Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

pamaku Tarcze, hamulce radio LED
Autoserwis Skrzynie biegów Regeneracja Układy wydechowe Układy hamulcowe Radio samochodowe Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABT] Czujnik temperatury zasysanego powietrza G42  
Autor Wiadomość
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty tech.: 317
Miasto/Region: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-13, 14:37   [B4 ABT] Czujnik temperatury zasysanego powietrza G42

Witam.
Po diagu vag-iem pokazało mi taki błąd:

00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42, Czujnik IAT - temperatura wysoka - obwód niski - G42

Pytanie 1 gdzie jest ten czujnik?
Czy na pewno jest walnięty czy może instalacja winna?
Jaki jest numer tej części i ile będzie ona kosztować.
pozdrawiam.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Kokolino 



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty tech.: 3323


Wysłany: 2008-12-13, 14:45   

W ABT ten czujnik jest w zespole wtryskowym. Jak zdejmiesz pokrywę filtra to widać go tuż przy obudowie wtryskiwacza. Poszukaj na forum gdzieś były podane wartości oporów przy danych temperaturach.

Chyba nie występuje oddzielnie. Zaraz sprawdzę.

Występuje cosik takiego jak wspornik zaworu wtryskowego i właśnie na nim jest mocowany ten czujnik. Czy tak jest jak się kupuje nową część niestety nie wiem, podam ten numer ale należałoby to dokladnie sprawdzić.
051 133 029 - wspornik zaworu wtryskowego.
Ewentualnie sprawdzić czy nie występuje razem z górną częścią zespołu wtryskowgo.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.



 
 
 
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty tech.: 317
Miasto/Region: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-13, 20:30   

Nie mogę nigdzie tego odnaleźć ani pod nazwą ITA czy czujnik zas. powietrza ani wspornik zw. wtryskowego. Chyba będzie trzeba udać się na złoma :-P po jakąś używkę, ale najpierw sprawdzę wiązkę i wtyki może coś znajdę, bo mnie ten samochód do bankructwa doprowadzi 22/100 LPG :shock:
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Danek 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Pomógł: 132 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty tech.: 3477
Miasto/Region: Mazowsze


Wysłany: 2008-12-13, 23:47   

LeeOne, z tego co mi wiadomo to przewody dochodzące do tego czujnika też mają swoją jakąś tam specjalną charakterystykę rezystancji (chodzi o przewody od gniazda na obudowie wtryskiwacza do czujnika). Także jak będziesz brał ze szrotu to moim zdaniem najlepiej cały górny zespół wtryskiwacza.
_________________


Pozdrawiam Danek
 
 
 
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty tech.: 317
Miasto/Region: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-14, 12:05   

Innego wyjścia chyba nie będzie bo tam wszystko trzyma się kupy.
Dzisiaj sprawdzałem wiązkę i te wszystkie kable nad kolektorem są podwędzone niektóre nawet popalone izolacje mają, taśmy full i lutowanych kabli.
Wszystko do wymiany...
 
 
 
toldek1
Audi 80 Fan


Silnik: ACE
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty tech.: 32
Miasto/Region: okolice Ropczyc


Wysłany: 2008-12-14, 12:13   

Czujnik można sprawdzić i od tego należałoby zacząć czyli sprawdzić dlaczego VAG taki błąd odczytuje a sterownik rejestruje jako usterkę. Podaję rezystancję czujnika mierzoną pomiędzy pinem 1 a 4 wtyczki zespołu wtrysku - pomiar dla temperatury 20 stopni Celsjusza rezystancja prawidłowa 2500 Ohma > dopuszcza się nieznaczne odchyłki plus /minus dla każdej temperatury/ / 40 stp. > 1250, 60stp. > 575, 80 stp. > 325
Tak na marginesie - jak pomagamy to piszmy konkrety, bo postów z których nic nie wynika jest ogromna ilość.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty tech.: 317
Miasto/Region: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-19, 18:37   

Dziękować, miernik zakupiony jutro zabieram się za pomiary.
Mam rozumieć, że im niższa temp. tym większy opór będzie na czujniku?
 
 
 
Kokolino 



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty tech.: 3323


Wysłany: 2008-12-20, 08:24   

LeeOne napisał/a:
Mam rozumieć, że im niższa temp. tym większy opór będzie na czujniku?

Dokładnie tak <ok>
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.



 
 
 
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty tech.: 317
Miasto/Region: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-20, 12:52   

Czujnik cieczy (niebieski) pokazuje mi 5 dla temp. około 1-3 stopnie C, tak samo czujnik zas. powietrza coś około 5.
Nie wiem czy dobrze ustawiłem miernik, pierwszy raz mam kontakt z takim urządzeniem.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
toldek1
Audi 80 Fan


Silnik: ACE
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty tech.: 32
Miasto/Region: okolice Ropczyc


Wysłany: 2008-12-20, 16:21   

Przecież miałeś sprawdzać IAT, a nie ETC!!!
 
 
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty tech.: 317
Miasto/Region: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-20, 16:34   

:shock: ......... przecież piszę że IAT też sprawdzałem :-x
 
 
 
toldek1
Audi 80 Fan


Silnik: ACE
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty tech.: 32
Miasto/Region: okolice Ropczyc


Wysłany: 2008-12-20, 16:49   

Nie wiem jak Ci pomóc, na jaki zakres miałeś ustawiony miernik? jeśli temperatura otoczenia podczas pomiaru IAT była bliska lub równa 20 stopniom Celsjusza to pomiar powinien wynosić w okolicach 2500 Ohma, czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT,jaki zakres ustawiłeś podczas sprawdzania na mierniku?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty tech.: 317
Miasto/Region: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-20, 19:12   

Nie pamiętam :-P to powiedz mi jak ustawić ten miernik aby pomiar był dokładny.
 
 
 
Danek 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Pomógł: 132 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty tech.: 3477
Miasto/Region: Mazowsze


Wysłany: 2008-12-20, 22:25   

toldek1 napisał/a:
czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT
A mnie się wydawało, że oba czujniki są zbudowane w oparciu o takie same termistory i mają identyczną charakterystykę. Po tym co napisałeś wyżej (wartości rezystancji) również można wysnuć taki wniosek. Co innego jeśli pisząc wzorować miałeś na myśli porównanie wartości rezystancji podczas pracy silnika na podstawie wskazań czujnika ECT. Druga sprawa to taka, że przy poprawnie pracującym termostacie w dolocie czujnik nie powinien osiągnąć temperatury wyższej niż 50*C - po to jest ten termostat żeby zasysane powietrze miało w miarę stałą temperaturę.

[ Dodano: 2008-12-20, 22:34 ]
LeeOne napisał/a:
powiedz mi jak ustawić ten miernik aby pomiar był dokładny.
Przede wszystkim musisz pomiaru dokonywać przy odpiętej wtyczce czujnika na zewnętrznych pinach. Miernik ustaw na zakres 20 kΩ jeśli temperatura czujnika będzie poniżej 20*C, jak temperatura przekroczy 40*C ustaw zakres 2 kΩ pomiar będzie dokładniejszy. W pierwszym przypadku otrzymasz wskazania z dokładnością do setnych części kiloohma (dziesiątki ohmów), a w drugim do tysięcznych (pojedyncze ohmy). Jak już wspomniałem trudno będzie Ci osiągnąć temperaturę wyższą niż 50*C bez zdejmowania czujnika.
_________________


Pozdrawiam Danek
 
 
 
LeeOne 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: 8C
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty tech.: 317
Miasto/Region: Koszalin (ZK)


Wysłany: 2008-12-20, 22:44   

Dzięki Danek to właśnie chciałem wiedzieć

Cytat:
czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT

Mi tez się wydaje, że oba czujniki mają identyczną charakterystykę bo przy temp 1-3C
miernik pokazywał około 5 (chyba 5k) na obu czujnikach.
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze



Zaprzyjaźnione serwisy
:: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Audi Q7 :: radio internetowe :: Tarcze hamulcowe Audi ::
:: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen ::

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 21