. Generalnie uważam, że z dawką nie ma co przesadzać i przy zdrowym silniku 2,5 - 3 mg/skok jest wartością optymalną.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
auroxick 
99 % Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty tech.: 93
Miasto/Region: Hrubieszów/Warszawa


Wysłany: 2009-12-12, 21:43   

a jak to zrobic vagiem na pierburgu bez przekrecania nastawnika?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime



hamulce, klocki, tarcze warsztat warszawa forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 23