Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce radio LED
Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja Motostacja.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[b4 avant 1,9 tdi] wymiana poduszki amorka przedniego - jak?  
Autor Wiadomość
rolandasas 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1,9t
Typ: b4
Nadwozie: avant
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty tech.: 60


Wysłany: 2008-03-25, 22:07   [b4 avant 1,9 tdi] wymiana poduszki amorka przedniego - jak?

Cazy ktos wymieniał sam poduszke amortyzatora przedniego. Mam pytanie:jak to zrobić, czy trzeba wszystko wyjmować na zewnątrz, czy mozna jakoś na skróty.
I jeszcze jedno pytanie czy po wymianie końcówki drążka trzeba ustawiać koniecznie zbieżność, czy da radę zrobic tak aby jej nie przestawić. Z góry dziekuję za wskazówki
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty tech.: 5766
Miasto/Region: WLKP


Wysłany: 2008-03-25, 22:20   

Oba tematy przerabiałem całkiem niedawno.

No niestety, aby wymienić poduszkę to trzeba wyjąć całą kolumnę, wiąże się to również z jej rozkręcaniem, czyli raczej bez napinacza do sprężyn to się nie obejdzie. W sumie jeśli śruby nie będą nastręczać zbyt wielu problemów jest to kwestia góra godzinki roboty dla wprawnych dłoni.

Co do końcówek. To poszła mi jedna i miałem zamiar wymienić zaraz obie plus przegub półkolisty i pojechać na zbieżność. Ale ponieważ wymieniając tą jedną końcówkę trochę się zniechęciłem (przywaliłem nosem w błotnik przy odkręcaniu kontry na drążku - szczęście że go nie złamałem) poprzestałem na wymianie tej jednej. Przy wykręcaniu starej końcówki liczyłem dokładnie liczbę obrotów i tak samo przy wkręcaniu nowej. Dzięki temu zbieżność pozostała bez zmian.

Dla pewności jednak po wymianie wszystkiego co planuje pojadę sprawdzić zbieżność, bo niby wszytko może być ok., a opony może drzeć a tego nie chce.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
rolandasas 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1,9t
Typ: b4
Nadwozie: avant
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty tech.: 60


Wysłany: 2008-03-25, 22:33   

dzieki za odpowiedz, no i wszystko jasne
 
 
 
Danek 



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Pomógł: 132 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty tech.: 3477
Miasto/Region: Mazowsze


Wysłany: 2008-03-26, 09:24   

Kolego rolandasas, proszę pamiętać o stosowaniu nawiasów kwadratowych w TAG-ach w tytułach wątków. Dziękuję.
_________________


Pozdrawiam Danek
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Krzysiek18/ 
Audi 80 Mastah



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Krzysiu
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty tech.: 123
Miasto/Region: GDANSK


Wysłany: 2008-03-26, 09:51   

Labiel napisał/a:
Przy wykręcaniu starej końcówki liczyłem dokładnie liczbę obrotów i tak samo przy wkręcaniu nowej. Dzięki temu zbieżność pozostała

jest to na pewno jeden ze sposobów lecz uwazam ze zaden nie daje 100% pewnosci ze zbieznosc sie choc troch e nie przestawila :mrgreen:
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...8e4bff719b.html

Audi B4 AVANT 1,9 Tdi 1995.
 
 
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty tech.: 5766
Miasto/Region: WLKP


Wysłany: 2008-03-26, 13:39   

Krzysiek18/ napisał/a:
Labiel napisał/a:
Przy wykręcaniu starej końcówki liczyłem dokładnie liczbę obrotów i tak samo przy wkręcaniu nowej. Dzięki temu zbieżność pozostała

jest to na pewno jeden ze sposobów lecz uwazam ze zaden nie daje 100% pewnosci ze zbieznosc sie choc troch e nie przestawila :mrgreen:


Popieram bo w mich zamiarach jest wymienienie drugiej końcowki jak już pisałem wcześniej i wtedy jechanie na zbierzność. Bo tak jak mówisz i tak jak pisałem. Zbierzności niby może być ok, a autko będzie darło oponki.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
rsdziadek 
Audi 80 Mastah



Silnik: 2.0
Typ: --
Nadwozie: Kombi
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty tech.: 122
Miasto/Region: Przemyśl


Wysłany: 2008-03-26, 15:55   

Ze 3 miesiące temu wymieniałem poduszkę bez ustawiania zbieżności - opon nie tnie : ;-)
_________________
Było:
B4 2.0 ABK + sekwencja :') (waldemary, alaska, stag300)
Jest:
Volvo V40 2.0 16V + sekwencja :') (H2000, Zavoli S, Stag300+)
 
 
 
Krzysiek18/ 
Audi 80 Mastah



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Krzysiu
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty tech.: 123
Miasto/Region: GDANSK


Wysłany: 2008-03-26, 21:30   

a jestes pewny ze nie masz przestawionej zbieznosci badz pochylenia kola??? :-P
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...8e4bff719b.html

Audi B4 AVANT 1,9 Tdi 1995.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
grzegorzps2 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: avant
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty tech.: 9


Wysłany: 2008-03-27, 20:30   

z tego co się orientuję to zbieżności nie można przestawić wyciągając kolumnę, gdyż nie ma potrzeby przekręcania końcówki drążka a jedynie jej rozłączenia z kolumną. Natomiast na pewno można przestawić kąty, ponieważ musimy rozłączyć kolumnę od piasty, a wtedy będzie żarło albo wewnętrzną albo zewnętrzną część opony, jeżeli się mylę to niech ktoś mnie uświadomi.Pozdrawiam!
 
 
Krzysiek18/ 
Audi 80 Mastah



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Krzysiu
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty tech.: 123
Miasto/Region: GDANSK


Wysłany: 2008-03-27, 20:33   

jak przestawisz kąt , moze sie zdazyc ze równiez zbieznosc sie przestawi
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...8e4bff719b.html

Audi B4 AVANT 1,9 Tdi 1995.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
grzegorzps2 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: avant
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty tech.: 9


Wysłany: 2008-03-27, 20:34   

możesz wytłumaczyć w jaki sposób
 
 
Krzysiek18/ 
Audi 80 Mastah



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Krzysiu
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty tech.: 123
Miasto/Region: GDANSK


Wysłany: 2008-03-27, 21:01   

normalnie
jak regulujesz geometrie auta to zaczynasz najpierw od katów , np, . pochylenie kól przod a potem dopiero zbieznosc. przestawisz pochylenie moze ci sie zmmienic rowniez zbieznosc, a poztym jak regulujesz pochylenie to nie podkrecisz zbieznosci w optymalne polozenie?? :?:
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...8e4bff719b.html

Audi B4 AVANT 1,9 Tdi 1995.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
muniorek 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: AAZ
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: mariusz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty tech.: 179
Miasto/Region: Lublin


Wysłany: 2008-03-27, 21:12   

witam kolegów i zacytuję kawałek z książki sam naprawiam..."przed demontażem zaznaczyc ustawienie pochylenia koła na dolnych śrubach mocujacych w przypadku gdy stara kolumna lub stary amortyzator mają byc spowrotem zamontowane.w tym celu obrysowac łby śrub oraz nakrętki za pomoca rysika traserskiego" ...sam w sobotę bedę wymieniał poduchy amora bo tak się wybiły że bardziej się już nieda...kupiłem lemfordera więc myslę że na dłuższy czas wystarczą ,ściągacze do sprężyn dorobiłem mam nadzieję że wytrzymają ...może jakieś fotki zrobię jak będzie dobrze szło i niezepsuję sobie nerwów... z ważniejszych żeczy mam do wymiany min.tuleje sanek i osłony przegubów zewnętrznych czasu brak ale powoli się zrobi
Ostatnio zmieniony przez muniorek 2008-03-27, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysiek18/ 
Audi 80 Mastah



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Krzysiu
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty tech.: 123
Miasto/Region: GDANSK


Wysłany: 2008-03-27, 21:15   

sama wymiana przyjemna, zaopatrzyles sie w klucz do odkrecenia poduszki(jest tam taka tuleja z nacieciami) :-D
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...8e4bff719b.html

Audi B4 AVANT 1,9 Tdi 1995.
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
muniorek 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: AAZ
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: mariusz
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty tech.: 179
Miasto/Region: Lublin


Wysłany: 2008-03-27, 21:23   

klucz dorobiłem i sprawdziłem w"akcji"przed prawdziwą robotą odkrecając nakrętkę amora zdejmując miseczkę pod nia już nakretka jak na dłoni...nakrętka poszła bez więkrzych oporów ,najbardziej obawiam się oporu końcówki drążka kierowniczego bo niemam odpowiedniego ściągacza ale ten który mam powinien dać radę...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze forum audi a6 hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia ::

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 18