Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Express Parts Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B3] Wymiana przedniego łożyska  
Autor Wiadomość
OgrzesiekO 
Nowy Klubowicz


Silnik: JV
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzechu
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty tech.: 19


Wysłany: 2013-06-27, 11:10   [B3] Wymiana przedniego łożyska

Witam czy ktoś może mi powiedzieć jak wymienić łożysko w przednim kole? Może ma ktoś jakiś filmik albo fotki co po kolei zrobić? Na forum znalazłem do b4 a o b3 nie ma nic. Rys 6.6 numer 9 nie mogę ściągnąć. Czy to na siłę mam ciągnąć żeby zeszło?
Rocznik 88. Pozdrawiam

amorek1.JPG
Plik ściągnięto 50 raz(y) 70,21 KB

Ostatnio zmieniony przez OgrzesiekO 2013-06-27, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 89 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty tech.: 3387
Miasto/Region: Zamość


1994 Audi 80
Wysłany: 2013-06-27, 14:20   

OgrzesiekO, na początek
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi.
Dla działu technicznego tagi wyglądają tak.
W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !

zastosuj tagi []


A co Twojego tematu to trzeba na prasę dać najlepiej.
_________________
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz :!: :!: :!:


Moja Audiana <ok>
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1196
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2013-06-27, 15:59   

Kolego wez przygotuj sobie mlotek, przecinak, katowke, srubokret, klucze plaskooczkowe i... wyczysc je porzadnie i uloz robiac porzadek w garazu :mrgreen: , a w miedzy czasie wymienia Ci na warsztacie lozysko w piascie <ok> . Sadzac po Twoim poscie masz doczynienia tyle z mechaniká, co ja z budowá okretow :-P . Mechanika to nie zarty. Zle cos poskrécasz i kuku jest. Dlatego albo oddawaj auto do serwisu, albo idz na praktyki do jakiegos warsztatu i wtedy zacznij krecic srubki.
_________________
Audi 80 B3 Ford Mondeo Mk4
 
 
OgrzesiekO 
Nowy Klubowicz


Silnik: JV
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzechu
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty tech.: 19


Wysłany: 2013-06-27, 16:41   

Więc jak nikt nie ma fotek ani filmiku to zdam relacje jak to zrobię metodą prób i błędów bo w sobotę jadę 500km. Koło mi chyba nie odpadnie :mrgreen:
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1196
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2013-06-27, 17:41   

Jaki filmic? Wykrecasz calego McPhersona, odkrecasz srube piasty, demontujesz zacisk hamulcowy, odkrecasz dolna srube blokujaca dolny joint-ball wahacza, odkrecasz koncowke drazka kierowniczego - sciagasz ja sciagaczem, McPhersona wyciagasz, nastepnie na prase i po sciagnieciu segera zabezpieczajacego mozesz wyprasowywac lozysko. Co nie zawsze jest latwe. Jak nie idzie to palnikiem rozgrzewasz. Ale chyba nie musze Ci tego mowic. Montaz analogiczny do demontazu, aczkolwiek palnik nie zalecany :-P . Moze lepiej jednak oddaj auto specjaliscie? <ok>
 
 
OgrzesiekO 
Nowy Klubowicz


Silnik: JV
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzechu
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty tech.: 19


Wysłany: 2013-06-28, 09:40   

Hehe :D specjalista drogi a ja mam ograniczony fundusz ;-)
Muszę to zrobić bo jutro wyjazd a samochód porozbierany :-P
No nic dzięki za porady :mrgreen:
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1196
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2013-06-28, 11:00   

Wiesz.. tanszy w utrzymaniu jest motorower albo (co jeszcze ekologiczniej) rower <ok> . Pamietaj, ze na aucie sie nie oszczedza. To jest bezpieczenstwo. Mowilem Ci tak, ze jak masz chec naprawiania, to idz na jakies praktyki do warsztatu. Tam sie wiele nauczysz. Widze, ze zapal masz, takze nie powinno byc zle.
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty tech.: 589


Wysłany: 2013-06-28, 11:16   

Lepiej zrób tak jak radzi kolega w ostatnim zdaniu, czyli do mechanika.
Też kiedyś robilem to ( demontaz łozyska ) sam i pierwszy raz i powiem Tobie niech to ślak trafi. Montaż łożyska w zwrotnicy zrobiły mi chłopaki na warsztacie i w imadle. Już na oko widziałem ze jest to partyzantka, ale sie nie odzywałem- co bedzie. A było tak że spierrr...niczyli bo łożysko po tysiącu kilometrów wyło. Po prostu napierniczał mlotkiem bo nie chcało wejść, a dobiero potem ciągnął imadłem. Manufaktuuura !!

Tylko prasa i u dokładnego i solidnego mechanika a nie u kowola . Tu nic sam i bez odrobiny wiedzy nie pośpieszysz.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
radekmc 
Audi 80 Mastah



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty tech.: 144
Miasto/Region: Lebelskie


1993 Audi 80
Wysłany: 2013-06-28, 13:30   

dajcie spokój żądnej magii tam nie ma, wymieniałem u siebie sam w garażu a tu z jakimiś mechanikami wyskakujecie
najgorzej wybić stare trzeba się pomęczyć i to dobrym młotem jak nie masz prasy
a nowe to już bajka smaru i idzie
_________________
B4 2.6 ABC+LPG
B4 2.0 ABT+LPG

B3 1.8+LPG...
B3 1.6+LPG...
 
 
tomek83 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty tech.: 191
Miasto/Region: kujawsko-pomorskie


Wysłany: 2013-06-28, 14:02   

antoni napisał/a:
Też kiedyś robilem to ( demontaz łozyska ) sam i pierwszy raz i powiem Tobie niech to ślak trafi. Montaż łożyska w zwrotnicy zrobiły mi chłopaki na warsztacie i w imadle.


To w końcu robiłeś sam czy na warsztacie ? Bo z tego wynika że w warsztacie jest partyzantka.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
OgrzesiekO 
Nowy Klubowicz


Silnik: JV
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzechu
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty tech.: 19


Wysłany: 2013-06-28, 15:46   

:D Ja jestem serwisantem pc także praktyk na warsztacie nie dostane :-P
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty tech.: 589


Wysłany: 2013-06-29, 01:47   

Tomek 83. Demontaż w moim wykonaniu to najdzikszy rodzaj partyzantki, bo jak inaczej nazwać kilkunastokrotne walenie młOTEM zza ucha w zwrotnicę ustawioną na na dwóch ciężkich szmelach- chyba to dwuteowniki były. To miałem pod ręką i jakoś poszło, ale jak mówiłem niech to ślak.

Montaż na warStacie, to może trochę bardziej ucywilizowany rodzaj partyzantki, ale partyzantki, bo żle ustawione łożysko względem zwrotnicy za nic nie chciało zacząć w niż wchodzenia . Doszło do tego, że podczas tego nastukiwania i napukiwania z róznych stron, odpadł jakiś dekielek z tego NOEWGO łożyska , ale mechanior piertonem go podniósł i przytulił tam dzie było i powiedział że to nic i zaćzął ciągnąć w i madle poprzez dupną przedłużkę jaż strzelało niby z korkowca co jakiś czas, ale wreszcie wlazło. Dalej było wiadome.

Co się zaś tyczy fotek, to proszę uprzejmnie. Kilka wsadzę jeśli można i się uda.




[ Dodano: 2013-06-29, 01:59 ]
Widze że ładnie weszły, to może jeszcze kilka jakby ktoś nie widział jak to wszystko wygląda rozebrane.



A jakby jeszcze kogoś coś z fotografii ciekawiło to proszę mówić to spoko. Starych mechaników na pewno to zanudzi, ale kto widzi to pierwszy raz, prawdopodobnie popatrzy.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
jaco80 
Władca pierścieni
Bender Rodriguez



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty tech.: 683
Miasto/Region: Rybnik


1988 Audi 80
Wysłany: 2013-06-29, 12:07   

Panowie reasumując: piastę wyjąć i założyć można samemu ale z łożyskiem trzeba obowiązkowo jechać na prasę. W tym przypadku młotek to odwalanie popeliny.
_________________
Grammar nazi.
 
 
 
tomek83 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty tech.: 191
Miasto/Region: kujawsko-pomorskie


Wysłany: 2013-06-29, 14:05   

antoni napisał/a:
Montaż na warStacie, to może trochę bardziej ucywilizowany rodzaj partyzantki, ale partyzantki, bo żle ustawione łożysko względem zwrotnicy za nic nie chciało zacząć w niż wchodzenia . Doszło do tego, że podczas tego nastukiwania i napukiwania z róznych stron, odpadł jakiś dekielek z tego NOEWGO łożyska , ale mechanior piertonem go podniósł i przytulił tam dzie było i powiedział że to nic i zaćzął ciągnąć w i madle poprzez dupną przedłużkę jaż strzelało niby z korkowca co jakiś czas, ale wreszcie wlazło. Dalej było wiadome.


Ten opis z warsztatu brzmi jak jakiś horror, uświadomiłeś mnie i przypomniałeś zarazem dlaczego swojego auta nie oddaję w ręce mechaniorów ;-)
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 19