Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABT] Strumienica  
Autor Wiadomość
Arturo997 
Rodem z Ingolstadt?


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: avant
Imię: Artur
Pomógł: 8 razy
Wiek: 24
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty tech.: 469
Miasto/Region: Ostrzeszów


Wysłany: 2009-11-10, 18:33   [B4 ABT] Strumienica

Witam nosze się z zamiarem wymiany katalizatora na strumienicę. Znalazłem już coś na allegro ale nie wiem jaka powinna być średnica wlotu i wylotu a wolę wiedzieć bo nie wiem czy oni będą wiedzieć czy tez nie :-P wie ktoś może jaka powinna być średnica wlotu i wylotu w strumienicy? Dodam ze cały wydech mam jak na razie oryginalny :-P A chce zakupić coś takiego http://moto.allegro.pl/it...ewka_od_ss.html
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Żelu 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Artur
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty tech.: 334
Miasto/Region: SR


Wysłany: 2009-11-10, 19:11   

~~50 mm ale ja bym sobie darował ten wynalazek ;-)
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Niki20 
Audiholik



Silnik: AHC
Typ: 8B
Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty tech.: 2415
Miasto/Region: Harta/Rzeszów


1992 Audi 80 B4
Wysłany: 2009-11-10, 21:45   

Moim zdaniem silnikowi to nie zaszkodzi. ;-) Wręcz przeciwnie. <ok>
_________________
limo
coupe
 
 
 
lelum 
99 % Klubowicza



Silnik: APU
Typ: b4
Nadwozie: avant
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty tech.: 95
Miasto/Region: Warszawa


Wysłany: 2009-11-10, 22:18   

Nie wiem jaki efekt chcesz uzyskać. Co do mocy to zapomnij. Jeśli chcesz znacząco zwiększyć głośność wydechu to właściwa droga
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Żelu 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Artur
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty tech.: 334
Miasto/Region: SR


Wysłany: 2009-11-10, 22:19   

Niki20 napisał/a:
Moim zdaniem silnikowi to nie zaszkodzi. ;-) Wręcz przeciwnie. <ok>
nie wprowadzaj kolegę w błąd ;-)
 
 
Arturo997 
Rodem z Ingolstadt?


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: avant
Imię: Artur
Pomógł: 8 razy
Wiek: 24
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty tech.: 469
Miasto/Region: Ostrzeszów


Wysłany: 2009-11-10, 22:58   

Żelu, czemu darowałbyś sobie ten wynalazek jak na razie nie przekonujesz mnie :-P myślę bardziej tak jak sądzi lelum, :mrgreen: Według mnie silnikowi to nie zaszkodzi bo strumienica jest po to by spaliny szybciej wydostawały się z układu wydechowego ;-) a im szybciej się wydostaną tym szybciej będą mogły zastąpić je następne :mrgreen: O mocy nie myślę bardziej o efekcie dźwiękowym a poza tym kieruje się słowami "no tuning no fan" :-P może wypowie się ktoś jeszcze ?? :-> i tak i tak zamienię kata na strumienice ale chce wiedzieć czego się mogę spodziewać i ew. jakie mieć problemy. A tak na marginesie nie piszcie mi że nie przejdę przeglądu i tego typu pierdół bo przecież to nie problem :-P
_________________
Sprzedam wszystkie części do Audi 80 B4 sedan/avant 2.0 (ABT, ABK) 1.9TDI pierburg Tel. 725 - 884 - 012
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Żelu 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Artur
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty tech.: 334
Miasto/Region: SR


Wysłany: 2009-11-10, 23:51   

Arturo997, polecam Ci najpierw dowiedzieć się czym jest owa strumienica, do jakiego celu została stworzona i jakie miała tam zadanie, jednak z pewnego źródła :-) Na aukcjach przeważnie piszą to co potencjalny klient chce usłyszeć/przeczytać ;-) Był nawet artykuł a Auto Świat czy innej tego typu gazecie, w internecie też pewnie coś jest- strumienica nie spełnia swojego zadania w współpracy z silnikami samochodowymi ;-) Dodaje trochę świstu, poprawia samopoczucie i pogarsza osiągi- to ostatnie właśnie przemówiłoby za moją opinią na jej temat. Dla zaspokojenia Twojej ciekawości powiem Ci, że ktoś ją zaprojektował... pod silnik odrzutowy w samolocie i tam się sprawdzała :mrgreen:

Aczkolwiek mój dobry kolega ma w Punto 1.2 i twierdzi, że coś mu dała- moim zdaniem ten delikatny przyrost dynamiki jest spowodowany wywaleniem przez niego zapchanego już katalizatora.

Jeżeli miałbym Ci coś doradzić, to wstawiłbym zamiast kata kawałek rury albo po prostu tłumik przelotowy w obudowie katalizatora. Ale to tylko moje zdanie <ok>
 
 
beneq 
99 % Klubowicza



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Kuba
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty tech.: 97


Wysłany: 2009-11-11, 00:27   

Przyrost mocy w Punto jest zapewne tym spowodowany ze auto jest glosniejsze - co daje odczucie (ale tak nie jest) ze jedzeimy szybciej <ok>
_________________
www.kotly.eu - Technika grzewcza
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Arturo997 
Rodem z Ingolstadt?


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: avant
Imię: Artur
Pomógł: 8 razy
Wiek: 24
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty tech.: 469
Miasto/Region: Ostrzeszów


Wysłany: 2009-11-11, 08:22   

Żelu, mam zamiar to zrobić tylko dlatego iż moj kat jest juz najprawdopodobniej zatkany :-/ mam niskie zawieszenie 60/40 i jakiś czas temu dzięki owemu zawieszeniu zahaczyłem o coś podwoziem i zrobiłem sobie dziurę przed katem właśnie i auto zaczęło lepiej się zbierać itd... więc przy wydechu tak czy siak będę grzebał. Nie jestem do końca za rurą zamiast kata ponieważ gdzieś kiedyś czytałem że musi byc jakaś komora rozprężająca za silnikiem - taką funkcje pełni katalizator strumienica bądz też jakiś tłumnik zamiast kata. a nie wiem czy tłumik przelotowy nie będzie zbyt głośny...
_________________
Sprzedam wszystkie części do Audi 80 B4 sedan/avant 2.0 (ABT, ABK) 1.9TDI pierburg Tel. 725 - 884 - 012
 
 
Żelu 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Artur
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty tech.: 334
Miasto/Region: SR


Wysłany: 2009-11-11, 12:36   

Cytat:
Żelu, mam zamiar to zrobić tylko dlatego iż moj kat jest juz najprawdopodobniej zatkany :-/ mam niskie zawieszenie 60/40 i jakiś czas temu dzięki owemu zawieszeniu zahaczyłem o coś podwoziem i zrobiłem sobie dziurę przed katem właśnie i auto zaczęło lepiej się zbierać itd... więc przy wydechu tak czy siak będę grzebał. Nie jestem do końca za rurą zamiast kata ponieważ gdzieś kiedyś czytałem że musi byc jakaś komora rozprężająca za silnikiem - taką funkcje pełni katalizator strumienica bądz też jakiś tłumnik zamiast kata. a nie wiem czy tłumik przelotowy nie będzie zbyt głośny...


Uwierz mi, że strumienica będzie głośniejsza ;-) Ja bym Ci poradził dać sobie spokój z tym wynalazkiem bo naprawdę więcej przyniesie szkody niż pożytku. Jeżeli zostawisz środkowy (początkowy) tłumik to różnicy w głośności wydechu nie powinieneś zauważyć. Po wrzuceniu zamiast końcowego tłumika jakiegoś "sportowego" będziesz miał dość przyjemny dla ucha efekt bez buczenia i przeszkadzania w czasie jazdy :-)

Jeżeli zamiast kata koniecznie chciałbyś coś wstawić prócz zwykłej rurki to tylko i wyłącznie tłumik przelotowy w obudowie kata (ale takiej bardziej przypominającej katalizator od Audi :-P ).

PS: co do tłumika końcowego, to im bardziej przypominający rozmiarami oryginał, tym cichszy dźwięk. Im krótszy, tym głośniejszy (dla mnie wiocha, taka pierdziawka :mrgreen: )

Pozdrawiam ! <ok>


beneq pięknie to ująłeś ;-) Aczkolwiek po wywaleniu zapchanego kata różnica w dynamice jest raczej zauważalna <piwo>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Tytan271 
Nowy Klubowicz


Silnik: NG
Typ: B4
Nadwozie: Coupe
Imię: Rafal
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty tech.: 4
Miasto/Region: okolice Łomży/Anglia


Wysłany: 2009-11-11, 21:27   

Moim skromnym zdaniem wstawiaj smialo strumienice-tak sie sklada,ze mam identyczna audi jak Twoja B4 ABT i z racji tego,ze moj kat sie rozpadl zalozylem strumienice,a ostatni tlumik od V6 i wiem z zycia,ze nie jest wcale glosna(moze minimalnie).Poza tym czuc roznice w przyspieszaniu(pomijajac fakt ze to nie demon szybkosci).Jak bedziesz chcial podam Ci linka do aukcji z allegro z ktorej ja zamawialem-wszystko dobiora Ci sami.
 
 
Żelu 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Artur
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty tech.: 334
Miasto/Region: SR


Wysłany: 2009-11-12, 13:52   

Tytan271 napisał/a:
Moim skromnym zdaniem wstawiaj smialo strumienice-tak sie sklada,ze mam identyczna audi jak Twoja B4 ABT i z racji tego,ze moj kat sie rozpadl zalozylem strumienice,a ostatni tlumik od V6 i wiem z zycia,ze nie jest wcale glosna(moze minimalnie).Poza tym czuc roznice w przyspieszaniu(pomijajac fakt ze to nie demon szybkosci).Jak bedziesz chcial podam Ci linka do aukcji z allegro z ktorej ja zamawialem-wszystko dobiora Ci sami.


Kolego Tytan271, absolutnie nie mam na celu podważania Twojego odczucia, jednak to co piszesz nijak ma się do przyrostu dynamiki (celowo piszę o dynamice a nie o mocy czy momencie) spowodowanego założeniem tzw. strumienicy. Logicznym jest, iż odetkanie wydechu spowodowane w Twoim przypadku zatkanym katem poprawi dynamikę i przyspieszenie samochodu. Jednak by powiedzieć coś o skutkach strumienicy w Twoim przypadku musiałbyś postąpić nieco inaczej- mianowicie najpierw wywalić kata i wstawić rurkę, pojeździć by zobaczyć i wyczuć jak samochód się zachowuje a następnie dopiero wspawać strumienicę i porównać. Jestem prawie że pewny, że po takim zabiegu w takiej kolejności jakiej tu napisałem wywaliłbyś to cuś i nie chciałbyś o tym słyszeć :-)

A teraz powiedz mi, całkiem szczerze, jak zachowuje się Twój samochód z tym jakże doskonałym wynalazkiem, który jest znany i lubiany na całym świecie i korzystają z niego wszyscy znani rajdowcy a nie tylko zwolennicy agro tjuningu ;-) (nie piję personalnie do Ciebie :!: )
Czy nie masz czasem tak, jak większość, że... na niskich obrotach samochód jest ospały, potem nieco żwawiej się rozpędza, łapie moment obrotowy w wyższym przedziale obrotów- powiedzmy między 3000 a 4000, potem znów ospale przyspiesza by od ok 6000 w ogóle nie ciągnąć... To jest najczęstszy skutek stosowania strumienic który przemawia za moim stanowczym NIE dla tegoż elementu układu wydechowego ;-) Ten wynalazek (powtórzę po raz kolejny) nie ma prawa poprawnie działać w samochodach z silnikiem spalinowym. Dziękuję i pozdrawiam <ok>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Tytan271 
Nowy Klubowicz


Silnik: NG
Typ: B4
Nadwozie: Coupe
Imię: Rafal
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty tech.: 4
Miasto/Region: okolice Łomży/Anglia


Wysłany: 2009-11-12, 17:48   

Kolego Zelu wiec tak:nie napisalem,ze samochod rzeczywiscie ma lepsze osiagi,ale odczuwalne jest lepsze zbieranie sie od nizszych obrotow (masz racje ze z powodu wywalenia zatkanego kata a nie dzieki strumienicy).Poza tym w moim drugim audi coupe NG takze mam strumienice i zapraszam Cie(jesli masz taka sama audi) na kreske zeby sprawdzic oryginal i strumienice(poza strumienica mam jedynie wkladke filtra powietrza K&N i ostatni tlumik KM Malon).Na temat zbierania sie z wolnych obrotow:nie,nie mam zadnych problemow z plynnym przyspieszaniem od 800 do konca obrotomierza (nie piluje go wyzej niz 5,5tys bo i tak nie ma to sensu,ale wiem,ze spokojnie sie wkreca do odcinki).Podsumowujac nie zauwazylem problemow o ktorych pisales,a moze powinienes sprawdzic w jakim stanie masz silnik jesli pisales na swoim przykladzie?
 
 
Żelu 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Artur
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty tech.: 334
Miasto/Region: SR


Wysłany: 2009-11-12, 17:55   

Tytan271, niestety nie mam NG, nie mam też strumienicy u siebie niestety ;-) Piszę na przykładzie wielu testów i opinii. Swoje zdanie wyraziłem :-) Pozdrawiam ! <piwo>
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Tytan271 
Nowy Klubowicz


Silnik: NG
Typ: B4
Nadwozie: Coupe
Imię: Rafal
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty tech.: 4
Miasto/Region: okolice Łomży/Anglia


Wysłany: 2009-11-12, 18:22   

Hmm poprostu napisalem o tym,ze nie ma zadnych negatywnych skutkow dla silnika po zamontowaniu strumienicy (moim zdaniem),a jesli ma sie zatkany kat to napewno pomaga :-D .Moge to jedynie poprzec tym,ze to juz czwarty samochod w ktorym zakladalem strumienice i wszystkie do dzis jezdza :mrgreen: .Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16