Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl SklepOpon.com – opony i felgi milionczesci felgi audi 80 Tarcze, hamulce forum audi 80 LED
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
SklepOpon.com
opony i felgi
Części Audi 80 Felgi aluminiowe Układy hamulcowe Sprawdź VIN Sklepledowy.pl

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3] Wymiana fabrycznego zasilania radia  
Autor Wiadomość
dardaw2 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Darek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 373
Skąd: Lubelskie\Poznań


Wysłany: 2008-11-15, 16:40   [B3] Wymiana fabrycznego zasilania radia

W naszych autach do zasilania radia użyte są kabelki cieniutkie jak igiełki. Przy 4 głośnikach i mocniejszym uderzeniu instalacja może się przegrzewać, ogólnie nie wróży niczego dobrego. Przy sobocie pojechałem rano do elektronika, zakupiłem co trzeba i do roboty.
Zakupy:
* 4m(wystarczy 3m) kabla(4mm2)-niebieski(+)
* 4m(wystarczy 3m) kabla(4mm2)-czarny(masa)
Nie wszyscy majsterkują więc trzeba jeszcze:
* wsówki żeńskie(4)/męskie(2)
* oczka do klem
* rurki termokurczliwe różnej grubości
* bezpiecznik płytkowy 20A
* oplot plastikowy
* opaski zaciskowe

Narzędzia jakich użyłem:
* lutownica(niekoniecznie)
* ściągaczka izolacji(wystarczy zwykły nożyk)
* opalarka(alternatywą jest zapalniczka)
* płasko-szczypce, klucze, taśma izolacyjna

Do dzieła.
Najpierw włożyłem w oplot kable z przejściówki ISO>kostka Alpine(trochę brzydko to wygląda ale kabli było bardzo dużo i nie dało się akurat w ten oplot zmieścić, więc użyłem taśmy):



Później zakończyłem kabelki oczkami i złożyłem bezpiecznik:







Kabelki poszły w oplot:



Dostęp do środka trzeba sobie było zrobić(jest kilka zaślepek, wystarczy je przekuć):





Odkręcamy półkę pod kierownicą. Niestety nie zrobiłem zdjęcia. 4 śruby 8mm(trzeba użyć klucza nasadowego).
Kabelki przymocowałem do kabla antenowego i trzymania od pedała gazu:



Wypuściłem kable do wnęki na radio i mamy już kabelki w środku. Skróciłem i zakończyłem je wsówkami. Izolacja z kołnierza termokurczliwego. Efekt tego kielicha uzyskacie nie podgrzewając części rurki:





Wszystko gra i buczy. Takim sposobem mamy porządne i bezpieczne zasilanie do radia. Może komuś się przyda dla zabicia nudy. Koszt tej przeróbki to około 30zł.


W przyszłości fotostory z wymiany kierunków na białe z przodu i czerwone z tyłu, wymiana prawego przegubu, oraz montaż wzmacniacza.
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
FranoF1 



Silnik: TFSI
Typ: B8
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 2076
Skąd: Schönbach


Wysłany: 2008-11-15, 16:46   

Jakies foty :?:
_________________
stroker 2.0T... B4 8C 20vt 6-gang CRB quattro
 
 
dardaw2 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Darek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 373
Skąd: Lubelskie\Poznań


Wysłany: 2008-11-15, 16:55   

Wszystko jest. Klikajcie na linki "Klik". Zdjęcia takie średniej jakości.
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
Solskier 
Od zawsze na forum



Silnik: AFV+
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3385
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2008-11-15, 18:59   

dardaw2 napisał/a:
W naszych autach do zasilania radia użyte są kabelki cieniutkie jak igiełki. Przy 4 głośnikach i mocniejszym uderzeniu instalacja może się przegrzewać, ogólnie nie wróży niczego dobrego.
Ja bym tak nie powiedział, kable w audi nie są złe baaa powiedziałbym porównując je z innymi ze są bardzol dobre. Poza tym podłączając lepsze głośniki nie podłączasz ich po radio tylko pod wzmacniacz więc po co się wysilać z instalacją która nic nie da.... Ale gratki za chęci i za fajne story <piwo> PS> fajnie było by gdybyś umieścił miniatury wtedy oglądało by się takie story o wiele lepiej. <ok>
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
dardaw2 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Darek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 373
Skąd: Lubelskie\Poznań


Wysłany: 2008-11-15, 22:10   

Może nie we wszystkich, te były bardzo cienkie. Dokładnie po 8 cienkich drucików;) A dobre zasilanie nigdy nie zaszkodzi:) i do wzmaka jeszcze trochę brakuje, najpierw radio kupiłem.

Są i miniaturki;)
 
 
 
Oofol 



Silnik: AWT
Typ: C5
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 2694
Skąd: Karkonosze/ORK


Wysłany: 2008-11-15, 23:07   

Solskier napisał/a:
dardaw2 napisał/a:
W naszych autach do zasilania radia użyte są kabelki cieniutkie jak igiełki. Przy 4 głośnikach i mocniejszym uderzeniu instalacja może się przegrzewać, ogólnie nie wróży niczego dobrego.
Ja bym tak nie powiedział, kable w audi nie są złe baaa powiedziałbym porównując je z innymi ze są bardzol dobre. Poza tym podłączając lepsze głośniki nie podłączasz ich po radio tylko pod wzmacniacz więc po co się wysilać z instalacją która nic nie da.... Ale gratki za chęci i za fajne story <piwo> PS> fajnie było by gdybyś umieścił miniatury wtedy oglądało by się takie story o wiele lepiej. <ok>
Piotrek ma rację. Zmiana zasilania nie ma do końca sensu. Kable w Audi są w porządku - i ilość głośników podpiętych pod nie i to przez wzmacniacz wcale nie obciąża instalacji do takiego stopnia żeby kable się chociaż by nagrzały...
_________________
80 B3 Saloon 1.8S
A6 4B Saloon 1.8T
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
dardaw2 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Darek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 373
Skąd: Lubelskie\Poznań


Wysłany: 2008-11-15, 23:43   

Mona zostawić fabryczne, zgadzam się. Z CA miałem trochę przygód i dobre zasilanie nigdy nie zaszkodziło(nie negujcie tak tego pomysłu;)). Jest satysfakcja z udanego rezania;) A wzmak na razie w planach. Funduszy brak.
 
 
 
Solskier 
Od zawsze na forum



Silnik: AFV+
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3385
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2008-11-16, 10:55   

Cytat:
Są i miniaturki;)
I jest git <ok>
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
kaczaza5 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: 1.8
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 12 razy
Wiek: 32
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 375
Skąd: Gorzkowice


Wysłany: 2008-11-16, 11:18   

Ja mam to za sobą, ale zmieniałem dlatego że kupiłem autko bez radia i nie było kostki tylko kilka kabelków wrzuconych we wnęke, nie zaizolowanych ani nie zabezpieczonych w jakikolwiek sposób :shock: :evil:
Gratki kolego bo efekt końcowy jest taki, że jesteś spokojniejszy że nie puścisz autka z dymem <ok>
A z tym, że dobre zasilanie nigdy nie jest złe zgadzam się jak najbardziej :mrgreen:
_________________
Około 99% idiotów czyta posty z ręką na myszce ... heh teraz to już za późno <lol>

Czerwone jest szybsze? a czarne ładniejsze :-P

NOWE FOTKI 13.10.09 <yes>
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
Oofol 



Silnik: AWT
Typ: C5
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 2694
Skąd: Karkonosze/ORK


Wysłany: 2008-11-16, 18:39   

Nie no co racja to racja - dobre zasilanie nie jest złe ale jak się ma serie "sprawną" to już nie jest źle ;-)
_________________
80 B3 Saloon 1.8S
A6 4B Saloon 1.8T
 
 
 
Canibal 
Władca pierścieni



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 691
Skąd: Reda-Gdynia-Gdańsk


Wysłany: 2009-03-15, 23:35   

Wiem ze temat stary itp ale mam jedno ale...

Oofol napisał/a:
Nie no co racja to racja - dobre zasilanie nie jest złe ale jak się ma serie "sprawną" to już nie jest źle ;-)


zgodzę sie z toba z tymże jest problem wiadomo ile modeli audi tyle roznych instalacji ;)
U mnie jest + pociagniety z swiatel i polecam zabieg wymiany instalacji kazdemu kto ma radio podlaczone w ten sposob ;)
_________________
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]
 
 
 
Fantomas_29 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 320
Skąd: Dobieszowice/śląsk


Wysłany: 2010-12-20, 22:26   

Trochę to nie staranie zrobiłeś w Audiczkach jest bardzo dobrze rozbudowana skrzynka bezpieczników gdzie są bardzo dobre [plusy] i tam spokojnie można podłączyć radio według upodobań.
_________________
Moje Audi B4 zajrzyj i skomentuj :mrgreen:
<hura>
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime



felgi samochodowe

Części Audi 80 B4 forum audi a6 forum audi 80 katalizator
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: jingle radiowe ::
:: Mechanik Warszawa :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: SklepOpon.com - opony i felgi :: Części Audi 80 1.9 D :: Spinki montażowe :: Kosmetyka pojazdów ::

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14