Strona główna



 Ogłoszenie 
WRC. Części samochodowe OC/AC Regeneracja reflektorów SklepOpon.com – opony i felgi felgi audi 80 Tarcze, hamulce forum audi 80
Pompy,
przepływomierze
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
Maglownica
SklepOpon.com
opony i felgi
Felgi aluminiowe Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 B4] Licznik kilometrow nie działa  
Autor Wiadomość
bartpoz 
Nowy Klubowicz



Silnik: 2,0E
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Wiek: 24
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Poznań


Wysłany: 2011-04-22, 14:48   [b4] Zepsuty licznik - nie liczy kilometrów

Witam
Mam pytanie co może być powodem nie liczenia km dziennych jak i ogólnych w liczniku od Audi 80 B4 ABK. W weekend będę go wykręcał i nie wiem na co mam patrzeć, czy jest możliwość naprawienia go czy lepiej wymienić na inny?
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
no name 
Rodem z Ingolstadt?


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 444
Skąd: Toruń


Wysłany: 2011-04-22, 14:50   

prawdopodobnie padlo taka zebatka http://allegro.pl/tryb-li...1550540894.html
_________________
http://www.audi80.pl/audi...0923.htm#328010
 
 
 
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-04-22, 16:20   

Albo szlag trafił zębatkę, albo (co bardziej prawdopodobne) masz zimne luty przy silniczku który napędza naliczanie przebiegu. Niestety w obu przypadkach skończy się rozebraniem prędkościomierza włączając w to demontaż wskazówki i tarczy :roll:
Masz licznik VDO, czy UN4 ? Jak VDO to naprawisz bez problemu, z UN4 może być kiepsko. Wskazówkę sciągaj powoli i delikatnie kręcąc ją w lewo, jak już poczujesz że idzie lekko, to podniesiesz do góry i po kłopocie. Odkręcasz tarczę prędkościomierza, a potem taki plastik który jest pod nią, potem możesz bez problemu odkręcić płytkę z elektroniką prędkościomierza i będziesz miał widok na zębatkę. Jeśli jest cała, to weź lutownicę i popraw lutowanie silnika od napędu nabijania przebiegu.
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
andi77 
100 % Klubowicza



Silnik: AAZ+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 90 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1894
Skąd: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2011-04-23, 00:39   

no name napisał/a:
prawdopodobnie padlo taka zebatka http://allegro.pl/tryb-li...1550540894.html

Też tak myślę.
_________________

 
 
 
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-04-23, 09:40   

A ja się nie zgadzam i to wcale nie z przekory. Równie dobrze mogą być zimne luty przy silniku który napędza nabijanie przebiegu i wtedy niepotrzebny będzie zakup nowej zębatki. Jakkolwiek by nie było póki kolega bartpoz nie rozbierze swojego prędkościomierza to nie będziemy wiedzieli cóż się tam popsuło :roll:
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
andi77 
100 % Klubowicza



Silnik: AAZ+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 90 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1894
Skąd: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2011-04-23, 10:08   

pawelrybak15 napisał/a:
A ja się nie zgadzam i to wcale nie z przekory. Równie dobrze mogą być zimne luty przy silniku który napędza nabijanie przebiegu i wtedy niepotrzebny będzie zakup nowej zębatki. Jakkolwiek by nie było póki kolega bartpoz nie rozbierze swojego prędkościomierza to nie będziemy wiedzieli cóż się tam popsuło :roll:

Zgadza się... bez rozebrania prędkościomierza się nie obędzie. Jednak będę uparty... i sprawdzanie proponuję zacząć od tej zębatki, a w drugiej kolejności luty <lupa>
Na fotce widać uszkodzoną <ok>

bartpoz, Znajduje się tu <ok>


[ Dodano: 2011-04-23, 10:19 ]
bartpoz, Jak okaże się, że zębatka jest ok. to sprawdzaj luty widoczne w tle na płytce na pierwszej fotce... tak jak pisał kolega pawelrybak15 <piwo>
_________________

 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-04-23, 11:13   

Kolego Andi77, pisanie co najpierw sprawdzić to tak jak debata nad wyższością jednych świąt nad drugimi :-P
Do jednego i drugiego trzeba rozebrać speedometer, pozatym akurat zimne luty widać albo od razu, albo pod lupą bez potrzeby odkręcenia płytki :-)
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
bartpoz 
Nowy Klubowicz



Silnik: 2,0E
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Wiek: 24
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Poznań


Wysłany: 2011-04-23, 23:27   

Mam do was pytanko, jak to wygląda z rozbieraniem licznika, w jakiej kolejności najlepiej się zabrać, na co uważać i czy mogę coś jeszcze bardziej pogrzebać nie znając się?
 
 
 
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-04-23, 23:45   

No cóż, jeśli totalnie się nie znasz, to możesz narobić gorszego kłopotu niż już masz. Ale ogólnie rzecz biorąc rozbiórka licznika nie jest trudna, wyjmujesz go z samochodu (chyba wiesz jak :-) ), odkręcasz wszystkie śruby które mocują płytę główną do obudowy, następnie 4 śruby na wkrętak krzyżowy z tyłu prędkościomierza, trzymając całość by się nie rozleciała kładziesz na podłodze lub na stole szybą do góry i zdejmujesz obudowę. Następnie łapiesz prędkościomierz i delikatnie wyciągasz do góry, powinien wyjść bez problemów. Następnie chwytasz za wskazówkę (nie za jej koniec, tylko złap ją jaknajbliżej początku) i okręcasz ostrożnie i powoli w lewo, jak już zacznie lekko się obracać to pociągasz do góry - powinna bez problemu zejść. Następnie odkręcasz 2 śruby mocujące tarczę prędkościomierza (uważaj by ich za mocno nie podrapać bo będzie to szpetnie wyglądać) a potem kolejne dwie mocujące ten plastik rozpraszający światło który znajduje się pod tarczą. Odkręcasz 2 śruby trzymające płytkę z elektroniką prędkościomierza i wyciągasz ją. Wtedy masz na wierzchu zębatkę i wiesz już czy to ona jest przyczyną, czy zimne luty przy silniku który napędza nabijanie przebiegu. Zimne luty poprawiasz przez podgrzanie ich lutownicą, warto dodać tam więcej cyny, bo akurat w tym miejscu fabryka poskąpiła :evil:
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
andi77 
100 % Klubowicza



Silnik: AAZ+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 90 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1894
Skąd: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2011-04-24, 04:50   

pawelrybak15 napisał/a:
Następnie chwytasz za wskazówkę (nie za jej koniec, tylko złap ją jaknajbliżej początku) i okręcasz ostrożnie i powoli w lewo, jak już zacznie lekko się obracać to pociągasz do góry - powinna bez problemu zejść.

Pod warunkiem, że to licznik VDO. Z UN4 może być problem.
_________________

 
 
 
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-04-24, 11:09   

W UN4 wyjęcie wskazówki w prędkościomierzu w 99% przypadków powoduje jego uszkodzenie :evil:
Ale opis usterki w 100% pasuje do licznika VDO, bo w UN4 praktycznie nie zdarzają się takie awarie <ok>
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
andi77 
100 % Klubowicza



Silnik: AAZ+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 90 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1894
Skąd: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2011-05-11, 22:06   

Jak ktoś jest zainteresowany, to posiadam części liczników VDO (benzyna, diesel) ... bardzo atrakcyjne ceny.
_________________

 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Szymon_Zy
Audi 80 Fan


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 27


Wysłany: 2011-05-12, 09:39   

pawelrybak15 napisał/a:
W UN4 wyjęcie wskazówki w prędkościomierzu w 99% przypadków powoduje jego uszkodzenie :evil:
Ale opis usterki w 100% pasuje do licznika VDO, bo w UN4 praktycznie nie zdarzają się takie awarie <ok>


Nic nie powoduje, wazne zeby sciagac ja rozsadnie. Przelozyc za ogranicznik (ten slupek na dole skali) i podwazac rownomiernie dwoma np. nozami i scigac do gory. Wazne zeby zapamietac pozycje, w ktorej byla przed zdjeciem zeby potem licznik nie przeklamywal. Mam luzny sprawny predkosciomierz od 4 cylindrow UN4. Wszystko zlicza i dzienne i ogolne km. Wskazuje tez poprawnie (tzn. wg gps przy 100kph zawyza o jakies 7-8 kph). Mam prawie cale UN4 (bez obrotka i wskaźnika temp) na czesci, płytę z VDO etc.
 
 
Maciekkk 
Nowy Klubowicz



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Maciej
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2011-05-16, 15:06   

Mam podobny problem, też nie lecą mi kilometry na licznikach ale pokazuje mi prawidłowo prędkość - więc chyba to licznik a nie czujnik speedometer.
Może ktoś potwierdzić.
Mam VDO.
 
 
pawelrybak15 
100 % Klubowicza



Silnik: SB1Z
Typ: B3
Nadwozie: Se/Va
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2011-05-16, 17:06   

Zimne luty na płytce z elektroniką w prędkościomierzu lub rozwalona zębatka.
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - reanimacja i renowacja klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



felgi samochodowe

forum audi a6 forum audi 80
katalizator

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: jingle radiowe ::
:: Mechanik Warszawa :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: SklepOpon.com - opony i felgi :: Spinki montażowe :: Kosmetyka pojazdów :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 16