Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1Z, AAZ] Potrzebny schemat sześcio pinowego czujnika tem  
Autor Wiadomość
misiekdzwon 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty tech.: 561
Miasto/Region: Dolny śląsk


Wysłany: 2011-06-06, 20:40   [B4 1Z, AAZ] Potrzebny schemat sześcio pinowego czujnika tem

Witam
Potrzebuję schematu podłączenia, a najlepiej charakterystykę każdego wyjścia tegoż czujnika


Ciężko go dostać w normalnej cenie, w necie ni widu ni słychu o jakiś danych tego czujniczka, może ktoś ma zakopane jakieś dane serwisowe?
Pozdrawiam
Piotr
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum
Anty Rezacz



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty tech.: 2540
Miasto/Region: Timbuktu


Wysłany: 2011-06-06, 22:25   

wiem ze ciezko, ale gdyby ktos choc mial wtyczke z kolorami kabli, to wtedy moznaby rozrysowac schemat, wlasnie na podstawie przewodow
_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
misiekdzwon 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty tech.: 561
Miasto/Region: Dolny śląsk


Wysłany: 2011-06-06, 23:06   

Wtyczkę z kolorami jutro opiszę i dam jej fotkę, ale bardziej interesuje mnie charakterystykę danego pinu, gdyż chciałbym podpasować dwa czujniki zamiast tego jednego, który jest nie ciekawą sprawą :-/
 
 
 
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum
Anty Rezacz



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty tech.: 2540
Miasto/Region: Timbuktu


Wysłany: 2011-06-07, 00:41   

misiekdzwon napisał/a:
Wtyczkę z kolorami jutro opiszę i dam jej fotkę, ale bardziej interesuje mnie charakterystykę danego pinu
toz wlasnie po to jest to mi potrzebne :) majac opis, jaki kolor przewodu i nr pinow mozna juz cos zaczac ztym dzialac
_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
misiekdzwon 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty tech.: 561
Miasto/Region: Dolny śląsk


Wysłany: 2011-06-07, 17:01   

Napisałem temat po to, aby zastąpić ten jeden sześcio pinowy czujnik temperatury jakimiś dwoma o odpowiedniej charakterystyce. Na pewno jednym czujnikiem będzie ten szary trzy pinowy, co jest w osiemdziesiątkach bez klimy- steruje on na pewno wskaźnikiem temperatury na blacie, a drugi czujnik będzie doprowadzał dane do kompa, aby klimatyzacja działała. Mam nadzieję że z Twoją pomocą Przemku i innych forumowiczów uda się coś zdziałać <piwo>

edit:
Porobiłem fotki i pewne pomiary ;-) Tu też je przedstawiam

POMIARY -Prin Scrn bo z eksela paskudnie się wklejało :-P

Pomiary robiłem w komorze silnika, zaraz przy podczepionej kostce do sześcio pinowego czujnika
Nadmienię, iż wskaźnik temp. nie pokazuje u mnie żadnych wartości, z czego wynika, że jest czujnik popsuty, a ponad to, po przekładce osprzętu wyciąłem przewody z wiązki starego ECU i nie wiem dokładnie gdzie mam wepchnąć te które mam nie podłączone (3 sztuki- nieb. żółty, nieb. biały i nieb. czarny). Choć wg schematu komputera z Audi A4 1Z wynikło że do pinu 28 podłączyć należy sygnał sprężarki klimy i do pinu 37- sygnał obciążenia (sygnał przychodzący).
Sygnał obciążenia to za pewne kolor niebiesko żółty, gdyż po włączeniu przycisku klimatyzacji pojawia się na tym przewodzie ~12-14V- pomiar robiony już w środku auta, praktycznie na wejściu przewodu do ECU.

Ponad to przewody- niebiesko brązowy. niebiesko żółty i brązowy- masa, znajdują się w każdym silniku 1Z, nie ważne czy ma klimę czy nie, tak więc sprawę jednego czujnika i 3 ech przewodów mamy załatwioną.

Tutaj kostka 3 pinowego czujnik temp, wraz z przewodami


Pozostają nam dwa przewody koloru niebiesko białego i niebiesko czarnego do które gdzieś się wczepia. Niebiesko czarny, to masa, pewnie zmieniająca przepust prądu w czasie wzrostu temp.
Trzeba by znaleźć taki czujnik, który ma identyczną charakterystykę jaką mają dwa piny powyżej opisanych przewodów, a wtedy myślę że nie było by problemu, aby z jednego, drogiego i dziwacznego czujnika mieć dwa dużo tańsze i działające czujniki zamontowany w np. takim króćcu <ok>
http://img09.allegroimg.p...5/76/1630257611

FOTKI







 
 
 
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum
Anty Rezacz



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty tech.: 2540
Miasto/Region: Timbuktu


Wysłany: 2011-06-07, 19:22   

misiekdzwon napisał/a:
Mam nadzieję że z Twoją pomocą
takim to az magikiem nie jestem :)
wiec troche dzis popatrzylem tu i tam i wyglada na to ze jest on identyczny na pierwszy rzut oka z tym 4-pinowym (te same kolory kabli)
nie wiem czy to cos ci da ze chcesz je rozdzielic
podstawowe funkcje w nim narysowalem, odnosnie wskazan na licznik i lampke przegrzania silnika, to co nalezy do klimy cyli pin R i +, nie bede zgadywal, mozliwe ze na R jest podany plus a gdy osiagnie temperature dostaje wewnatrz czujnik mase, lub odwrotnie, np to musieliby sprawdzic ci co maja na stanie taki czujnik chociazby 4-pinowy

jak pisalem wyzej one wygladaja mi na identyczne a roznia sie tym ze ten 5pinowy ma mase we wtyczce a ten 4/3pinowy mase na obudowie, przynajmniej to mowia schematy

2.JPG
Plik ściągnięto 373 raz(y) 65,65 KB

_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
misiekdzwon 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty tech.: 561
Miasto/Region: Dolny śląsk


Wysłany: 2011-06-07, 19:59   

A ten czujnik 4 pinowy, to z jakiego silnika wziąć? Czy to coś jak ten z A4? http://img06.allegroimg.p...1/63/1654116353
Może ktoś ma schemat pinów ECU z osprzętu pierburga, ale żeby były opisane piny odpowiedzialne za klimatyzację. Bo mam 3 przewody z czego dwa mniej więcej wiem gdzie wcisnąć, a jeden wisi luzem ;/
A i jak jest z charakterystyką pinu odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury na blacie? U mnie jest ciągle na przewodzie 10.12V jak przyłożę masę to wskazówka leci na max, staram się upewnić na 100%, że jest to zepsuty czujnik temp.
Zauważyłem też, że na przewód czarno niebieski idzie 12V, ale czy ma to być prąd z ECU, czy gdzieś tak podłączyć pod bezpiecznik?
Ostatnio zmieniony przez misiekdzwon 2011-06-07, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum
Anty Rezacz



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty tech.: 2540
Miasto/Region: Timbuktu


Wysłany: 2011-06-07, 20:05   

misiekdzwon napisał/a:
czujnik 4 pinowy
wystepowal w b3 i b4 w wersjach z kilma, pelno ich ale tez swoje kosztuja, ten 6pinowy widzialem ostatnio na alegro za jakies 170 zeta

wtyczka tak wyglada

4pin.JPG
Plik ściągnięto 3511 raz(y) 15,36 KB

 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
misiekdzwon 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty tech.: 561
Miasto/Region: Dolny śląsk


Wysłany: 2011-06-07, 20:08   

http://img10.allegroimg.p...8/93/1643489362 czyli to coś takiego jak ten TOPRANA z jednej aukcji?
 
 
 
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum
Anty Rezacz



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty tech.: 2540
Miasto/Region: Timbuktu


Wysłany: 2011-06-07, 20:26   

misiekdzwon napisał/a:
http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/43/48/93/1643489362 czyli to coś takiego jak ten TOPRANA z jednej aukcji?
tak, takie 4piny byly w b3/b4 glownie w wersjach z klima
misiekdzwon napisał/a:
przewód czarno niebieski idzie 12V,
jest to plus po 12tym bezpieczniku
misiekdzwon napisał/a:
charakterystyką pinu odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury na blacie?
jak jest zimny czujnik to miedzy 1 i 2 pinem masz miec okolo 300ohm, a gdy sie nagrzeje to okolo 38ohm (wg dokumentu pdf)
misiekdzwon napisał/a:
Może ktoś ma schemat pinów ECU z osprzętu pierburga, ale żeby były opisane piny odpowiedzialne za klimatyzację.
niestety schematu nie moge tu wrzucic jedynie rozpiske pinowa
pin 2 kompa silnika, kolor przewodu zielono-niebieski - na pin 4 przekaznika sprzegla klimy
pin 28 kompa silnika, kolor przewodu niebiesko-bialy, do czujnika temperatury 5pinowy, pin 3
pin 37 kompa silnika, kolor przewodu czarno-zolty, do przelacznika ukladu klimatyzacji pin 1
(wg etech)
albo jest tez tutaj w ksiazecce informacyjnej z serii SSP nr 153 http://www.vwclub.bg/~dra...P/ssp153_d1.pdf
_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
owojtas 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: avant
Imię: Wojciech
Wiek: 28
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty tech.: 27


Wysłany: 2012-02-19, 11:03   

panowie odgrzewam kotleta, ale mam pytanko czy komuś udało się zastąpić ten feralny czujnik jakimś tańszym ??

Podczas ostatnich mrozów wyzionął ducha i był już to drugi czujnik więc to troszkę irytujące.
 
 
 
AB4 
Audi 80 Spec


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty tech.: 343
Miasto/Region: Tychy


Wysłany: 2012-02-24, 17:33   

Rozpiska pinowa czujnika 4 pinowego to prawie to samo co 6 pinowego (a w zasadzie 5) różni się tylko dodatkową masą ,ale czy to podejdzie to nie wiem,całkem możliwe że charakterystyka jest ta sama,tak na uprartego to piny z A/C i LOW coolant,da się zmostkować ,i powinno być po problemie.Jest też teoria że to czujnik odpowiadający za wsakazanie na desce rozdzielczej,ale jak mnie padł ten czujnik,to auto ledwo się pod górekę zbierało i konkretny batory za nim był (na seryjnym sterowniku),po wymianie wróciło do normy,myslę że można by się pokusić o zmianę tego dziadostwa na 3 piny,a pozostałe dwa jakoś oszukać,bo przeciez zegary nie różniły się ze względu na wersię z kimą czy nie.
_________________
Wtryski AFN+ soft Kostrza

Diagnostyka VAG
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
owojtas 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: avant
Imię: Wojciech
Wiek: 28
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty tech.: 27


Wysłany: 2012-02-24, 18:26   

pierwszy czujnik mi padł przez własna głupotę nie zauważyłem, że posiada dziurkę, że chciałem silnik umyć żeby zlokalizować wyciek ....
Po odpaleniu temperatura na zimnym silniku na wskaźniku od razu powędrowała na 110.
Drugi padł podczas mrozów po porannym odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów temperatura na wyświetlaczu 110 maska w górę a węże lekko ciepłe, tak więc jest to czujnik od wskazania temp.
Po jego wypięciu na vag'u w zakładce silnik nie pokazują się błędy, czyli raczej do sterownika silnika nie wysyła sygnałów.
Mógłby ktoś podać numery tego czujnika 4 pinowego i jakby ktoś miał rozpisany schemat instalacji??

P.S. Chodzi mi o czujnik 4 pinowy plastikowy, bo ten opisany wyżej to prawdopodobnie jest wkręcany ??
 
 
 
AB4 
Audi 80 Spec


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty tech.: 343
Miasto/Region: Tychy


Wysłany: 2012-02-26, 16:27   

Z tego co mnie wiadomo,to żaden czujnik nie jest wkręcany,przynajmniej u mnie tak jest,że jest wciskany i zabezpieczany zawleczką.
_________________
Wtryski AFN+ soft Kostrza

Diagnostyka VAG
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
owojtas 
Audi 80 Fan


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: avant
Imię: Wojciech
Wiek: 28
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty tech.: 27


Wysłany: 2012-02-27, 17:43   

masz racje ale czujnik 4 pinowy ktory jest opisany wyżej to jest to czujnik wkrecany tak wiec schemat jego ma sie nijak to 4 pinowego który się blokuje na zawleczke,

ps jak by ktos mial schemat 3 pinowego to tez mógłby wrzucic :)


Na razie przerabianie czujnika mogę odłożyć, w sobote zakupiłem 6 pinowy po okazyjnej cenie :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Forum Avensis :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 20