Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

pamaku Tarcze, hamulce radio LED
Autoserwis Skrzynie biegów Regeneracja Układy wydechowe Układy hamulcowe Radio samochodowe Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Termostat a wskazania temperatury  
Autor Wiadomość
_DJ_3 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Pomógł: 5 razy
Wiek: 27
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty tech.: 224


Wysłany: 2010-12-26, 22:28   

kartonik kartonikiem projektant tak zaprojektował by było dobrze zasłaniając kartonikiem załanie chłodzenie mrożonym powietrzem silnik, a osłona pod silnik nic nie daje otóż może dawać mkiska olejaowa chłodzona mrożnym powietrzezmniejsza temperature oleju gdzie ten w silnikach abk chłodzi tłoki od spodu a już w abt nie bo njie ma natrysku oleju na tłoki od spodu a chłóodnica bez obiegu chłodzi płyn na granicy zimnego a ciepłego płytu ciepły oddaje zimnemu ciepło o nagrzany do90 oddaje temu chłodnemu ciepło.wiec jak silnik nie trzyma temperatury to albo pompa jest nie wydajna albompadł termostat.
_________________
było C3
jest B4
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jarewa
Od zawsze na forum


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty tech.: 2222
Miasto/Region: Głogów


Wysłany: 2010-12-26, 22:44   

Gdyby pompa nie była wydajna to by silnik się przegrzał.
_________________
Moje OOOO
 
 
grze 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty tech.: 3122
Miasto/Region: południe


Wysłany: 2010-12-27, 16:29   

Panowie, miejsce tych kartoników jest na makulaturze, a nie w komorach silnikowych. Też kiedyś się bawiłem w zasłanianie chłodnicy ale dałem sobie spokój. Jeśli termostat jest dobrym, to tak, jak koledzy piszą - silnik będzie trzymał temperaturę w największe mrozy. Co z tego, że zasłaniając chłodnicę ograniczysz dopływ zimnego powietrza do komory silnika i może faktycznie przez to silnik rozgrzeje Ci się odrobinę szybciej, skoro gdy się np. zakopiesz gdzieś autem i trochę to potrwa zanim wyjedziesz, to możesz wtedy przegrzać silnik? Poza tym spotkałem się z wieloma opiniami, że niektórym dziwnym trafem po zasłanianiu chłodnicy kartonem zaczęły się wycieki z silnika. Dałem sobie więc spokój z kartonami i Wam radzę to samo.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
maniekdtk 
Nowy Klubowicz


Silnik: AAD
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Maniek
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty tech.: 4


Wysłany: 2010-12-31, 01:11   

Witam!!!
Po kilku godzinnej lekturze owego forum nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, więc zostalem zmuszony do napisania tego postu.

Jestem szczęśliwym posiadaczem audi b3 2.0 z lpg i mam następujący problem;
Pare dni temu zostawiłem odpalone auto na około 25 minut, i pech chciał, że wysunęła sie wtyczka od wentylatora, co za tym idzie płyn mi się zagotowałi i pękł króciec.
Po wymianie króćca, zalałem układ płynem chłodniczym i kilkakrotnie odpowietrzyłem układ.
Odpaliłem auto, zamarzł parownik od gazu, górny wąż wychodzący z chłodnicy był gorący oraz bardzo nadęty, dolny wąż nie wiem nie sprawdzałem. Natomiast węże od nagrzewnicy zimne. Włączył się wentylator. Wyłączyłem auto (spuściłem ciśnienie z układu delikatnie odkręcając korek zbiorniczka, co było trudne bo wywalało płyn) po czym znowu odpaliłem auto, ciśnienie w górnym wężu było ok(zbiorniczek odkręciłem, płynu nie wywalało), trochę ciepła wyczułem na wężach nagrzewnicy (do wewnątrz samochodu ciepło nie dotarło), parownik pomału odtaił i ruszyłem w trase. Temp na zegarach okolo 70 st. Myślałem że może układ był lekko zapowietrzony i sam się odpowietrzy, ale niestety na drugi dzień było to samo.

Jak myślicie, jest to wina termostatu czy co gorsza "dmuchło" uszczelkę pod głowicą a może za słabo odpowietrzony układ??

Pozdrawiam Maniek
_________________
Cztery pierścienie!!!
 
 
marko 
Super User


Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 27 razy
Wiek: 45
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty tech.: 903
Miasto/Region: Zgierz


Wysłany: 2010-12-31, 09:05   

Kolega , podczas odpowietrzania należy zagrzać silnik i spuszczać ciśnienie (powietrze które się tam nagromadziło ) delikatnie odkręcając wąż powrotny z nagrzewnicy - ten od strony akumulatora . Druga sprawa to odpowietrzenie parownika - trzeba poluzować opaskę węża powrotnego obiegu wody z parownika - powinien to być górny wąż na parowniku , ja przynajmniej tak przełączyłem bo gaziarz połaczył odwrotnie .
_________________
AUDI SPORT
 
 
maniekdtk 
Nowy Klubowicz


Silnik: AAD
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Maniek
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty tech.: 4


Wysłany: 2010-12-31, 09:54   

marko napisał/a:
Kolega , podczas odpowietrzania należy zagrzać silnik i spuszczać ciśnienie (powietrze które się tam nagromadziło ) delikatnie odkręcając wąż powrotny z nagrzewnicy - ten od strony akumulatora . Druga sprawa to odpowietrzenie parownika - trzeba poluzować opaskę węża powrotnego obiegu wody z parownika - powinien to być górny wąż na parowniku , ja przynajmniej tak przełączyłem bo gaziarz połaczył odwrotnie .

Dzięki za zainteresowanie.

Tak właśnie odpowietrzałem układ, odkręcają wąż przy nagrzewnicy. Tylko że tam jakoś mało tego płynu płyneło. Czy płyn w nagrzewnicy powinien być od razu czy dopiero jak termostat się otworzy?? Przy parowniku nic nie odpowietrzałem, ale myślałem że wystarczy tylko odpowietrzyć w najwyższym punkcie całego układu tj przy nagrzewnicy.

Pozdrawiam Maniek
_________________
Cztery pierścienie!!!
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
grze 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty tech.: 3122
Miasto/Region: południe


Wysłany: 2010-12-31, 12:27   

maniekdtk napisał/a:
Tak właśnie odpowietrzałem układ, odkręcają wąż przy nagrzewnicy. Tylko że tam jakoś mało tego płynu płyneło. Czy płyn w nagrzewnicy powinien być od razu czy dopiero jak termostat się otworzy??

powinien być od razu.
maniekdtk napisał/a:
Wyłączyłem auto (spuściłem ciśnienie z układu delikatnie odkręcając korek zbiorniczka, co było trudne bo wywalało płyn)

:shock: na pewno czytałeś na naszym forum jak odpowietrzać układ chłodzenia?

nie odkręcaj korka od zbiorniczka gdy w układzie chłodzenia jest gorący płyn, bo można się w ten sposób poparzyć.

Poza tym po co przy odpowietrzaniu układu chłodzenia zakręcałeś w ogóle korek. Ja to robię inaczej. Jak już włączy się wentylator, to wtedy wyłączam silnik i dopiero wtedy zakręcam korek od zbiorniczka. wtedy pozostawiam auto do zupełnego wystudzenia (min. kilka godzin) i wtedy jak już zupełnie ostygnie, to wtedy dopiero odkręcam zbiorniczek i uzupełniam ubytek płynu. O odpowietrzaniu układu chłodzenia było wiele razu na forum więc poszukaj.
 
 
maniekdtk 
Nowy Klubowicz


Silnik: AAD
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Maniek
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty tech.: 4


Wysłany: 2010-12-31, 16:05   

Witam ponownie.

Dzisiaj ojawy były podobne. Czyli zamarzł parownik itd...

Zauważyłem dziwną rzecz, że gdy auto już sie nagrzeje, wentylatory kilka razy się włączą , termostat puści to wtedy wąż do nagrzewnicy (prawy, czyli chyba wlotowy) jest bardzo gorący a lewy (chyba powrotny z nagrzewnicy) jest ciepły ale nie gorący. Ciepło do środka auto daje tak na pół gwizdka.
Zaryzykowałem i przy odpalonym aucie odkręciłem lewy wąż od nagrzewnicy (ten ciepły ale nie gorący) i z nagrzewnicy leciała ciepła woda ale takim bardzo małym ciśnienie rzekłbym nawet ze bez ciśnienia.
Czy przyczyną moze być zabrudzona czyli niedrożna nagrzewnica???
Temperatura w jakiej włącza sie wentylator to około 83 st.

Pozdrawiam Maniek
_________________
Cztery pierścienie!!!
 
 
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 26 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1142
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2010-12-31, 16:14   

maniekdtk, kombinujesz 8-) ...
Przepływ płynu przez nagrzewnicę nie zależy w żadnym stopniu od termostatu.
Termostat jedynie "pilnuje", żeby płyn miał cały czas te 90`C.
U mnie nawet na mrozie, już po przejechaniu 2km wieje mi ciepłe powietrze; pomimo, że wskazówka na budziku ledwo co drgnęła ponad 50`C.
Moim zdaniem masz totalnie zapowietrzony układ. Poczytaj trochę na forum odnośnie odpowietrzania ukł. chłodzenia. Jest tam naprawdę masa przydatnych informacji. ;-)
_________________
Audi 80 B3 Ford Mondeo Mk4
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
mati86 
Władca pierścieni



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SedanQ
Imię: mati
Pomógł: 12 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty tech.: 623
Miasto/Region: Olkusz/Kraków


Wysłany: 2010-12-31, 16:24   

przy odpowietrzeniu układu nie trzeba żadnych mecenasów, bo w audi układ sam się odpowietrza. a jeżeli ktoś myśli inaczej to już jego problem.
_________________

Moja Audi 80 b4 quattro

Graty
http://www.audi80.pl/sprz...i86-vt49812.htm
 
 
 
maniekdtk 
Nowy Klubowicz


Silnik: AAD
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Maniek
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty tech.: 4


Wysłany: 2010-12-31, 18:02   

Hmmm.
Jakby był kompletnie zapowietrzony układ to przy odkręceniu węża przy nagrzewnicy "plułby" powietrzem a tutaj poprostu powolutko płyn cieknie.

jakie byłyby objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą? Bo coraz bardziej wydaje mi się ze to jest przyczyną.
_________________
Cztery pierścienie!!!
 
 
sesej 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Sergiusz
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty tech.: 32
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2011-01-30, 00:39   

Witam,podpinam się pod temat bo każdy widzę ma inną historię z termostatem,dlatego przedstawię swoją bo też mnie nurtuje pewna sprawa:Kupiłem auto,poprzedni koleś powiedział że do wymiany termostat....dostałem od niego Wahlera....powiedział że nie zdążył wymienić,chłodnica była zastawiona w 80%,a jako że mamy mrozy to auto i tak wolno się grzało,generalnie przy mrozie do -10 ledwo wychodziło poza czerwone pole na wskaźniku,na postoju grzał się do góra 85st.Powietrze z nawiewu leciało ciepłe.Dziś wymieniłem termostat na w/w Wahlera....stary był od Behr-Thomson....obydwa temp otwarcia 87 st. i generalnie nic nie pomogło wszystko tak jak przed wymianą...dla jasności sprawy.....płyn w zbiorniku w normie....wszystko robione według opisu z działu naprawiam,górny wąż gorący....dolny ciepły obydwa miękkie....co zrobić w tym wypadku??? Help...
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Niki20 
Audiholik



Silnik: ---
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2410
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2011-01-30, 11:55   

sesej, to, że z nawiewu leci tylko ciepłe powietrze to może być wina niedrożnej nagrzewnicy albo braku gąbek na klapkach sterujących powietrzem. Co do termostatu to wahlera z własnego doświadczenia nie polecam, ori z ASO jedynie zdaje egzamin ;-)
_________________
limo
coupe
 
 
 
szuan 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: aeb+
Typ: 8c
Nadwozie: sedan
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty tech.: 358
Miasto/Region: Śląsk! - SWD/smi


Wysłany: 2011-01-30, 12:14   

nie rozumie tylko dlaczego nie sprawdzaja sie zamienniki?

w innych jednostkach wszystko dziala igla... mi sie wydaje, ze zamiennik tez moze dzialac poprawnie ale dopiero wtedy, gdy caly uklad bedzie szczelny i nie bedzie lewego powietrza.
po niedzieli ma przyjsc nowy zbiornik wraz z korkiem, do tego przewod z powrotu i nowe opaski.
nadejdzie dzien, w ktorym temp zblizy sie przynajmniej do 0°C, to o strzału chwytam sie wymiany i sie przekonam na wlasnej skorze, czy warto wymienic kawałek układu chłodzącego żeby zamiennik działał :roll:
_________________
części V6 AAH - tanio! pw szuan

http://www.audi80.pl/b4-l...s46-vt48193.htm - aah historia
http://www.audi80.pl/8c-5...-93-vt64558.htm - aeb+ :) usunięty.
 
 
 
tomek1982 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Tomasz
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty tech.: 1392
Miasto/Region: Marki


Wysłany: 2011-01-30, 12:23   

tak jak mati86 pisze u mnie w ABK nigdy nei spotkalem sie z problemem odpowietrzania ukladu a juz troche razy sie bawilem ukladem chlodzenia troche zabawy bylo z odpowietrzeniem jak wymienialem nagrzewnice 2 razy a tak jak zmieniam plyn lub termostat to nie kombinuje cieplo przekrecam na maxa i czekam az termostat otworzy obieg doleje puzniej plyn i po robocie
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze



Zaprzyjaźnione serwisy
:: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Audi Q7 :: radio internetowe :: Tarcze hamulcowe Audi ::
:: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen ::

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15