Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Termostat a wskazania temperatury  
Autor Wiadomość
_DJ_3 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty tech.: 224


Wysłany: 2010-12-26, 22:28   

kartonik kartonikiem projektant tak zaprojektował by było dobrze zasłaniając kartonikiem załanie chłodzenie mrożonym powietrzem silnik, a osłona pod silnik nic nie daje otóż może dawać mkiska olejaowa chłodzona mrożnym powietrzezmniejsza temperature oleju gdzie ten w silnikach abk chłodzi tłoki od spodu a już w abt nie bo njie ma natrysku oleju na tłoki od spodu a chłóodnica bez obiegu chłodzi płyn na granicy zimnego a ciepłego płytu ciepły oddaje zimnemu ciepło o nagrzany do90 oddaje temu chłodnemu ciepło.wiec jak silnik nie trzyma temperatury to albo pompa jest nie wydajna albompadł termostat.
_________________
było C3
jest B4
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jarewa
Od zawsze na forum


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 65 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty tech.: 2519
Miasto/Region: Głogów


Wysłany: 2010-12-26, 22:44   

Gdyby pompa nie była wydajna to by silnik się przegrzał.
_________________
Moje OOOO
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
grze 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty tech.: 3125
Miasto/Region: południe


Wysłany: 2010-12-27, 16:29   

Panowie, miejsce tych kartoników jest na makulaturze, a nie w komorach silnikowych. Też kiedyś się bawiłem w zasłanianie chłodnicy ale dałem sobie spokój. Jeśli termostat jest dobrym, to tak, jak koledzy piszą - silnik będzie trzymał temperaturę w największe mrozy. Co z tego, że zasłaniając chłodnicę ograniczysz dopływ zimnego powietrza do komory silnika i może faktycznie przez to silnik rozgrzeje Ci się odrobinę szybciej, skoro gdy się np. zakopiesz gdzieś autem i trochę to potrwa zanim wyjedziesz, to możesz wtedy przegrzać silnik? Poza tym spotkałem się z wieloma opiniami, że niektórym dziwnym trafem po zasłanianiu chłodnicy kartonem zaczęły się wycieki z silnika. Dałem sobie więc spokój z kartonami i Wam radzę to samo.
 
 
maniekdtk 
Nowy Klubowicz


Silnik: AAD
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Maniek
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty tech.: 4


Wysłany: 2010-12-31, 01:11   

Witam!!!
Po kilku godzinnej lekturze owego forum nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, więc zostalem zmuszony do napisania tego postu.

Jestem szczęśliwym posiadaczem audi b3 2.0 z lpg i mam następujący problem;
Pare dni temu zostawiłem odpalone auto na około 25 minut, i pech chciał, że wysunęła sie wtyczka od wentylatora, co za tym idzie płyn mi się zagotowałi i pękł króciec.
Po wymianie króćca, zalałem układ płynem chłodniczym i kilkakrotnie odpowietrzyłem układ.
Odpaliłem auto, zamarzł parownik od gazu, górny wąż wychodzący z chłodnicy był gorący oraz bardzo nadęty, dolny wąż nie wiem nie sprawdzałem. Natomiast węże od nagrzewnicy zimne. Włączył się wentylator. Wyłączyłem auto (spuściłem ciśnienie z układu delikatnie odkręcając korek zbiorniczka, co było trudne bo wywalało płyn) po czym znowu odpaliłem auto, ciśnienie w górnym wężu było ok(zbiorniczek odkręciłem, płynu nie wywalało), trochę ciepła wyczułem na wężach nagrzewnicy (do wewnątrz samochodu ciepło nie dotarło), parownik pomału odtaił i ruszyłem w trase. Temp na zegarach okolo 70 st. Myślałem że może układ był lekko zapowietrzony i sam się odpowietrzy, ale niestety na drugi dzień było to samo.

Jak myślicie, jest to wina termostatu czy co gorsza "dmuchło" uszczelkę pod głowicą a może za słabo odpowietrzony układ??

Pozdrawiam Maniek
_________________
Cztery pierścienie!!!
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
marko 
Super User


Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 27 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty tech.: 909
Miasto/Region: Zgierz


Wysłany: 2010-12-31, 09:05   

Kolega , podczas odpowietrzania należy zagrzać silnik i spuszczać ciśnienie (powietrze które się tam nagromadziło ) delikatnie odkręcając wąż powrotny z nagrzewnicy - ten od strony akumulatora . Druga sprawa to odpowietrzenie parownika - trzeba poluzować opaskę węża powrotnego obiegu wody z parownika - powinien to być górny wąż na parowniku , ja przynajmniej tak przełączyłem bo gaziarz połaczył odwrotnie .
_________________
AUDI SPORT
 
 
maniekdtk 
Nowy Klubowicz


Silnik: AAD
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Maniek
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty tech.: 4


Wysłany: 2010-12-31, 09:54   

marko napisał/a:
Kolega , podczas odpowietrzania należy zagrzać silnik i spuszczać ciśnienie (powietrze które się tam nagromadziło ) delikatnie odkręcając wąż powrotny z nagrzewnicy - ten od strony akumulatora . Druga sprawa to odpowietrzenie parownika - trzeba poluzować opaskę węża powrotnego obiegu wody z parownika - powinien to być górny wąż na parowniku , ja przynajmniej tak przełączyłem bo gaziarz połaczył odwrotnie .

Dzięki za zainteresowanie.

Tak właśnie odpowietrzałem układ, odkręcają wąż przy nagrzewnicy. Tylko że tam jakoś mało tego płynu płyneło. Czy płyn w nagrzewnicy powinien być od razu czy dopiero jak termostat się otworzy?? Przy parowniku nic nie odpowietrzałem, ale myślałem że wystarczy tylko odpowietrzyć w najwyższym punkcie całego układu tj przy nagrzewnicy.

Pozdrawiam Maniek
_________________
Cztery pierścienie!!!
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
grze 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty tech.: 3125
Miasto/Region: południe


Wysłany: 2010-12-31, 12:27   

maniekdtk napisał/a:
Tak właśnie odpowietrzałem układ, odkręcają wąż przy nagrzewnicy. Tylko że tam jakoś mało tego płynu płyneło. Czy płyn w nagrzewnicy powinien być od razu czy dopiero jak termostat się otworzy??

powinien być od razu.
maniekdtk napisał/a:
Wyłączyłem auto (spuściłem ciśnienie z układu delikatnie odkręcając korek zbiorniczka, co było trudne bo wywalało płyn)

:shock: na pewno czytałeś na naszym forum jak odpowietrzać układ chłodzenia?

nie odkręcaj korka od zbiorniczka gdy w układzie chłodzenia jest gorący płyn, bo można się w ten sposób poparzyć.

Poza tym po co przy odpowietrzaniu układu chłodzenia zakręcałeś w ogóle korek. Ja to robię inaczej. Jak już włączy się wentylator, to wtedy wyłączam silnik i dopiero wtedy zakręcam korek od zbiorniczka. wtedy pozostawiam auto do zupełnego wystudzenia (min. kilka godzin) i wtedy jak już zupełnie ostygnie, to wtedy dopiero odkręcam zbiorniczek i uzupełniam ubytek płynu. O odpowietrzaniu układu chłodzenia było wiele razu na forum więc poszukaj.
 
 
maniekdtk 
Nowy Klubowicz


Silnik: AAD
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Maniek
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty tech.: 4


Wysłany: 2010-12-31, 16:05   

Witam ponownie.

Dzisiaj ojawy były podobne. Czyli zamarzł parownik itd...

Zauważyłem dziwną rzecz, że gdy auto już sie nagrzeje, wentylatory kilka razy się włączą , termostat puści to wtedy wąż do nagrzewnicy (prawy, czyli chyba wlotowy) jest bardzo gorący a lewy (chyba powrotny z nagrzewnicy) jest ciepły ale nie gorący. Ciepło do środka auto daje tak na pół gwizdka.
Zaryzykowałem i przy odpalonym aucie odkręciłem lewy wąż od nagrzewnicy (ten ciepły ale nie gorący) i z nagrzewnicy leciała ciepła woda ale takim bardzo małym ciśnienie rzekłbym nawet ze bez ciśnienia.
Czy przyczyną moze być zabrudzona czyli niedrożna nagrzewnica???
Temperatura w jakiej włącza sie wentylator to około 83 st.

Pozdrawiam Maniek
_________________
Cztery pierścienie!!!
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1206
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2010-12-31, 16:14   

maniekdtk, kombinujesz 8-) ...
Przepływ płynu przez nagrzewnicę nie zależy w żadnym stopniu od termostatu.
Termostat jedynie "pilnuje", żeby płyn miał cały czas te 90`C.
U mnie nawet na mrozie, już po przejechaniu 2km wieje mi ciepłe powietrze; pomimo, że wskazówka na budziku ledwo co drgnęła ponad 50`C.
Moim zdaniem masz totalnie zapowietrzony układ. Poczytaj trochę na forum odnośnie odpowietrzania ukł. chłodzenia. Jest tam naprawdę masa przydatnych informacji. ;-)
_________________
Audi 80 B3 Ford Mondeo Mk4
 
 
mati86 
Władca pierścieni



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SedanQ
Imię: mati
Pomógł: 12 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty tech.: 624
Miasto/Region: Olkusz/Kraków


Wysłany: 2010-12-31, 16:24   

przy odpowietrzeniu układu nie trzeba żadnych mecenasów, bo w audi układ sam się odpowietrza. a jeżeli ktoś myśli inaczej to już jego problem.
_________________

Moja Audi 80 b4 quattro

Graty
http://www.audi80.pl/sprz...i86-vt49812.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
maniekdtk 
Nowy Klubowicz


Silnik: AAD
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Maniek
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty tech.: 4


Wysłany: 2010-12-31, 18:02   

Hmmm.
Jakby był kompletnie zapowietrzony układ to przy odkręceniu węża przy nagrzewnicy "plułby" powietrzem a tutaj poprostu powolutko płyn cieknie.

jakie byłyby objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą? Bo coraz bardziej wydaje mi się ze to jest przyczyną.
_________________
Cztery pierścienie!!!
 
 
sesej 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Sergiusz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty tech.: 32
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2011-01-30, 00:39   

Witam,podpinam się pod temat bo każdy widzę ma inną historię z termostatem,dlatego przedstawię swoją bo też mnie nurtuje pewna sprawa:Kupiłem auto,poprzedni koleś powiedział że do wymiany termostat....dostałem od niego Wahlera....powiedział że nie zdążył wymienić,chłodnica była zastawiona w 80%,a jako że mamy mrozy to auto i tak wolno się grzało,generalnie przy mrozie do -10 ledwo wychodziło poza czerwone pole na wskaźniku,na postoju grzał się do góra 85st.Powietrze z nawiewu leciało ciepłe.Dziś wymieniłem termostat na w/w Wahlera....stary był od Behr-Thomson....obydwa temp otwarcia 87 st. i generalnie nic nie pomogło wszystko tak jak przed wymianą...dla jasności sprawy.....płyn w zbiorniku w normie....wszystko robione według opisu z działu naprawiam,górny wąż gorący....dolny ciepły obydwa miękkie....co zrobić w tym wypadku??? Help...
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2415
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2011-01-30, 11:55   

sesej, to, że z nawiewu leci tylko ciepłe powietrze to może być wina niedrożnej nagrzewnicy albo braku gąbek na klapkach sterujących powietrzem. Co do termostatu to wahlera z własnego doświadczenia nie polecam, ori z ASO jedynie zdaje egzamin ;-)
_________________
limo
coupe
 
 
 
szuan 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: aeb+
Typ: 8c
Nadwozie: sedan
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty tech.: 362
Miasto/Region: Śląsk! - SWD/smi


Wysłany: 2011-01-30, 12:14   

nie rozumie tylko dlaczego nie sprawdzaja sie zamienniki?

w innych jednostkach wszystko dziala igla... mi sie wydaje, ze zamiennik tez moze dzialac poprawnie ale dopiero wtedy, gdy caly uklad bedzie szczelny i nie bedzie lewego powietrza.
po niedzieli ma przyjsc nowy zbiornik wraz z korkiem, do tego przewod z powrotu i nowe opaski.
nadejdzie dzien, w ktorym temp zblizy sie przynajmniej do 0°C, to o strzału chwytam sie wymiany i sie przekonam na wlasnej skorze, czy warto wymienic kawałek układu chłodzącego żeby zamiennik działał :roll:
_________________
części V6 AAH - tanio! pw szuan

http://www.audi80.pl/b4-l...s46-vt48193.htm - aah historia
http://www.audi80.pl/8c-5...-93-vt64558.htm - aeb+ :) usunięty.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
tomek1982 
100 % Klubowicza



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Tomasz
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty tech.: 1438
Miasto/Region: Marki


Wysłany: 2011-01-30, 12:23   

tak jak mati86 pisze u mnie w ABK nigdy nei spotkalem sie z problemem odpowietrzania ukladu a juz troche razy sie bawilem ukladem chlodzenia troche zabawy bylo z odpowietrzeniem jak wymienialem nagrzewnice 2 razy a tak jak zmieniam plyn lub termostat to nie kombinuje cieplo przekrecam na maxa i czekam az termostat otworzy obieg doleje puzniej plyn i po robocie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 17