Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

tuning audi 80 audi 80 felgi audi 80 audi Tarcze, hamulce forum audi 80 LED
Turboelita.pl Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Wyświetlacze LCD Układy hamulcowe Sprawdź VIN Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABK] Regulator biegu jałowego potencjometr przepustnicy  
Autor Wiadomość
HeavenQueen 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Rafał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 490
Skąd: Trzebinia


Wysłany: 2009-06-20, 02:02   [B4 ABK] Regulator biegu jałowego potencjometr przepustnicy

Witam,

po kilku akcjach z wieszającymi się obrotami i po wymianie regulatora (po której problem szybko powrócił) spróbowałem wyczyścić zaworek. Wyczyszczony, nie zacina się, chodzi ładnie i równo, a obroty dalej się wieszają.

Następnie sprawdziłem prąd płynący przez uzwojenie silniczka, w tym celu wpiąłem w obwód amperomierz i tak jeździłem dwa dni. Wniosek: w momencie zawieszania się obrotów na poziomie 2400 obr/min mam zawsze równe 700mA , natomiast na 'wolnych obrotach czyli 900 obr/min ten prąd wynosi 490-500mA.

Wnioskuję że to komputer szwankuje sterując zaworkiem tak że jest on zbyt otwarty. Czy mój tok myślenia jest dobry? W załączniku zamieszczam zrobioną na szybko tabelkę z moimi obserwacjami. Dysponuję dwoma silniczkami VDO 037906457C i 037906457D.

Co powinienem sprawdzić w następnej kolejności? Czy może się to wiązać ze szwankującym potencjometrem przepustnicy? Bo mam taki błąd w VAG'u.

Pozdrawiam,
Rafał :)

sterowanie_zaworkiem.JPG
Plik ściągnięto 379 raz(y) 26,92 KB

_________________
Audi 80 B4 Avant '93 ABK STAG LPG
www.elektroinstalacje.y0.pl
Ostatnio zmieniony przez HeavenQueen 2010-03-21, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 2784
Skąd: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2009-06-20, 08:10   

Nie wiem czemu, ale wiekszość użytkowników ABK "czepia się na siłę" zworu regulacji wolnych obrotów upatrując w nim przyczyny zawieszania sie obrotów. Owszem zabrudzony zaworek może powodować rożnego rodzaju falowania ale jest jeszcze kilka przyczyn tego nieszczęsnego zawieszania się obrotów.
Proszę podłączyć VAG-a i przeanalizować wskazania w okienkach: stopnia uchylenia przepustnicy, stopnia obciążenia silnika i LEERLAUF,TEILLAST i VORLAST. W ten sposób będzie można ocenić czy przyczyna przypadkiem nie leży po stronie potencjometru przepustnicy.

Koledze który dokładnie opisał usterkę należy się jak najlepsza pomoc.
Co prawda nie mierzyłem wartości prądu zaworu w całym zakresie jego pracy. Nie mniej jednak wartość 450 - 500 mA jest jak najbardziej prawidłowa dla wolnych obrotów silnika. U mnie jest tak samo. Z pozostałych wartości w tabelce wnioskuję, że zawór i komputer współpracują prawidłowo.

Niestety sterownik silnika musi otrzymać odpowiednią informację od potencjometru przepustnicy żeby wejść w tryb stabilizacji wolnych obrotów - LEERLAUF. Jeżeli przy puszczonym pedale gazu silnik ma obroty np 2000 a w okienku jest TEILLAST lub VORLAST to przyczyna zawieszania się silnika jest potencjometr przepustnicy - uszkodzenie mikrostyku wewnętrznego lub nieprawidłowa adaptacja po jego przestawieniu.

Proponuję zacząć od sprawdzenia czy przy puszczonym pedale gazu w okienku jest napis LEERLAUF.
 
 
HeavenQueen 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Rafał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 490
Skąd: Trzebinia


Wysłany: 2009-06-20, 14:57   

Witam,

poniżej zamieszczam zczytane przeze mnie błędy oraz screeny wykresów z Polski VAG 4.9.

Nie potrafiłem odnaleść "LEERLAUF,TEILLAST i VORLAST" w Pl-VAG, dysponuje też VAG-COM 409. Gdzie mogę znaleść te pozycje?

Ogólnie silnik w trakcie diagnostyki utrzymywał ponad 1000 obr/min, pracował dość nierówno, czasem miał jakieś wahnięcia. Odczyty prowadziłem przy wyłączonej instalacji gazowej (wyłączyłem z centralki, nie wyciągałem bezpiecznika), posiadam instalację sekwencyjną na sterowniku STAG-200.

Kopułkę, palec, przewody WN mam nowe, nowe filtry, olej itp :-)

Kod:

Informacje o sterowniku: KWP 1281 1200 baud
Numer identyfikacyjny: DIGIFANT 1.6    1046PMC 11


Błędy:

523    Czujnik temp.powietrza zasysanego-G 42
    nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia  -  BŁĄD SPORADYCZNY
522    Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
    nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia  -  BŁĄD SPORADYCZNY
518    Potencjometr przepustnicy -G 69
    nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia  -  BŁĄD SPORADYCZNY
524    Czujnik spalania stukowego 1 -G61
    brak sygnału


Po skasowaniu błędów kilka minut silnik popracował i wtedy odczytałem je kolejny raz i wystąpił znów błąd:

Kod:

518    Potencjometr przepustnicy -G 69
    nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia  -  BŁĄD SPORADYCZNY



Rezystancja 'niebieskiego' czujnika temperatury wynosi 185 Ohm przy temp. cieczy 80~85*C

A oto błędy które skopiowałem w marcu tego roku:
Kod:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 037 906 022 EE
  Component and/or Version: DIGIFANT 1.6        1046PMC 11     
           Software Coding:
            Work Shop Code:
4 Faults Found:
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
        34-10 - No Elaboration Available - Intermittent
00518 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        34-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00525 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        28-00 - Please Register/Activate
00524 - Knock Sensor 1 (G61)
        34-10 - No Elaboration Available - Intermittent


Z góry dzięki za pomoc. Chcę w końcu doprowadzić moje cudeńko do dobrego stanu, żeby znów cieszyć się jazdą.
Pozdrawiam!
_________________
Audi 80 B4 Avant '93 ABK STAG LPG
www.elektroinstalacje.y0.pl
Ostatnio zmieniony przez HeavenQueen 2012-08-27, 15:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
Darecki3037 
Super User



Silnik: AKU
Typ: HS
Nadwozie: hatchb
Imię: Darek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 970
Skąd: Krk


Wysłany: 2009-06-20, 16:55   

czujnik spalania stukowego wyszedł wcześniej jako błąd i teraz ponownie, on koryguje zapłon możliwe że on tu coś miesza też. Potencjometr przepustnicy również wyskoczył ponownie więc i tu trzeba by się nad tym zastanowić. Na resztę na razie przymknął bym oko.
 
 
HeavenQueen 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Rafał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 490
Skąd: Trzebinia


Wysłany: 2009-06-20, 17:21   

Błąd potencjometru przepustnicy występuje cały czas, nawet po chwili pracy silnika. Rezystancje mierzyłem pomiędzy pinami podłączanymi do kabelków biało-niebieskiego i biało-brązowego.
Pomierzyłem właśnie tenże potencjometr przepustnicy, wartość rezystancji spada w miarę liniowo za wyjątkiem miejsca gdy zaczyna się otwierać większa klapka, wtedy jest wielki skok, czasem do 15, czasem nawet do 30 kOhmów, przeważnie wtedy w trakcie jazdy mocno szarpie autem (jedno mocne szarpnięcie, jakby odcięcie paliwa na ułamek sekundy, teraz już wiem skąd się ono bierze). Gdy przepustnica jest zamknięta rezystancja potencjometru nie jest stabilnie stała, wystarczy lekko nacisnąć dzwigienkę od linki a wartości te skaczą od 15 do 60 kOhmów.
Poniżej zamieszczam machnięty na szybko wykres poglądowy rezystancji od stopnia otwarcia - taki na oko ;-)
Wymieniłem też właśnie 'niebieski' czujnik temperatury, bo ten stary miał trochę zaniżone wartości, tylko szkoda że na jakiś włoski zamiennik, oryginału nieststy nie miałem, silnik zaczął pracować stabilniej... W VAGu pokazuje mi jakoś dziwnie temperature silnika, na zimnym 9, na nagrzanym 6 a na odpiętym czujniku 255. Widać to na wykresach powyżej zamieszczonych. O czym to może świadczyć?

Co mam robić dalej koledzy, pomóżcie.

Pozdrawiam,
Rafał
_________________
Audi 80 B4 Avant '93 ABK STAG LPG
www.elektroinstalacje.y0.pl
 
 
 
Darecki3037 
Super User



Silnik: AKU
Typ: HS
Nadwozie: hatchb
Imię: Darek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 970
Skąd: Krk


Wysłany: 2009-06-20, 17:56   

takie skoki to przerwy w ścieżkach grafitowych potencjometru, duże wahania rezystancji przy nikłym ruchu przepustnicy od wolnych obrotów to też wytarte ścieżki. Ja bym wywalił tą przepustnicę i założył drugą sprawną. I stukowiec też do wymiany.
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
HeavenQueen 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Rafał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 490
Skąd: Trzebinia


Wysłany: 2009-06-20, 18:58   

To trzeba wymienić całą przepustnicę? Nie da się samego potencjometru?
_________________
Audi 80 B4 Avant '93 ABK STAG LPG
www.elektroinstalacje.y0.pl
 
 
 
Darecki3037 
Super User



Silnik: AKU
Typ: HS
Nadwozie: hatchb
Imię: Darek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 970
Skąd: Krk


Wysłany: 2009-06-20, 19:02   

zadzwoń do ASO i zapytaj, założę się że jest to sprzedawane jako całość. Na alledrogo też kupisz tylko całość.
 
 
adi74
[Usunięty]



Wysłany: 2009-06-20, 21:32   

WitajHeavenQueen,

Ja miałem podobny problem :cry: przy obrotach 2000-2500 tys szarpało.
Zmieniłem czujnik położenia przepustnicy tak się nazywa ten potencjometr i wszystko gra :-D kupisz go osobno bez problemu ja kupiłem używke za 50 zł i chodzi bez szwanku :mrgreen:
Czujnik jest zamocowany centralnie pod przepustnicą na dwóch śrubkach, trudny dostęp ale do zrobienia ;-)
Powodzenia zycze <ok>
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1005
Skąd: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2009-06-21, 08:09   

Potwierdzam, można ten czujnik kupić osobo, poszukaj na Allegro kogoś kto sprzedaje auto na części.Ja tak kupiłem ten czujnik do swojej.
 
 
Darecki3037 
Super User



Silnik: AKU
Typ: HS
Nadwozie: hatchb
Imię: Darek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 970
Skąd: Krk


Wysłany: 2009-06-21, 08:11   

o widzisz, czyli adi74 przerabiał ten problem i jest to osobno do dostania. No to teraz powinno już być z górki... :-D pozdrawiam <piwo>
 
 
krisiun1 
Stary Klubowicz



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1005
Skąd: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2009-06-21, 08:17   

Tu masz numer 037 907 385, a tak to wygląda do skrzyni manual:

 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
adi74
[Usunięty]



Wysłany: 2009-06-21, 20:26   

dokładnie taki numer tylko u mnie jest z końcówką H czyli 037 907 385 H :mrgreen:
teraz napewno będzie z górki <ok>
 
 
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 2784
Skąd: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2009-06-21, 20:59   

Wymień tylko potencjometr przepustnicy a czujnik spalania stukowego zostaw na razie w spokoju.
_________________
Audi 80 - beznadziejne przypadki naprawiam!
 
 
krisss 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: NG
Typ: 90
Nadwozie: Sedan
Imię: Krystian
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 233
Skąd: Świdnica DSW


Wysłany: 2009-06-21, 22:13   

koledzy a czy jeśli w moim ABK czasem...srednio raz na 2-3 dni obroty odrazu po odpaleniu cieplego silnika wchodzą na 1300...1400 i nie chcą zejsc nizej po przegazowaniu/po kolejnym odpaleniu to powinienem zajrzeć do czujnika położenia przepustnicy? Zawór powietrza biegu jałowego już myłem/moczyłem/czyściłem i działa prawidłowo. Czy daję się to urządzonko rozebrać i w środku np styki przeczyscic? bo jeszcze nigdy nie demontowałęm tej części i poprzedni właściciel na 100% też tego nie dotykał.
 
 
 
News.A80 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jack
Wiek: 35
Dołączył: 6 Kwietnia 2008
Posty: 3016
Skąd: Stegna
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime



forum audi 80
warsztat warszawa


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Chiptuning Poznań :: Anteny CB radia :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: Chiptuning Audi ::

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 18