Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi 80 felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce forum a6 LED
Maglownica Audi Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Motostacja.pl Układy hamulcowe Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABT] Stukot przy zimnym silniku. Panewki?  
Autor Wiadomość
Time 
Nowy Klubowicz



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kuba
Wiek: 25
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Szczecin


Wysłany: 2012-04-28, 00:59   [B4 ABT] Stukot przy zimnym silniku. Panewki?

Moja czerwona strzała zaczęła klekotać trochę inaczej na zimnym silniku. Wiem, że ABT ma bardzo charakterystyczny klekot na zimnym, ale to nie to. Na razie powymieniałem zawieszenie po ostatniej kradzieży a tu znowu niespodzianki.
Kiedyś zdarzyło mi się coś podobnego nie pilnowałem oleju i zaczęło stukać. Dolałem było ok. Teraz dolałem i dalej się tak dzieje. Problem występuje gdy auto postoi np. noc. Po odpaleniu słychać metaliczny nieregularny stukot, który ustępuje po ok 30 sekundach. Potem już się nie pojawia, przy żadnym zakresie obrotów, ani przy obciążeniu.
http://www.youtube.com/watch?v=WaCIx0nw69s - ten dźwięk, jednak nie tak regularny i ustępuje po dłuższej chwili.

Mechanik stwierdził, że to panewki. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji co to dokładnie. Jeśli to panewki to na jak długo można odwlec w czasie remont bez uszczerbku na zdrowiu silnika.
_________________
"You don't ride, you don't vote"
http://www.audi80.pl/80-b...eja-vt59641.htm
 
 
Warsztat A80
Stary Klubowicz


Silnik: ACE
Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Krzysiek
Dolaczyl: 30 Paz 2010
Posty: 1355
Miasto: Warszawa
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 5774
Skąd: WLKP


Wysłany: 2012-04-28, 01:40   

Maska do góry, ktoś odpala a ty słuchasz skąd pochodzi dźwięk, czy z dołu czy z góry. Po za tym tak sobie myślę że gdyby siadały panewki to prędzej byłoby je słychać na mocno rozgrzanym silniku kiedy olej jest rzadszy i jego ciśnienie spada. Na ziemnym najprędzej stukają zawory kiedy szklanki nie zdążą jeszcze odpowiednio się napełnić i skasować luzów.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
Francis1982 
Semper fi



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 33 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 1470
Skąd: Katowice


Wysłany: 2012-04-28, 22:18   

Jeżeli na zimnym i na ciepłym tak samo stuka to są to panewki. Ale jak tylko na zimnym to hydropopychacze.
_________________
1z (1.4 bara + dym) AFN, 11mm
Było 2.0 ABK+Stag300
Jest 1,9 TDi
Pomoc w odszkodowaniach z OC sprawcy. Szkody majątkowe i na osobie. Bezpłatna weryfikacja. Cała Polska 501-270-276
http://www.audi80.pl/b4-1...cik-vt65772.htm
Pisz czytelnie, interpunkcja nie boli a Tobie pomoże.
 
 
Warsztat A80
Stary Klubowicz


Silnik: ACE
Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Krzysiek
Dolaczyl: 30 Paz 2010
Posty: 1355
Miasto: Warszawa
Jasiu 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Jan
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Bytom


Wysłany: 2012-04-28, 22:57   

Ten temat był już kiedyś dosyć dokładnie "wałkowany" mam ten sam problem,zrobiłem na tych stukach około 80 tys.km, stuka dalej.

Pisałem kiedyś - te typy tak mają.
_________________
Audi 80 the best !
 
 
 
aldi 
1-4-3-6-2-5



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 398 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 7173
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2012-04-28, 23:18   

Chyba kolega Danek opisał ile kasy wsadził w walkę ze stukami w ABT efekt: jak stukało tak stuka dalej...
_________________
| | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty
 
 
majekk 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 169
Skąd: Zduńska Wola


Wysłany: 2012-04-29, 10:15   

Stuka. Im zimniej tym bardziej. Jak lato i ciepło to u mnie praktycznie nie słychać. Dobrze, że tylko chwile i przestaje :-P

Cytat z instrukcji obsługi Audi 80:

"Po rozruchu zimnego silnika jego praca może być krótkotrwale głośniejsza niż zwykle, gdyż początkowo musi zostać wytworzone ciśnienie oleju w hydraulicznym układzie kompensacji luzu zaworów. Jest to zjawisko normalne i nie powinno wywoływać obaw."
 
 
Warsztat A80
Stary Klubowicz


Silnik: ACE
Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Krzysiek
Dolaczyl: 30 Paz 2010
Posty: 1355
Miasto: Warszawa
Jasiu 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Jan
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Bytom


Wysłany: 2012-04-29, 11:30   

W maju "rozprawiczę" mój motorek , musze sie dowiedziec kto tam puka!
Wydaje sie że przyczyna stuku tkwi jednak w hydraulice.
Koniecznie trza dokonać pomiaru ciśnienia oleju.
_________________
Audi 80 the best !
 
 
 
Time 
Nowy Klubowicz



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kuba
Wiek: 25
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Szczecin


Wysłany: 2012-04-29, 12:06   

Jasiu napisał/a:
Ten temat był już kiedyś dosyć dokładnie "wałkowany" mam ten sam problem,zrobiłem na tych stukach około 80 tys.km, stuka dalej.

Pisałem kiedyś - te typy tak mają.

Tak, przejrzałem wiele tematów mówiących o tym problemie. Zawsze ktoś pisał, że "stuka, głośniej chodzi", ale nie było konkretów w postaci np. nagranego dźwięku. Że na zimnym silniku chodzi trochę jak diesel to normalne, po prostu ostatnio zaczęło tak stukać jak na załączonym przeze mnie filmiku. Skoro piszecie, że ten typ tak ma to spoko. Mechanik mnie wystraszył, że to panewki i silnik do wymiany. Dzisiaj na przykład przy tej pogodzie w ogóle stuki się nie odezwały.
_________________
"You don't ride, you don't vote"
http://www.audi80.pl/80-b...eja-vt59641.htm
 
 
Jasiu 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Jan
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Bytom


Wysłany: 2012-04-29, 12:12   

No no , nie zrozum dosłownie że tak ma byc,tak napewno niema być!Ciężko tylko zlokalizować to ustrojstwo ale myślę że można to usunąc.
Zdejmę głowicę no i zobaczymy.
_________________
Audi 80 the best !
 
 
 
Warsztat A80
Stary Klubowicz


Silnik: ACE
Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Krzysiek
Dolaczyl: 30 Paz 2010
Posty: 1355
Miasto: Warszawa
majekk 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Robert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 169
Skąd: Zduńska Wola


Wysłany: 2012-04-29, 12:19   

Jasiu napisał/a:
No no , nie zrozum dosłownie że tak ma byc,tak napewno niema być!Ciężko tylko zlokalizować to ustrojstwo ale myślę że można to usunąc.
Zdejmę głowicę no i zobaczymy.



Skoro instrukcja napisana przez producenta przewiduje, że tak może się dziać to wszelkie próby zwalczenia tego to może być "walka z wiatrakami". Tym bardziej, iż wielu już próbowało...... ale jak chcesz to walcz. Czekamy na wyniki :-)
 
 
Jasiu 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Jan
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Bytom


Wysłany: 2012-04-29, 12:35   

Będę walczył dlatego iż ten stuk się potęguje, czyli jest "feler"może wynikający ze znacznego zużycia części? Obadamy.
_________________
Audi 80 the best !
 
 
 
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 5774
Skąd: WLKP


Wysłany: 2012-04-29, 13:36   

Jasiu napisał/a:
Będę walczył dlatego iż ten stuk się potęguje, czyli jest "feler"może wynikający ze znacznego zużycia części?


Albo oleju :-P
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
Warsztat A80
Stary Klubowicz


Silnik: ACE
Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Krzysiek
Dolaczyl: 30 Paz 2010
Posty: 1355
Miasto: Warszawa
Jasiu 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Jan
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Bytom


Wysłany: 2012-04-29, 16:37   

Olej nówka- LIQUI MOLY MoS2 10w40
_________________
Audi 80 the best !
 
 
 
Francis1982 
Semper fi



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 33 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 1470
Skąd: Katowice


Wysłany: 2012-04-30, 06:37   

A jak u ciebie z dymem? Ne ciepłym silniku oczywiście. Jeżeli nie ma go w ogóle to zostają hydropopychacze. Żeby je sprawdzić , to musisz na ciepłym silniku zdjąć pokrywę zaworów i każdy popychacz nacisnąć oboma kciukami. Jak się podda to znaczy do wymiany. Oczywiście należy wówczas kręcić wałem (nie polecam kręcenia za koło zębate w głowicy (chyba, że wykręcisz świece) bo ten pasek nie służy do tego) i można naciskać ten popychacz, nad którym krzywka wałka będzie do góry (zawór zamknięty). Komplet hydropopychaczy to coś ponad 100 zeta (chyba 16-18 zł za sztukę firmy INA). Poza tym i wymianą wałka rozrządu chyba nie da się nic zrobić. No i prowadnice zaworów, same zawory plus docieranie gniazd. Ale tam chyba nic nie klepie.
_________________
1z (1.4 bara + dym) AFN, 11mm
Było 2.0 ABK+Stag300
Jest 1,9 TDi
Pomoc w odszkodowaniach z OC sprawcy. Szkody majątkowe i na osobie. Bezpłatna weryfikacja. Cała Polska 501-270-276
http://www.audi80.pl/b4-1...cik-vt65772.htm
Pisz czytelnie, interpunkcja nie boli a Tobie pomoże.
 
 
dimuspl 
Nowy Klubowicz


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Michal
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 16
Skąd: Jedlina Zdrój


Wysłany: 2012-07-29, 11:41   

Witam. Podłączę się do tematu, bo mam jakieś objawy w silniku, ale nie wiem co to może być.
Olej leję półsyntetyk.
Auto odpala normalnie, kontrolka gaśnie po 1-2 sek. po odpaleniu silnika.
Na zimnym silniku miałem klekot, więc wymieniłem popychacze zaworów i problem nie ustał do końca, ale jest znacznie ciszej i szybciej przestaje klekotać.
Niestety pojawił się wcześniej inny problem z silnikiem - myslałem, że to popychacze, ale to nie to, w każdym razie wymienione i je wykluczam.
Ten problem to stuki chwilę po odpaleniu silnika.
Wygląda to tak: odpalam silnik, słychać delikatny klekot popychaczy, który po chwili znika i zaczyna się takie jakby metaliczne stukanie, zauwazyłem, że w momencie tego stukania jak dodam gazu i upuszczę, to te stukanie na sie nasila, tzn. razem z obrotami wzrasta częstotliwość a w momencie opadania gazu, w granicach 2000-2600 stukanie to jest najgłośniejsze.
Po chwili silnik się rozgrzewa i stukanie ustaje. Co to może być Panowie? Panewki?
 
 
 
Warsztat A80
Stary Klubowicz


Silnik: ACE
Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Krzysiek
Dolaczyl: 30 Paz 2010
Posty: 1355
Miasto: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang



forum audi A8
warsztat warszawa forum audi 80
hamulce, klocki, tarcze
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: Regeneracja turbiny ::

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 20