Strona główna



 Ogłoszenie 
WRC. Części samochodowe OC/AC Regeneracja reflektorów SklepOpon.com – opony i felgi felgi audi 80 Tarcze, hamulce forum audi 80
Pompy,
przepływomierze
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
Maglownica
SklepOpon.com
opony i felgi
Felgi aluminiowe Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3] jak odpowietrzyć sprzęgło hydrauliczne  
Autor Wiadomość
djbeat 
Audi 80 Maniak



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 66
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2008-02-27, 19:17   [B3] jak odpowietrzyć sprzęgło hydrauliczne

czy ktoś się orientuje jak zrobić to co w temacie? grzebałem przy serwie i muszę teraz odpowietrzyć węże od hydraulicznego sprzęgła, jak to zrobić? czy gdzieś jest jakiś odpowietrznik?
_________________
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Kokolino 


Silnik: N42
Typ: 46
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 3343


Wysłany: 2008-02-27, 19:27   

Na samym wysprzęgliku masz odpowietrznik. Odpowietrzasz jak hamulce.
Ewentualnie dolej płynu na maxa i odkręć odpowietrznik aż się wyleje trochę płynu i sam się odpowietrzy.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.


http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif
 
 
 
djbeat 
Audi 80 Maniak



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 66
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2008-02-27, 19:33   

wysprzęgliku? nie zabardzo wiem co masz na myśli. nie mam rozebranej skrzyni. jak się dostać do tego wysprzęglika i odpowietrznika?
_________________
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Kokolino 


Silnik: N42
Typ: 46
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 3343


Wysłany: 2008-02-27, 19:36   

wysprzęglik masz na obydowie skrzyni biegów popatrz jak idzie przewód od pompy sprzęgła on set przykręcony do wysprzęglika. Postaram się zaraz wrzucić jakąś fotę.
To co pomalowałem na czerwono to odpowietrznik.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.


http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif
Ostatnio zmieniony przez Kokolino 2008-02-27, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
djbeat 
Audi 80 Maniak



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 66
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2008-03-02, 09:04   

może się to komuś przyda - doszedłem do tego jak odpowietrzyć pompkę od hydrauliki sprzęgła, zamontowaną do pedału sprzęgła. żeby ją szybko i skutecznie odpowietrzyć należy zrobić tak:
1. wcisnąć pedał
2. zablokować końcówkę pompy, przewodu hamulcowego, bądź zakręcić odpowietrznik przy pompie od strony silnika.
2. powoli wrócić pedałem sprzęgła do początkowego stawienia
3. zaczekać ok. minuty
4. wyciskać sprzęgło i jednocześnie odkręcić odpowietrznik, albo odblokować końcówkę pompy, czy przewód hamulcowy.
5. wrócić do punkt 2

jeszcze jedna ciekawa uwaga - pompę od strony silnika wykręca się jedną śrubą.
u mnie odpowietrznik był zerwany w środku, a dla zabezpieczenia ktoś wkręcił śrubę i obciął łebek. szkoda że nie jeździmy naszymi autami od nowości :-(
kokolinko dzięki za informację !
_________________
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?
 
 
 
nowy200 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: NG
Typ: 90
Nadwozie: sedan
Imię: Zbychu
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 238
Skąd: Jawor/Dolny Śląsk


Wysłany: 2008-03-15, 19:57   

podłącz przezroczysty przewód z lewego zacisku hamulca przedniego koła do odpowietrznika na wysprzęgliku i odpowietrz hamulcem(przy czym przewód ten musi byc zalany płynem przed podłączeniem do wysprzeglika)
<quattro>
_________________
quattro to jest to :)
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
rafidoc 



Silnik: ng
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 24
Skąd: Otwock


Wysłany: 2008-03-16, 00:00   

Podepne się to tematu bo mam problem ze sprzęgłem

A mianowicie.

Rano przy rozruchu pedał sprzęgła mam prawie w podłodze i aby sprawnie zmieniać biegi muszę go podciągnąć do góry nogą . Raz wystarczy i pedał przez całą drogę jest dość wysoko. Po dłuższym postoju ( kilka godzin ) pedał znów opada i muszę ponowić operację .

Wiem że układ składa się z pompki i wysprzęglika tylko co muszę wymienić żeby nie ponosić zbęnych kosztów.

Jakiej firmy kupić części , żeby za pół roku znów nie grzebać ?

Czy wysprzęglik da się wymienic bez wyjmowania skrzyni biegów ?



Na allegro znalazłem

http://moto.allegro.pl/it...ny_gratis_.html

Wolał bym nowy tylko jakiej firmy ?

Z góry dziekuje za wszystkie porady. <piwo>
_________________
Audi 80 B4 2.3 ng 92' + gaz
 
 
marros1 
Nowy Klubowicz


Silnik: ACE
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 19
Skąd: Ryki


Wysłany: 2008-03-16, 00:10   

wysprzęglik się da i pompe też się da u mnie w innym aucie mesiu 124 wymieniłem na wysprzegliku wszystko a wina była w pompie sprzęgłowej nie trzymały gumowe uszczelki ale po wymianie pomogło na jakieś 5000 i zmieniłem pompe
 
 
schadook 
Nowy Klubowicz



Silnik: ds
Typ: b2
Nadwozie: coupe
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 17


Wysłany: 2008-03-16, 01:02   bardziej stawiałbym na pompkę sprzęgła niż wysprzęglik

rafidoc napisał/a:
Podepne się to tematu bo mam problem ze sprzęgłem

A mianowicie.

Rano przy rozruchu pedał sprzęgła mam prawie w podłodze i aby sprawnie zmieniać biegi muszę go podciągnąć do góry nogą . Raz wystarczy i pedał przez całą drogę jest dość wysoko. Po dłuższym postoju ( kilka godzin ) pedał znów opada i muszę ponowić operację .

Wiem że układ składa się z pompki i wysprzęglika tylko co muszę wymienić żeby nie ponosić zbęnych kosztów.

Jakiej firmy kupić części , żeby za pół roku znów nie grzebać ?

Czy wysprzęglik da się wymienic bez wyjmowania skrzyni biegów ?



Na allegro znalazłem

http://moto.allegro.pl/it...ny_gratis_.html

Wolał bym nowy tylko jakiej firmy ?

Z góry dziekuje za wszystkie porady. <piwo>


bardziej stawiałbym na pompkę sprzęgła niż wysprzęglik, sprawdź czy nie masz jakiejś nieszczelności, obluzowanego przewodu itp. Wysprzęglik możesz wymontować i sprawdzić, wciśniesz tłok i poprosisz kogoś o wciśnięcie pedału sprzęgła, jeśli przepuszcza to pedał się wciśnie a tłoczek utrzymasz w dłoni bez większego oporu i będziesz słyszał jak płyn przepływa, jeśli jest sprawny to raczej będzie ciężko utrzymać ściśnięty w dłoni
_________________
schadook
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
mazi 
Audi 80 Mastah


Silnik: jn
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Kazimierza W.


Wysłany: 2008-03-16, 09:16   

witam ja stawiam na pompe mialem podobnie tylko u mnie pedal po pewnym czasie prawie wpadl w podloge.
Radze usunac usterke bo mozna sie zdziwic w drodze
 
 
rafidoc 



Silnik: ng
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 24
Skąd: Otwock


Wysłany: 2008-03-16, 19:43   

Z takim sprzęgłem jeżdzę już półtora roku. Myślę że już czas bo ostatnio zaczeła haczyć mi skrzynia. Objaw jest taki że jak stoje i chcę wpiąć n.p. jedynkę ( każdy bieg haczy) to lekko dzwignia protestuje ale po chwili puszcza. Nic nie zgrzyta. Jak dłużej potrzymam na sprzęgle ( kilka sekund ) to wchodzi jak w masełko. W czasie jazdy nie ma problemu i na zgaszonym silniku .
_________________
Audi 80 B4 2.3 ng 92' + gaz
 
 
djbeat 
Audi 80 Maniak



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 66
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2008-03-16, 21:54   

a może Ci się zapowietrza układ - bo jak pisze że potrzymasz dłużej nogę na sprzęgle to Ci później wchodzi jak w masło?
nie wycieka Ci gdzieś płyn? albo nie masz po prostu masz zapowietrzony układ - spróbuj zrobić tak jak pisałem z odpowietrzeniem.
_________________
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
mazi 
Audi 80 Mastah


Silnik: jn
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Kazimierza W.


Wysłany: 2008-03-16, 22:11   

sprawdz czy przewod przy wysprzegliku nie puchnie
popros kogos zeby szybko wcisnol pedal sprzegla i przytrzymal a w tym czasie obserwuj przewod czy nie pojawia sie gdzies bobel mozliwe ze puscilo zbrojenie w wezu
 
 
djkubus24 



Silnik: 2.0
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 68
Skąd: stalowa wola


Wysłany: 2009-04-09, 10:22   

rafidoc napisał/a:
Podepne się to tematu bo mam problem ze sprzęgłem

A mianowicie.

Rano przy rozruchu pedał sprzęgła mam prawie w podłodze i aby sprawnie zmieniać biegi muszę go podciągnąć do góry nogą . Raz wystarczy i pedał przez całą drogę jest dość wysoko. Po dłuższym postoju ( kilka godzin ) pedał znów opada i muszę ponowić operację .

Wiem że układ składa się z pompki i wysprzęglika tylko co muszę wymienić żeby nie ponosić zbęnych kosztów.

Jakiej firmy kupić części , żeby za pół roku znów nie grzebać ?

Czy wysprzęglik da się wymienic bez wyjmowania skrzyni biegów ?





Witam Tez sie podepne pod temat i mam to samo co kolega pisal u gory tyl;ko ze u mnie nie opada tylko jak zmieniam biegi to nie powraca tylko musze podciagnac noga i tak za kazdym razem tak jakby cos blokowalo pomozcie :)
 
 
 
KeyKey 
Nowy Klubowicz


Silnik: PP
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Karol
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Kraków


Wysłany: 2012-01-21, 16:07   

Witam

Podepnę się po temat. Mam 80 B3 i następujący problem: pedał sprzęgła wpadł mi w podłogę, nie wraca na swoją pozycję, nie da się wrzucić biegu. Pedał hamulca jest bardzo twardy i nie da się go wcisnąć do końca. Po wciśnięciu pedału sprzęgła do końca nie da się wrzucić żadnego biegu. Co może być przyczyną ? Zapowietrzenie układu hydraulicznego? Nie zauważyłem żadnego wycieku, poziom płynu hamulcowego jest ok. Macie jakieś sugestie?

Dzięki
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang



felgi samochodowe

forum audi a6 forum audi 80
katalizator

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: jingle radiowe ::
:: Mechanik Warszawa :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: SklepOpon.com - opony i felgi :: Spinki montażowe :: Kosmetyka pojazdów :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15