Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1,9 TDI 1Z] Odpowietrzenie układu chłodzenia  
Autor Wiadomość
rmaslysz 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty tech.: 24


Wysłany: 2010-10-07, 19:20   [B4 1,9 TDI 1Z] Odpowietrzenie układu chłodzenia

Witam, mam dość dziwny problem, wymieniałem termostat, zanim przystąpiłem do wymiany sprawdziłem go najpierw, i w temp. 87'C zaczął reagować a przy ~92'C był już otwarty w pełni. Założyłem go zgodnie z zaleceniami któregoś z szanownych kolegów żeby blaszki nie blokowały przepływu cieczy. Zalałem układ najpierw przez ten trójnik na górze w bloku tak żeby termostat był już zalany, potem zbiorniczkiem wyrównawczym. Odpaliłem autko, pracowało jakieś 30 min, w aucie zrobiło się cieplutko, silnik złapał 90'C więc powinno grać. Pierwsza jazda i kopa, silnik złapał temp blisko 120 'C, chłodnica u góry była gorąca, na dole zimna, tak samo przewody, górny do chłodnicy gorący, dolny przy termostacie zimny. Moje wnioski są takie, że termostat nie puszcza cieczy, teraz pytanie dlaczego? Macie jakieś rady? Bo próbowałem go odpowietrzać ze 2h i wydaje mi się, że powinno być ok, ale tak nie jest.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
MUNIOR 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 140 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty tech.: 4242
Miasto/Region: LUBARTóW lubelskie


Wysłany: 2010-10-07, 20:13   

Płyn oczywiście uzupełniłeś po tym jak się przejechałeś ?a układ po dolaniu płynu odpowietrza się sam bez dodatkowych zabiegów .A z tym zalewaniem przez trójnik to tylko utrudniłeś sobie bo to zupełnie zbedne ,z tymi blaszkami również nie obczajam o co chodzi bo o czymś takim nie słyszałem :shock: Ja robiłem to cztery razy i robiłem to normalnie bez zadnych patentów z blaszkami i wlewaniem przez trójnik i nigdy nie działy mi się takie cuda
_________________
16bit +Chip+wtryski AFN . Expresowe przekładki w godzinkę z MES na HDK ,"bosch"-"pierburg". Przywracam do życia pompy wtryskowe ,nastawniki ,a także zamulone ,szarpiące i niedomagające auta TDI ,na boschu i pierburgu . Gwarantuję 100% skuteczności , bez zbędnych kosztów.<SPRZEDAM> ECU z chipem,pomp.wtr. sprawny nastawnik potencjometryczny
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2010-10-07, 20:23   

a układ nie jest zabity kamieniem :?: i jaka była przyczyna wymiany termostatu :?:

może się nie odpowietrzył całkowicie, dzisiaj wymieniałem króciec z tyłu głowicy i niby cały układ zalałem, odpowietrzałem zalewając do pełna zbiorniczek i lekko w niego dmuchając do momentu aż odpowietrznikiem na powrocie z nagrzewnicy zaczął lecieć płyn (samochód stał na podjeździe przodem w dół) i po tym zabiegu jak się przejechałem to węże spuchły i jeszcze raz odpowietrzałem ale już na płaskim terenie, a na koniec zakręciłem korek w zbiorniczku przy ściśniętym wężu od chłodnicy i temp. była w okolicy 100*C
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
rmaslysz 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty tech.: 24


Wysłany: 2010-10-07, 20:26   

Właśnie sęk w tym, że nie ubyło znaczenie dużo płynu chłodniczego, co do tych blaszek, to i mi się też tak wydaje, że to nie powinno mieć znaczenia, ale niech tam. Też mi się tak wydaje, że powinien się sam odpowietrzyć, chyba, że termostat nie puszcza, to tak to wygląda ;/ tak jakby gdzieś był zapowietrzony ale nie wiem jak to dalej ugryźć, chyba, że termostat faktycznie wydaje się być dobry a jest zły..

Co do zakamienienia układu, to nie sądzę, bo cały czas jest zalany płynem chłodniczym. Przyczyna wymiany była taka, że stary faktycznie był uszkodzony ale w taki sposób, że ciągle za bardzo podgrzewał silnik, temp. otwarcia była znacznie wyższa.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2010-10-07, 20:51   

rmaslysz napisał/a:
Co do zakamienienia układu, to nie sądzę, bo cały czas jest zalany płynem chłodniczym.

też tak myślałem dopóki nie przestał mi samochód dawać ciepłego powietrza z nawiewu, niby płyn a jednak kamienia było tyle że nagrzewnica przestała go przepuszczać
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
rmaslysz 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty tech.: 24


Wysłany: 2010-10-07, 21:19   

Nagrzewnica akurat mi bardzo ładnie grzeje, aż za dobrze. Gorzej jest natiomiast z chłodzeniem silnika;/ chyba pokuszę się o jeszcze jeden termostat, może ten akurat w garnku ładnie się otwierać, ale nie chcieć tego robić w układzie zamkniętym.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
ikswezsutram 
Audi 80 Mastah


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty tech.: 100
Miasto/Region: Chorzów/Bobowa


Wysłany: 2010-10-08, 08:21   

ja na twoim miejscu bym przepłukał chłodnice jeszcze bo może ona jest troszeczkę przytkana.to nic nie kosztuje i roboty też nie za dużo a warto spróbować
 
 
 
levis1991 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z+R
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty tech.: 710
Miasto/Region: Łuków


Wysłany: 2010-10-08, 09:16   

wczesniejszy własciciel mego auta tez mial problemy z temperatura wymienil chłodnice i było dobrze sprawdz tą chłodnice pozdrawiam
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
rmaslysz 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty tech.: 24


Wysłany: 2010-10-08, 19:11   

Z tą chłodnicą to nie wydaje mi się, bo jakby tak było, to płyn z trudnościami spływał z niej przy spuszczaniu, dziś wymieniłem termostat na kolejny nowy i w zasadzie bez zmian. Tak się zastanawiam, może to pompa płynu chłodniczego? Da się ją jakoś sprawdzić?
 
 
fredi99vv 
Audi 80 Spec


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Grzegorz
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty tech.: 323
Miasto/Region: jaroslaw/podkarpacie


Wysłany: 2010-10-08, 19:58   

Wyciąg jeszcze raz termostat,potem sciag pasek z kola pompy płynu,wsadz palucha do srodka a druga reka pokreć kołem pompy,jesli wirnik sie obraca i pompa nie cieknie to jest ok.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
rmaslysz 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty tech.: 24


Wysłany: 2010-10-08, 20:25   

Czyli idąc od tyłu, jeżeli próbowałem kręcić turbinką przy założonym pasku i nie było takiej możliwości żeby się obruciła to powinno być dobrze, wycieków nie widzę nigdzie. To kiego czorta nie chce uregulować temperatury pracy silnika?
 
 
fredi99vv 
Audi 80 Spec


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Grzegorz
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty tech.: 323
Miasto/Region: jaroslaw/podkarpacie


Wysłany: 2010-10-08, 20:50   

To pompe masz dobrą Bezapelacyjnie :!: po lekyurze twoich postów niwiem co doradzić,został tylko korek i głowica (pęknięta) albo uszczelkę dmuchło.

[ Dodano: 2010-10-08, 20:54 ]
Albo inaczej moze poprostu wskaznik temperatury ci żle POKAZUJE,silnik nie jest nagrzany a ty wymieniasz na próżno termostaty.(i tak mysle że to własciwa odpowiedz na twoje pytanie.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
rmaslysz 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty tech.: 24


Wysłany: 2010-10-08, 21:00   

Widzisz, możesz mieć rację bo problemy zaczęły się po wymianie tegoż czujnika, ten zaczął pokazywać wyższą temp i poszedłem śladem termostatu, a to może faktycznie wina czujnika... Trzeba to sprawdzić..
 
 
fredi99vv 
Audi 80 Spec


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Grzegorz
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty tech.: 323
Miasto/Region: jaroslaw/podkarpacie


Wysłany: 2010-10-08, 21:17   

A ja myslę ze napewno tak jest :idea: ,jesli nie gotuje płynu to wszystko jest cacy <ok>
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
MUNIOR 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 140 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty tech.: 4242
Miasto/Region: LUBARTóW lubelskie


Wysłany: 2010-10-08, 21:36   

rmaslysz napisał/a:
Widzisz, możesz mieć rację bo problemy zaczęły się po wymianie tegoż czujnika
Trzeba było tak od razu ,jak wymieniłeś czujnik na jakiś tani zamiennik to na pewno będzie zawyżał temperaturę
_________________
16bit +Chip+wtryski AFN . Expresowe przekładki w godzinkę z MES na HDK ,"bosch"-"pierburg". Przywracam do życia pompy wtryskowe ,nastawniki ,a także zamulone ,szarpiące i niedomagające auta TDI ,na boschu i pierburgu . Gwarantuję 100% skuteczności , bez zbędnych kosztów.<SPRZEDAM> ECU z chipem,pomp.wtr. sprawny nastawnik potencjometryczny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Forum Avensis :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17