Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABK] remont czy wymiana silnika?  
Autor Wiadomość
sylwester28ET 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Sylwester
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty tech.: 381
Miasto/Region: Busko Zdrój


Wysłany: 2011-08-24, 09:40   [B4 2.0 ABK] remont czy wymiana silnika?

Witam...
Stała się rzecz straszna, mianowicie wracając z pracy AUDI 80 B4 2.0 , silnik zaczął wydawać bardzo głośne dźwięki.Po dokładnej analizie czyli rozłożeniu silnika na części okazało się że obróciło panewkę na wale. Widać jest wyraźnie że ten głośny dźwięk który się wydobywał to pochodził od uderzenia tłoka w głowicę. I teraz lepiej będzie zrobić remont czy też wstawić używany silnik?
Dodam iż obecny przebieg wynosi 290 000 km.

[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-08-25, 20:02 ]
Poprawiłem temat, następny źle nazwany pójdzie do kosza bez ostrzeżenia! Pamiętaj o dodawniu [ ]
_________________
AUDI 80 B4
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1195
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2011-08-24, 09:49   

Koszt remontu stanowczo przekroczy cenę zakupu nowego silnika. Są firmy które sprzedają silniki udzielając na nie 3 msc gwarancji.
Także ja bym się nie bawił w naprawę silnika. Tym bardziej, że w Twoim przypadku trzeba by zrobić:
:arrow: szlif i wyważanie wałka korbowego
:arrow: kapitalny remont głowicy
:arrow: wymiana tłoka/ów + nadwymiarowe panewki korbowodów
...w zasadzie robiąc to wszystko można by się już pokusić o honowanie cylindrów i założenie nadwymiarowych tłoków wraz z nowymi pierścionkami.
Idąc tym tokiem działań, zrobiłbyś sobie prawie nowy silnik <ok> . Tylko niestety cena będzie wysoka.
_________________
Audi 80 B3 Ford Mondeo Mk4
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
lukwoj21 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 14 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty tech.: 573
Miasto/Region: Żary


Wysłany: 2011-08-24, 09:50   

Szukaj nowego
_________________
http://www.audi80.pl/b4-1z-moja-furka-vt40927.htm

 
 
 
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1195
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2011-08-24, 09:52   

Reasumując :!: Bo trochę namotałem :-P . Wybór należy do Ciebie.
Kupując drugi używany silnik nie masz pewności ile ma tak naprawdę nalatane i ile czasu pozostało mu do kapitalki. Sprawa też dość istotna, ile chcesz na to przeznaczyć?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
gruszek01 
Audi 80 Spec


Silnik: 7A
Typ: B4
Nadwozie: CABRIO
Imię: PIOTR
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty tech.: 275
Miasto/Region: STOLICA


Wysłany: 2011-08-24, 12:48   

swapuj 1z
_________________
AUDI B4 CABRIO 2,3 20v 7a SPRZEDAM
coupe quattro 2,2 20v turbo 425KM 483NM
 
 
 
kubagaco 
Audi 80 Fan


Silnik: 3A
Typ: B3
Nadwozie: SEDAN
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty tech.: 21
Miasto/Region: Przybówka


Wysłany: 2011-08-24, 13:01   

jak zrobisz remont to będziesz wiedział co masz w nim.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Darek.K 
Audi 80 Maniak



Silnik: xxx
Typ: xx
Nadwozie: xxxxx
Imię: Darek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty tech.: 78
Miasto/Region: Jaca (Hiszpania)


Wysłany: 2011-08-24, 13:08   

zgodzę się z poprzednikiem ja też robiłem remont i myślałem o kupnie innego ale zostałem przy remoncie i nie żałowałem dlatego że wiedziałem co jest pod maską i że nie padnie za rok czy dwa ale wybór należy do ciebie
_________________
http://www.audi80.pl/80-b...1521.htm#561861
 
 
 
sylwester28ET 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Sylwester
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty tech.: 381
Miasto/Region: Busko Zdrój


Wysłany: 2011-08-24, 13:22   

Po pokonaniu dokładnych pomiarów okazuje się że szlif wałka jest niemożliwy ponieważ podczas jazdy panewka bardzo wytarła korbowód i niema takich rozmiarów panewek aby to wszystko spasowało :-(
Więc do remontu musiałbym doliczyć kupno wałka.
_________________
AUDI 80 B4
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Patrique 
Stary Klubowicz
Zamiatacz asfaltu



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty tech.: 1195
Miasto/Region: Sosnowiec


Wysłany: 2011-08-24, 13:37   

Kupno używanego wału nie stanowi chyba większego problemu? :-P
 
 
sylwester28ET 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Sylwester
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty tech.: 381
Miasto/Region: Busko Zdrój


Wysłany: 2011-08-24, 13:51   

Na chwilę obecną to robiłem rozeznanie w kupnie używki silnika, w mojej okolicy Audi na szrocie to jest rzadkość.
A tym bardziej na wielopunkcie.
_________________
AUDI 80 B4
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
karolas123 
Stary Klubowicz



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Karol
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty tech.: 1329
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2011-08-24, 19:41   

Rzucaj 1.8 20v z a4 moim zdaniem najtansza alternatywa. Silniki ABK wiekowe juz i ciezko znaleść dobry, a 1.8 o wiele łatwiej znaleźc i dobry i nie wiele wiecej roboty przy przezuceniu.
_________________
Zdiagnozuje VAG-iem w podlaskim. Pomoge ogarnąć furkę. W weekend wymienię nagrzewnice.
Wzmocnię poduchy pod skrzynię.

"Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."

 
 
 
sylwester28ET 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Sylwester
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty tech.: 381
Miasto/Region: Busko Zdrój


Wysłany: 2011-08-25, 19:52   

Cena za używany silnik ABK to około 1000 zł.
To dość wygórowana cena, i silniki które lekko mają ponad 200 tyś. przebiegu.
_________________
AUDI 80 B4
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 352 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty tech.: 6247


Wysłany: 2011-08-25, 20:01   

Chyba typowa cena szrotu, jak chcesz taniej to szukaj ludzi którzy rozbili (albo ktoś im rozbił) taki samochód i sami sprzedają swoje auto na części.

Kumpel ma do sprzedania kompletny 1.8 20V z 1999 roku z Passata chce 1100zł za nieogołocony silnik bo tylko zagraca mu szopę.
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty <szukaj>
 
 
sylwester28ET 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Sylwester
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty tech.: 381
Miasto/Region: Busko Zdrój


Wysłany: 2011-08-26, 09:05   

Tylko że wydając 1000 za coś co może pochodzi do przyszłego roku, to chyba jest trochę przesadą,
bo przecież mam kawałek do pracy i śmigam codziennie samochodem.
To lepiej już zrobić remont :roll:
_________________
AUDI 80 B4
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
spider15
Audi 80 Mastah


Silnik: 1.8
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty tech.: 101
Miasto/Region: Dąbrowa Górnicza


Wysłany: 2011-08-26, 09:10   

Sam sobie odpowiadasz na pytanie ;) Jeśli masz kase rób remont. Zawsze bardziej jest to opłacalne niz kupno uzywki " niezanego pochodzenia " Nigdy nie wiesz ile uzywany pochodzi. Chyba ze wyrwiesz uzywany w naprawde dobrej, niskiej cenie, wtedy mozna cos myśleć. :-P
A ze sie tak spytam z ciekawosci... Silnik 1.8 20V z a4 podchodzi bez przeróbek ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17