Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4, AAZ] Wymiana termostatu  
Autor Wiadomość
speed_killer 
Audi 80 Mastah



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty tech.: 114
Miasto/Region: RPR-Przemyśl


Wysłany: 2009-05-04, 18:12   [B4, AAZ] Wymiana termostatu

Witam,
Tyle razy korzystałem z tego działu i nie mogłem wymysleć lepszego podziękowania za pomoc jak zrobienie małego photostory. Na wstępie zaznaczam, że to mój pierwszy raz :D więc proszę o wyrozumiałość:P

Oki to do rzeczy...

Na wstępie ściągamy dolną osłonę silnika i podnosimy auto na lewarku od strony kierowcy (chyba że ktoś ma kanał ;) )
Następnie podnosimy maskę i szukamy czerwonego korka przy chłodnicy po stronie kierowcy. [1]



Następnie pod ten kranik wkładamy kawałek węża i podstawiamy pojemnika na płyn.



Odkręcamy korek od pojemnika wyrównującego (ważne!!!) i spuszczamy płyn z układu.

Termostat oznaczony jest [3] i umiejscowiony jest przy pompie wody.



Miałem auto ze wspomaganiem a pompa wspomagania uniemożliwiła mi odkręcenie 2 śrub ktorymi przykręca się rurkę w której jest termostat wiec ściągnąłem pompę wspomagania( ściągnąć pasek i odkręcić 5 śrub i po problemie ;))


Następnie ściągamy gumowy wąż i odkręcamy 2 śruby przytrzymujące termostat [4]



Należy pamiętać że w bloku jest jeszcze płyn więc trochę się go wyleje można podnieść wyżej na lewarku wtedy ubędzie go dosłownie kilka kropel.

Wyjęty termostat wygląda tak:


Zakładamy nowy termostat (najlepiej Wahlera) pamiętając o oringu!!!



Zakręcamy 2 śruby [4] zakładamy gumowy wąż i opaskę uciskową, możemy zalać układ chłodziwem pamiętając o jego odpowietrzeniu.

Pamiętajmy o zakręceniu kranika spustowego!!!!

Wchodzi ok 7 litrów płynu; jeśli przechylamy auto na lewarku ok 5,5 l (reszta została w bloku silnika)

Pompę wspomagania skręcamy 5 śrubami:

2 z dołu:


i 3 z góry (od przodu)


Mając sprawny termostat nasze autko szybciej się rozgrzewa przez co spada nam spalanie ;)

Życzę udanych napraw!
Pozdrawiam
_________________
Pomagaj i klikaj!!!
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl

 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Kamil 20 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty tech.: 158
Miasto/Region: Lipsko/Kielce


Wysłany: 2009-05-04, 19:56   

gratki za wykonanie tej operacji <ok> , dodam od siebie, że wymieniałem dwa razy termostat i obyło się bez zdejmowania przewodu i odkręcania pompy wspomagania.
_________________
Moje auto. Oglądajcie i oceniajcie. http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=11735
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
cobra 
El Cobratore



Silnik: ATD
Typ: --
Nadwozie: VWBORA
Imię: Krzysiek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty tech.: 2042
Miasto/Region: Lublin


Wysłany: 2009-05-04, 20:07   

fajna sprawa, ja dodam od siebie że zdejmowanie pompy czy odkręcanie łapy pompy nie jest niezbędne w tym silniku... wystarczy krótki płaski kluczyk i gibkie palce - sprawdzone empirycznie
 
 
 
tokarka606 
Władca pierścieni



Silnik: 1z+
Typ: b4
Nadwozie: avant
Imię: sebastian
Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty tech.: 542
Miasto/Region: zachodniopomorskie


Wysłany: 2009-05-04, 20:40   

cobra napisał/a:
fajna sprawa, ja dodam od siebie że zdejmowanie pompy czy odkręcanie łapy pompy nie jest niezbędne w tym silniku... wystarczy krótki płaski kluczyk i gibkie palce - sprawdzone empirycznie

Potwierdzam ,ja wymieniałem u siebie, odkręciłem tylko łapę tą z góry,a tą drugą śrubę :mrgreen: odkręciłem oczkowym bo płaski nie dał rady,wszystko z góry.Plecy bolały 3 dni,ale jak najbardziej się da,tylko trzeba wyczyścić dokładnie śruby przed wkręceniem.
Pozdro
_________________
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
A80 TDI i 330d touring
powered by endriu210

A4 1.8T <sprzedane>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
speed_killer 
Audi 80 Mastah



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty tech.: 114
Miasto/Region: RPR-Przemyśl


Wysłany: 2009-05-04, 22:01   

Dziękuje za zainteresowanie :)
Co do bolących pleców czy zgrabnych palców zgadza się ;-) Ale u mnie te 2 śruby były zapieczone troszkę (chyba od nowości nie odkręcane) i małym płaskim kluczem nie chciało iść więc wyszło mi szybciej odkręcić 5 śrub i zdjąć pompę wspomagania, nie zdejmowałem przy tym żadnych przewodów od tej pompy tylko odchyliłem ją żeby od spodu mieć dojście ;-)
i plecy nie bolą :-)
_________________
Pomagaj i klikaj!!!
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl

 
 
grze 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty tech.: 3125
Miasto/Region: południe


Wysłany: 2009-05-04, 22:36   

Ja z kolei dodam od siebie, że aby nie bawić się w tą wymianę dwa razy, najlepiej najpierw sprawdzić nowy termostat. Niezbędny będzie do tego będzie termometr laboratoryjny wyskalowany do 100'C

speed_killer, świetne fotostory <spoko>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
dubbler 
Władca pierścieni



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty tech.: 528
Miasto/Region: LU / RBI


1994 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-05-05, 08:34   

grze napisał/a:
Niezbędny będzie do tego będzie termometr laboratoryjny wyskalowany do 100'C


wystarczy zwykły techniczny , dostępny w sklepie z instalacjami c.o. cena ok 30zł, a skala to zależy, może być do 150°C
_________________

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16514#167254 zobacz, oceń
http://www.lyoness.net/pl paliwo po 50gr
 
 
 
speed_killer 
Audi 80 Mastah



Silnik: AAZ
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty tech.: 114
Miasto/Region: RPR-Przemyśl


Wysłany: 2009-05-05, 11:10   

Termometr wyskalowany do min 100 °C Wyższej temperatury wody w układzie otwartym nie otrzymamy (±3°C).
A co do termostatu to piękna sprawa trzyma temperaturę ok 85 -87°C przez całą trasę. I łapie ją po kilku minutach jazdy.
_________________
Pomagaj i klikaj!!!
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl

 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
smardz 
Nowy Klubowicz



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: andrzej
Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty tech.: 18
Miasto/Region: Głogów


Wysłany: 2009-10-27, 21:26   

witam!
odnosnie do twojej pracy to gratuluje!Ja dzisiaj meczylem sie tez z tym tematem u siebie w aucie!Ale to nie bylo takie latwe jak u Ciebie!Powiem tylko ze wiekszosc mechaniorow chcialo mnie naciagnac na zdejmowanie rozrzadu,a dalo sie to zrobic bez zdejmowania paska!Bardzo mi pomogla sciagawka z centrum audi 80.pl za co bardzo dziekuje i pozdrawiam!
_________________
smardz
 
 
grze 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty tech.: 3125
Miasto/Region: południe


Wysłany: 2009-10-27, 21:54   

dubbler napisał/a:
grze napisał/a:
Niezbędny będzie do tego będzie termometr laboratoryjny wyskalowany do 100'C


wystarczy zwykły techniczny , dostępny w sklepie z instalacjami c.o. cena ok 30zł, a skala to zależy, może być do 150°C

faktycznie, niedawno testowałem termostat i udało mi się kupić termometr wyskalowany co 1° do 130°C za 10 czy 12 zł :mrgreen: Jest to termometr do pieców C.O. kupiony w sklepie z piecami. Termometr bez obudowy, bo te z metalową obudową są droższe ale ta obudowa nie jest nam do niczego potrzebna. Jedyna jej zaleta, to że bez obudowy łatwo ten termometr stłuc, a o to nie trudno, bo jest dość spory i cały ze szkła :mrgreen:
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Dobry_K 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 2.0
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dobrosław
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty tech.: 207
Miasto/Region: Czestochowa


Wysłany: 2009-11-01, 11:30   

Kurcze nie czaje o co chodzi z tymi wyskalowanymi termostatami, czy po prostu nie mozna kupic nowet termostatu w sklepie i zalozyc, prosze o wyrozumiala odpowiedz :)

Poza tym podpinajac sie pod temat w pierwszej kolejnosci gratuluje autorowoi FOTOSTORY - super sprawa,
a po drugie tez bede wymieniał termostat gdyz moje auto strasznie dlugo sie grzeje wrecz na sile tak ujme sie grzeje do 82 C i lipa,

Jak ktos wie to niech mi napisze po ilu km auto powinno miec 90C bez zastawionej chlodnicy, pozdrawiam
_________________

 
 
 
grze 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty tech.: 3125
Miasto/Region: południe


Wysłany: 2009-11-01, 18:39   

Dobry_K napisał/a:
nie czaje o co chodzi z tymi wyskalowanymi termostatami, czy po prostu nie mozna kupic nowet termostatu w sklepie i zalozyc, prosze o wyrozumiala odpowiedz :)

pisałem o termometrze wyskalowanym do 100'C lub więcej przy pomocy którego można sprawdzić termostat czy otwiera się przy właściwej temperaturze. zwykły termometr masz wyskalowany do max 50'C (dalej nie ma skali).

przykład:
do mojego silnika potrzebny był nowy termostat z temperaturą otwarcia 87'C. kupiłem więc termostat o takiej specyfikacji, a następnie wpakowałem go do garnka, zalałem wodą, do której włożyłem jeszcze wspomniany wyżej termometr i podgrzałem garnek żeby sprawdzić czy termostat jest sprawny, tzn czy otwiera się przy temperaturze, przy której ma się otwierać. chodzi o to, żeby nie zamontować sobie uszkodzonego termostatu.

już prościej chyba się nie da wytłumaczyć :mrgreen:

Dobry_K napisał/a:
Jak ktos wie to niech mi napisze po ilu km auto powinno miec 90C bez zastawionej chlodnicy, pozdrawiam

to zależy od wielu czynników takich jak: temperatura powietrza, czy prędkość z jaką jedziesz.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Dobry_K 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 2.0
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dobrosław
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty tech.: 207
Miasto/Region: Czestochowa


Wysłany: 2009-11-02, 08:32   

Nie no teraz juz czaje a za wine mojego nieczajenia musze uznac to iz szybko czytalem i zle przeczytalem zamiast termometru to przeczytalem termostat :p

Jesli chodzi o moje auto to jechalem tak 80 - 90 i naprawde b dlugo sie grzeje :( ale dzis jak bede jechal to stane po przejechaniu 3km i sprawdze reka czy cieply jest dolny wąz wychodzacy z chlodnicy.

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 52 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty tech.: 3808
Miasto/Region: Alwernia


Wysłany: 2009-11-02, 20:16   

w 1Z wymiana termostatu zajmuje 20 minut.można odkręcić dolna osłonę ale bez tego zabiegu tez się da.odkręcamy wąż i dwie śrubki trzymający termostat, później zakręcamy i po sprawie.no odpowietrzanie układu jeszcze trochę trwa ale tego juz nie wliczam... <ok>
_________________
Diagnostyka VAG
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
af23 
Nowy Klubowicz


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty tech.: 2


Wysłany: 2009-11-17, 15:18   

grze napisał/a:
Ja z kolei dodam od siebie, że aby nie bawić się w tą wymianę dwa razy, najlepiej najpierw sprawdzić nowy termostat. Niezbędny będzie do tego będzie termometr laboratoryjny wyskalowany do 100'C

speed_killer, świetne fotostory <spoko>


... jeżeli natomiast nie mamy termometru sugerowałbym, aby zalać nowy termostat w misce gorącą wodą i zaobserwować jego zachowanie. Jeżeli będzie reagował, wówczas powinien być sprawny, jeżeli nie można wymienić go na sprawny w sklepie.
:mrgreen: Dobrze oczywiście wcześniej zachować paragon i nie rozkręcać układu, by mieć czym pojechać do skliepu.
_________________
władca pierścieni :)))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 17