Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl led części aut milionczesci felgi audi 80 Tarcze, hamulce forum audi 80 LED
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Harry Auto Care gekoczesci.pl Części Audi 80 Sklep alufelgi Układy hamulcowe Sprawdź VIN Sklepledowy.pl

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 B4] Licznik kilometrow nie działa  
Autor Wiadomość
bartpoz 
Nowy Klubowicz



Silnik: 2,0E
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Wiek: 24
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Poznań


Wysłany: 2011-04-22, 14:48   [b4] Zepsuty licznik - nie liczy kilometrów

Witam
Mam pytanie co może być powodem nie liczenia km dziennych jak i ogólnych w liczniku od Audi 80 B4 ABK. W weekend będę go wykręcał i nie wiem na co mam patrzeć, czy jest możliwość naprawienia go czy lepiej wymienić na inny?
 
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
no name 
Rodem z Ingolstadt?


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 444
Skąd: Toruń


Wysłany: 2011-04-22, 14:50   

prawdopodobnie padlo taka zebatka http://allegro.pl/tryb-li...1550540894.html
_________________
http://www.audi80.pl/audi...0923.htm#328010
 
 
 
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-04-22, 16:20   

Albo szlag trafił zębatkę, albo (co bardziej prawdopodobne) masz zimne luty przy silniczku który napędza naliczanie przebiegu. Niestety w obu przypadkach skończy się rozebraniem prędkościomierza włączając w to demontaż wskazówki i tarczy :roll:
Masz licznik VDO, czy UN4 ? Jak VDO to naprawisz bez problemu, z UN4 może być kiepsko. Wskazówkę sciągaj powoli i delikatnie kręcąc ją w lewo, jak już poczujesz że idzie lekko, to podniesiesz do góry i po kłopocie. Odkręcasz tarczę prędkościomierza, a potem taki plastik który jest pod nią, potem możesz bez problemu odkręcić płytkę z elektroniką prędkościomierza i będziesz miał widok na zębatkę. Jeśli jest cała, to weź lutownicę i popraw lutowanie silnika od napędu nabijania przebiegu.
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
andi77 
100 % Klubowicza



Silnik: AAZ+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 90 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1894
Skąd: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2011-04-23, 00:39   

no name napisał/a:
prawdopodobnie padlo taka zebatka http://allegro.pl/tryb-li...1550540894.html

Też tak myślę.
_________________

 
 
 
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-04-23, 09:40   

A ja się nie zgadzam i to wcale nie z przekory. Równie dobrze mogą być zimne luty przy silniku który napędza nabijanie przebiegu i wtedy niepotrzebny będzie zakup nowej zębatki. Jakkolwiek by nie było póki kolega bartpoz nie rozbierze swojego prędkościomierza to nie będziemy wiedzieli cóż się tam popsuło :roll:
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
andi77 
100 % Klubowicza



Silnik: AAZ+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 90 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1894
Skąd: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2011-04-23, 10:08   

pawelrybak15 napisał/a:
A ja się nie zgadzam i to wcale nie z przekory. Równie dobrze mogą być zimne luty przy silniku który napędza nabijanie przebiegu i wtedy niepotrzebny będzie zakup nowej zębatki. Jakkolwiek by nie było póki kolega bartpoz nie rozbierze swojego prędkościomierza to nie będziemy wiedzieli cóż się tam popsuło :roll:

Zgadza się... bez rozebrania prędkościomierza się nie obędzie. Jednak będę uparty... i sprawdzanie proponuję zacząć od tej zębatki, a w drugiej kolejności luty <lupa>
Na fotce widać uszkodzoną <ok>

bartpoz, Znajduje się tu <ok>


[ Dodano: 2011-04-23, 10:19 ]
bartpoz, Jak okaże się, że zębatka jest ok. to sprawdzaj luty widoczne w tle na płytce na pierwszej fotce... tak jak pisał kolega pawelrybak15 <piwo>
_________________

 
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-04-23, 11:13   

Kolego Andi77, pisanie co najpierw sprawdzić to tak jak debata nad wyższością jednych świąt nad drugimi :-P
Do jednego i drugiego trzeba rozebrać speedometer, pozatym akurat zimne luty widać albo od razu, albo pod lupą bez potrzeby odkręcenia płytki :-)
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
bartpoz 
Nowy Klubowicz



Silnik: 2,0E
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Wiek: 24
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Poznań


Wysłany: 2011-04-23, 23:27   

Mam do was pytanko, jak to wygląda z rozbieraniem licznika, w jakiej kolejności najlepiej się zabrać, na co uważać i czy mogę coś jeszcze bardziej pogrzebać nie znając się?
 
 
 
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-04-23, 23:45   

No cóż, jeśli totalnie się nie znasz, to możesz narobić gorszego kłopotu niż już masz. Ale ogólnie rzecz biorąc rozbiórka licznika nie jest trudna, wyjmujesz go z samochodu (chyba wiesz jak :-) ), odkręcasz wszystkie śruby które mocują płytę główną do obudowy, następnie 4 śruby na wkrętak krzyżowy z tyłu prędkościomierza, trzymając całość by się nie rozleciała kładziesz na podłodze lub na stole szybą do góry i zdejmujesz obudowę. Następnie łapiesz prędkościomierz i delikatnie wyciągasz do góry, powinien wyjść bez problemów. Następnie chwytasz za wskazówkę (nie za jej koniec, tylko złap ją jaknajbliżej początku) i okręcasz ostrożnie i powoli w lewo, jak już zacznie lekko się obracać to pociągasz do góry - powinna bez problemu zejść. Następnie odkręcasz 2 śruby mocujące tarczę prędkościomierza (uważaj by ich za mocno nie podrapać bo będzie to szpetnie wyglądać) a potem kolejne dwie mocujące ten plastik rozpraszający światło który znajduje się pod tarczą. Odkręcasz 2 śruby trzymające płytkę z elektroniką prędkościomierza i wyciągasz ją. Wtedy masz na wierzchu zębatkę i wiesz już czy to ona jest przyczyną, czy zimne luty przy silniku który napędza nabijanie przebiegu. Zimne luty poprawiasz przez podgrzanie ich lutownicą, warto dodać tam więcej cyny, bo akurat w tym miejscu fabryka poskąpiła :evil:
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
andi77 
100 % Klubowicza



Silnik: AAZ+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 90 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1894
Skąd: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2011-04-24, 04:50   

pawelrybak15 napisał/a:
Następnie chwytasz za wskazówkę (nie za jej koniec, tylko złap ją jaknajbliżej początku) i okręcasz ostrożnie i powoli w lewo, jak już zacznie lekko się obracać to pociągasz do góry - powinna bez problemu zejść.

Pod warunkiem, że to licznik VDO. Z UN4 może być problem.
_________________

 
 
 
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-04-24, 11:09   

W UN4 wyjęcie wskazówki w prędkościomierzu w 99% przypadków powoduje jego uszkodzenie :evil:
Ale opis usterki w 100% pasuje do licznika VDO, bo w UN4 praktycznie nie zdarzają się takie awarie <ok>
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
andi77 
100 % Klubowicza



Silnik: AAZ+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 90 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1894
Skąd: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2011-05-11, 22:06   

Jak ktoś jest zainteresowany, to posiadam części liczników VDO (benzyna, diesel) ... bardzo atrakcyjne ceny.
_________________

 
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
Szymon_Zy
Audi 80 Fan


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 27


Wysłany: 2011-05-12, 09:39   

pawelrybak15 napisał/a:
W UN4 wyjęcie wskazówki w prędkościomierzu w 99% przypadków powoduje jego uszkodzenie :evil:
Ale opis usterki w 100% pasuje do licznika VDO, bo w UN4 praktycznie nie zdarzają się takie awarie <ok>


Nic nie powoduje, wazne zeby sciagac ja rozsadnie. Przelozyc za ogranicznik (ten slupek na dole skali) i podwazac rownomiernie dwoma np. nozami i scigac do gory. Wazne zeby zapamietac pozycje, w ktorej byla przed zdjeciem zeby potem licznik nie przeklamywal. Mam luzny sprawny predkosciomierz od 4 cylindrow UN4. Wszystko zlicza i dzienne i ogolne km. Wskazuje tez poprawnie (tzn. wg gps przy 100kph zawyza o jakies 7-8 kph). Mam prawie cale UN4 (bez obrotka i wskaźnika temp) na czesci, płytę z VDO etc.
 
 
Maciekkk 
Nowy Klubowicz



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Maciej
Wiek: 33
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2011-05-16, 15:06   

Mam podobny problem, też nie lecą mi kilometry na licznikach ale pokazuje mi prawidłowo prędkość - więc chyba to licznik a nie czujnik speedometer.
Może ktoś potwierdzić.
Mam VDO.
 
 
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-05-16, 17:06   

Zimne luty na płytce z elektroniką w prędkościomierzu lub rozwalona zębatka.
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



felgi samochodowe
Harry
Części Audi 80 B4 forum audi a6 części aut
forum audi 80 forum audi a8

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi ::
:: jingle radiowe :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: Części Audi 80 1.9 D :: Spinki montażowe :: Kosmetyka pojazdów ::

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16