Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

pamaku Tarcze, hamulce radio LED
Autoserwis Skrzynie biegów Regeneracja Układy wydechowe Układy hamulcowe Radio samochodowe Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[b4 1.9 tdi] Wymiana rozrządu  
Autor Wiadomość
szpera 
Audi 80 Fan



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty tech.: 34
Miasto/Region: Lubin


Wysłany: 2008-02-29, 06:58   [b4 1.9 tdi] Wymiana rozrządu

Ja mam pytanie odnośnie wymiany paska rozrządu. Czy jest konieczność demontowania przodu auta czy jest szansa na wymianę paska bez ściągania chłodnicy i ścianki przedniej?
pozdrawiam
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
pawcio81 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty tech.: 42


Wysłany: 2008-02-29, 08:06   

Nie trzeba demontować przodu auta, czy też jest to auto z klimą, czy też bez. Trzeba jedynie odkręcić trzy śruby od wentylatora chłodnicy i go wsunąć lekko w stronę chłodnicy, bo i naczej nie na się wyjąć rolki napinającej.
 
 
szpera 
Audi 80 Fan



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty tech.: 34
Miasto/Region: Lubin


Wysłany: 2008-02-29, 09:35   

no to super bo już myslałem że cały przód do demontażu. Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
 
 
Solskier 
Rezacz



Silnik: AFV+
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty tech.: 3408
Miasto/Region: Kłodzko


Wysłany: 2008-03-01, 08:45   

Dokładnie tak jak pisze kolega pawcio81, odsuwasz wiatraki z chłodnica i masz pole do popisu <ok>
_________________
The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!
Wejdz i sam oceń:

Audi 80
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=12245


Audi A4
http://www.audi80.pl/audi...ier-vt60208.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
janes100 
Audi 80 Fan



Silnik: 1.9
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty tech.: 40
Miasto/Region: Elbląg


Wysłany: 2008-03-03, 11:57   

TAK tylko jak masz klime to przewód od klimy trohę przeszkadza ale delikatnie idzie go nagiąć wiem bo 2 tygodnie temu zmieniałem życzę powodzenia
pozdro
_________________
Automat Avant Audi
1. AUDI 80 85r. SILNIK DS kolor zielony
2. AUDI 80 92r. SILNIK ABT + LPG kolor szary
3. AUDI 80 95r. SILNIK 1Z kolor bordowy
 
 
minon1 
Super User



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Simon
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty tech.: 956
Miasto/Region: Sochaczew


Wysłany: 2008-03-03, 12:47   

U mnie się zbliża wymiana.
Mam klimę i ostatnio jak wymieniałem to łapki mocno bolały, poocierałem więc teraz postanowiłem ściągać zderzak i odchylać chłodnicę.
Przy okazji będę mógł sprawdzić stan klina. <piwo>
_________________
http://www.audi80.pl/view...?t=3418&start=0
 
 
 
pawcio81 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty tech.: 42


Wysłany: 2008-03-03, 15:54   

Ja mam klimę i nie miałem najmniejszych problemów z dojściem i nic mi nie przeszkadzało.
 
 
daro26 
Audi 80 Spec


Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Darek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty tech.: 286
Miasto/Region: Olsztyn


Wysłany: 2008-03-03, 18:16   

ja jak wymienialem u siebie to wykrecilem wiatraki, chlodnice odkrecilem z uchwytow i bez zdejmowania wezow wodnych polozylem ja na silniku i piekne dojscie mialem <ok>
_________________
jeszcze jezdzi :-)
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
skoti 
Stary Klubowicz



Silnik: PV+
Typ: 85
Nadwozie: coupe
Imię: daniel
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty tech.: 1385
Miasto/Region: PL(FMI)/UK(Londyn)


Wysłany: 2011-09-12, 23:38   

No to kotlet roku ma ktoś foto story ?! najlepiej silnik 1Z, jeszcze raz sory za kotleta ale w dziale Warsztat→Rezanie nic nie am a chcę spróbować sił <ok>
_________________
2006-.....Audi Coupe GT -110PS - http://tnij.org/ktdq
--------------------------------------------------
http://forum.vwzone.pl/vi...C+na+stare+auta
 
 
andi77 
100 % Klubowicza
4 rings 4 ever



Silnik: AAZ+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 81 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty tech.: 1704
Miasto/Region: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2011-09-12, 23:52   

daro26 napisał/a:
ja jak wymienialem u siebie to wykrecilem wiatraki, chlodnice odkrecilem z uchwytow i bez zdejmowania wezow wodnych polozylem ja na silniku i piekne dojscie mialem <ok>

Jak u siebie zmieniałem rozrząd, to chłodnicę zdemontowałem (niewiele roboty, a dostęp do rozrządu idealny).
Oczywiście da się to zrobić bez demontażu chłodnicy... jednak u siebie miałem problem z odkręceniem śrub koła pasowego :-P
_________________

 
 
 
trepek 
Skryty parówkożerca.



Silnik: 1Z
Typ: B5
Nadwozie: Sedan.
Imię: Grzegorz
Pomógł: 96 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty tech.: 2910
Miasto/Region: Olkusz


Wysłany: 2011-09-12, 23:53   

@skoti

Masz 3 znaki: na wałku, na zamachu i w pompie wtryskowej.
Na zamachu masz wytloczone "0", które ma się przecinać z dolną krawędzią otworu, przez którą patrzysz na ten znak.
Znak na wałku znajduje się z tyłu wałka i trzeba zdemontować pokrywę zaworów. Jest to poziome nacięcie o grubości 4.5mm, wsadza się w nie liniał i blokuje możliwość obrotu wałka.
W kole pasowym pompy wtryskowej masz otwór, w który wkłada się śrube, hmm... albo 13 albo 17. Ustaw rozrząd na znaki, popatrz na koło pasowe pompy wtryskowej i będziesz wiedział gdzie ten znak się znajduje. Zamontowana pompa na silniku ma tylko jedną dziurkę na wylot :mrgreen: Jakieś niejasności - pisz.

P.S.
Rozrząd ustawia się dokładnie tak samo jak w 1.6TD/1.9TD.
_________________
Srebrny zeciorek: http://www.audi80.pl/a4-b...9653.htm#762958

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z

- diagnostyka VAG
- uszczelnianie i modyfikacja pomp wtryskowych, czyszczenie nastawników
- przekładki Bosch -> Pierburg
- wymiana rozrządu
 
 
 
skoti 
Stary Klubowicz



Silnik: PV+
Typ: 85
Nadwozie: coupe
Imię: daniel
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty tech.: 1385
Miasto/Region: PL(FMI)/UK(Londyn)


Wysłany: 2011-09-13, 00:03   

Ok dzięki za pomoc, jak będę wymieniał robię foto story jak spi*****ę to zaprowadzę do mechaników :lol:
_________________
2006-.....Audi Coupe GT -110PS - http://tnij.org/ktdq
--------------------------------------------------
http://forum.vwzone.pl/vi...C+na+stare+auta
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
krzysiek21_01_1989 
Audi 80 Mastah


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Wiek: 25
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty tech.: 112
Miasto/Region: Labiszyn/Bydgoszcz


Wysłany: 2011-09-21, 09:33   

Mam taki problem z częściami do układu rozrządu i nie wiem jak z niego wybrnąć, chodzi o rolkę napinającą, mam takie „ucho” przy niej a w większości ogłoszeń z allegro przy zestawach do audi 80 tdi tego „ucha” nie ma, pytanie, czy to „ucho” można przełożyć z napinacza na nowy napinacz, czy jest to część zintegrowana z napinaczem?
_________________
http://www.audi80.pl/b4-1...ant-vt62897.htm
 
 
 
axell 
Stary Klubowicz



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 28 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty tech.: 1018
Miasto/Region: Lublin


Wysłany: 2011-09-21, 09:45   

krzysiek21_01_1989 napisał/a:
Mam taki problem z częściami do układu rozrządu i nie wiem jak z niego wybrnąć, chodzi o rolkę napinającą, mam takie „ucho” przy niej a w większości ogłoszeń z allegro przy zestawach do audi 80 tdi tego „ucha” nie ma, pytanie, czy to „ucho” można przełożyć z napinacza na nowy napinacz, czy jest to część zintegrowana z napinaczem?

To jest tak zwana płetwa, idź do sklepu z częściami to bez problemu dostaniesz taki napinacz, jest on co prawda trochę droższy, ale wyjścia nie ma, przełożyć tego nie przełożysz.

I odradzam Ci kupowanie rozrządu na allegro, zapłacisz taniej ale pewnie dostaniesz jakąś chińszczyznę.

Ja za zestaw pasek conti, napinacz z płetwą rouwille i rolka prowadząca (jakiejś kanadyjskiej firmy robiącej części dla vw, nazwy nie pamiętam) zapłaciłem ok. 300 pln
_________________
Mój Zetorek 1Z+16bit+chip+AFN już pierburg
Soft kostrz, przekładka MUNIOR
http://www.audi80.pl/seda...kaz-vt51931.htm
Mała diagnostyka VAG w silnikach 1Z Bosch-Pierburg (błędy, kąt, dawka)
 
 
kojak85 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Michał
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty tech.: 587
Miasto/Region: Łódzkie


Wysłany: 2011-09-21, 09:46   

Cytat:
...czy to „ucho” można przełożyć z napinacza na nowy napinacz, czy jest to część zintegrowana z napinaczem?

Płetwa jest zintegrowana. Musisz kupić napinacz z płetwą. Ja kupiłem bez problemu na allegro. Powiem Ci, że nawet w normalnym sklepie kupiłem w tej samej cenie co na allegro. Jak ktoś ma komplety to zadzwoń, bo pewnie ma takie i takie.
_________________
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze



Zaprzyjaźnione serwisy
:: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Audi Q7 :: radio internetowe :: Tarcze hamulcowe Audi ::
:: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen ::

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13