Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Express Parts Furora.tv Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABT]Aparat zapłonowy  
Autor Wiadomość
adam28k 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Adam
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty tech.: 210
Miasto/Region: Warmia Mazury


Wysłany: 2008-04-19, 17:09   [B4 ABT]Aparat zapłonowy

Witam.Chciałem dzisiaj ustawić zapłon a tu zonk.Odkreciłem śrube mocującą aparat,chciałem przekręcić aparatem a on ani drgnie!Jakby przyspawany był!Co jest grane?Pomóżcie <buu>
_________________
ADAM
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Danek 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Pomógł: 132 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty tech.: 3477
Miasto/Region: Mazowsze


Wysłany: 2008-04-19, 17:28   

Zapiekł się (pewnie nikt go nie ruszał od wielu tys. km), zlej go solidnie (miejsce mocowania) jakimś preparatem penetrującym, odczekaj z 30 minut, zlej jeszcze raz. Potem weź jakiś długi pobijak, pręt, cokolwiek i ostrożnie popukaj w podstawę aparatu (naprawdę ostrożnie). Po kilku takich próbach musi puścić.
_________________


Pozdrawiam Danek
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adam28k 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Adam
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty tech.: 210
Miasto/Region: Warmia Mazury


Wysłany: 2008-04-19, 17:35   

Dzieki Danek za rade.Lece po WD-40 :-D
_________________
ADAM
 
 
Darek_32 
Audi 80 Mastah


Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: DAREK
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty tech.: 126
Miasto/Region: świętokrzyskie


Wysłany: 2008-04-19, 19:58   

U mnie to samo. :cry: Też będę musiał tak zrobić. :mrgreen:
_________________
Audi B4 B+LPG
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
mazi 
Audi 80 Mastah


Silnik: jn
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty tech.: 137
Miasto/Region: Kazimierza W.


Wysłany: 2008-04-19, 21:58   

wiam kolegow mnam szybszy sposob nalezy rozgrzac silnik i polac zimna woda podstawe apartu musi puscic metoda sprawdzona wielokrotnie
 
 
Danek 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Pomógł: 132 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty tech.: 3477
Miasto/Region: Mazowsze


Wysłany: 2008-04-19, 22:54   

mazi napisał/a:
mnam szybszy sposob nalezy rozgrzac silnik i polac zimna woda podstawe apartu
no nie wiem. Osobiście nie zdecydowałbym się na taki krok w obawie przed uszkodzeniem (pęknięciem bloku).
_________________


Pozdrawiam Danek
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
audiktom 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: sedan
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty tech.: 440
Miasto/Region: podkarpacie


Wysłany: 2008-04-20, 07:46   

Ja również bym się nie zdecydował, może i faktycznie działa ale ja bym sie bał, na pewno dla obudowy to jest szok! gorące i od razu zimne.
 
 
Kokolino 



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty tech.: 3324


Wysłany: 2008-04-20, 10:58   

Dobrym środkiem penetryjącym jest płyn hamulcowy DA1 o ile dobrze pamiętam typ. Tylko trzeba na niego uważać bo bardzo niszczy lakier (rozpuszcza).
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.



 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
mazi 
Audi 80 Mastah


Silnik: jn
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty tech.: 137
Miasto/Region: Kazimierza W.


Wysłany: 2008-04-20, 15:13   

zapewnim was koledzy ze to skuteczny sposob wystarczy troszke wody nie trzeba lac tam z wiadra wystarczy spryskac troszeczke podstawe aparatu a nie caly blok
 
 
widmo 
Diesel Power



Silnik: AWX
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty tech.: 1234
Miasto/Region: Kraków


Wysłany: 2008-04-20, 15:35   

kokolino1 napisał/a:
Dobrym środkiem penetryjącym jest płyn hamulcowy DA1 o ile dobrze pamiętam typ. Tylko trzeba na niego uważać bo bardzo niszczy lakier (rozpuszcza).


Dobrze pamiętasz DA-1 <ok> stosowany m.in w starej poczciwej Syrence
naprawdę skuteczy przy odkręcaniu zapieczonych i skorodowanych śrub
jest też naprawdę "jadowity" dla skóry człowieka :evil:
Tak jak pisze kokolino1 uwaga na lakier i elementy gumowe (uszczelki oringi etc) nie próbójcie tego wlewać do układu hamulcowego (wymiana pompy, wysprzęglika hydraulicznego lub oringów w zaciskach lub cylinderków murowana) ani tez niech zmyli was jego czerwonawy kolor (jak Hipol ATF do skrzyni automatycznej i wspomagania) bo na pewno ten płyn hamulcowy coś uszkodzi :-?

a polewanie zimną wodą gorących elemetów silnika nie uważam za zbyt dobry pomysł. moze to wiecej szkód narobić niz pożytku.

zwykła ropa działa penetrująco, ewentualnie Pepsi - odrdzewiacz :mrgreen:
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adam28k 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Adam
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty tech.: 210
Miasto/Region: Warmia Mazury


Wysłany: 2008-04-22, 00:24   

Witam.WD-40 zrobiło swoje i aparat dał za wygraną :mrgreen: Wogóle to zabrałem się za ten aparat po uprzedniej kontroli rozrządu czy wszystkie znaki na tip-top :-P Okazało sie,że koło od wałka pośredniego nie jest ustawione tak jak byc powinno.Ustawiłem je tak by napunktowana kropka zgrywała sie z wcięciem na kole pasowym.Poskładałem wszystko no i pale...jakos tak mozolnie zatrybił jakby coś go zblokowało przez moment,później juz ok ale niby ciągnął jak przed moją interwencją a na jałowym było takie rytmiczne spadanie z obrotów(czasem nawet zgasł :cry: )Wtedy ja za aparat... :mrgreen: Jak już go rozruszałem zacząłem ustawiac niestety tylko na słuch bo nie mam lampy a mechanki już sie pochowali i jaki efekt?Normalnie nie ten silnik!Jaby mu ze 20 koni przybyło :-) O niebo lepiej wkreca się na obroty.Pedał gazu reaguje na dotknięcie a on juz ciagnie :-D Wcześniej musiałem mu więcej i dłużej deptać żeby się bujnął.I co najważniejsze silnik jakby ciszj chodzi :mrgreen: Nie ma tego dziwnego cykania,stukania przy dodawaniu gazu.Obroty są nie co wyższe(ok 100obr) tak mi sie zdaje bo nie mam obrotka ale poza tym to całkiem inny samochód.Czy to oznacza że od początku jak go kupiłem(pół roku) jeżdziłem na źle ustawionym zapłonie?A moze za mocno go przyspieszyłem?Dodam,że zarówno przed jak i po nie strzelał ani w filtr powietrza ani w wydech.Wtedy był słabszy wkręcaniu na obroty towarzyszył stukający dźwięk.Teraz normalnie rakieta i tego dźwieku praktycznie nie słysze(może przez sekunde jak wciskam gaz)Ale sie rozpisałem :-P Jakies sugestie?Pozdrawiam
p.s. Na kole wałka posredniego oprócz napunktowanej kropki jest jeszcze znak OT.
Do czego on ma się tam odnosic?A moze to on ma się zgrac z tym wcęciem na kole pasowym?
_________________
ADAM
 
 
widmo 
Diesel Power



Silnik: AWX
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty tech.: 1234
Miasto/Region: Kraków


Wysłany: 2008-04-22, 01:24   

sciągnij osłone paska rozrządu, sciągnij kopułkę
wyjmij palec kopułki (rozdzielacz zapłonu)
sciągnij plastikowy dekielek z pod palca (jezeli jest)
załóż palec
pokręć wałem tak aby znak na kole wałka rozrządu pokryło sie ze znakiem OT na plastikowej osłonce koła rozrządu
popatrz jak ustawiony jest palec względem aparatu zapłonowego
mosiężny koniec palca powinien być skierowany w stronę głowicy i na aparacie w aluminiowym korpusie powinno być wycięcie (szerokość około 5 mm)
wtedy zobaczysz czy masz zapłon przyśpieszony czy opóźniony (w zależności ile jest przestawiony palec względem tego wycięcia na korpusie aparatu zapłonowego)

jak wykręcisz swiece to powinieneś mieć I oraz IV cylinder u góry wtedy na którymś z nich jest zapłon
(kolejność 1-3-4-2)

jeżeli masz LPG to zapłon powinien być lekko przyśpieszony (zalezy też to od silnika i przyśpieszacza zapłonu)
na PB powinien byc ustawiony na '0'

zapomniałem dopisać.
jak ustawisz koło wałka rozrządu ze znakiem OT
a palec ) rozdzielacz zapłonu będzie skierowany do silnika to znaczy ze zapłon jest na I cylindrze. jeżeli palec będzie odwrócony o 180 st. to znaczy ze jest na 4 cylindrze.

zawsze wtedy warto przyłożyć kopułkę z kablami i zobaczyć na który kabel jest ustawiony palec. wtedy juz wiadomo gdzie mamy zapłon

[ Dodano: 2008-04-22, 10:22 ]
adam28k napisał/a:
Teraz normalnie rakieta i tego dźwieku praktycznie nie słysze(może przez sekunde jak wciskam gaz)


odgłos ten to było przedwczesny zapłon mieszanki lub dopalanie starej.

Cytat:
Na kole wałka posredniego oprócz napunktowanej kropki jest jeszcze znak OT.
Do czego on ma się tam odnosic?A moze to on ma się zgrac z tym wcęciem na kole pasowym?


koło pośrednie jest odpowiedzialne za napęd aparatu zapłonowego.
jak ustawisz wał główny w pozycji '0' (jest wycięcie i znak na obudowie) oraz koło wałka rozrządu na Znak OT to palec powinienes miec ustawiony na wycięcie aparatu zapłonowego (jeżeli jest palec odwrócony o 180 st to trzeba znowu pokręcić wałem i ustawić znowu na '0' i muszą sie znaki pokryć)
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adam28k 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Adam
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty tech.: 210
Miasto/Region: Warmia Mazury


Wysłany: 2008-04-22, 11:45   

Dzięki widmo za info.To chyba mam idealnie.To wcięcie na aparacie na mój rozum pokazuje,że gdy palec zaczyna zgrywac sie z nim to w tym momencie podawana jest iskra na 1-wszy tłok(przykładałem kopułke i właśnie tak jest <ok> )Tylko czy to wcięcie na aparacie ma byc zgrane centralnie na środku palca?U mnie jest na lewej krawędzi(czyli na początku wg ruchu palca)Moim zdaniem chyba jet ok :mrgreen:
_________________
ADAM
 
 
widmo 
Diesel Power



Silnik: AWX
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty tech.: 1234
Miasto/Region: Kraków


Wysłany: 2008-04-22, 12:41   

<ok>

najlepiej ustawić na lampę stroboskopową :P

ale do rzeczy.
rozdzielacz zapłonu ma szerszy styk aby nim można było regulowac.
do tego dochodzą jeszcze luzy miedzyzębne napedu aparatu zapłonowego
jak poruszasz palecm lewo-prawo to bedzie miał minimalne luzy tego sie nie da zniwelować

zasada jest taka
ze środek palca powinien się pokrywać z tym wycięciem

jezeli jest troche wczesniej to jest wyprzedzony
jesli troche dalej od wycięcia to analogicznie opóźniony.
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Forum Avensis :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 17