Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi 80 audi 80 felgi audi 80 audi Tarcze, hamulce forum a6 LED
Maglownica Audi Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Wyświetlacze LCD Układy hamulcowe Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1,9 TDI 1Z] Odpowietrzenie układu chłodzenia  
Autor Wiadomość
Marcin11 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: warm-maz Gołdap


Wysłany: 2012-03-11, 13:51   

Zobaczę w jakim stanie jest obecny, jak będzie trzeba to zaleje nowy płyn ;-)
_________________
TDI pl.
 
 
Warsztat Audi 80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 1 Kwietnia 2006
Posty: 5036
Skąd: Internet
Krzysiek 84 
100 % Klubowicza



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 60 razy
Wiek: 31
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 1626
Skąd: Olecko - Suwałki


Wysłany: 2012-03-11, 14:05   

G12. tyle co plyn kosztuje to mozna pokusic sie o wymiane <ok>
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi) + ( Pompa Afn&11, Wtryski Volvo , Głowica Afn, Ecu 16 Bit +Soft by KOSTRZ )

 
 
 
andrzejsz23 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 25 razy
Wiek: 26
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 517
Skąd: Ryn/Mazury (NGI)


Wysłany: 2012-03-11, 19:49   

Jak wymieniałem termostat to musiałem odkręcić pompę wspomagania i ją trochę odchylić, a tak poza tym to wymiana prosta :mrgreen:
_________________
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: http://www.audi80.pl/b4-1...n-vt64798.html/
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURGhttp://www.audi80.pl/b4-1...6797.htm#915980
 
 
 
Warsztat Audi 80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 1 Kwietnia 2006
Posty: 5036
Skąd: Internet
Marcin11 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: warm-maz Gołdap


Wysłany: 2012-03-12, 17:00   

No i udało się :-P wymieniłem termostat i narazie jest wszystko ok :-D no i najważniejsze noc nie zepsułem <ok> a niestety mi to za często zdarza :oops: pozdrawiam <ok>
_________________
TDI pl.
 
 
andrzejsz23 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 25 razy
Wiek: 26
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 517
Skąd: Ryn/Mazury (NGI)


Wysłany: 2012-03-12, 21:27   

Przy wymianie termostatu to jedynie można pozrywać gwinty w śrubkach :-P
_________________
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: http://www.audi80.pl/b4-1...n-vt64798.html/
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURGhttp://www.audi80.pl/b4-1...6797.htm#915980
 
 
 
morris4life 
99 % Klubowicza



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 89
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 2012-09-26, 20:16   

Witam,
pytam się tych co nie mają korka na wężach do nagrzewnicy :
- Jak wy odpowietrzacie swoje samochody? Czy robicie to przy wykręconym korku zbiorniczka wyrównawczego czy na zamkniętym?

Ja próbowałem odpowietrzyć mój samochód na otwartym korku i zawsze tuż przed uruchomieniem się wentylatora woda mi wylatywała ze zbiorniczka i leciały bąbelki. Dodam że leciały one tylko w momencie kiedy załączał się wentylator i razem z wylatującą ze zbiorniczka wodą. Gdy gazowałem auto (nadal na odkręconym korku) to bąbelki nie wylatywały. Wąchałem te bąbelki i jedyne co czuć to zapach płynu - nie śmierdzi mi to spalinami (bo pomyślałem, że może uszczelka głowicy mi gdzieś puszcza ciśnienie w układ chłodzenia).
Temperaturę na wskaźniku w trakcie odpowietrzania miałem równo 100stC. Wentylator też załącza mi się przy 100stC.
W trasie temperatura robocza waha się od 95-100stC i nie schodzi niżej ani nie wchodzi wyżej. No i podejrzewam zapowietrzony układ - ale nie miałem czasu go długo odpowietrzać stąd moje pytanie czy na pewno dobrze to robię?

No więc - czy ktoś z was odpowietrza tak samo jak ja opisałem?

pozdrawiam
 
 
Warsztat Audi 80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 1 Kwietnia 2006
Posty: 5036
Skąd: Internet
gibaj 
Od zawsze na forum



Silnik: 1.9
Typ: RT
Nadwozie: M-VAN
Imię: Artur
Pomógł: 65 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 3059
Skąd: LBL


Wysłany: 2012-09-26, 20:21   

http://www.google.com/cse...C5%82odzenia%20 łap i czytaj :mrgreen:
 
 
trepek 
Skryty parówkożerca.



Silnik: ATL
Typ: 8Z
Nadwozie: MinVan
Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2925
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2012-09-26, 20:59   

morris4life napisał/a:
No więc - czy ktoś z was odpowietrza tak samo jak ja opisałem?


Wlewam parę litrów i jadę się przewieźć. Mam ze sobą bańkę z płynem i co jakiś czas dolewam.
_________________
Srebrny zeciorek: http://www.audi80.pl/a4-b...9653.htm#762958

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z

- diagnostyka VAG
- uszczelnianie i modyfikacja pomp wtryskowych, czyszczenie nastawników
- przekładki Bosch -> Pierburg
- wymiana rozrządu
 
 
 
MUNIOR 
spec diesel


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 169 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 4804
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2012-09-27, 21:58   

morris4life napisał/a:
No więc - czy ktoś z was odpowietrza tak samo jak ja opisałem?
Nie ma potrzeby się tak produkować ;-) Tak się to robi i nie ma potrzeby robic inaczej <ok>
trepek napisał/a:
Wlewam parę litrów i jadę się przewieźć. Mam ze sobą bańkę z płynem i co jakiś czas dolewam.
Układ się sam odpowietrzy po otwarciu termostatu ...pod warunkiem że termostat się otwiera 8-)
_________________
16bit +Chip. Expresowe przekładki w godzinkę z nastawnika MES na HDK ,"bosch"-"pierburg". Przywracam do życia pompy wtryskowe ,nastawniki HDK ,a także zamulone ,szarpiące i niedomagające auta TDI ,na boschu i pierburgu . Gwarantuję 100% skuteczności bez zbędnych kosztów.<SPRZEDAM> ECU z chipem,pompę wtryskową
 
 
Warsztat Audi 80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 1 Kwietnia 2006
Posty: 5036
Skąd: Internet
trepek 
Skryty parówkożerca.



Silnik: ATL
Typ: 8Z
Nadwozie: MinVan
Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2925
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2012-09-27, 22:10   

MUNIOR napisał/a:
Układ się sam odpowietrzy po otwarciu termostatu ...pod warunkiem że termostat się otwiera


Bez przesady :-P Sprawdzenie termostatu trudne nie jest, do garczka z wodą i na piec ;-)
_________________
Srebrny zeciorek: http://www.audi80.pl/a4-b...9653.htm#762958

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z

- diagnostyka VAG
- uszczelnianie i modyfikacja pomp wtryskowych, czyszczenie nastawników
- przekładki Bosch -> Pierburg
- wymiana rozrządu
 
 
 
MarcinexB4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 234
Skąd: Siedlce/Łuków


Wysłany: 2014-08-15, 08:10   

Odświeżę temat, bo mam taki mały problem, ostatnio wymieniłem płyn po odkręcałem węże przy chłodniczce oleju i ten co idzie od termostatu do chłodnicy, dolny wąż, zalałem ładnie pięknie na odkręconym korku zagrzałem konkretnie wentylatory chodziły, termostat puścił aż w ręce parzyło zarówno jak górny i dolny wąż był bardzo gorący... no ale mam problem z wyciekającym płynem z tego odpowietrzenia na wężu nagrzewnicy.... i czy dalej byłby zapowietrzony układ? podczas gdy zagrzewałem na odkręconym korku to obserwowałem co się dzieje. Po jakimś czasie delikatnie się poziom płynu podniósł a potem powrócił do poprzedniego poziomu.
_________________
Komp 16bit+chip, wtryski AFN w drodze <ok>
 
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 120 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 4679
Skąd: Zamość/Lublin


Wysłany: 2014-08-15, 08:49   

MarcinexB4 napisał/a:
no ale mam problem z wyciekającym płynem z tego odpowietrzenia na wężu nagrzewnicy.... i czy dalej byłby zapowietrzony układ?
no może się zapowietrzać, tak przynajmniej mi się wydaje.
No i ciągle trzeba sprawdzać poziom płynu i go uzupełniać.
MarcinexB4 napisał/a:
Po jakimś czasie delikatnie się poziom płynu podniósł a potem powrócił do poprzedniego poziomu.
to że się podniósł to nic nadzwyczajnego tak po prostu jest. Prawa fizyki zdaje się z podstawówki jeszcze, rozszerzalność cieplna.
To że opadł to <hmm> nie wiem ale coś mi się zdaje że to dlatego że ten płyn Ci troszkę ucieka.
_________________
Ustawianie zapłonu w ABK
Używaj polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKĘ.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coć tu napiszesz :!: :!: :!:
Moja Audiana
 
 
 
Warsztat Audi 80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 1 Kwietnia 2006
Posty: 5036
Skąd: Internet
MarcinexB4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 234
Skąd: Siedlce/Łuków


Wysłany: 2014-08-15, 09:25   

I wskaznik temperatury dochodzi do białej kreski 90 st C ale nie wchodzi na nią... a wcześniej miałem równiutko 90 st C przed wymianą...
_________________
Komp 16bit+chip, wtryski AFN w drodze <ok>
 
 
 
Krzysiek 84 
100 % Klubowicza



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 60 razy
Wiek: 31
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 1626
Skąd: Olecko - Suwałki


Wysłany: 2014-08-15, 10:10   

MarcinexB4 napisał/a:
I wskaznik temperatury dochodzi do białej kreski 90 st C ale nie wchodzi na nią... a wcześniej miałem równiutko 90 st C przed wymianą...


Pojezdzisz troche i unormuje się, nie patrz na te 2-3 stopnie różnicy. W Nowszych jest tak zrobione ze stoi na 90-ciu jak wryty. U mnie jest tak i nie przejmuje się tym.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi) + ( Pompa Afn&11, Wtryski Volvo , Głowica Afn, Ecu 16 Bit +Soft by KOSTRZ )

 
 
 
MarcinexB4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 234
Skąd: Siedlce/Łuków


Wysłany: 2014-08-15, 10:19   

Krzysiek 84 napisał/a:
MarcinexB4 napisał/a:
I wskaznik temperatury dochodzi do białej kreski 90 st C ale nie wchodzi na nią... a wcześniej miałem równiutko 90 st C przed wymianą...


Pojezdzisz troche i unormuje się, nie patrz na te 2-3 stopnie różnicy. W Nowszych jest tak zrobione ze stoi na 90-ciu jak wryty. U mnie jest tak i nie przejmuje się tym.
[url=http://images70.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]


Właśnie tak jak ty mam... identycznie :-) Skoro tak mówisz nie będe się tym przejmować, oby ten wyciek jakoś zlikwidować i powinno grać :-)
_________________
Komp 16bit+chip, wtryski AFN w drodze <ok>
 
 
 
Warsztat Audi 80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 1 Kwietnia 2006
Posty: 5036
Skąd: Internet
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



forum audi 80
warsztat warszawa


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: Regeneracja turbiny ::

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14