Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

skrzynia automatyczna naprawa milionczesci audi 80 felgi audi 80 Tarcze, hamulce forum audi 80 LED
Naprawa skrzyni milionczesci.pl Maglownica Audi Sklep alufelgi Wyświetlacze LCD Układy hamulcowe Sprawdź VIN Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0E ABK] Ustawianie rozrządu  
Autor Wiadomość
STROKE 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Andrew
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 155
Skąd: inąd


Wysłany: 2011-03-16, 13:38   

Niedługo sam tez będę wymieniał rozrząd, tak więc dołączam się do pytania czy da się to napinać regulowanym kluczem do szlifierki ?
 
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
mario.vw1
Nowy Klubowicz


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Chrusty CCH


Wysłany: 2011-03-25, 14:55   

Witam też chciałbym wiedzieć jak powinien być prawidłowo napięty pasek przy pomocy tego napinacza bo nie mogę odszukać konkretnej odpowiedzi :cry:
 
 
pikuś 
Nowy Klubowicz


Silnik: abt
Typ: b4
Nadwozie: avant
Imię: marcin
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 1
Skąd: wierzbice


Wysłany: 2011-03-28, 22:06   

cześć pomożecie mi bo mam taki problem moja audi nie kce mi teras otpalidz po ustawieniu rozrządu na punktach możecie mi pomudz i powiedzieć co to morze być
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
KAROLEK22XX 
Audi 80 Spec



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: KAROL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 343
Skąd: RADOM


Wysłany: 2011-03-28, 22:15   

zapłon ustawiłes ?? swiece palec kable kopułka ?? wszystko sprawne ??
:-)
_________________
Vide Cul Fide
www.2-e.com.pl
Było -> http://www.audi80.pl/karo...6705.htm#831886
Jest-> http://www.audi80.pl/topi...5948.htm#984575
http://www.audi80.pl/sprz...2xx-vt84065.htm
 
 
 
skizo 
Audi 80 Maniak


Silnik: ??
Typ: 89
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 59
Skąd: Miechów


Wysłany: 2011-03-28, 22:44   

A czasem nie jest tak że silnik ABK ma taki samonaponacz paska rozrządu?
bo np u mnie jest coś takiego że na rolce napinającej jest wpięty taki jakby klucz do napinania zakończony tłoczkiem ze sprężyna i tam jest regulacja na śrubokręt
 
 
 
Kamikadze20077 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 73


Wysłany: 2011-03-30, 19:40   

jak tylko tłoki nie dostały strzała to jest ok. napewno zapłon jest walnięty. daje sobie głowe uciąć. jak robie tego typu rozrzady to zawsze swoje znaki oprucz fabryki a koła pośredniego wogóle nie znacze tylko ustawiam palec jak należy i gra i buczy :D
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
marcin-ek 
Nowy Klubowicz


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1
Skąd: Berlin


Wysłany: 2011-09-26, 06:28   

tak ma byc http://www.fotosik.pl/pok...760a3a361d.html a jak nie jest ,to sciagnac pasek ustawicna znaki, i musi grac pozdr,,na koniec jescze zaplon
_________________
Marcin-ek
 
 
 
borys2.0 
Nowy Klubowicz


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Wiek: 22
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Mrągowo


Wysłany: 2012-09-23, 11:14   

Kolego skizo masz racje silnik ABK ma własnie taki siłownik o którym mówisz, on jest połączony z napinaczem. jak naciagasz pasek to wystarczy troche go naciagnąc nawet nie musisz specjalnym kluczem wystarczy aby troche był naciagniety a po pozniejszym odpaleniu silnika pod wpływem ciśnienia oleju ten siłownik sam reguluje naciąg paska. przynajmniej tak mi sie wydaje bo ostatnio zmieniałem pasek i wychodzi na to ze to prawda :-P
_________________

 
 
LUPO 
Władca pierścieni



Silnik: ACE
Typ: C4
Nadwozie: AVANT
Imię: GRZEGORZ
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 628
Skąd: Miasto Neptuna GD


Wysłany: 2012-09-23, 14:30   

borys2.0 napisał/a:
Kolego skizo masz racje silnik ABK ma własnie taki siłownik o którym mówisz, on jest połączony z napinaczem. jak naciagasz pasek to wystarczy troche go naciagnąc nawet nie musisz specjalnym kluczem wystarczy aby troche był naciagniety a po pozniejszym odpaleniu silnika pod wpływem ciśnienia oleju ten siłownik sam reguluje naciąg paska. przynajmniej tak mi sie wydaje bo ostatnio zmieniałem pasek i wychodzi na to ze to prawda :-P


nie ciśnienie oleju tylko sprężyna w nim i lepiej go trochę lepiej naciągnąć niż tylko (trochę)
_________________
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
paw1131 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Pomógł: 16 razy
Wiek: 25
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 415
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2013-02-05, 00:43   

LUPO napisał/a:
borys2.0 napisał/a:
Kolego skizo masz racje silnik ABK ma własnie taki siłownik o którym mówisz, on jest połączony z napinaczem. jak naciagasz pasek to wystarczy troche go naciagnąc nawet nie musisz specjalnym kluczem wystarczy aby troche był naciagniety a po pozniejszym odpaleniu silnika pod wpływem ciśnienia oleju ten siłownik sam reguluje naciąg paska. przynajmniej tak mi sie wydaje bo ostatnio zmieniałem pasek i wychodzi na to ze to prawda :-P


nie ciśnienie oleju tylko sprężyna w nim i lepiej go trochę lepiej naciągnąć niż tylko (trochę)


Napinacz ten działa, ale jeśli się nie naciągnie odpowiednio paska to będzie po motorze(szkoda ABK).

Siłownik ten ma za zadanie dostosowywanie naciąg paska w zależności od obciążeń występujących w czasie jazdy.
 
 
Edward Cz. 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Edward
Wiek: 78
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Boguchwała


Wysłany: 2013-02-06, 15:38   [ Audi 80 B4 ABK 2,0 ] Rozrząd.

Witam Moderatorów i sympatyków Audi 80 B4. W lipcu 2011r kupiłem Audi 80 B4 rocznik 1994. Sprzedający użytkował go około dwa lata,ale podczas sprzedaży nie powiedział mi po jakim przebiegu był wymieniany zębaty pasek rozrządu w silniku.Auto przejechało już 212 tys. km i myślę, że należy dla bezpiecznej pracy tego silnika wymienić ten pasek. Mimo mojej długoletniej praktyki i wiedzy o samochodach nie mam odwagi podjąć się samodzielnie tej czynności przy tego typu silnika. W kolejnych trzech warsztatach serwisowych dowiedziałem się, że cena za usługę ( bez części zamiennych ) wyniesie około od 400 do 550 zł. Zapytałem dlaczego tak drogo i usłyszałem, że przy wymianie paska muszą zdjąć przedni zderzak, wyjąć wentylatory, chłodnicę i zdejmować koło pasowe z wału korbowego. Nadmieniam, że mój samochód nie ma klimatyzacji i dodatkowej chłodnicy i po wymontowaniu zespołu wentylatorów jest dość pokaźny dostęp do wykonania tej operacji. W związku z tym mam prośbę. Może ktoś z Panów mi pomoże i udzieli instruktarzu jak poprawnie wykonać tę robotę żeby nie dać zarobić kolejny raz tym ,,pazernym" pseudo mechanikom. Bardzo proszę pomoc. Pozdrawiam Edward Cz.
_________________
Czfm
 
 
andi77 
100 % Klubowicza



Silnik: AAZ+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 90 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1882
Skąd: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2013-02-06, 18:56   

Edward Cz., Nie trzeba demontować zderzaka. Koło pasowe jak najbardziej trzeba odkręcić. Osobiście odkręcałem chłodnicę aby uzyskać bardzo dobry dostęp... ale da się bez.
_________________

 
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
szaakaal 
Super User



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Arek
Pomógł: 37 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 833
Skąd: Bytom/Śląskie


Wysłany: 2013-02-06, 21:36   

Cze, generalnie wymiana paska rozrządu nie jest rzeczą skomplikowaną... u mnie fachowcy chcieli 250 zł za samą robote wiec faktycznie cos sporo chca zedrzec z Ciebie... stanawia mnie czy wymieniasz też napinacz i pompe wody??
ja w swoim ściągałem te wszystkie elementy co napisałeś po kolei, bo łatwiejszy dostęp i ma sie wszystko przed oczami...
ściągasz zderzak, chłodnice, zdejmujesz obudowe rozrządu, szukasz znaków OT i ustawiasz je wzgledem siebie, zakładasz blokade na dolne koło, popuszczasz napinacz i zdejmujesz pasek... :-D
_________________
And on the seventh day God created... Audi 80.
 
 
paw1131 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Pomógł: 16 razy
Wiek: 25
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 415
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2013-02-07, 00:10   

szaakaal napisał/a:
ściągasz zderzak, chłodnice


Jest szybszy sposób, a mianowicie nie trzeba zderzaka zmieniać, chyba, że masz zamiar go wymienić.

Jeśli wciąż nie wiesz jak to zrobić to napisz, napiszę instrukcję tego zabiegu.
 
 
Edward Cz. 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Edward
Wiek: 78
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Boguchwała


Wysłany: 2013-02-07, 10:34   

Do paw 1131. Panie Pawle, jeżeli Pan może napisać instrukcję postępowania krok po kroku przy wymianie paska zębatego to będę bardzo wdzięczny.Moim zdaniem jest to operacja ważna i trudna dla amatora takiego jak ja ze względu na ustawienie kół według znaków. Ostrożność moja wynika z tego, że mój znajomy z mechanikiem amatorem dokonali wymiany paska w Maździe wynikiem czego została zniszczona głowica tłoki i zawory. Panie Pawle. Pomoc Pana może okazać się dla mnie bezcenna i ochroni mnie przed znacznym wydatkiem z mojej skromnej emerytury. Czekam na odpowiedź i pozdrawiam Edward.
_________________
Czfm
 
 
Serwis_Audi 
Olek



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABK
Napęd: quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Olek
Wiek: 36
Dołączył: 10 luty 2014
Posty: 1036
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime



forum audi 80 felgi samochodowe
warsztat warszawa
forum audi 80 forum audi 80
milionczesci automat

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi ::
:: jingle radiowe :: Chiptuning Poznań :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: milionczesci.pl ::

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 21