Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.8S] Problem z akumulatorem  
Autor Wiadomość
ranza
Nowy Klubowicz


Silnik: 1.8
Typ: B3
Nadwozie: Coupe
Imię: Michał
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty tech.: 6


Wysłany: 2009-10-21, 07:42   [B4 1.8S] Problem z akumulatorem

Witam!
Jestem młodym (i niezbyt doświadczonym) posiadaczem starego poczciwego audi 80 b3, no i tak się zdażyło że rozładował mi się akumulator i przy ładowaniu najprawdopodobniej założyłem klemy prostownika odwrotnie.
Przy podłączeniu akumulatora (najpierw podłączyłem czerwony, później czarny - dobrze prawda? ) akumulator iskrzył na zaciskach także zrezygnowałem z jego podłączenia.
Teraz pytanie, czy mogłem coś tym sposobem coś zepsuć poza akumulatorem- jak tak to co?
I czy ten akumulator w ogóle już nie nadaje się do użycia?
Ostatnio zmieniony przez ranza 2009-10-21, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Kermit85 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 7A
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty tech.: 176
Miasto/Region: Jelenia Góra


Wysłany: 2009-10-21, 08:14   

Rozumiem, że akumulator ładowałeś (na zewnętrznej) i dopiero po tym zabiegu chciałeś go podłączyć. Podczas podłączania jak zaczął iskrzyć to od razu go odłączyłeś. Jeśli tak to bardzo małe prawdopodobieństwo, że coś uszkodziłeś, ale aku to już pewnie szrot :( Podłącz na próbę inny sprawny i będziesz wszystko wiedział.
_________________
.
http://www.audi80.pl/audi...6545.htm#276227
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
ranza
Nowy Klubowicz


Silnik: 1.8
Typ: B3
Nadwozie: Coupe
Imię: Michał
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty tech.: 6


Wysłany: 2009-10-21, 08:36   

No, od razu jak zobaczyłem iskry to się zorientowałem że chyba na odwrót ładowałem.
NIe mam pod ręką innego akumulatora, bo auto stoi na parkingu...
Więc będę musiał kupić nowy - teraz tylko pytanie jak to zrobić? Zapewne nie wszystkie akumulatory są tej samej wielkości, więc będę musiał zabrać ze sobą jego wymiary. Ma też 12V i 72Ah. Poza tym co jeszcze za parametry muszę podać sprzedawcy by się nie pomylić przy zakupie?
 
 
Tomi1989 
Audi 80 Fan



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Wiek: 25
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty tech.: 39
Miasto/Region: Łuków


Wysłany: 2009-10-21, 08:53   

Wystarczy powiedzieć jaka pojemność i firma. Jak masz 1.8 silnik to w zupełności wystarczy 55ah. Osobiście mam 62ah Bannera i nie narzekam na niego.
W ostatnim czasie ceny akumulatorów podskoczyły w górę. :-|
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
spiczi 
sentyment do audi



Silnik: ALH
Typ: G4
Nadwozie: Varian
Imię: krzysiek
Pomógł: 66 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty tech.: 2006
Miasto/Region: RBR-brzozów


Wysłany: 2009-10-21, 11:34   

A ładowałeś aku w aucie bez odpięcia klem? Jak masz miernik sprawdź jakie jest napięcie na akumulatorze.
_________________
<regulamin> Nie spamuj, używaj opcji szukaj.
80 B3 1.6D => Passat B4 1.9TDI i Passat B3 1.6TD => Golf 4 1.9TDI
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2009-10-21, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ranza
Nowy Klubowicz


Silnik: 1.8
Typ: B3
Nadwozie: Coupe
Imię: Michał
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty tech.: 6


Wysłany: 2009-10-21, 11:42   

spiczi: Niestety nie mam tutaj miernika by sprawdzić napięcie...
Akumulator wyciągnąłem i ładowałem wcześniej wykręcając wszystkie korki.
Powiedzcie czy powinienem testować ten akumulator? Bo kumpel powiedział mi że to normalne że klemy przy zakładaniu się trochę iskrzą. Tylko czy przypadkiem niczego nie spalę próbując podpiąć i uruchomić samochód którego akumulator został naładowany odwrotnie?
Czy lepiej od razu pójść do sklepu po nowy?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
skibi 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty tech.: 52


Wysłany: 2009-10-21, 12:33   

Witam. Ja mam takie pytanie. Otóż w naszych autach akumulator znajduje się w specjalnej plastikowej osłonie kolo tabliczki znamionowej. Do tej komory gdzie znajduje się akumulator idzie taki gumowy przewód który jest z końcówką. Domyślam się że jest to przewód odprowadzający opary gazów z tej komory. Mam akumulator Bannera i od niego idzie gumowy przewód. I mam pytanie czy ten przewód musi być podłączony do tego co wchodzi do komory czy też nie. Bo jak zaobserwowałem to jest trochę za krótki. Proszę was o radę w tej sprawie. I jeszcze jedna kwestia. Rok temu uzupełniłem elektrolit do tego akumulatora i wczoraj przypadkiem zdjąłem osłonę akumulatora i niestety wylał się nadmiar elektrolitu. Trochę lakieru przeżarło. Więc postanowiłem zeskrobać zbrylony już elektrolit. Mam pytanie jak dokładnie wczyścić pozostałości tego elektrolitu i czy muszę to zrobić czy raczej lepiej zostawić i nic dalej nie będzie korodować.
Pozdrawiam
Skibi
_________________
Skiba
 
 
 
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2409
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-10-21, 12:48   

ranza napisał/a:
Bo kumpel powiedział mi że to normalne że klemy przy zakładaniu się trochę iskrzą.

Przy zakładaniu klem to normalne, że iskry delikatne pójdą... Moim zdaniem jeżeli naładowałeś go odwrotnie to mogłeś go jedynie ''zepsuć''.
Co do nowego aku to Centra Futura polecam, 55 Ah spokojnie Ci wystarczy. ;-)

skibi napisał/a:
Mam pytanie jak dokładnie wczyścić pozostałości tego elektrolitu i czy muszę to zrobić czy raczej lepiej zostawić i nic dalej nie będzie korodować.

Lepiej to usunąć aby więcej nie pożarło, proponuję benzyną ekstrakcyjną...
_________________
Coupe Quattro V8
Limo
Coupe NG
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty tech.: 5771
Miasto/Region: WLKP


Wysłany: 2009-10-21, 12:53   

skibi napisał/a:
I mam pytanie czy ten przewód musi być podłączony do tego co wchodzi do komory czy też nie.


Może ale nie musi. Ja dla świętego spokoju bym go podłączył. Jeśli będą lecieć z niego jakieś opary to pozostaną pod maską a stamtąd to już bliska droga do kabiny. Do samo tyczy się tego rozlanego elektrolitu. W poprzedniej audi również z tym walczyłem. Postanowiłem to dokładnie wyczyścić ponieważ od czasu do czasu czułem zapach kwasu w środku kabiny.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
skibi 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty tech.: 52


Wysłany: 2009-10-21, 13:11   

Dzięki Panowie za odpowiedź. A mam jeszcze jedno pytanie do Labiela. Czym Ty to czyściłeś. I czy można wyczyścić to ciepłą wodą z mydłem? Czy raczej benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem.
_________________
Skiba
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
ranza
Nowy Klubowicz


Silnik: 1.8
Typ: B3
Nadwozie: Coupe
Imię: Michał
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty tech.: 6


Wysłany: 2009-10-21, 13:19   

dzięki wszystkim za pomoc, spróbuję odpalić w takim razie...
 
 
spiczi 
sentyment do audi



Silnik: ALH
Typ: G4
Nadwozie: Varian
Imię: krzysiek
Pomógł: 66 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty tech.: 2006
Miasto/Region: RBR-brzozów


Wysłany: 2009-10-21, 14:27   

Kolego sprawdź dobrze ten aku zanim wydasz 200zł na nowy. Jeśli podłączyłeś go na sekunde odwrotnie to nie sądze żeby od razu padł, ewentualnie mógł zostac osłabiony. W dodatku często prostowniki do ładowania aku mają zabezpieczenie które chroni przed odwrotnym podłączeniem. Nawet przy właściwym podłączeniu akumulatora do prostownika mogą pojawić się iskry.
Ja sprawdził bym go w następujący sposób. Zdobył gdzieś miernik i sprawdził napięcie czy trzyma (koszt nowego miernika to 15zł). Jeśli zrobiłes awarcie to pewnie spowoduje to zasarczenie aku i bedzie się sam rozładowywał więc napięcie będzie samo spadac poniżej 12,5V bez obciążenia. Wtedy wział bym jakąś zarówke lub odbiornik prądu o niewielkiej mocy (może maxz 20W i podpiął na 15-20 minut obserując co dzieje się z napięciem. Jeśli w ciagu 20min pobór 20W spowoduje znaczny spadek napiecia aku raczej do wyrzucenia.
A jak nic dziwnego dziać się nie bedzie to założył bym aku do auta i próbował czy działa (troche ryzykowne, ale nie wiem jak inaczej sprawdzić 100% działanie aku)
_________________
<regulamin> Nie spamuj, używaj opcji szukaj.
80 B3 1.6D => Passat B4 1.9TDI i Passat B3 1.6TD => Golf 4 1.9TDI
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
ranza
Nowy Klubowicz


Silnik: 1.8
Typ: B3
Nadwozie: Coupe
Imię: Michał
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty tech.: 6


Wysłany: 2009-10-21, 15:17   a

no niestety ładowałem go całą noc :/
jeszcze nie sprawdziłem czy rusza na nim samochód, bo mam trochę roboty teraz, ale jeśli ktoś zna jakieś przeciwskazania to bardzo proszę, zanim będzie 'po ptokach'.
 
 
goldi j51 



Silnik: AFN+
Typ: B5
Nadwozie: Avant
Imię: Jarek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty tech.: 2651
Miasto/Region: Wrocław


Wysłany: 2009-10-21, 15:34   

Wkładaj do auta i patrz czy odpali tylko dobrze klemy załóż ;-)
_________________
Moje autko goldi j51
http://www.audi80.pl/nowy...7892.htm#292913 a tu 80 tka
http://www.audi80.pl/nowy...emat-vt8552.htm

Jest

A4 1.9 tdi AFN 110+coś tam KM AVANT
i A4 b5 1.8 125 KM Sedan
Było audi 80 B3 1.6 PP 70KM
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
ranza
Nowy Klubowicz


Silnik: 1.8
Typ: B3
Nadwozie: Coupe
Imię: Michał
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty tech.: 6


Wysłany: 2009-10-21, 16:10   

Raport:
założyłem najpierw klemę z + potem z - i ostro iskry leciały przy tym, no ale udało mi przypiąć klemy. W samochodzie ciemno - nawet dioda z mobilizera nie działała, więc już nawet bym nie odpalił.
Jak zdejmowałem klemy (najpierw - a potem +) to poszło jakieś ostre wyładowanie (na akumulatorze) , więc chyba już po nim, nie mogę tego potwierdzić miernikiem - ale tak chyba nie zachowuje się sprawny akumulator.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze warsztat warszawa forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 19