Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[b4 1.9 tdi ]problem z alternatorem  
Autor Wiadomość
adis8406
Audi 80 Fan


Silnik: 8c
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: seba
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty tech.: 49


Wysłany: 2010-02-15, 15:42   [b4 1.9 tdi ]problem z alternatorem

witam wszystkich. Mam pytanko, czy łatwo jest zregenerować alternator i wyjąć go na mrozie? I jeszcze jedno mam mały problem z napinaczem pompy od wspomagania. Jest tam taka jakby nakrętka z ząbkami i ze ząbki mi się obrobiły. Co mogę z tym zrobić?

Na przyszłość, używaj kolego znaków interpunkcyjnych bo ciężko cię zrozumieć. Tym razem poprawiłem to za ciebie.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty tech.: 5766
Miasto/Region: WLKP


Wysłany: 2010-02-15, 15:51   

Co do wyjęcia alternatora to nie wiem jak to jest w 1Z, natomiast co do wymiany łożysk to nie powinno to być zbyt trudne. Jakiś czas temu robiłem to u siebie w SB.

adis8406 napisał/a:
I jeszcze jedno mam mały problem z napinaczem pompy od wspomagania. Jest tam taka jakby nakrętka z ząbkami i ze ząbki mi się obrobiły. Co mogę z tym zrobić?


Miałem to samo w SB. Dałem zwykłą większą podkładkę, przykręciłem mocno i trzymało. Nie jest to więc niezbędne.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
arek25r 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty tech.: 8
Miasto/Region: Witnica


Wysłany: 2010-02-15, 19:21   

Też mam ją zjechaną a napinam łomikiem opierając go o blok i pcham pompę.
 
 
fredi99vv 
Audi 80 Spec


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Grzegorz
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty tech.: 323
Miasto/Region: jaroslaw/podkarpacie


Wysłany: 2010-02-15, 20:55   

Daj ci bozia zdrowia jak Ty na tym mrozie chcesz alternator wyciagnac!! lozyska szczotki ewentualnie komutator i bedzie jak nowy :mrgreen: niby latwo jak masz czym to zrobic,np. scigacz do lozysk(lub po charpagansku rosciac szale lozysk) ale jeszcze trzeba go wyciagnac,jesli sie bardzo wkur.... to wyciagniesz. Przykrecony jest dwiema srubami do silnika,potem kable i juz na wierzchu,jak nie masz klimy to bedziesz mial latwiej.powodzenia
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
percevalle 
Super User



Silnik: JN
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: witek
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty tech.: 766
Miasto/Region: zamość/lubelskie


Wysłany: 2010-02-15, 21:05   

adis8406 napisał/a:
witam wszystkich. Mam pytanko, czy łatwo jest zregenerować alternator i wyjąć go na mrozie?


Nie jest to trudna sprawa, wyciągniesz go w 5 min, wczoraj wyciągałem i tyle mi zajęło. Nie napisałeś jaką masz awarie? Masz tutaj opis:

http://www.audi80.pl/80-b...ysk+alternatora

adis8406 napisał/a:
Jest tam taka jakby nakrętka z ząbkami i ze ząbki mi się obrobiły. Co mogę z tym zrobić?


Bez problemu powinieneś dostać taką śrubę napinającą w każdym motoryzacyjnym.
Koszt to pare złotych.

pozdrawiam
_________________
cztery pierścienie
 
 
 
fredi99vv 
Audi 80 Spec


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Grzegorz
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty tech.: 323
Miasto/Region: jaroslaw/podkarpacie


Wysłany: 2010-02-16, 08:08   

Percewale to co opisales to wyjecie altrenatora z benzyny b4 a takiego dojscia zyczylbym nam wszystkim w kazdym aucie ;-) Niestety w 1.9tdi nie jest juz tak pieknie jak Ci sie wydaje.opis za to jest sliczny tylko TDI ma inne kolo pasowe (pasek wieloklinowy,rowkowy)
ale to akurat najmniejszy problem ;-)
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adis8406
Audi 80 Fan


Silnik: 8c
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: seba
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty tech.: 49


Wysłany: 2010-02-19, 16:42   

koledzy dziękuje za opisy tak mi się wydaje że to alternator ponieważ na wolnych obrotach od niedawna słychać taki dziwny odgłos wcześniej go nie było a po dodaniu troszeczkę gazu ustaje wiec przewiduje że to właśnie łożyska na alternatorze
 
 
percevalle 
Super User



Silnik: JN
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: witek
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty tech.: 766
Miasto/Region: zamość/lubelskie


Wysłany: 2010-02-19, 16:46   

adis8406 napisał/a:
po dodaniu troszeczkę gazu ustaje


To objaw łożysk. Ja mam też łożysko do wymiany i oprócz tego objawu co Ty masz mam jeszcze taki że jak odpale, włacze światla i są przygaszone, jak dodam gazu, to świecą jak powinny ;) Możesz sobie sprawdzić czy masz tak samo ;)
_________________
cztery pierścienie
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adis8406
Audi 80 Fan


Silnik: 8c
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: seba
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty tech.: 49


Wysłany: 2010-02-19, 19:00   

a można z tym jeszcze jezdzić jestem autkiem w norwegi jest tu tak zimno że szok a z cześciami tu trudno kupić zastanawiam się czy nie kupić używki na allegro powymieniać wszystko żeby ktoś mi to przywiózł i zrobić podmiankę
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 52 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty tech.: 3816
Miasto/Region: Alwernia


Wysłany: 2010-02-19, 19:26   

adis8406 napisał/a:
a można z tym jeszcze jezdzić


jesli nic innego się nie dzieje to możesz jaszcze przez jakiś czas jeździć...jak będziesz wymieniał łożysko to wymień też szczotki i będziesz miał spokój na dłuższy czas...
_________________
Diagnostyka VAG
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
MARCIN 80B4 



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: MARCIN
Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2007
Posty tech.: 756
Miasto/Region: świętokrzyskie


Wysłany: 2010-02-19, 19:38   

co do nakrętki to oczywiście kup nową nr. OE 034 903 555 B
co do alternatora jeżeli masz możliwość mieć drugi na podmiankę dobry pomysł lepiej chuchać na zimne, chodź mróz robi swoje ja też przy temperaturach -20 słyszałem dziwne odgłosy z komory silnika, ale ustąpiły razem z mrozem :-)
_________________
TDI PoweR
http://pl.youtube.com/watch?v=rVWwx6yhTlk
Myślisz że jestes ANONIMOWY ?
KLIKNIJ --> http://www.danasoft.com/sig/ <--
 
 
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty tech.: 5766
Miasto/Region: WLKP


Wysłany: 2010-02-19, 19:39   

Ewentualnie możesz nieco poluźnić pasek klinowy tak żeby się nie ślizgał, nieco odciąży to łożyska w alternatorze.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krzysiek_b 
Audi 80 Mastah


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Wiek: 29
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty tech.: 139
Miasto/Region: Żary


Wysłany: 2010-05-15, 08:23   

aby nikt nie miał wątpliwości, by szybko wymieniać łożyska, które hałasują opowiem swoją historię :)


Przedwczoraj wieczorem usłyszałem hałasujące łożyska w alternatorze. Pomyślałem, że zajrzę jutro wieczorem bo nie miałem czasu. Wczoraj jadę a tu nagle kontrolka od akumulatora się zaświeciła i po chwili zgasł. Zatrzymałem się i patrze a tu dym z pod maski i smród spalonych kabli...

Myślę... o zgrozo :)


Szybko zaglądam pod maskę a tam z alternatora dym...

Po 10 minutach jak juz się wszystko uspokoiło postanowiłem nim zakręcić. Nie miał siły... objawy jak przy padniętym akumulatorze...

Do domu holowanko... :)


W garażu zdjąłem wszystko, alternator rozebrałem i się okazało, że:


Zatarte łożysko spowodowało całkowite się jego zatrzymanie co poskutkowało wygięciem wałka i zniszczeniem gniazda łożyska w aluminiowej obudowie. Zatrzymał się ale mimo wszystko pasek go napędzał więc się spalił.

Diagnoza- alternator złom!
 
 
 
MUNIOR 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 145 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty tech.: 4296
Miasto/Region: LUBARTóW lubelskie


Wysłany: 2010-05-15, 09:10   

krzysiek_b napisał/a:
Zatarte łożysko spowodowało całkowite się jego zatrzymanie co poskutkowało wygięciem wałka i zniszczeniem gniazda łożyska w aluminiowej obudowie. Zatrzymał się ale mimo wszystko pasek go napędzał więc się spalił.
Miałeś pecha że się tak skończyło .Najczęściej łożysko daje znać o swoim końcu przez jakiś czas zanim całkowicie padnie .Ale masz rację .Nie można ignorować wszelkich podejrzanych odgłosów w rodzaju pisków ,szumów itp.odgłosów .U mnie ewidentnie popiskuje pasek wielorowkowy napędzający altek i sprężarkę klimy ,przez kilka sekund na zimno .Ale widzę że siedzi nowy Gates, a ten typ podobno tak ma z racji węższych rowków niż np.conti ;-) .Oczywiście zwaliłem paski żeby być pewnym że to nie łożysko ;-)
_________________
16bit +Chip+wtryski AFN . Expresowe przekładki w godzinkę z MES na HDK ,"bosch"-"pierburg". Przywracam do życia pompy wtryskowe ,nastawniki HDK ,a także zamulone ,szarpiące i niedomagające auta TDI ,na boschu i pierburgu . Gwarantuję 100% skuteczności , bez zbędnych kosztów.<SPRZEDAM> ECU z chipem,pomp.wtr. sprawny nastawnik potencjometryczny
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krzysiek_b 
Audi 80 Mastah


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Wiek: 29
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty tech.: 139
Miasto/Region: Żary


Wysłany: 2010-05-15, 12:22   

Gdyby ktoś kiedyś chciał wymieniać łożyska w alternatorze zawczasu podaje rodzaje:

1 szt. 6203.2RSR.C3 (łożysko wysokoobrotowe)
1. szt. 6303.2RSR.C3 (wysokoobrotowe)

Kupiłem już używanego altka i od razu wymieniłem łożyska.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 18