Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0E ABK] Ustawianie rozrządu  
Autor Wiadomość
paw1131 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Pomógł: 15 razy
Wiek: 24
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 398
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2013-02-05, 00:43   

LUPO napisał/a:
borys2.0 napisał/a:
Kolego skizo masz racje silnik ABK ma własnie taki siłownik o którym mówisz, on jest połączony z napinaczem. jak naciagasz pasek to wystarczy troche go naciagnąc nawet nie musisz specjalnym kluczem wystarczy aby troche był naciagniety a po pozniejszym odpaleniu silnika pod wpływem ciśnienia oleju ten siłownik sam reguluje naciąg paska. przynajmniej tak mi sie wydaje bo ostatnio zmieniałem pasek i wychodzi na to ze to prawda :-P


nie ciśnienie oleju tylko sprężyna w nim i lepiej go trochę lepiej naciągnąć niż tylko (trochę)


Napinacz ten działa, ale jeśli się nie naciągnie odpowiednio paska to będzie po motorze(szkoda ABK).

Siłownik ten ma za zadanie dostosowywanie naciąg paska w zależności od obciążeń występujących w czasie jazdy.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
trixx 
Audi 80 Maniak


Silnik: ru
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: damian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 64
Skąd: tomaszów mazowiecki


Wysłany: 2013-04-10, 09:41   

witam! dzis dobralem sie do rozrzadu. i mam pytanie bo znak na wałku posrednim nie zgadzaq sie kompletnie pozostale sa ok jak obroce na znak walkiem to aparat jest na 3c gdzies czytalem wczesniej jak zrobic ustawienia takie na start. ale nie moge znalezc i pytanie czy moze byc przestawione kolo na walku posrednim czy raczej jest zle wstawiony aparat ?? ewentualnie jak to sprawdzic i prucz znaków na kolach czy jeszcze jakos moge sprawdzic poprawnosc ustawienia np kolo zamach. prosze tak łopatologicznie.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
miron72 
Audi 80 Spec


Silnik: PS
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 300
Skąd: ostrowiec św.


Wysłany: 2013-04-10, 11:52   

Rozrząd ogólnie pojęty w Audi 80/90 itp.:



No i jeszcze tu na dole zerknij:



Bywają niekiedy jakieś jaja ze znakami na kole pasowym, również ono samo może w niektórych nieprzyjemnych sytuacjach nieco "powędrować". Mam na myśli np. ścięcie klina(bez wnikania w jakich silnikach się zdarza), również problem z gumą amortyzującą drgania koła pasowego, dalej jednak jakieś dziwne koła ze źle naniesionymi znakami, podobno się trafiają(?).
Tak czy inaczej tył(znak na zamachu) będzie się zgadzał z wysokością położenia tłoka, a jak nie...może to silnik V i nie ta głowica :lol:
W razie wątpliwości co do rozrządu, jego faz możesz wyjąć świecę na I-ym cylindrze i wsadzając śrubokręt ustalić ponad wszelką wątpliwość położenie tłoka w GMP, skontrolować znaki na zamachu i dokonać ewentualnie małej korekty ustawienia.
Wówczas znak na wałku rozrządu ma się zgadzać, a jak nie to można zerknąć, czy krzywki na wałku są uniesione symetrycznie na zaworami, tworząc "V". Jeżeli są, a znak w lesie trzeba zweryfikować:
-czy patrzymy na właściwy znak na kole zębatym wałka
-czy samo koło nie jest przestawione z jakiś tam przyczyn, wymykających się normalnemu postrzeganiu świata przez rozwiniętego 12 latka ;-)
Zasadniczo operacje przy ustawieniu aparatu zapłonowego są już wówczas banałem. Ustawienie nacięcia, a palca w okolicę "właśnie minął pierwszy gar".
Zapłon można ustawić potem z braku sprzętu na słuch, mając wprawę zrobimy to wbrew narzekaniom "suwmiarkowców" naprawdę porządnie, potem możemy się udać na wymarzoną lampę stroboskopową, pamiętając o sposobie i zaleceniach ustawczych do danego modelu.

Wniosek -ustawić znaki wał/wałek w GMP, dograć znak na pośrednim wałku, potem nacięcie i paluszek świntuszek. Obrócić o pełen cykl ręcznie wałem, sprawdzić czy się znaki nie rozjechały. Jak nie -para buch, koła w ruch i po rozgrzaniu korekta zapłonu. Potem wzrok w dal, łokieć na piedestał i dołączyć do watahy "wspólna dziura ozonowa" :lol:
 
 
Francis1982 
Semper fi



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 1409
Skąd: Katowice


Wysłany: 2013-04-10, 17:34   

trixx napisał/a:
witam! dzis dobralem sie do rozrzadu. i mam pytanie bo znak na wałku posrednim nie zgadzaq sie kompletnie pozostale sa ok jak obroce na znak walkiem to aparat jest na 3c gdzies czytalem wczesniej jak zrobic ustawienia takie na start. ale nie moge znalezc i pytanie czy moze byc przestawione kolo na walku posrednim czy raczej jest zle wstawiony aparat ?? ewentualnie jak to sprawdzic i prucz znaków na kolach czy jeszcze jakos moge sprawdzic poprawnosc ustawienia np kolo zamach. prosze tak łopatologicznie.


No to jest łopatologicznie:





O kropce z tyłu koła rozrządu dowiedziałem się z książki. Tak się składało w fabryce. Żółte moje kreski to wstępne ustawienie zapłonu aby podjechać do kogoś kto potrafi ustawić zapłon w ABK. I nie może ci wówczas patrzeć palec na III cylinder. Jak palec patrzy w róg bloku (róg najbliżej króćca wody) kable w kopułce powinny iść 1342. Czyli znad palca w punkcie 0 do 1-szego cylindra, idąc w prawo następny do 3 itd aby utworzyć sekwencję 1342. Ot cała filozofia.
Ostatnio zmieniony przez Francis1982 2013-04-14, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
trixx 
Audi 80 Maniak


Silnik: ru
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: damian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 64
Skąd: tomaszów mazowiecki


Wysłany: 2013-04-10, 22:02   

nom i o to chodzilo zdjecia cenniejsze jak nie jeden opis ! rozrzad wymieniony walek posredni ustawiony na znaki aparat przestawiony. maszyna odpala jutro podlacza vag i korekta zaplonu. aha jesli chodzi o dostep sam demontarz wiatraków chlodnicy daje wystarczajaca ilosc miejsca.
 
 
m@x1313 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 227
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 2013-04-13, 23:40   

Francis1982 napisał/a:
Żółte moje kreski to wstępne ustawienie zapłonu
czy te znaki muszą się pokryć żeby kąt wyprzedzenia zapłonu był 6 stopni ? Czy bez lampy da się ustawić zapłon ? na vag na jałowym biegu pokazywał mi właśnie 6 stopni, jak dodałem gazu wzrosło nawet do 10 st., a jak zdjąłem nogę z gazu to silnikiem zaczęło telepać i zgasł.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Francis1982 
Semper fi



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 1409
Skąd: Katowice


Wysłany: 2013-04-14, 10:16   

Tak siedziałem i myślałem i chyba zepsułem to zdjęcie. Żółty znaczek na palcu powinien być na lewo w stosunku do tego na obwodzie aparatu. Skoro palec kręci się w prawo a zapłon musi być wyprzedzony to palec wcześniej musi na swoim miejscu. Przez pomyłkę zaznaczyłem opóźnienie a nie wyprzedzenie.

Zdjęcie jest tylko poglądowe i pomaga w odpaleniu silnika po rozbiórce. Nie jest to fachowe ustawienie. To, że ja tak jeździłem i byłem zadowolony to robiłem na swoją odpowiedzialność.
Jak ktoś choć choć trochę zna ABK może tak śmiało jeździć.

Tylko wszystkie znaki muszą być tak ustawione. Koło pośrednie z kołem pasowym oraz rozrząd. Inaczej mija się to z celem.

[ Dodano: 2013-04-14, 11:31 ]
Obwód aparatu wynosi 21 cm a 6 stopni to 3,5 mm. Jednak zachęcam do ustawiania lampą zgodnie z:

http://www.audi80.pl/abk-...lonu-vt7816.htm
 
 
m@x1313 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 227
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 2013-04-17, 12:31   

Francis1982, możesz ustawić silnik na 0 stopni i zrobić fotkę a następnie na 6 stopmi przed ZZ i zrobić fotkę jak jest ustawiony palec aparatu zapłonowego ? bo nie mogę zrozumieć jak to ma być w końcu ustawione a lampy niestety nie mam.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Francis1982 
Semper fi



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 1409
Skąd: Katowice


Wysłany: 2013-04-17, 14:26   

Z miłą chęcią bym to zrobił ale moje ABK zmieniło właściciela. Powyższe "archiwalne" zdjęcie podmieniłem. Teraz jest ok.

A jak ktoś wyjmował aparat to włożył wieloklin z aparatu w inne miejsce i aby ustawić wszystko jak Pan Bóg przykazuje trzeba zdjąć dolną osłonę paska rozrządu, być może i pasek, nacięcie na kole pasowym ma zgrać się z kropką na kole wałka pośredniego do aparatu. Wówczas znak na kole rozrządu od strony głowicy ma zgrać się jej krawędzią.

A nacięcie na obwodzie aparatu po prostu pokazuje gdzie wówczas znajduje się kabel z I cylindra. Ot i cała filozofia. Bo kopułka pasuje tylko w jedno miejsce i nie da się jej źle założyć (no chyba jak się ma zbyt dużo siły).
 
 
Lenio21 
Super User



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Leszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 787
Skąd: MALBORK


Wysłany: 2014-05-07, 20:29   

trochę odgrzeję kotleta :mrgreen:

przymierzam się do zmiany paska i napinacza rozrządu a potem korekta zapłonu.

Jednak najpierw chciałbym się upewnić do rozrządu, gdzie i na co patrzeć aby rozrząd był dobrze ustawiony?
Oraz jak dobrać właściwy pasek do ABK? Słyszałem, że niby pasek i pasek i różni się ilością zębów...

Dodam, że nie jestem pewny czy mam dobrze wszystko u siebie dlatego teraz chcę sam się za to zabrać, wcześniej robił to mechanik.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 106 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3902
Skąd: Zamość/Lublin


1994 Audi 80
Wysłany: 2014-05-08, 06:00   

Lenio21, poszukaj na forum , jest parę tematów na forum i nawet fotki tam są co gdzie i kiedy
 
 
 
tomek1982 
100 % Klubowicza



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Tomasz
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1449
Skąd: Marki


Wysłany: 2014-05-08, 09:59   

Lenio21 napisał/a:
trochę odgrzeję kotleta :mrgreen:

przymierzam się do zmiany paska i napinacza rozrządu a potem korekta zapłonu.

Jednak najpierw chciałbym się upewnić do rozrządu, gdzie i na co patrzeć aby rozrząd był dobrze ustawiony?
Oraz jak dobrać właściwy pasek do ABK? Słyszałem, że niby pasek i pasek i różni się ilością zębów...

Dodam, że nie jestem pewny czy mam dobrze wszystko u siebie dlatego teraz chcę sam się za to zabrać, wcześniej robił to mechanik.


Paskiem bym sięnie martwił mówisz w sklepie ze do silnika 2.0 na pełnym a jak powiesz ze do silnika ABK to musi juz wiedziec jaki dac chyba ze ciemnota pracuje w nim

Co do zapłonu masz na forum sporo tematów jeżeli jestes zainteresowany moge na PW wyslac ci opis ,samo napiecie paska tez nie jest skomplikowane.

Jezeli robisz to pierwszy raz proponuje zdemontowac chłodnice bedzie jako takie dojscie,przy odrobinie ostrożności pasek mozesz sciagac z kół w takiej pozycji w jakiej zgasiles auto z tym ze musisz uwazac by w trakcie zakladania nowego paska i naciagania koła ci sie nie poprzesuwały
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Lenio21 
Super User



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Leszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 787
Skąd: MALBORK


Wysłany: 2014-05-09, 22:51   

apropo dojścia do rozrządu, wystarczy same wiatraki wyjąć? czy całą chłodnicę? Jeśli chłodnicę to opuścić ją na przewodach? Czy trzeba rozpinać układ chłodzenia?

dzięki za te linki i info. Póki co skupiam się na prawidłowym rozrządzie, potem podejmę temat zapłonu.

Pytanie jeszcze, czy luźny pasek od rozrządu może powodować jakieś problemy?
 
 
 
tomek1982 
100 % Klubowicza



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Tomasz
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1449
Skąd: Marki


Wysłany: 2014-05-09, 23:03   

pasek nie moze byc luzny bo ci przeskoczy i beda problemy
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
karolas123 
Stary Klubowicz



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Karol
Pomógł: 33 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1369
Skąd: Białystok


Wysłany: 2014-05-10, 09:27   

Chłodnicy nie rozpinaj, wyciagnij ją i połóż na silnik.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze warsztat warszawa forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 20