Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

tuning audi 80 audi 80 felgi audi 80 audi Tarcze, hamulce forum a6 LED
Turboelita.pl Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Wyświetlacze LCD Układy hamulcowe Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABT] Wymiana amortyzatorów - Tył.  
Autor Wiadomość
Kubik 



Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Kuba
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 2113
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2009-05-02, 13:18   [B4 ABT] Wymiana amortyzatorów - Tył.

Sprawa jest prosta ale z racji tego że sam się obawiałem że może to jednak nie jest proste postanowiłem zrobić małe fotostory.

Na początek wiadomo odkręcamy koło.
Kolejny krok to założenie ściągaczy.



Po ściśnięciu sprężyny odkręcamy śruby mocujące amortyzator od dołu.



Następne w kolejności są cztery śruby M10 mocujące całość od góry.

Tu ważna sprawa. Śruby oryginalnie są zabezpieczone przed samoczynnym odkręceniem przy pomocy kleju. Ja użyłem Loctite 243.



Po wyjęciu całość wygląda tak.




Następnie ściągamy plastikową osłonkę.



Po zdjęciu osłonki mamy dojście do nakrętki samego amorka.



Odkręcamy nakrętkę i kolejno ściągamy wszystkie części.



Montaż wiadomo w odwrotnej kolejności.

Na koniec nie wielka ilość narzędzi jaka jest potrzebna to tej zabawy.

 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
cineks 
Audi 80 Maniak



Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: coupe
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 71


Wysłany: 2009-05-02, 14:45   

Super na pewno wiele osób skorzysta. Oby wieceij takich :) :mrgreen:
 
 
 
Solskier 
Od zawsze na forum



Silnik: AFV+
Typ: A4
Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3408
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2009-05-02, 16:30   

Wszystko ładnie i pięknie, tylko mam jedno małe pytanie i jedna sugestię :-P Pytanie... nie lepiej założyć ściągacze już po zdemontowaniu kolumny?. I Sugestia, proponuje po złożeniu kolumny zasmarować porządnie tawotem gwint teleskopu w przyszłości bardzo ułatwi to ponowny demontaż. Gratki za robotę i za story <piwo>
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
Kubik 



Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Kuba
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 2113
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2009-05-02, 19:45   

Solskier napisał/a:
nie lepiej założyć ściągacze już po zdemontowaniu kolumny?


No z tym masz rację, napewno wygodniej, z tym że ja robiłem to pierwszy raz nie mając zupełnie pojęcia jak to jest zrobione i z tąd też ściągacze założyłem od razu żeby się ewentualnie ustrzec przed niekontrolowanym wystrzałem sprężyny. <ok>

Solskier napisał/a:
proponuje po złożeniu kolumny zasmarować porządnie tawotem gwint teleskopu w przyszłości bardzo ułatwi to ponowny demontaż.


Powiem tak. Wszystko w kolumnie było ori czyli miało 14 lat i odkręciło się bez większego problemu, dlatego też niczym tego nie smarowałem, jeśli ktoś ma życzenie to posmarować - strzeżonego ...itd.
 
 
MaXuS 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotras
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 370
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2009-05-04, 00:43   

Ja wcale do tego nie używam ściągaczy ;P Bardzo ładnie opisane ;]
_________________
Audi ma duszę:*
||
||
\/
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16781#169783

Zapraszam na : www.tuning-studio.pl
 
 
 
MIODEK 
Stary Klubowicz



Silnik: BVX
Typ: B6
Nadwozie: Sedan
Imię: Miodek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 25
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1221
Skąd: Leiden


Wysłany: 2009-05-04, 14:23   

MaXuS napisał/a:
Ja wcale do tego nie używam ściągaczy ;P Bardzo ładnie opisane ;]


Do tylnych amorów nie trzeba, ale przód bez ściągaczy nie da rady.
Jednym słowem 50 zł zostaje w kieszeni :mrgreen:
_________________
Audi B4 8C ABT 93' - Było
Audi 90 quattro NG US 89' - Było
Vw Golf MK5 1.9TDi 4Motion 05' - Jest
Vw Passat B6 2.0 FSi 4Motion 06' - Jest
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
Lenio21 
Super User



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Leszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 788
Skąd: MALBORK


Wysłany: 2009-05-09, 01:19   

fajnie, właśnie zbliżam sie do wymiany na pewno skorzystam z opisu

a czy wymienia sie również łożysko górne amora? tak jak z przodu?

a odbojników i osłon amora nie wymieniałeś?
_________________
LENIO )oooo(

zapraszam http://www.audi80.pl/b4-a...nio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.
 
 
 
Krycha 
Od zawsze na forum



Silnik: ABY
Typ: B2
Nadwozie: Sedan
Imię: Krystyna
Pomógł: 42 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 2284
Skąd: Starachowice


Wysłany: 2009-05-09, 01:28   

Z tyłu nie ma łożysk :mrgreen:
_________________
Audi 80 B2 2.2T Quattro

https://www.facebook.com/B2TurboQuattro
 
 
 
Lenio21 
Super User



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Leszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 788
Skąd: MALBORK


Wysłany: 2009-05-09, 01:45   

a jak z tymi sciagaczami? obejdzie sie naprawdę? bo nie mam ale i tak chciałem zakombinowac bez nich...

a jak sie nazywa ta guma o którą opiera sie spreżyna na górze? i chyba na dole tez...?
_________________
LENIO )oooo(

zapraszam http://www.audi80.pl/b4-a...nio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
wujo1 
Stary Klubowicz



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adrian
Pomógł: 40 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 1168
Skąd: Skierniewice


Wysłany: 2009-05-09, 11:16   

świetna robota :-P były jakieś opory w demontażu czy wszystko poszło jak po maśle
_________________
The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

Rebeca Linares,Asa Akira,Lupe Fuentes,Joanna Angels,Marie Luv,Britney Private,Lucy Belle,Aleska Diamond Jane Kyle,Sophie Lynx :)
 
 
 
goldi j51 



Silnik: AFN+
Typ: B5
Nadwozie: Avant
Imię: Jarek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 2646
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2009-05-09, 13:52   

Jednak B3 ma łatwiejsze rozwiązanie ale robota dobra <ok>
_________________
Moje autko goldi j51
http://www.audi80.pl/nowy...7892.htm#292913 a tu 80 tka
http://www.audi80.pl/nowy...emat-vt8552.htm

Jest

A4 1.9 tdi AFN 110+coś tam KM AVANT
i A4 b5 1.8 125 KM Sedan
Było audi 80 B3 1.6 PP 70KM
 
 
 
Kubik 



Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Kuba
Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 2113
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2009-05-09, 22:44   

wujo1 napisał/a:
były jakieś opory w demontażu czy wszystko poszło jak po maśle


Na szczęście żadnych problemów z demontażem.

Niestety jak to u mnie bywa zaznaczając w sklepie kilkakrotnie do jakiego samochodu mają być amory i tak musiałem je wymienić bo koleś dał amory do B3.

Lenio21 napisał/a:
a odbojników i osłon amora nie wymieniałeś?


Nie <ok>
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
Lenio21 
Super User



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Leszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 788
Skąd: MALBORK


Wysłany: 2009-05-13, 18:33   

mam pytanko bo tak oglądałem co ETKA pisze no i dużo tych gumowych częsci i jakieś łożyska... czy to wszytsko siedzi w B4? i należałoby wymienić przy okazji wymiany amorów?



Na pewno chce wymienić amor, osłony na amor i odboje, troche źle wygląda również guma na której opiera się góra spręzyny, jednak nie wiem co to jest, czy to jest pierścień miękki czy spręzyna talerzowa ( patrz zdjęcie)?

a propo ceny, czy kupilibyście na allegro?
np http://moto.allegro.pl/it...4_avant_ss.html

czy może w tej cenie taki amor nie powinien kosztować i może być coś nie tak z nim?

liczę na szybki odzew bo spieszy mi się trochę żeby kupić i zakładać bo mam trochę wolnego czasu :mrgreen:

i jeszcze takie foto znalazłem
http://www.fotosik.pl/pok...9a6e24b7a5.html
trochę inne jak moje może inna wersja etki <osohozi>
_________________
LENIO )oooo(

zapraszam http://www.audi80.pl/b4-a...nio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.
 
 
 
radi88 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 399
Skąd: Trójmiasto, Rumia


Wysłany: 2009-05-18, 17:33   

No właśnie koledzy, tak jak sprawa amortyzatorów jest w miare jasna, powiedzcie proszę co z tą gumową poduszką u góry amortyzatora ? Chcę wymienić komplet i proszę o wypisanie co wchodzi w skład kompletu do B4. Z góry dziękuję.
_________________
Audi 80 B4 1.9 TDi + wtryki AFN + ECU 16bit + chip, na Pierburgu dzięki Endriu210. Alutec 17" soczewki, USY na tyle, zawiecha -35mm

http://www.audi80.pl/audi...0963.htm#775557
 
 
 
Lenio21 
Super User



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Leszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 788
Skąd: MALBORK


Wysłany: 2009-05-19, 11:17   

witam, zastanawiam się nad amorami do tyłu.
przekonany do sachs olejowych, myślę czy do moich sprężyn nadają się zwykłe amory olejowe?

Bo znalazłem takie:
http://moto.allegro.pl/it...towe_tylne.html
one są o skróconym skoku 25mm, a ja mam sprężyny seryjne -20 mm

dodatkowo wczoraj przy wymianie tlnych tuleji na belce zwróciłem uwagę na amory, iż są sachsa olejowe, czyli raczej nie są oryginalne z fabryki audi

może nie są to odpowiednie amory do moich sprężyn? Kupię sachsa i nic mi nie pomoże... a dobija mi na dołkach i nierównościach :-/ Tuleje wymienione ( Lemfordera)

a zastanawiam sie nad tymi: ( na allegro najlepsza oferta)
http://moto.allegro.pl/it...4_avant_ss.html

pozdrawiam
_________________
LENIO )oooo(

zapraszam http://www.audi80.pl/b4-a...nio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang



forum audi 80
warsztat warszawa


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Chiptuning Poznań :: Anteny CB radia :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: Chiptuning Audi ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 17