Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4, AAZ] Wymiana termostatu  
Autor Wiadomość
speed_killer 
Audi 80 Mastah



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty tech.: 114
Miasto/Region: RPR-Przemyśl


Wysłany: 2009-05-04, 18:12   [B4, AAZ] Wymiana termostatu

Witam,
Tyle razy korzystałem z tego działu i nie mogłem wymysleć lepszego podziękowania za pomoc jak zrobienie małego photostory. Na wstępie zaznaczam, że to mój pierwszy raz :D więc proszę o wyrozumiałość:P

Oki to do rzeczy...

Na wstępie ściągamy dolną osłonę silnika i podnosimy auto na lewarku od strony kierowcy (chyba że ktoś ma kanał ;) )
Następnie podnosimy maskę i szukamy czerwonego korka przy chłodnicy po stronie kierowcy. [1]



Następnie pod ten kranik wkładamy kawałek węża i podstawiamy pojemnika na płyn.



Odkręcamy korek od pojemnika wyrównującego (ważne!!!) i spuszczamy płyn z układu.

Termostat oznaczony jest [3] i umiejscowiony jest przy pompie wody.



Miałem auto ze wspomaganiem a pompa wspomagania uniemożliwiła mi odkręcenie 2 śrub ktorymi przykręca się rurkę w której jest termostat wiec ściągnąłem pompę wspomagania( ściągnąć pasek i odkręcić 5 śrub i po problemie ;))


Następnie ściągamy gumowy wąż i odkręcamy 2 śruby przytrzymujące termostat [4]



Należy pamiętać że w bloku jest jeszcze płyn więc trochę się go wyleje można podnieść wyżej na lewarku wtedy ubędzie go dosłownie kilka kropel.

Wyjęty termostat wygląda tak:


Zakładamy nowy termostat (najlepiej Wahlera) pamiętając o oringu!!!



Zakręcamy 2 śruby [4] zakładamy gumowy wąż i opaskę uciskową, możemy zalać układ chłodziwem pamiętając o jego odpowietrzeniu.

Pamiętajmy o zakręceniu kranika spustowego!!!!

Wchodzi ok 7 litrów płynu; jeśli przechylamy auto na lewarku ok 5,5 l (reszta została w bloku silnika)

Pompę wspomagania skręcamy 5 śrubami:

2 z dołu:


i 3 z góry (od przodu)


Mając sprawny termostat nasze autko szybciej się rozgrzewa przez co spada nam spalanie ;)

Życzę udanych napraw!
Pozdrawiam
_________________
Pomagaj i klikaj!!!
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl

 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Kamil 20 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty tech.: 158
Miasto/Region: Lipsko/Kielce


Wysłany: 2009-05-04, 19:56   

gratki za wykonanie tej operacji <ok> , dodam od siebie, że wymieniałem dwa razy termostat i obyło się bez zdejmowania przewodu i odkręcania pompy wspomagania.
_________________
Moje auto. Oglądajcie i oceniajcie. http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=11735
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
cobra 
El Cobratore



Silnik: ATD
Typ: --
Nadwozie: VWBORA
Imię: Krzysiek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty tech.: 2042
Miasto/Region: Lublin


Wysłany: 2009-05-04, 20:07   

fajna sprawa, ja dodam od siebie że zdejmowanie pompy czy odkręcanie łapy pompy nie jest niezbędne w tym silniku... wystarczy krótki płaski kluczyk i gibkie palce - sprawdzone empirycznie
 
 
 
tokarka606 
Władca pierścieni



Silnik: 1z+
Typ: b4
Nadwozie: avant
Imię: sebastian
Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty tech.: 542
Miasto/Region: zachodniopomorskie


Wysłany: 2009-05-04, 20:40   

cobra napisał/a:
fajna sprawa, ja dodam od siebie że zdejmowanie pompy czy odkręcanie łapy pompy nie jest niezbędne w tym silniku... wystarczy krótki płaski kluczyk i gibkie palce - sprawdzone empirycznie

Potwierdzam ,ja wymieniałem u siebie, odkręciłem tylko łapę tą z góry,a tą drugą śrubę :mrgreen: odkręciłem oczkowym bo płaski nie dał rady,wszystko z góry.Plecy bolały 3 dni,ale jak najbardziej się da,tylko trzeba wyczyścić dokładnie śruby przed wkręceniem.
Pozdro
_________________
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
A80 TDI i 330d touring
powered by endriu210

A4 1.8T <sprzedane>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
speed_killer 
Audi 80 Mastah



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty tech.: 114
Miasto/Region: RPR-Przemyśl


Wysłany: 2009-05-04, 22:01   

Dziękuje za zainteresowanie :)
Co do bolących pleców czy zgrabnych palców zgadza się ;-) Ale u mnie te 2 śruby były zapieczone troszkę (chyba od nowości nie odkręcane) i małym płaskim kluczem nie chciało iść więc wyszło mi szybciej odkręcić 5 śrub i zdjąć pompę wspomagania, nie zdejmowałem przy tym żadnych przewodów od tej pompy tylko odchyliłem ją żeby od spodu mieć dojście ;-)
i plecy nie bolą :-)
_________________
Pomagaj i klikaj!!!
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl

 
 
grze 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty tech.: 3125
Miasto/Region: południe


Wysłany: 2009-05-04, 22:36   

Ja z kolei dodam od siebie, że aby nie bawić się w tą wymianę dwa razy, najlepiej najpierw sprawdzić nowy termostat. Niezbędny będzie do tego będzie termometr laboratoryjny wyskalowany do 100'C

speed_killer, świetne fotostory <spoko>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
dubbler 
Władca pierścieni



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty tech.: 528
Miasto/Region: LU / RBI


1994 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-05-05, 08:34   

grze napisał/a:
Niezbędny będzie do tego będzie termometr laboratoryjny wyskalowany do 100'C


wystarczy zwykły techniczny , dostępny w sklepie z instalacjami c.o. cena ok 30zł, a skala to zależy, może być do 150°C
_________________

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16514#167254 zobacz, oceń
http://www.lyoness.net/pl paliwo po 50gr
 
 
 
speed_killer 
Audi 80 Mastah



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty tech.: 114
Miasto/Region: RPR-Przemyśl


Wysłany: 2009-05-05, 11:10   

Termometr wyskalowany do min 100 °C Wyższej temperatury wody w układzie otwartym nie otrzymamy (±3°C).
A co do termostatu to piękna sprawa trzyma temperaturę ok 85 -87°C przez całą trasę. I łapie ją po kilku minutach jazdy.
_________________
Pomagaj i klikaj!!!
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl

 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
smardz 
Nowy Klubowicz



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: andrzej
Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty tech.: 18
Miasto/Region: Głogów


Wysłany: 2009-10-27, 21:26   

witam!
odnosnie do twojej pracy to gratuluje!Ja dzisiaj meczylem sie tez z tym tematem u siebie w aucie!Ale to nie bylo takie latwe jak u Ciebie!Powiem tylko ze wiekszosc mechaniorow chcialo mnie naciagnac na zdejmowanie rozrzadu,a dalo sie to zrobic bez zdejmowania paska!Bardzo mi pomogla sciagawka z centrum audi 80.pl za co bardzo dziekuje i pozdrawiam!
_________________
smardz
 
 
grze 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty tech.: 3125
Miasto/Region: południe


Wysłany: 2009-10-27, 21:54   

dubbler napisał/a:
grze napisał/a:
Niezbędny będzie do tego będzie termometr laboratoryjny wyskalowany do 100'C


wystarczy zwykły techniczny , dostępny w sklepie z instalacjami c.o. cena ok 30zł, a skala to zależy, może być do 150°C

faktycznie, niedawno testowałem termostat i udało mi się kupić termometr wyskalowany co 1° do 130°C za 10 czy 12 zł :mrgreen: Jest to termometr do pieców C.O. kupiony w sklepie z piecami. Termometr bez obudowy, bo te z metalową obudową są droższe ale ta obudowa nie jest nam do niczego potrzebna. Jedyna jej zaleta, to że bez obudowy łatwo ten termometr stłuc, a o to nie trudno, bo jest dość spory i cały ze szkła :mrgreen:
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Dobry_K 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 2.0
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dobrosław
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty tech.: 207
Miasto/Region: Czestochowa


Wysłany: 2009-11-01, 11:30   

Kurcze nie czaje o co chodzi z tymi wyskalowanymi termostatami, czy po prostu nie mozna kupic nowet termostatu w sklepie i zalozyc, prosze o wyrozumiala odpowiedz :)

Poza tym podpinajac sie pod temat w pierwszej kolejnosci gratuluje autorowoi FOTOSTORY - super sprawa,
a po drugie tez bede wymieniał termostat gdyz moje auto strasznie dlugo sie grzeje wrecz na sile tak ujme sie grzeje do 82 C i lipa,

Jak ktos wie to niech mi napisze po ilu km auto powinno miec 90C bez zastawionej chlodnicy, pozdrawiam
_________________

 
 
 
grze 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty tech.: 3125
Miasto/Region: południe


Wysłany: 2009-11-01, 18:39   

Dobry_K napisał/a:
nie czaje o co chodzi z tymi wyskalowanymi termostatami, czy po prostu nie mozna kupic nowet termostatu w sklepie i zalozyc, prosze o wyrozumiala odpowiedz :)

pisałem o termometrze wyskalowanym do 100'C lub więcej przy pomocy którego można sprawdzić termostat czy otwiera się przy właściwej temperaturze. zwykły termometr masz wyskalowany do max 50'C (dalej nie ma skali).

przykład:
do mojego silnika potrzebny był nowy termostat z temperaturą otwarcia 87'C. kupiłem więc termostat o takiej specyfikacji, a następnie wpakowałem go do garnka, zalałem wodą, do której włożyłem jeszcze wspomniany wyżej termometr i podgrzałem garnek żeby sprawdzić czy termostat jest sprawny, tzn czy otwiera się przy temperaturze, przy której ma się otwierać. chodzi o to, żeby nie zamontować sobie uszkodzonego termostatu.

już prościej chyba się nie da wytłumaczyć :mrgreen:

Dobry_K napisał/a:
Jak ktos wie to niech mi napisze po ilu km auto powinno miec 90C bez zastawionej chlodnicy, pozdrawiam

to zależy od wielu czynników takich jak: temperatura powietrza, czy prędkość z jaką jedziesz.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Dobry_K 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 2.0
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dobrosław
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty tech.: 207
Miasto/Region: Czestochowa


Wysłany: 2009-11-02, 08:32   

Nie no teraz juz czaje a za wine mojego nieczajenia musze uznac to iz szybko czytalem i zle przeczytalem zamiast termometru to przeczytalem termostat :p

Jesli chodzi o moje auto to jechalem tak 80 - 90 i naprawde b dlugo sie grzeje :( ale dzis jak bede jechal to stane po przejechaniu 3km i sprawdze reka czy cieply jest dolny wąz wychodzacy z chlodnicy.

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 52 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty tech.: 3786
Miasto/Region: Alwernia


Wysłany: 2009-11-02, 20:16   

w 1Z wymiana termostatu zajmuje 20 minut.można odkręcić dolna osłonę ale bez tego zabiegu tez się da.odkręcamy wąż i dwie śrubki trzymający termostat, później zakręcamy i po sprawie.no odpowietrzanie układu jeszcze trochę trwa ale tego juz nie wliczam... <ok>
_________________
Diagnostyka VAG
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
af23 
Nowy Klubowicz


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty tech.: 2


Wysłany: 2009-11-17, 15:18   

grze napisał/a:
Ja z kolei dodam od siebie, że aby nie bawić się w tą wymianę dwa razy, najlepiej najpierw sprawdzić nowy termostat. Niezbędny będzie do tego będzie termometr laboratoryjny wyskalowany do 100'C

speed_killer, świetne fotostory <spoko>


... jeżeli natomiast nie mamy termometru sugerowałbym, aby zalać nowy termostat w misce gorącą wodą i zaobserwować jego zachowanie. Jeżeli będzie reagował, wówczas powinien być sprawny, jeżeli nie można wymienić go na sprawny w sklepie.
:mrgreen: Dobrze oczywiście wcześniej zachować paragon i nie rozkręcać układu, by mieć czym pojechać do skliepu.
_________________
władca pierścieni :)))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 17