Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 TDI] Regulowanie kąta wtrysku  
Autor Wiadomość
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty tech.: 648
Miasto/Region: Śląsk


Wysłany: 2011-05-24, 22:02   

Uszczelka Erling założona z jednym otworkiem wszystko pasi ;-) Działa jak należy ;-)
_________________
Chip Kostrz Wtryski 0.216 :)
http://www.audi80.pl/-b4-...ant-vt45481.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
trepek 
Skryty parówkożerca.



Silnik: 1Z
Typ: B5
Nadwozie: Sedan.
Imię: Grzegorz
Pomógł: 96 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty tech.: 2909
Miasto/Region: Olkusz


Wysłany: 2011-09-21, 14:03   

A teraz ja zadam takie pytanie:

Jak VAG mierzy kąt wtrysku? Na jakiej podstawie?
Wczoraj bawiłem się dawką paliwa i chcialem zobaczyć jak będzie pracował silnik i jakie będą odczyty na małej dawce paliwa. A więc dawka paliwa w dół (na 160), odczyt VAGiem i widzę kąt wtrysku ok 120. Hmm...
Zwiększyłem dawkę paliwa na ok 12, mierzę kąt wtrysku VAGiem i pokazuje 42-44 (już nie pamiętam, starość :-P ).
Przechodząc do konkluzji mojej wypowiedzi: ustawiając kat wtrysku na zegar ustawia się wychylenie tłoczka względem GMP, ustawiając VAGiem ustawiamy kąt wtrysku względem wtrysku sterującego, który odczyt bierze jak dostanie paliwo na wtrysk. I komu tutaj ufać? ;-)
_________________
Srebrny zeciorek: http://www.audi80.pl/a4-b...9653.htm#762958

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z

- diagnostyka VAG
- uszczelnianie i modyfikacja pomp wtryskowych, czyszczenie nastawników
- przekładki Bosch -> Pierburg
- wymiana rozrządu
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
AB4 
Audi 80 Spec


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty tech.: 343
Miasto/Region: Tychy


Wysłany: 2011-09-27, 02:00   

To ja się tu podzielę swoim spostrzeżeniem bo szkoły są różne,ustawiałem kąt wtrysku na dawce 24(bosch) ustawiłem na 53,timing blisko niebieskiej lini,przyszedł sterownik od kostrza,zasugerował mi też żebym zmienił dawkę w okolice 15,jest 16-17 kąt się nie zmienił ale timing poszedł w górę za zieloną linię i musi mieć teraz dłużej kręcone co by zaskoczył,a na dniach będe robił uszczelki w nastawniku,i teraz olać cyferki i patrzeć na timing?
_________________
Wtryski AFN+ soft Kostrza

Diagnostyka VAG
 
 
 
MUNIOR 
spec diesel


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 147 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty tech.: 4418
Miasto/Region: LUBARTóW lubelskie


Wysłany: 2011-09-27, 08:26   

AB4 napisał/a:
i teraz olać cyferki i patrzeć na timing?
Raczej odwrotnie ,olej ten timing ...nigdy tam nie zaglądam ,wartość dawki w mg musi pasować a nie jakieś śmieszne wykresy ;-) .Wystarczy że czujnik temp.lekko przekłamuje i o kant dupy rozbić ten wykres ...takie moje zdanie
_________________
16bit +Chip+wtryski AFN . Expresowe przekładki w godzinkę z MES na HDK ,"bosch"-"pierburg". Przywracam do życia pompy wtryskowe ,nastawniki HDK ,a także zamulone ,szarpiące i niedomagające auta TDI ,na boschu i pierburgu . Gwarantuję 100% skuteczności bez zbędnych kosztów.<SPRZEDAM> ECU z chipem,pompę wtr. sprawny nastawnik potencjometryczny
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
karol121 
Stary Klubowicz


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Karol
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty tech.: 1080
Miasto/Region: Sandomierz


Wysłany: 2011-09-27, 10:41   

trepek napisał/a:
Jak VAG mierzy kąt wtrysku? Na jakiej podstawie?
na podstawie czujnika predkości obrotowej silnika i czujnika wzniosu iglicy wtrysku sterującego który informuje kiedy nastepuje wtrysk w jakim kącie obrotu wału,
trepek napisał/a:
Przechodząc do konkluzji mojej wypowiedzi: ustawiając kat wtrysku na zegar ustawia się wychylenie tłoczka względem GMP, ustawiając VAGiem ustawiamy kąt wtrysku względem wtrysku sterującego, który odczyt bierze jak dostanie paliwo na wtrysk. I komu tutaj ufać?
ja bardziej wiezył bym z odczytu czujnik prędkosci obr silnika i wtrysku sterujacego ustawiając kąt statyczny ponieważ ustawiajac mechanicznie kąt stat ustawiamy ori wartość dla zdrowej pompy im bardziej pompa zużyta to kąt zmienia się na pózniejszy dlatego zawsze pompe która ma troche nalatana trzeba bardziej przyśpieszyć, zużycie pompy wtryskowej i opóznienie kąta na vagu bedzie widać a na czujniku zegarowym nie dlatego też moim zdaniem bardziej wiarygodne jest ustawianie kąta vagiem ponieważ pokazuje wartość statycznego kąta dla pompy w zależnosci od jej stanu(czyli zużyta pompa kąt np wartośc 36 dlatego trzeba skorygowac do 56), kąt statyczny należy usawiać w grupie BS i dla boscha mozna ustawić wartosc około 61-66 i powinien lepiej odpalać, jeszcze to jest uzaleznione oprócz pompy od wtrysków a wykres timing jest inny dla boscha inny dla pierburga a konkretnie dla wtryskow jednosprezynowych i dwusprezynowych
 
 
 
trepek 
Skryty parówkożerca.



Silnik: 1Z
Typ: B5
Nadwozie: Sedan.
Imię: Grzegorz
Pomógł: 96 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty tech.: 2909
Miasto/Region: Olkusz


Wysłany: 2011-09-27, 23:52   

Bosch pod koniec też miał wtryski dwusprężynowe. :-P

Zawsze można doraźnie przywrócić pompę do stanu jak najbardziej fabrycznego ustawiając ciśnienie w pompie. Wiadomo, nie będzie to to samo co funkiel nówka ze sklepu ale zawsze lepszy rydz niż nic ;-) Jednakże statyczny kąt wtrysku i tak powinien być nieco przyśpieszony. Nie dużo ale delikatnie.
_________________
Srebrny zeciorek: http://www.audi80.pl/a4-b...9653.htm#762958

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z

- diagnostyka VAG
- uszczelnianie i modyfikacja pomp wtryskowych, czyszczenie nastawników
- przekładki Bosch -> Pierburg
- wymiana rozrządu
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
UKI_XX 
100 % Klubowicza


Silnik: 1Z+R
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty tech.: 1591
Miasto/Region: Parczew


Wysłany: 2011-09-28, 18:25   

Samym ciśnieniem nie przywrócisz pompy do stanu fabrycznego, na kąt wtrysku ma wpływ głównie zużycie fali i rolek po niej ślizgających.

Po zmianie kąta wtrysku zmieniają się parametry fizyczne silnika, a więc i dawka też się zmieni (inaczej zmianie uległy by obroty jałowe), a zmieniając dawkę fizycznie nic się nie zmienia i zmianie ulega tylko wartość jaką odczytuje ECU.
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13