Strona główna



 Ogłoszenie 
pompa wspomagania ZF OC/AC Regeneracja reflektorów SklepOpon.com – opony i felgi felgi audi 80 Tarcze, hamulce forum audi 80
Pompa oryginał "ZF"
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
Maglownica
SklepOpon.com
opony i felgi
Felgi aluminiowe Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 TDI] Regulowanie kąta wtrysku  
Autor Wiadomość
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 698


Wysłany: 2011-05-24, 22:02   

Uszczelka Erling założona z jednym otworkiem wszystko pasi ;-) Działa jak należy ;-)
_________________
http://www.audi80.pl/topi...tek-vt45481.htm
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
trepek 



Silnik: ATL
Typ: 8Z
Nadwozie: MinVan
Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2948
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2011-09-21, 14:03   

A teraz ja zadam takie pytanie:

Jak VAG mierzy kąt wtrysku? Na jakiej podstawie?
Wczoraj bawiłem się dawką paliwa i chcialem zobaczyć jak będzie pracował silnik i jakie będą odczyty na małej dawce paliwa. A więc dawka paliwa w dół (na 160), odczyt VAGiem i widzę kąt wtrysku ok 120. Hmm...
Zwiększyłem dawkę paliwa na ok 12, mierzę kąt wtrysku VAGiem i pokazuje 42-44 (już nie pamiętam, starość :-P ).
Przechodząc do konkluzji mojej wypowiedzi: ustawiając kat wtrysku na zegar ustawia się wychylenie tłoczka względem GMP, ustawiając VAGiem ustawiamy kąt wtrysku względem wtrysku sterującego, który odczyt bierze jak dostanie paliwo na wtrysk. I komu tutaj ufać? ;-)
_________________
Aluminiowy traktorek: http://www.audi80.pl/topi...4302.htm#988219

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM
 
 
 
AB4 
Audi 80 Spec


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 344
Skąd: Tychy


Wysłany: 2011-09-27, 02:00   

To ja się tu podzielę swoim spostrzeżeniem bo szkoły są różne,ustawiałem kąt wtrysku na dawce 24(bosch) ustawiłem na 53,timing blisko niebieskiej lini,przyszedł sterownik od kostrza,zasugerował mi też żebym zmienił dawkę w okolice 15,jest 16-17 kąt się nie zmienił ale timing poszedł w górę za zieloną linię i musi mieć teraz dłużej kręcone co by zaskoczył,a na dniach będe robił uszczelki w nastawniku,i teraz olać cyferki i patrzeć na timing?
_________________
Wtryski AFN+ soft Kostrza

Diagnostyka VAG
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
MUNIOR 


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 207 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 5743
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2011-09-27, 08:26   

AB4 napisał/a:
i teraz olać cyferki i patrzeć na timing?
Raczej odwrotnie ,olej ten timing ...nigdy tam nie zaglądam ,wartość dawki w mg musi pasować a nie jakieś śmieszne wykresy ;-) .Wystarczy że czujnik temp.lekko przekłamuje i o kant dupy rozbić ten wykres ...takie moje zdanie
 
 
karol121 
Stary Klubowicz


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Karol
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1073
Skąd: Sandomierz


Wysłany: 2011-09-27, 10:41   

trepek napisał/a:
Jak VAG mierzy kąt wtrysku? Na jakiej podstawie?
na podstawie czujnika predkości obrotowej silnika i czujnika wzniosu iglicy wtrysku sterującego który informuje kiedy nastepuje wtrysk w jakim kącie obrotu wału,
trepek napisał/a:
Przechodząc do konkluzji mojej wypowiedzi: ustawiając kat wtrysku na zegar ustawia się wychylenie tłoczka względem GMP, ustawiając VAGiem ustawiamy kąt wtrysku względem wtrysku sterującego, który odczyt bierze jak dostanie paliwo na wtrysk. I komu tutaj ufać?
ja bardziej wiezył bym z odczytu czujnik prędkosci obr silnika i wtrysku sterujacego ustawiając kąt statyczny ponieważ ustawiajac mechanicznie kąt stat ustawiamy ori wartość dla zdrowej pompy im bardziej pompa zużyta to kąt zmienia się na pózniejszy dlatego zawsze pompe która ma troche nalatana trzeba bardziej przyśpieszyć, zużycie pompy wtryskowej i opóznienie kąta na vagu bedzie widać a na czujniku zegarowym nie dlatego też moim zdaniem bardziej wiarygodne jest ustawianie kąta vagiem ponieważ pokazuje wartość statycznego kąta dla pompy w zależnosci od jej stanu(czyli zużyta pompa kąt np wartośc 36 dlatego trzeba skorygowac do 56), kąt statyczny należy usawiać w grupie BS i dla boscha mozna ustawić wartosc około 61-66 i powinien lepiej odpalać, jeszcze to jest uzaleznione oprócz pompy od wtrysków a wykres timing jest inny dla boscha inny dla pierburga a konkretnie dla wtryskow jednosprezynowych i dwusprezynowych
 
 
 
trepek 



Silnik: ATL
Typ: 8Z
Nadwozie: MinVan
Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2948
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2011-09-27, 23:52   

Bosch pod koniec też miał wtryski dwusprężynowe. :-P

Zawsze można doraźnie przywrócić pompę do stanu jak najbardziej fabrycznego ustawiając ciśnienie w pompie. Wiadomo, nie będzie to to samo co funkiel nówka ze sklepu ale zawsze lepszy rydz niż nic ;-) Jednakże statyczny kąt wtrysku i tak powinien być nieco przyśpieszony. Nie dużo ale delikatnie.
_________________
Aluminiowy traktorek: http://www.audi80.pl/topi...4302.htm#988219

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1594
Skąd: Parczew


Wysłany: 2011-09-28, 18:25   

Samym ciśnieniem nie przywrócisz pompy do stanu fabrycznego, na kąt wtrysku ma wpływ głównie zużycie fali i rolek po niej ślizgających.

Po zmianie kąta wtrysku zmieniają się parametry fizyczne silnika, a więc i dawka też się zmieni (inaczej zmianie uległy by obroty jałowe), a zmieniając dawkę fizycznie nic się nie zmienia i zmianie ulega tylko wartość jaką odczytuje ECU.
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



felgi samochodowe

forum audi a6 forum audi 80
katalizator

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: jingle radiowe ::
:: Mechanik Warszawa :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: SklepOpon.com - opony i felgi :: Spinki montażowe :: Kosmetyka pojazdów ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12