Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 1.9E SD] Jak wyciągnąć półoś z lewej strony z przegubami  
Autor Wiadomość
domagalag 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1.8E
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzegorz
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty tech.: 19


Wysłany: 2012-09-23, 20:48   [B3 1.9E SD] Jak wyciągnąć półoś z lewej strony z przegubami

Tak czytałem na różnych forumach i nie wiem co najlepsze?

Podobno są różne sposoby, łatwiejsze i trudniejsze, szybsze i czasochłonne. Niektórzy piszą, że aby wyjąć oś to wystarczy odkręcić podstawowe śruby i skręcić kierownicę w jednym kierunku i wyjdzie całość - to najszybszy i najłatwiejszy sposób, lecz inni twierdzą, że to niemożliwe i że trzeba odkręcić dolną część wahacza, a jeszcze są osoby , które twierdzą, że cały amortyzator trzeba wykręcić.

No i nie wiem jak się zabrać do tego aby może nie wykręcać niepotrzebnie wszystkiego?

Jaki macie sprawdzony i pewny sposób? Bo ja się naczytałem tego i teraz jestem naprawdę zdezorientowany.

Chcę wyjąć lewą oś z przegubami ponieważ wewnętrzny przegub mi się chyba rozpadł, samochód działa ale nie jedzie ani do przodu ani do tyłu. Kręcąc oś, przy kole jest opór, czyli napędza oś przegub przy kole, lecz przy wewnętrznej stronie luzy i wszystko się tłucze i grzechocze.

Mam model 1.9E z silnikiem SD. Samochód Audi 80 B3 z 1986 roku.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
LUPO 
Władca pierścieni



Silnik: ACE
Typ: C4
Nadwozie: AVANT
Imię: GRZEGORZ
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty tech.: 609
Miasto/Region: Miasto Neptuna GD


Wysłany: 2012-09-24, 01:29   

popuszczasz i po zdjęciu koła odkręcasz śrubę od przegubu zewnętrznego jak dobrze pamiętam nasadka 24mm-odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza,wybijasz śrubę i zbijasz wahacz razem ze sworzniem klucz jak dobrze pamiętam 17mm,lub 16mm-przegub wewnętrzny przykręcony jest na 6 śrub klucz trox i tu dokładnie wyczyść otwory w śrubach tak by klucz wchodził do końca bo możesz zrobić otwór na okrągło i proponuję też użyć klucza dobrej jakości bo zdziwienie twoje może być bezcenne
_________________
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1213
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2012-09-25, 10:07   

Do śruby piasty nasadka 24mm, tylko odkręcaj ją jak masz założony jeszcze zacisk hamulcowy, bo wtedy druga osoba Ci zablokuje hamulcem żeby Ci się nie obracała półoś.
Dobrze jest tą śrubę czymś rozgrzać i uderzyć parę razy młotem jak nie będzie chciało się odkręcić. Pamiętaj żeby wymienić tą śrubę na nową i wkręcić na klej do gwintów (moment coś koło 2kilo, ale upewnij się jeszcze). śruba mocująca sworzeń wahacza jest na klucz 15mm, a nakrętka samo kontrująca na klucz 17mm.
Śruby łączące przeguby wewnętrzne do skrzyni to nie torx, tylko spline M8/M10 (były zakładane i takie i takie zależnie od wersji skrzyni i silnika). Końcówki trzeba dobrze wsadzać tak jak powiedział kolega powyżej (najlepiej lekko młotkiem). Dobre podejście jest po zdemontowaniu koła. Wtedy wystarczą trzy przedłużki 1/2 250mm i lepsza grzechotka teleskopowa. Choć ja osobiście odkręcałem kluczem udarowym (względnie grzechotką pneumatyczna). Nowe śruby/stare oczyszczone można wkręcić na klej do gwintów (te śruby się lubią odkręcać).
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty tech.: 601


Wysłany: 2012-09-27, 18:02   

Coś mi się zdaje że " domagalag " ma półoś odkręconą . Chodzi tylko o to jak ją wymanewrować , żeby wylazła na zewnątrz z obydwoma przegubami i żeby jak najmniej ( albo wcale ) ingerować w inne niby to pomocne rozkręcania i luzowania .

Otóż u mnie wychodzi ( wyszła ) bez problemu i bez żadnych dodatkowych demontaży czegokolwiek.
Potrzebna tylko druga osoba do kręcenia kierownicą , a jak nie to samemu 43 razy zkanału do kabiny , aż się utrafi .
Dodatkowym ułatwieniem jest cały przód na klockach lub kobyłkach i zdjęte oczywiście oba koła.
Mam to wszystko opisane krok po kroku ruch po ruchu , ale nie będę tutaj tego pisał , bo na pewno sam dojdziesz metodą fteiwefte .
POwiem tylko że trzeba zacząć od odłączenia od kołnierza ( flanszy ) przegubu wewnętrznego i odsunięcia go jak najdalej do góry i lekko do tyłu i podwieszenia na drucie do czegoś. Potem przez manewry kierownicą , wyłazi z piasty przegub wewnętrzny i UWAGA -- kierujemy całość w lewo skos do przodu , w szczelinę między WACHACZ , A DRĄŻĘK STABILIZATORA.
Czasami konieczne też będzie manewrowanie góra - dół, podnośnikiem lewej strony karoserii ( budy ).
Ma wyjść . No chyba że masz tam inne rozwiązanie zawieszenia .
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1213
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2012-09-27, 20:36   

antoni napisał/a:
...Czasami konieczne też będzie manewrowanie góra - dół, podnośnikiem lewej strony karoserii ( budy ).
Ma wyjść . No chyba że masz tam inne rozwiązanie zawieszenia .


Ale kombinowania że hej. Czasami lepiej jest coś odkręcić lub poluzować i mieć dobry dostęp a nie szarpać się. Metody podwieszania drutami do "czegoś" zalatują mi profesjonalizmem z czasów PRL`u. A skakanie z kanału do kabiny żeby kręcić kierownicą a potem majdać półośką żeby wyszła jest dobre jak ktoś ma dużo czasu i jest to dla niego rozrywką. Po co sobie komplikować. Odkręcasz gałki (przy okazji sprawdzasz stan osłon gumowych) McPherson druga osoba odciąga na bok, a Ty swobodnie wyciągasz półoś napędową. Konec <ok> .

[ Dodano: 2012-09-27, 20:38 ]
domagalag napisał/a:
...a jeszcze są osoby , które twierdzą, że cały amortyzator trzeba wykręcić.


To już jest akurat przesada. Aż tak dużo nie trzeba rozkręcać. Domyślam się że taki kit wciskają mechanicy którzy na takiej wymianie chcą zrobić nie wiadomo jaką kasę i wkręcić klientowi co oni to nie robili żeby wymienić Ci półośkę <ok> . Takich też się zna.
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty tech.: 601


Wysłany: 2012-09-28, 12:00   

Jak kto uważa.. Można i tak
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
domagalag 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1.8E
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzegorz
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty tech.: 19


Wysłany: 2012-10-13, 16:49   

Dziękuję za odpowiedzi i porady, niestety dopiero teraz się za to zabrałem bo nie miałem totalnie na nic czasu.

A było to tak:

LUPO napisał/a:
popuszczasz i po zdjęciu koła odkręcasz śrubę od przegubu zewnętrznego jak dobrze pamiętam nasadka 24mm-


- u mnie nie było tam śruby tylko nakrętka na nasadkę 30mm.

LUPO napisał/a:
odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza, wybijasz śrubę i zbijasz wahacz razem ze sworzniem


- dodam, że u mnie w moim modelu auta samo odkręcenie sworznia u dołu wahacza to za mało, trzeba dodatkowo odkręcić ten pałąk od stabilizatora bo inaczej nie chciał mi ten sworzeń zejść (nie dało się opuścić wahacza)...

- no i odkręciłem te śruby 6 sztuk splin od wewnętrzenego (ktoś już wcześniej chyba wymieniał bo jedna ze śub była na imbus.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i odpowiedzi, bez wiedzy poodkręcałbym chyba z pół auta niepotrzebnie :))

Rozsypany w środku przegub wewnętrzny....

A poradźcie jaki mam kupić? Wiem, że nie można na czymś takim oszczędzać, widziałem firmy SKF? Czy to dobra firma? Albo jakiej firmy polecalibyście mi zakup wewnętrznego przegubu??

Pozdrawiam :)
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty tech.: 601


Wysłany: 2012-10-14, 14:03   

Wrzucę fotki dwóch przegubów. Nie trzeba się znać ,żeby stwierdzić , który firmowy a który badziew .



Niestety, nie chce mi wejść fotka z firmowym przegubem. Jest na nim napis " LOBRO" i wygląda jak nowy . Nie widać na nim żadnych ubytków i wykruszeń jak na tym za 80zł. ze zdjęcia.Przejechane miał ~ 200 tys.km. i tylko lekko grzechotał przy potrząsaniu nim.

[ Dodano: 2012-10-14, 15:15 ]
Może teraz .

.

No i weszło.

Jest to oczywiście przegub zewnętrzny , ale pokazać chcę na materiał jakość i dokładność wykonania. Przegub wewnętrzny z dobrej firmy też będzie tak wyglądał , a nie jak kawałki z rozerwanego granatu.
Nie wymienia się tego az tak często i radził bym dołożyć stówę i kupić lepszy.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze warsztat warszawa forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15