Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 1.8] Jak poprawnie ustawić zapłon ?  
Autor Wiadomość
kaczaza5 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: 1.8
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 12 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty tech.: 376
Miasto/Region: Gorzkowice


Wysłany: 2009-05-23, 17:41   [B3 1.8] Jak poprawnie ustawić zapłon ?

Witajcie <ok>
Jakiś czas temu oddałem głowicę do regeneracji, zanim ją zdjąłem musiałem zdjąć rozrząd więc porobiłem sobie znaki na kołach i pasku co bym później nie musiał kombinować :mrgreen:
Niestety jest lipa bo mechanik, który robił mi głowicę starł mi ślady na kole na wałku :cry:
W związku z tym mam do was ogromną prośbę, abyście mi pomogli jak to pieruństwo ustawić, bo z teorii książkowej wychodzi lipa...
Próbowałem ustawić tak, aby znak na kole rozrządu był na poziomie łączenia pokrywy zaworów z głowicą, nacięcie na kole paska klinowego na wale u góry, a palec rozdzielacza zapłonu skierowany na nacięcie...
Znak na kole pasowym ma być skierowany do góry w pionie, czy w linii z wałkiem rozrządu?
Myślałem już, że znak na wałku nie z tej strony głowicy więc przestawiłem na drugą i dalej nie chce zapalić <osohozi>
Autko potrzebne mi na wczoraj więc proszę was o wytłumaczenie mi jak przysłowiowej krowie na granicy co i jak zrobić, żeby niunia ożyła...
Silnik ma oznaczenie RP, z jakiegoś VW ale jest podobny do PM

Z góry wielkie, wielkie dzięki...
_________________
Około 99% idiotów czyta posty z ręką na myszce ... heh teraz to już za późno <lol>

Czerwone jest szybsze? a czarne ładniejsze :-P

NOWE FOTKI 13.10.09 <yes>
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 359 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty tech.: 6397
Miasto/Region: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2009-05-23, 18:59   

Znak na kole głowicy (kropka z drugiej strony koła pasowego stojąc przed samochodem) ma być równo z górną krawędzią głowicy po jej prawej stronie.
Tak jak po lewej stronie tego obrazka:

Lub jeśli masz pionowe nacięcie z przodu koła i odpowiednią osłonkę ze strzałką na górze (zwykle jedno i drugie oznaczone o.t.) to na nią możesz ustawić. Jak po lewej stronie tego obrazka:


Znak na kole pasowym ma pokrywać się ze znakiem na wałku pośrednim (jak po prawej stronie dwóch poprzednich obrazków). Ale jeśli założyłeś już dolną osłonę paska rozrządu to na nim powinna być strzałka, z którą ma być na równo z wcięciem na kole pasowym wału jak na tym foto:


Wał korbowy można także ustawić na znak "0" na kole zamachowym. Znak 0 ma przecinać prosta dolna krawędź odlewu w okienku:


Znak "0" ma przecinać krawędź zaznaczona linią na tym foto.

[ Dodano: 2009-05-23, 19:12 ]
Tylko jeśli założona jest ta osłona to nie ustawi się koła wałka pośredniego co utrudni ustawienie aparatu zapłonowego według procedury:
Jak ustawione są już wszystkie koła na znaki to można sprawdzić/wstępnie ustawić aparat zapłonowy.
Wypust napędzający pompę oleju ustawiasz równolegle do bloku silnika jak na foto:

Aparat wkładasz jak wcześniej wspominałeś palcem i wcięciem na obudowie w kierunku bloku silnika (czyli w lewo stojąc przed autem). W ten sposób został wstępnie ustawiony zapłon, zostaje korekta na słuch a najlepiej użyć lampy stroboskopowej.
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty <szukaj>
Ostatnio zmieniony przez aldi 2010-02-22, 13:26, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adam28k 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Adam
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty tech.: 210
Miasto/Region: Warmia Mazury


Wysłany: 2009-05-23, 20:55   

kaczaza5 napisał/a:
Silnik ma oznaczenie RP, z jakiegoś VW ale jest podobny do PM

Bardzo miło wspominam ten silnik.Miałem go w VW Jetta 1.8 GT-paliło sie gumy :-P
Co do czynności ustawienia rozrządu i zapłonu nie ma żadnej różnicy z silnikami z naszych Audi tj.tak jak to kolega wcześniej wytłumaczył ;-)
_________________
ADAM
 
 
Ftyczek 
Audi 80 Fan


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adrian
Wiek: 26
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty tech.: 43
Miasto/Region: Jastrzebie Zdrój


Wysłany: 2010-01-02, 17:57   

adam28k napisał/a:
Miałem go w VW Jetta 1.8 GT-paliło sie gumy

o ile mnie pamiec nie myli w golfie 2 jest ten sam motor :)
_________________
Moje ABT
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Dziki 
Władca pierścieni
1-2-4-5-3



Silnik: 7A
Typ: 8C
Nadwozie: AvantQ
Imię: taDZIK
Pomógł: 33 razy
Wiek: 25
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty tech.: 648
Miasto/Region: Emmerich/Terespol


Wysłany: 2010-01-02, 18:02   

a ja mam taki z Seata Toledo <ok> silnik jak najbardziej odpowiednik PM z Audi
_________________
80 Avant 2.3 20v 7A quattro
Coupe 2.3 NG+
 
 
 
percevalle 
Super User



Silnik: JN
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: witek
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty tech.: 766
Miasto/Region: zamość/lubelskie


Wysłany: 2010-02-11, 16:46   

Dołącze do tematu z szybkim pytankiem. Mianowicie przyszła mi chęć sprawdzenia znaków ustawienia rozrządu i kręcąc śrubą od alternatora ustawiłem koło zębate wałka rozrządu na plastikową osłone i znaczek OT, w tym momencie oczywiście zgadzał się też znak na kole na wale korbowym ze strzałką na dolnej obudowie rozrządu, ale w okienku na kole zamachowym książka mówi że znak "0" ma przecinać krawędź, natomiast u mnie jest jakiś 2-3 mm schowany poza krawędź. Może tak być? Dodam że silnik pracuje raczej dobrze.
_________________
cztery pierścienie
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
bajbus142 
Nowy Klubowicz


Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: bajbus142
Wiek: 25
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty tech.: 13


Wysłany: 2010-03-16, 21:51   [b3 PM] Punkt na kole zamachowym - jak ustawić zapłon?

Witam mam pytnie jak ustawic zapłon na lampe odniesc sie do 0 czy kreski na kole pozdrawiam i czekam na szybko odpowiedz

Stosuj polskie znaki w postach.

Zapoznaj się z regulaminem.
 
 
marko 
Super User


Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 27 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty tech.: 908
Miasto/Region: Zgierz


Wysłany: 2010-03-16, 22:05   

0 jest punktem górnym martwym , zapłon ustawia się na kreskę .
_________________
AUDI SPORT
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
bajbus142 
Nowy Klubowicz


Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: bajbus142
Wiek: 25
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty tech.: 13


Wysłany: 2010-03-16, 22:53   

kreska ma byc w takim miejscu w jakim sie przecina zero tak ?
 
 
miron72 
Audi 80 Spec


Silnik: PS
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty tech.: 300
Miasto/Region: ostrowiec św.


Wysłany: 2010-03-16, 23:18   

Jak ustawiasz ogólnie pojęty rozrząd w aucie to znak "0" masz w pewnym określonym miejscu -czy na jakiejś krawędzi, czy naprzeciwko konkretnego znaku("dziubka" dajmy na to), czy...no w zależności od wersji silnika "0" ma swoje położenie(zazwyczaj w jakimś okienku) oznaczające "tłok w cylindrze nr 1 wyżej już nie będzie niż teraz". Ustawiając zaś zapłon "zamieniasz" właśnie "0" z "kreska" -w miejscu, gdzie było ono poprzednio("zero") ma znajdować się "kreska" -jak ja zgrasz pokrętłem na lampie stroboskopowej z położeniem "zamiast zera mam kreskę i tak być powinno" to sprawdzasz wartość wyprzedzenia zapłonu na skali lampy, robisz fachową minę i korygujesz aparatem...o ile ktoś patrzy. Jak nie -minę sobie odpuść ;-)
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 359 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty tech.: 6397
Miasto/Region: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-03-16, 23:40   

Jeśli masz lampę bez regulacji konta to ustawiasz na kreskę jeśli masz z regulacją to na lampie ustawiasz pożądaną wartość i ustawiasz na zero.
Ta kreska albo zero ma być równo z nadlewem w dolnej części okienka masz zaznaczone linią na fotce: http://images44.fotosik.pl/58/dfda57bc68b3c0e7.jpg
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty <szukaj>
 
 
bajbus142 
Nowy Klubowicz


Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: bajbus142
Wiek: 25
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty tech.: 13


Wysłany: 2010-03-17, 13:00   

mam lampe na ktorej ustawiłem 6do 8 stopni wiec ustawic na 0 czy jednak na tą kreskę czy ustawic 0 stopni i na kreske a i czy sciagnąc węzyk bo on chyba jest od wyprzedzenia zapłonu
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
marko 
Super User


Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 27 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty tech.: 908
Miasto/Region: Zgierz


Wysłany: 2010-03-17, 13:18   

Ustawiaj na 0 i nie zdejmuj wężyka .
_________________
AUDI SPORT
 
 
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 359 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty tech.: 6397
Miasto/Region: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-03-17, 13:24   

Którymkolwiek z tych dwóch sposobów byś nie ustawiał powinno wyjść tak samo, możesz później sprawdzić drugą metodą czy się zgadza.

Ustawia się na wolnych obrotach z podłączonym przewodem podciśnieniowym.
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty <szukaj>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
bajbus142 
Nowy Klubowicz


Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: bajbus142
Wiek: 25
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty tech.: 13


Wysłany: 2010-03-17, 13:32   

ja ustawiłem na 6 stopni z wezykiem podłączonym i jak patrze w okienko a auto chodzi na wolnych obrotkach to 0 przecina sie w połowie a nie powina ta kreska sie przecinac w tym miejscu gdzie 0

[ Dodano: 2010-03-17, 13:49 ]
bo słyszałem ze 0 słuzy do ustawienia rozrządu a kreska do ustawienia zapłonu i tez mówili ze wezyk ma byc sciągniety wiec teraz juz nie wiem jak ma byc prosze o pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 18