Strona główna



 Ogłoszenie 
WRC. Części samochodowe OC/AC Regeneracja reflektorów SklepOpon.com – opony i felgi felgi audi 80 Tarcze, hamulce forum audi 80
Pompy,
przepływomierze
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
Maglownica
SklepOpon.com
opony i felgi
Felgi aluminiowe Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1,9 TDI]Co ile tys. km wymiana oleju?  
Autor Wiadomość
Viper 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2007-12-04, 19:01   [B4 1,9 TDI]Co ile tys. km wymiana oleju?

Witam.
Mam pytanko. Co ile tys. kilometrów powinno się wymieniać olej w tym silniku? Jedni mówią, że co 8tys. a inni mówią, że co 10tys. Jak to jest faktycznie?
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
nitro20 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: m52
Typ: 46
Nadwozie: sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 196
Skąd: Wyszków


Wysłany: 2007-12-04, 19:47   

olejek co 10 tyś wymieniaj. jezeli masz ochote czesciej nic zlego sie nie stanie a dla silnika to zawsze lepiej
_________________
Były:
Audi 80 (89) b3 2,0 3A , Audi 80 (93) 2,0 ABK

Są:
A3 1,8T (AGU), BMW E46 323
MOJE TOCZE FELE :)
 
 
 
MARCIN 80B4 
Super User



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: MARCIN
Pomógł: 32 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 753
Skąd: Busko


Wysłany: 2007-12-04, 20:37   

a to zależy na jakim olej kolega jeździ jak półsyntetyk to powinno się wymieniać w przedziale od 8 do 10 tyś. ale wszystko zależy od ciebie, ja osobiście 8 tyś i wymiana olej i wszystkie filtry.
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Viper 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2007-12-04, 20:47   

Jeżdżę na półsyntetyku i przejechałem ponad 8 tys. km i tak sobie pomyślałem, żeby może olejek sobie wymienić przed zimą. I chyba tak zrobię. Świeżutki olej i filtry na zimę nie zaszkodzą.
 
 
Solskier 
Od zawsze na forum



Silnik: AFV+
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3385
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2007-12-05, 08:28   

Też smigam na półsyntetyku i wyminniam jak koledzy średnio co 8 tyś km czyli raz na półtora miesiąca :mrgreen: Kiedyś dla przykładu z zapomnienia przejechałem na półsytetyku 20tyś :-P (auto i tak na wykończeniu było) to olej nie chciał wylecieć z miski po odkreceniu korka :lol:
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
Viper 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2007-12-05, 19:50   

Dzięki za info. W sobotę wymieniam olej i filtry.
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
hudy 



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4813
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2007-12-05, 20:58   

Solskier napisał/a:
olej nie chciał wylecieć z miski po odkreceniu korka :lol:


to jestem ciekaw na czym ty jeździsz ze tak sie stało :mrgreen: kumpel przejechał ponad 20 tys golfem i olej oprócz tego ze był rzadszy to nic sie nie działo...ja wymieniam co 10 tys no moze co 11 i wszytko jest ok
 
 
namor12345 
Audi 80 Fan


Silnik: 1,9T
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 26


Wysłany: 2007-12-12, 17:02   

Jak czytam wasze propozycje co ile należy wymieniać olej to zastanawiam się czy nie macie jakiś udziałów w rafineriach i napędzacie koniunkturę. Według mojej wiedzy w motorach 1,9TDI olej należy wymieniać co 15tyś lub raz do roku jeśli przejeżdżamy mniej. Wiadomo że częstsza wymiana nie zaszkodzi ale w autach w tym wieku to lepiej poszukać coś innego do wymiany-pewnie coś się znajdzie. Jakość oleju bardzo się poprawiła od czasu produkcji naszych aut, więc nie ma potrzeby częstszej wymiany. W nowych autach olej zmienia się jeszcze rzadziej i myślę że jest to duża zasługa jakości nowych olejów. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
 
 
szantis 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 212


Wysłany: 2007-12-12, 17:12   

hudy napisał/a:
Solskier napisał/a:
olej nie chciał wylecieć z miski po odkreceniu korka :lol:


to jestem ciekaw na czym ty jeździsz ze tak sie stało :mrgreen: kumpel przejechał ponad 20 tys golfem i olej oprócz tego ze był rzadszy to nic sie nie działo...ja wymieniam co 10 tys no moze co 11 i wszytko jest ok


Pewnie to było masło z Warlubia... nie powinno z półsyntetykiem nic dziac dziwnego typu zgęstnienie ...no chyba ,że nic nie wyleciało bo juz go nie było w silniku -ale to inna historia
U siebie profilaktycznie zmieniał półsyntetyk tak jak dla ekspoloatacji dla mineralnego czyli co 10 tys. Podejrzewam ,ze 15 tys to nic złego by sie nie działo.
_________________
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
hudy 



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4813
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2007-12-12, 17:25   

nowy olej jest gesty jak sie go wlewa do silnika a po jakimś czasie jego gęstość spada.ja jak wymieniam olej to jest duża rónica w gęstości i lepkosci niz jak go wlewałem do silnika.wiec to ze nie chciał wylecieć jest dla mnie naprawde dziwne...
 
 
Solskier 
Od zawsze na forum



Silnik: AFV+
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3385
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2007-12-12, 17:31   

Może spowodowane było to czestym jesgo przegrzewaniem, auto było pomodzone i straszliwie sie grzało (Seria 75PS po madach ponad 120PS) czasem przy pałowaniu aż wode wywalało przez zbiornik. Do dziś jestem w szoku że uszczelka pod głowicą to wytrzymała, moze dla tego ze była metalowa :-D Dodam olej był z nieco dolnej póki Orlenu :-P
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
TDI80 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 231


Wysłany: 2007-12-12, 21:54   

Solskier napisał/a:
Może spowodowane było to czestym jesgo przegrzewaniem, auto było pomodzone i straszliwie sie grzało (Seria 75PS po madach ponad 120PS) czasem przy pałowaniu aż wode wywalało przez zbiornik. Do dziś jestem w szoku że uszczelka pod głowicą to wytrzymała, moze dla tego ze była metalowa :-D Dodam olej był z nieco dolnej póki Orlenu :-P



a moze dodany byl jakis ulepszacz do oleju i galaretka w silniku sie zrobila?
juz czytalem niedawno o tym, jakies ulepszacze cos w rodzaju tych ceramizerow,
tylko ze taka dolna, polka podrobka podrobek, w chinskiej lepiance klejona :)

[ Dodano: 2007-12-12, 21:58 ]
Viper napisał/a:
Dzięki za info. W sobotę wymieniam olej i filtry.


A na jaki mozna wiedziec?
Ja polecam MaxLife Diesel Oil 10W-40 (półsyntetyczny) - 5L
Taki sobie zapodalem do swojego + filterek Knechta
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
hascher85 
Audi 80 Maniak



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 67
Skąd: Legnica


Wysłany: 2007-12-12, 23:09   

jakies ulepszacze cos w rodzaju tych ceramizerow .......hmmm a kolega moze testował ceramizer bo ja osoobiscie tak i jestem w szoku co sie stało z autkiem mechanik powiedzial ze umiera a ono orzyło heheh :) a olej syntetyk to nas raczej nie dotyczy powinno sie wymieniac co 20 tys. półsyntetyk co 15 tys. a mineralke co 10 tys. polecam olej Castrol Magnatec 10W40 pozdrawiam
_________________

 
 
 
Viper 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2007-12-13, 16:14   

A na jaki mozna wiedziec?
Ja polecam MaxLife Diesel Oil 10W-40 (półsyntetyczny) - 5L
Taki sobie zapodalem do swojego + filterek Knechta[/quote]

Ja zalałem dokładnie taki sam olej i filterek też knechta.
 
 
adidoom
[Usunięty]



Wysłany: 2007-12-13, 16:44   

Koledzy ja zrobilem na Mobilku półsyntetycznym juz ponad 20tys i nic sie dzieje silnik mam 1,9TD fakt że olej jest brudny ale w Dieslach to chyba normalne.
Zdaje sobie sprawe z tego ze olej mam juz do wymiany :) ale jak olej to trzeba by i filtry bo takto nie ma sensu a z finansami ostatnio slabo stoje wiec jeszcze troche sie wstrzymam.
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi



felgi samochodowe

forum audi a6 forum audi 80
katalizator

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: jingle radiowe ::
:: Mechanik Warszawa :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: SklepOpon.com - opony i felgi :: Spinki montażowe :: Kosmetyka pojazdów :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15