Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi 80 audi 80 felgi audi 80 audi Tarcze, hamulce forum a6 LED
Maglownica Audi Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Wyświetlacze LCD Układy hamulcowe Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABT] Czujnik temperatury zasysanego powietrza G42  
Autor Wiadomość
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 319
Skąd: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-13, 14:37   [B4 ABT] Czujnik temperatury zasysanego powietrza G42

Witam.
Po diagu vag-iem pokazało mi taki błąd:

00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42, Czujnik IAT - temperatura wysoka - obwód niski - G42

Pytanie 1 gdzie jest ten czujnik?
Czy na pewno jest walnięty czy może instalacja winna?
Jaki jest numer tej części i ile będzie ona kosztować.
pozdrawiam.
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
Kokolino 


Silnik: brak
Typ: ??
Nadwozie: bedzie
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 3356


Wysłany: 2008-12-13, 14:45   

W ABT ten czujnik jest w zespole wtryskowym. Jak zdejmiesz pokrywę filtra to widać go tuż przy obudowie wtryskiwacza. Poszukaj na forum gdzieś były podane wartości oporów przy danych temperaturach.

Chyba nie występuje oddzielnie. Zaraz sprawdzę.

Występuje cosik takiego jak wspornik zaworu wtryskowego i właśnie na nim jest mocowany ten czujnik. Czy tak jest jak się kupuje nową część niestety nie wiem, podam ten numer ale należałoby to dokladnie sprawdzić.
051 133 029 - wspornik zaworu wtryskowego.
Ewentualnie sprawdzić czy nie występuje razem z górną częścią zespołu wtryskowgo.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.


http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif
 
 
 
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 319
Skąd: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-13, 20:30   

Nie mogę nigdzie tego odnaleźć ani pod nazwą ITA czy czujnik zas. powietrza ani wspornik zw. wtryskowego. Chyba będzie trzeba udać się na złoma :-P po jakąś używkę, ale najpierw sprawdzę wiązkę i wtyki może coś znajdę, bo mnie ten samochód do bankructwa doprowadzi 22/100 LPG :shock:
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
Danek 
Od zawsze na forum



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Pomógł: 132 razy
Wiek: 49
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 3464
Skąd: Mazowsze


Wysłany: 2008-12-13, 23:47   

LeeOne, z tego co mi wiadomo to przewody dochodzące do tego czujnika też mają swoją jakąś tam specjalną charakterystykę rezystancji (chodzi o przewody od gniazda na obudowie wtryskiwacza do czujnika). Także jak będziesz brał ze szrotu to moim zdaniem najlepiej cały górny zespół wtryskiwacza.
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Pozdrawiam Danek
 
 
 
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 319
Skąd: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-14, 12:05   

Innego wyjścia chyba nie będzie bo tam wszystko trzyma się kupy.
Dzisiaj sprawdzałem wiązkę i te wszystkie kable nad kolektorem są podwędzone niektóre nawet popalone izolacje mają, taśmy full i lutowanych kabli.
Wszystko do wymiany...
 
 
 
toldek1
Audi 80 Fan


Silnik: ACE
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 32
Skąd: okolice Ropczyc


Wysłany: 2008-12-14, 12:13   

Czujnik można sprawdzić i od tego należałoby zacząć czyli sprawdzić dlaczego VAG taki błąd odczytuje a sterownik rejestruje jako usterkę. Podaję rezystancję czujnika mierzoną pomiędzy pinem 1 a 4 wtyczki zespołu wtrysku - pomiar dla temperatury 20 stopni Celsjusza rezystancja prawidłowa 2500 Ohma > dopuszcza się nieznaczne odchyłki plus /minus dla każdej temperatury/ / 40 stp. > 1250, 60stp. > 575, 80 stp. > 325
Tak na marginesie - jak pomagamy to piszmy konkrety, bo postów z których nic nie wynika jest ogromna ilość.
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 319
Skąd: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-19, 18:37   

Dziękować, miernik zakupiony jutro zabieram się za pomiary.
Mam rozumieć, że im niższa temp. tym większy opór będzie na czujniku?
 
 
 
Kokolino 


Silnik: brak
Typ: ??
Nadwozie: bedzie
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 3356


Wysłany: 2008-12-20, 08:24   

LeeOne napisał/a:
Mam rozumieć, że im niższa temp. tym większy opór będzie na czujniku?

Dokładnie tak <ok>
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.


http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif
 
 
 
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 319
Skąd: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-20, 12:52   

Czujnik cieczy (niebieski) pokazuje mi 5 dla temp. około 1-3 stopnie C, tak samo czujnik zas. powietrza coś około 5.
Nie wiem czy dobrze ustawiłem miernik, pierwszy raz mam kontakt z takim urządzeniem.
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
toldek1
Audi 80 Fan


Silnik: ACE
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 32
Skąd: okolice Ropczyc


Wysłany: 2008-12-20, 16:21   

Przecież miałeś sprawdzać IAT, a nie ETC!!!
 
 
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 319
Skąd: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-20, 16:34   

:shock: ......... przecież piszę że IAT też sprawdzałem :-x
 
 
 
toldek1
Audi 80 Fan


Silnik: ACE
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 32
Skąd: okolice Ropczyc


Wysłany: 2008-12-20, 16:49   

Nie wiem jak Ci pomóc, na jaki zakres miałeś ustawiony miernik? jeśli temperatura otoczenia podczas pomiaru IAT była bliska lub równa 20 stopniom Celsjusza to pomiar powinien wynosić w okolicach 2500 Ohma, czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT,jaki zakres ustawiłeś podczas sprawdzania na mierniku?
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 319
Skąd: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-20, 19:12   

Nie pamiętam :-P to powiedz mi jak ustawić ten miernik aby pomiar był dokładny.
 
 
 
Danek 
Od zawsze na forum



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Pomógł: 132 razy
Wiek: 49
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 3464
Skąd: Mazowsze


Wysłany: 2008-12-20, 22:25   

toldek1 napisał/a:
czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT
A mnie się wydawało, że oba czujniki są zbudowane w oparciu o takie same termistory i mają identyczną charakterystykę. Po tym co napisałeś wyżej (wartości rezystancji) również można wysnuć taki wniosek. Co innego jeśli pisząc wzorować miałeś na myśli porównanie wartości rezystancji podczas pracy silnika na podstawie wskazań czujnika ECT. Druga sprawa to taka, że przy poprawnie pracującym termostacie w dolocie czujnik nie powinien osiągnąć temperatury wyższej niż 50*C - po to jest ten termostat żeby zasysane powietrze miało w miarę stałą temperaturę.

[ Dodano: 2008-12-20, 22:34 ]
LeeOne napisał/a:
powiedz mi jak ustawić ten miernik aby pomiar był dokładny.
Przede wszystkim musisz pomiaru dokonywać przy odpiętej wtyczce czujnika na zewnętrznych pinach. Miernik ustaw na zakres 20 kΩ jeśli temperatura czujnika będzie poniżej 20*C, jak temperatura przekroczy 40*C ustaw zakres 2 kΩ pomiar będzie dokładniejszy. W pierwszym przypadku otrzymasz wskazania z dokładnością do setnych części kiloohma (dziesiątki ohmów), a w drugim do tysięcznych (pojedyncze ohmy). Jak już wspomniałem trudno będzie Ci osiągnąć temperaturę wyższą niż 50*C bez zdejmowania czujnika.
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Pozdrawiam Danek
 
 
 
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 319
Skąd: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-20, 22:44   

Dzięki Danek to właśnie chciałem wiedzieć

Cytat:
czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT

Mi tez się wydaje, że oba czujniki mają identyczną charakterystykę bo przy temp 1-3C
miernik pokazywał około 5 (chyba 5k) na obu czujnikach.
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



forum audi 80
warsztat warszawa


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Anteny CB radia :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl ::

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15