Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

tuning audi 80 audi 80 felgi audi 80 audi Tarcze, hamulce forum audi 80 LED
Turboelita.pl Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Wyświetlacze LCD Układy hamulcowe Sprawdź VIN Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1,9 TDI]Co ile tys. km wymiana oleju?  
Autor Wiadomość
Viper 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 75
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2007-12-04, 19:01   [B4 1,9 TDI]Co ile tys. km wymiana oleju?

Witam.
Mam pytanko. Co ile tys. kilometrów powinno się wymieniać olej w tym silniku? Jedni mówią, że co 8tys. a inni mówią, że co 10tys. Jak to jest faktycznie?
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
nitro20 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: m52
Typ: 46
Nadwozie: sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 201
Skąd: Wyszków


Wysłany: 2007-12-04, 19:47   

olejek co 10 tyś wymieniaj. jezeli masz ochote czesciej nic zlego sie nie stanie a dla silnika to zawsze lepiej
_________________
Były:
Audi 80 (89) b3 2,0 3A , Audi 80 (93) 2,0 ABK

Są:
A3 1,8T (AGU), BMW E46 323
MOJE TOCZE FELE :)
 
 
 
MARCIN 80B4 



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: MARCIN
Pomógł: 32 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 757
Skąd: Busko


Wysłany: 2007-12-04, 20:37   

a to zależy na jakim olej kolega jeździ jak półsyntetyk to powinno się wymieniać w przedziale od 8 do 10 tyś. ale wszystko zależy od ciebie, ja osobiście 8 tyś i wymiana olej i wszystkie filtry.
_________________
TDI PoweR
http://pl.youtube.com/watch?v=rVWwx6yhTlk
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
Viper 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 75
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2007-12-04, 20:47   

Jeżdżę na półsyntetyku i przejechałem ponad 8 tys. km i tak sobie pomyślałem, żeby może olejek sobie wymienić przed zimą. I chyba tak zrobię. Świeżutki olej i filtry na zimę nie zaszkodzą.
 
 
Solskier 
Od zawsze na forum



Silnik: AFV+
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3408
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2007-12-05, 08:28   

Też smigam na półsyntetyku i wyminniam jak koledzy średnio co 8 tyś km czyli raz na półtora miesiąca :mrgreen: Kiedyś dla przykładu z zapomnienia przejechałem na półsytetyku 20tyś :-P (auto i tak na wykończeniu było) to olej nie chciał wylecieć z miski po odkreceniu korka :lol:
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
Viper 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 75
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2007-12-05, 19:50   

Dzięki za info. W sobotę wymieniam olej i filtry.
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
hudy 



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 55 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4278
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2007-12-05, 20:58   

Solskier napisał/a:
olej nie chciał wylecieć z miski po odkreceniu korka :lol:


to jestem ciekaw na czym ty jeździsz ze tak sie stało :mrgreen: kumpel przejechał ponad 20 tys golfem i olej oprócz tego ze był rzadszy to nic sie nie działo...ja wymieniam co 10 tys no moze co 11 i wszytko jest ok
 
 
namor12345 
Audi 80 Fan


Silnik: 1,9T
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 26


Wysłany: 2007-12-12, 17:02   

Jak czytam wasze propozycje co ile należy wymieniać olej to zastanawiam się czy nie macie jakiś udziałów w rafineriach i napędzacie koniunkturę. Według mojej wiedzy w motorach 1,9TDI olej należy wymieniać co 15tyś lub raz do roku jeśli przejeżdżamy mniej. Wiadomo że częstsza wymiana nie zaszkodzi ale w autach w tym wieku to lepiej poszukać coś innego do wymiany-pewnie coś się znajdzie. Jakość oleju bardzo się poprawiła od czasu produkcji naszych aut, więc nie ma potrzeby częstszej wymiany. W nowych autach olej zmienia się jeszcze rzadziej i myślę że jest to duża zasługa jakości nowych olejów. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
 
 
szantis 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 213


Wysłany: 2007-12-12, 17:12   

hudy napisał/a:
Solskier napisał/a:
olej nie chciał wylecieć z miski po odkreceniu korka :lol:


to jestem ciekaw na czym ty jeździsz ze tak sie stało :mrgreen: kumpel przejechał ponad 20 tys golfem i olej oprócz tego ze był rzadszy to nic sie nie działo...ja wymieniam co 10 tys no moze co 11 i wszytko jest ok


Pewnie to było masło z Warlubia... nie powinno z półsyntetykiem nic dziac dziwnego typu zgęstnienie ...no chyba ,że nic nie wyleciało bo juz go nie było w silniku -ale to inna historia
U siebie profilaktycznie zmieniał półsyntetyk tak jak dla ekspoloatacji dla mineralnego czyli co 10 tys. Podejrzewam ,ze 15 tys to nic złego by sie nie działo.
_________________
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
hudy 



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 55 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4278
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2007-12-12, 17:25   

nowy olej jest gesty jak sie go wlewa do silnika a po jakimś czasie jego gęstość spada.ja jak wymieniam olej to jest duża rónica w gęstości i lepkosci niz jak go wlewałem do silnika.wiec to ze nie chciał wylecieć jest dla mnie naprawde dziwne...
 
 
Solskier 
Od zawsze na forum



Silnik: AFV+
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3408
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2007-12-12, 17:31   

Może spowodowane było to czestym jesgo przegrzewaniem, auto było pomodzone i straszliwie sie grzało (Seria 75PS po madach ponad 120PS) czasem przy pałowaniu aż wode wywalało przez zbiornik. Do dziś jestem w szoku że uszczelka pod głowicą to wytrzymała, moze dla tego ze była metalowa :-D Dodam olej był z nieco dolnej póki Orlenu :-P
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
TDI80 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 233


Wysłany: 2007-12-12, 21:54   

Solskier napisał/a:
Może spowodowane było to czestym jesgo przegrzewaniem, auto było pomodzone i straszliwie sie grzało (Seria 75PS po madach ponad 120PS) czasem przy pałowaniu aż wode wywalało przez zbiornik. Do dziś jestem w szoku że uszczelka pod głowicą to wytrzymała, moze dla tego ze była metalowa :-D Dodam olej był z nieco dolnej póki Orlenu :-P



a moze dodany byl jakis ulepszacz do oleju i galaretka w silniku sie zrobila?
juz czytalem niedawno o tym, jakies ulepszacze cos w rodzaju tych ceramizerow,
tylko ze taka dolna, polka podrobka podrobek, w chinskiej lepiance klejona :)

[ Dodano: 2007-12-12, 21:58 ]
Viper napisał/a:
Dzięki za info. W sobotę wymieniam olej i filtry.


A na jaki mozna wiedziec?
Ja polecam MaxLife Diesel Oil 10W-40 (półsyntetyczny) - 5L
Taki sobie zapodalem do swojego + filterek Knechta
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
hascher85 
Audi 80 Maniak



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Wiek: 30
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 67
Skąd: Legnica


Wysłany: 2007-12-12, 23:09   

jakies ulepszacze cos w rodzaju tych ceramizerow .......hmmm a kolega moze testował ceramizer bo ja osoobiscie tak i jestem w szoku co sie stało z autkiem mechanik powiedzial ze umiera a ono orzyło heheh :) a olej syntetyk to nas raczej nie dotyczy powinno sie wymieniac co 20 tys. półsyntetyk co 15 tys. a mineralke co 10 tys. polecam olej Castrol Magnatec 10W40 pozdrawiam
_________________

 
 
 
Viper 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 75
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2007-12-13, 16:14   

A na jaki mozna wiedziec?
Ja polecam MaxLife Diesel Oil 10W-40 (półsyntetyczny) - 5L
Taki sobie zapodalem do swojego + filterek Knechta[/quote]

Ja zalałem dokładnie taki sam olej i filterek też knechta.
 
 
adidoom
[Usunięty]



Wysłany: 2007-12-13, 16:44   

Koledzy ja zrobilem na Mobilku półsyntetycznym juz ponad 20tys i nic sie dzieje silnik mam 1,9TD fakt że olej jest brudny ale w Dieslach to chyba normalne.
Zdaje sobie sprawe z tego ze olej mam juz do wymiany :) ale jak olej to trzeba by i filtry bo takto nie ma sensu a z finansami ostatnio slabo stoje wiec jeszcze troche sie wstrzymam.
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



forum audi 80
warsztat warszawa


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Chiptuning Poznań :: Anteny CB radia :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: Chiptuning Audi ::

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 21