Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[b4 ABT + LPG] Brak węża przy filtrze powietrza.  
Autor Wiadomość
majekk 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty tech.: 170
Miasto/Region: Zduńska Wola


Wysłany: 2010-12-28, 14:15   [b4 ABT + LPG] Brak węża przy filtrze powietrza.

Sprawa wygląda następująco.


Dziś wyjeżdżając z parkingu, auto mi zgasło. Stanąłem bo przede mną czekało auto, wrzuciłem na luz, noga ze sprzęgła, auto zgasło (chodziło wtedy na benzynie). Próby ponownego odpalenia nic nie dały, nawet awaryjnie na gazie. Zaczęło śmierdzieć paliwem.

Zepchnąłem na bok. Wnikliwie badając sytuacje pod maską zauważyłem, iż brakuje mi jednego krótkiego węża. Tego zaznaczonego na zdjęciu.








Nie mam pojęcia kiedy go zgubiłem i ile bez niego jeżdżę :-> , w każdym razie pod maską nigdzie go nie widzę, na drogę też nie wypadł, przynajmniej dziś ;-) . Od czego jest ten wąż ? Czy mógł być powodem zgaśnięcia auta i niemożności odpalenia ?


Jak poszedłem do domu i za 15 min wróciłem to auto odpaliło i do tej pory chodzi normalnie, choć tego węża nie ma. Wcześniej w mrozy też nie było żadnych problemów, dopiero dziś taka sprawa.

Wcześniej (już latem) zauważyłem, iż czasami jak auto zgaszę i zaraz potem chcę odpalić to trzeba było pokręcić dłużej żeby zaskoczył, choc normalnie odpalał od pierwszego zakręcenia.

Proszę o porady. :-)
Ostatnio zmieniony przez majekk 2010-12-28, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 358 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty tech.: 6379
Miasto/Region: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-12-28, 15:20   

Dopływ ciepłego powietrza to filtra powietrza aby przepustnica i ogólnie układ podawania paliwa się nie oszraniał. Latem z powodzeniem można jeździć bez tego zimę też jeździłem i nie było problemów.
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty <szukaj>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
jaco80 
Władca pierścieni
Bender Rodriguez



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty tech.: 683
Miasto/Region: Rybnik


1988 Audi 80
Wysłany: 2010-12-28, 15:21   

To jest wąż który kieruje gorące powietrze znad kolektora wydechowego do obudowy filtra powietrza, jest sterowany przepływ taką klapką. Ja go nie mam i nie mam też żadnych problemów z zapalaniem, tak więc nie sądzę aby to było przyczyną awarii.
 
 
 
piotrekbrc 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty tech.: 11
Miasto/Region: Dynów


Wysłany: 2010-12-28, 19:39   

kolego jesli masz lpg to powinna byc rozcieta pamiec ecu na przekazniku wiec ja bym od tego zaczal i sprawdził czy tam cos nie zasniedziało ewentualnie wymienił ten przekaznik koszt do 20 zł :)
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
majekk 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty tech.: 170
Miasto/Region: Zduńska Wola


Wysłany: 2010-12-28, 20:01   

piotrekbrc napisał/a:
kolego jesli masz lpg to powinna byc rozcieta pamiec ecu na przekazniku wiec ja bym od tego zaczal i sprawdził czy tam cos nie zasniedziało ewentualnie wymienił ten przekaznik koszt do 20 zł :)



Przekaźnik był wymieniamy na wiosnę :-)



Dla spokoju sumienia chyba ten brakujący wąż kupie i założę. Może faktycznie coś przymarzło lub szronem zaszło :?: Chyba, że ktoś ma inne pomysły ? Dziś jeździłem jeszcze autem sporo i tak jak zawsze chodzi aż miło, problem sie nie powtórzył :-)
 
 
Przemo80b3 
Stary Klubowicz



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 23
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty tech.: 1021
Miasto/Region: Białystok/Podlaskie


Wysłany: 2010-12-28, 20:53   

Słyszałem, że przy montowaniu instalacji gazowej do silników na gaźniku gazownicy zdejmują ten przewód, albo ustawiają klapkę, tak aby szło cały czas zimne powietrze ;-)
U mnie nie ma tej rury i nie ma niepokojących objawów ;-)

[ Dodano: 2010-12-28, 20:53 ]
Ale gdy ją zakładam, to żadnej różnicy nie widzę ;-)
_________________

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
davidpolska 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Dejvid
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty tech.: 419
Miasto/Region: RZESZÓW


Wysłany: 2010-12-28, 21:32   

lepiej załóż; koszt to 8 zł a fabryki nie ulepszysz; widocznie była to musiało coś to dawać; Audi bez przyczyny by takiego węża nie wkładało ;p a jak ci auto zgasło to chamowałeś na luzie
_________________

 
 
majekk 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty tech.: 170
Miasto/Region: Zduńska Wola


Wysłany: 2010-12-28, 21:41   

davidpolska napisał/a:
a jak ci auto zgasło to chamowałeś na luzie



Nie. Stałem już w miejscu. Wrzuciłem na luz, puściłem sprzęgło i zgasł.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jarewa
Od zawsze na forum


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 61 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty tech.: 2453
Miasto/Region: Głogów


Wysłany: 2010-12-28, 21:48   

Przemo80b3 napisał/a:
Słyszałem, że przy montowaniu instalacji gazowej do silników na gaźniku gazownicy zdejmują ten przewód, albo ustawiają klapkę, tak aby szło cały czas zimne powietrze ;-)



Dobrze słyszałeś przy instalacji gazowej nie może pobierać gorącego powietrza, dlatego zawsze gazownicy coś kobinują by to zablokować usunąć itd.

Gorące powietrze mieszane z gazem bardzo żle wpływa na dynamikę silnika . Mieszanka mało kaloryczna.
 
 
davidpolska 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Dejvid
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty tech.: 419
Miasto/Region: RZESZÓW


Wysłany: 2010-12-28, 21:53   

no dobrze ale jak się jeździ na PB do rozgrzania to też lepiej bez tej rury; chyba wam ogrzewa obudowe i gaźnik czy monowtrysk; tak czy nie??
_________________

 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jarewa
Od zawsze na forum


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 61 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty tech.: 2453
Miasto/Region: Głogów


Wysłany: 2010-12-28, 22:22   

Nie bo to nie ma zadanie ogrzewać to co piszesz. Tylko Pb bardzo dobrze się pyli paliwo w dodatnich teperaturach. W ujemnych dochodzi spowrotem do skraplania wiec cała praca wtrysku na marne. Dlatego jest podgrzewacz kolektora jak i właśnie to by nie dopuścić skroplenie Pb.

Praktycznie wkażdym silniku co miało osobne montowane LPG można do czegoś się doczepić. A jak ktoś montuje na gaz to wiadomo że nie jeździ na paliwie.
_________________
Moje OOOO
 
 
majekk 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty tech.: 170
Miasto/Region: Zduńska Wola


Wysłany: 2010-12-28, 22:30   

Jarewa napisał/a:
Nie bo to nie ma zadanie ogrzewać to co piszesz. Tylko Pb bardzo dobrze się pyli paliwo w dodatnich teperaturach. W ujemnych dochodzi spowrotem do skraplania wiec cała praca wtrysku na marne. Dlatego jest podgrzewacz kolektora jak i właśnie to by nie dopuścić skroplenie Pb.

Praktycznie wkażdym silniku co miało osobne montowane LPG można do czegoś się doczepić. A jak ktoś montuje na gaz to wiadomo że nie jeździ na paliwie.



W związku z tym mogło to być przyczyną, że mi auto zgasło i przez jakiś czas nie mogłem go odpalić ? Czy muszę szukać przyczyny gdzie indziej ?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jarewa
Od zawsze na forum


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 61 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty tech.: 2453
Miasto/Region: Głogów


Wysłany: 2010-12-28, 22:33   

Jak nie zablokowało Tobie przepustnicy z powodu zamarznięcia. To szukaj gdzieś indziej.Skoro śmierdziało paliwem szukaj przyczyny w układzie NW.
_________________
Moje OOOO
 
 
karolas123 
Stary Klubowicz



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Karol
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty tech.: 1334
Miasto/Region: Białystok


Wysłany: 2010-12-28, 22:58   

Ta rura ma za zadanie tylko i wyłacznie przyspieszyc osiagniecie przez silnik nominalnej temp pracy i po osiagnieciu jej zamyka sie klapka która nie pozwala na dostawanie sie goracego powietrza. Benzyna tak samo traci na kalorycznosci jak gaz przy podnoszeinu sie temperatury mieszanki paliwowo powietrznej im zimniej tym lepiej.
_________________
Zdiagnozuje VAG-iem w podlaskim. Pomoge ogarnąć furkę. W weekend wymienię nagrzewnice.
Wzmocnię poduchy pod skrzynię.

"Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Jarewa
Od zawsze na forum


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 61 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty tech.: 2453
Miasto/Region: Głogów


Wysłany: 2010-12-28, 23:23   

karolas123 napisał/a:
Ta rura ma za zadanie tylko i wyłacznie przyspieszyc osiagniecie przez silnik nominalnej temp pracy i po osiagnieciu jej zamyka sie klapka



Niestety nie, czyjnik termostat znajduje sie w obudowie filtra powietrza. I skąd on może wiedzieć kiedy silnik się nagrzał?. On oddziaływuje na zasysane powietrze. I to od temperatury zasysanego powietrza głównie zależy jak on pracuje. Zimą praktyczne cały czas pobiera ciepłe a latem zimne. Może się też ustawić na równo i miesza zimne z ciepłym.

Poniżej 35*C układ zasysa ciepłe powietrze
Powyżej 45*C układ zasysa zimne powietrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Forum Avensis :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 17