Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi 80 audi 80 felgi audi 80 audi Tarcze, hamulce forum a6 LED
Maglownica Audi Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Wyświetlacze LCD Układy hamulcowe Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy  
Autor Wiadomość
wasermann 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 173


Wysłany: 2012-07-08, 15:01   [B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy

witam.chciałem zmierzyć ciśnienie wewnętrzne pompy.Jak się dowiedziałem na powrocie pompy zbudowałem taki trójnik(tak kazali na forum), z zegarem na 16 bar.Lecz on nie pokazuje ciśnienia na obrotach,bo podłączony jak na zdjęciu ropa przelatuje do filtra a nie na zegar

Dopiero jak bez trójnika przyczepie na końcu zegar(ropa nie ucieka dochodzi do czujnika)to pokazuje się ciśnienie ok 4 bar, na 1500 obr/min dochodzi do 4 bar.A ropa nie idzie na zwrot to co silnik przepala wszystko?A powinno być
Dla 1Z ciśnienia są następujące:

1500 obr - od 6.2 do 7.2 bar
4250 obr - od 8.1 do 9.1 bar

Czy ja mam źle zrobiony ten trójnik?Czy dobrze mierze?

Odkręciłem ten zawór i wydaje mi się że ta mała uszczelka jest już zużyta.Czy te wachania ciśnienia to może być przyczyna uszczelka?
zegar i trójnik
zawór z uszczelkami
_________________
audi sluchać
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
spec diesel


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 171 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 4854
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2012-07-08, 20:18   

wasermann napisał/a:
Czy ja mam źle zrobiony ten trójnik?Czy dobrze mierze?
Żeby zmierzyć ciśnienie wewnętrzne pompy wtryskowej ,trzeba się wpiąć w korpus pompy ,albo nastawnik ,ale nie za kalibrowanym powrotem ,jak to zrobiłeś i jak ktoś to opisał ,tylko przed tym powrotem .Najlepiej wykręcić śrubę fi 8 mm ,tuż pod nastawnikiem z boku pompy od strony wtrysków i tam wpiąć się manometrem.Mierzenie za powrotem jest zafałszowane ,bo sam powrót stawia spory opór swoją kalibrowaną budową
_________________
16bit +Chip. Expresowe przekładki w godzinkę z nastawnika MES na HDK ,"bosch"-"pierburg". Przywracam do życia pompy wtryskowe ,nastawniki HDK ,a także zamulone ,szarpiące i niedomagające auta TDI ,na boschu i pierburgu . Gwarantuję 100% skuteczności bez zbędnych kosztów.<SPRZEDAM> ECU z chipem,pompę wtryskową po wymianie kompletu uszczelnien
 
 
wasermann 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 173


Wysłany: 2012-07-08, 22:27   

ok.to widzisz jak mnie ktoś zmylił :evil: Możesz mi to pokazać na jakimś rysunku, gdzie miałbym się wbić?Mam jeszcze pytanie czy tego połączenia trójnika z zegarem jest dobre czy używać jakiegoś innego połączenia?Naprawdę dzięki za poradę <ok> iprosze odpowiedz i wskaż mi miejsce wpięcia :idea:
_________________
audi sluchać
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
spec diesel


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 171 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 4854
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2012-07-08, 23:01   

Nie mam żadnych rysunków ,śruba jest po lewej stronie pompy,zaraz pod nastawnikiem ,na klucz 13 mm ,znajdziesz bo jest tylko jedna ;-) ,a trójnik zbędny ,jak sie tam wepniesz ,tylko musi być szczelnie 8-) Zrób log dynamiczny bloku 004 i bedzie wiadomo czy dynamiczny kąt wtrysku jest ok ...jeśli tak ,to mierzenie i podbijanie cisnienia wewnętrznego jest bez sensu ;-)
_________________
16bit +Chip. Expresowe przekładki w godzinkę z nastawnika MES na HDK ,"bosch"-"pierburg". Przywracam do życia pompy wtryskowe ,nastawniki HDK ,a także zamulone ,szarpiące i niedomagające auta TDI ,na boschu i pierburgu . Gwarantuję 100% skuteczności bez zbędnych kosztów.<SPRZEDAM> ECU z chipem,pompę wtryskową po wymianie kompletu uszczelnien
 
 
wasermann 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 173


Wysłany: 2012-07-10, 21:25   

Logów dynamicznych 004 nie zrobię bo to audi na przepływce Bosch.tylko grupa 000.Czy pompy się nie różnią i śruba też jest po lewej stronie pompy?pomiar tak samo?
_________________
audi sluchać
 
 
MUNIOR 
spec diesel


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 171 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 4854
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2012-07-11, 20:22   

Cytat:
Czy pompy się nie różnią i śruba też jest po lewej stronie pompy?pomiar tak samo?
Tak samo
_________________
16bit +Chip. Expresowe przekładki w godzinkę z nastawnika MES na HDK ,"bosch"-"pierburg". Przywracam do życia pompy wtryskowe ,nastawniki HDK ,a także zamulone ,szarpiące i niedomagające auta TDI ,na boschu i pierburgu . Gwarantuję 100% skuteczności bez zbędnych kosztów.<SPRZEDAM> ECU z chipem,pompę wtryskową po wymianie kompletu uszczelnien
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
wasermann 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 173


Wysłany: 2012-07-11, 21:02   

ok.dzięki <ok>
_________________
audi sluchać
 
 
sagon 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Robert
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: świętkorzyskie


Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2012-08-16, 20:31   

wasermann, ja mam specjalny przyrząd do pomiaru ciśnienia z adapterem.



A tak to wygląda na pompie



Gdybyś był zainteresowany,to mam taki adapter,dzięki któremu możesz się wpiąć w nastawnik.
Pozdro
 
 
berthold 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: amf
Typ: a2
Nadwozie: audia2
Imię: berti
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 189
Skąd: ruda śląska


Wysłany: 2012-09-08, 13:37   

a ja mam pytanie czy to też działa w starych 1,6 td pytałem parę miesięcy temu i cisza w innym wątku

ps chodzi o podniesienie ciśnienia to miałem na myśli
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
trepek 



Silnik: ATL
Typ: 8Z
Nadwozie: MinVan
Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2929
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2012-09-08, 14:53   

Działa. Trzeba tylko znać wartości ciśnień dla odpowiednich pomp.
_________________
Aluminiowy traktorek: http://www.audi80.pl/topi...4302.htm#988219

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM
 
 
 
berthold 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: amf
Typ: a2
Nadwozie: audia2
Imię: berti
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 189
Skąd: ruda śląska


Wysłany: 2012-09-25, 09:30   

trepek napisał/a:
Działa. Trzeba tylko znać wartości ciśnień dla odpowiednich pomp.



no to mnie paluchy poswiędziały i wbiłem ten trzpień na jakieś 1,5 mm i silnik strasznie twardo zaczął klekotać normalna masakra ,musiałem skorygować zmianą ustawienia pompą odsunąłem ją od silnika czyli wychodzi na to że wbicie tego trzpienia przyśpiesza kąt wtrysku albo był żle ustawiony na tej słabszej dawce (ciśnieniu)
 
 
trepek 



Silnik: ATL
Typ: 8Z
Nadwozie: MinVan
Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2929
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2012-09-26, 23:37   

Ciśnienie w pompie wpływa na dynamiczny kąt wtrysku.
_________________
Aluminiowy traktorek: http://www.audi80.pl/topi...4302.htm#988219

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
berthold 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: amf
Typ: a2
Nadwozie: audia2
Imię: berti
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 189
Skąd: ruda śląska


Wysłany: 2012-09-27, 10:56   

trepek napisał/a:
Ciśnienie w pompie wpływa na dynamiczny kąt wtrysku.



masz rację ale coś z tym będę musiał zrobić czyli z powrotem ustawić tak jak było bo cholernie klekotliwy się zrobił mimo opużnienia zapłonu ,nawet na wolnych obrotach tak rzechocze a to jest silnik 1,6 td 1V ale pompa jest z SB
 
 
MUNIOR 
spec diesel


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 171 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 4854
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2012-09-27, 20:27   

berthold napisał/a:
trepek napisał/a:
Ciśnienie w pompie wpływa na dynamiczny kąt wtrysku.



masz rację ale coś z tym będę musiał zrobić czyli z powrotem ustawić tak jak było bo cholernie klekotliwy się zrobił mimo opużnienia zapłonu ,nawet na wolnych obrotach tak rzechocze
Zbyt wczesny kąt wtrysku ,baaaaaardzo nie zdrowy dla kazdego silniczka ...swędziały rączki :-P
_________________
16bit +Chip. Expresowe przekładki w godzinkę z nastawnika MES na HDK ,"bosch"-"pierburg". Przywracam do życia pompy wtryskowe ,nastawniki HDK ,a także zamulone ,szarpiące i niedomagające auta TDI ,na boschu i pierburgu . Gwarantuję 100% skuteczności bez zbędnych kosztów.<SPRZEDAM> ECU z chipem,pompę wtryskową po wymianie kompletu uszczelnien
 
 
jamire
Nowy Klubowicz


Silnik: 1,6d
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Mirek
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 2
Skąd: pow. cieszyński


Wysłany: 2013-01-26, 21:38   

MUNIOR,
Witam,
Czy zajmujesz się regenerację pomp wtryskowych b3 1,6d 54 KM rok 1988?
Szukam kogoś kto wykona regeneracje lub uszczelnienie.
Pozdrawiam
M. Janczak
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



forum audi 80
warsztat warszawa


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: Regeneracja turbiny ::

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15