<------>
Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi 80 felgi audi 80 audi sklep audi Tarcze, hamulce forum a6 LED
Maglownica Audi Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Motostacja.pl Układy hamulcowe Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe  
Autor Wiadomość
Lenio21 
Super User



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: SEDAN
Imię: Leszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 788
Skąd: MALBORK


Wysłany: 2008-09-15, 00:27   

supra napisał/a:
prasa, prasa, prasa, bez dobrego wcisku daleko nie zajedziecie,

skoro pracujesz przy tym wiec mechanik i prase masz ja niestety nie mam, tylko jakies stare sciagacze trójramienne.
metoda nabijania przez stare łożysko była mi słyszana i polecana wsumie, lecz jeszcze jej nie stosowałem :-/
_________________
LENIO )oooo(

zapraszam http://www.audi80.pl/b4-a...nio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.
 
 
 
Zdzisław RAKIETA 



Model: A10 C15
Nadwozie: SEDANO-COUPE
Zasilanie: Paliwo rakietowe
Silnik: 12.8 1363KM
Napęd: 6WD
Rok: 2015
Skrzynia: Sama zmienia
Kod silnika: 8C9NBDG
Imię: Zdzisław
Wiek: 56
Dołączył: 1 Kwietnia 1915
Posty: 5036
Skąd: Internety
shaleck84 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1,8S
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 3
Skąd: Stavanger


Wysłany: 2009-05-03, 23:46   

Chlopaki a ja mam taki problem, bo czytam tego linka, kolo mam "rozbebeszone" i potrzebuje pomocy. z trudem poodkrcalem wszystkie srubu lacznie z ta glowna od piasty, nie moge jednak wyciagnac piasty z tarcza, posiadam B3 i chyba nie mam lozysk stozkowych, to chyba wiekszy problem??jutro planuje jechac zakupic specjalistyczne klucze. bo bez nich chyba nie dam radyniczego dalej odtworzyc. P.S. tak jak Wilkuu napisal na poczatku ja nie mam u siebie na srubie od piasty rzadnych zawleczek. chyba jakis starszy model!?:) dzieki za odpowiedz jakby sie ktos bardziej odemnie orientowal!
 
 
 
paluś 
Audi 80 Mastah


Silnik: 1z
Typ: B4
Nadwozie: Limmou
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: pszczyna


Wysłany: 2009-05-05, 22:23   

w piascie sa dwa lozyska to sie zgadza, mniejsze i wieksze.
Ja swoje niestety musialem wybijac kawalkiem drewienka i tak samo skladalem, bo prasy brak
_________________
TY TY I TYLKO TY, JESTEŚ MOJĄ DAMĄ

.............A U D I.....................
 
 
 
Zdzisław RAKIETA 



Model: A10 C15
Nadwozie: SEDANO-COUPE
Zasilanie: Paliwo rakietowe
Silnik: 12.8 1363KM
Napęd: 6WD
Rok: 2015
Skrzynia: Sama zmienia
Kod silnika: 8C9NBDG
Imię: Zdzisław
Wiek: 56
Dołączył: 1 Kwietnia 1915
Posty: 5036
Skąd: Internety
radziobiker 
Audi 80 Spec



Silnik: ABT
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 336
Skąd: Bożepole Małe


Wysłany: 2011-01-15, 19:36   

Witam
Jak poznać, które jest łożysko do wymiany? Podczas jazdy piszczy mi z lewej strony, tylko nie wiem które (przód czy tył)?
Pozdrawiam
 
 
krzysiek1111 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1,8s
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: krzysiek
Wiek: 35
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: wrocław


Wysłany: 2011-04-08, 20:19   Re: [B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe

wilu8 napisał/a:
Witam postanowiłem przy okazji pstryknąć pare fotek i coś nie coś opowiedzieć o naprawie .
Rozpoczynamy od podniesienie kola i zdemontowania go,
[url=http://images30.foto...c1m.jpg]Obrazek[/URL]
W dalszej kolejności demontujemy zacisk :klucz 13 i 15mm
oraz jarzmo zacisku klucz imbusowy 8mm
[url=http://images32.foto...8cm.jpg]Obrazek[/URL]
zacisk podwiązujemy (np. drutem ) do sprężyny aby nie wisiał na przewodach
[url=http://images32.foto...68m.jpg]Obrazek[/URL]
Zdejmujemy miseczke lekko podwazając ja śrubokretem i potem przy pomocy młotka delikatnie zbijamy ją , pod nią jest zawleczka i koronka na śrubie zawleczke demontujemy kombinerkami , smar wycieramy szmatą.
Srube odkręcamy kluczem nasadowym 24mm , i zdejmujemy powoli piaste z tarczą przytrzymując pierwsze lozysko które wypadnie
[url=http://images26.foto...66m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images27.foto...78m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images32.foto...c2m.jpg]Obrazek[/URL]
obracamy piaste i podważając śrubokretem wyjmujemy simering i wyciągamy wew. łożysko
[url=http://images29.foto...71m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images34.foto...7bm.jpg]Obrazek[/URL]
cała piaste z tarczą wkręcilem w imadło i przebijakiem wybiłem pierścienie łożyska z obu stron piasty
[url=http://images33.foto...a9m.jpg]Obrazek[/URL]
potem wszystko dokładnie wycieramy i zabieramy sie za nabijanie nowych pierścieni uważając aby nie opierać piasty o wieniec ABS
[url=http://images31.foto...8cm.jpg]Obrazek[/URL]
ja nabijam zawsze przez stary pierścień i zawsze wszystko układa sie dobrze
[url=http://images27.foto...9fm.jpg]Obrazek[/URL]
nowe łożysko smarujemy dokładnie smarem do łożysk (dobrze je wetrzeć w wianek)
W trakcie nabijania zeszła tarcza wiec przy ponownym montażu jej styk czyścimy dokładnie
papierem ściernym ,zakładamy simering
[url=http://images27.foto...76m.jpg]Obrazek[/URL]
i możemy przystąpić do montażu końcowego w odwrotnej kolejności do demontażu
[url=http://images32.foto...2dm.jpg]Obrazek[/URL]
luz regulujemy w taki sposób aby podkładka przesuwala sie pod pewnym naciskiem śrubokrętem [url=http://images32.foto...89m.jpg]Obrazek[/URL]
mniej wiecej prawidłowe dokrecenie wygląda tak że po udzerzeniu w kolo powinien być wyczuwalny lekki luz ,do miseczki nakładamy ok połowe smaru potem zakładamy koło
no i w droge pozdrawiam <piwo>


[ Dodano: 2011-04-08, 20:24 ]
Witam :
mam pytanie bo z tyłu ciągle odkręca mi się łożysko i nie wiem jak to zrobić już przez to musiałem kilka razy wymienić ale mam już dosyć czy może mi ktoś pomóc bede wdzięczny :roll:

[ Dodano: 2011-04-09, 15:35 ]
Dzięki bardzo za pomoc będę w poniedziałek to robił bo wyje jak cholera pozdrawiam :-)
 
 
 
skoti 
100 % Klubowicza



Silnik: PV+
Typ: 85
Nadwozie: coupe
Imię: daniel
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 1418
Skąd: PL(FMI)


Wysłany: 2011-04-10, 23:44   

Jak się może łożysko odkręcać bo ja nie jarzę :?: :!:
_________________
2006-.....Audi Coupe GT -110PS - http://tnij.org/ktdq
--------------------------------------------------
http://forum.vwzone.pl/vi...C+na+stare+auta
2015-..... Audi a6 c4 avant quattro -150PS
_______________________________
 
 
Zdzisław RAKIETA 



Model: A10 C15
Nadwozie: SEDANO-COUPE
Zasilanie: Paliwo rakietowe
Silnik: 12.8 1363KM
Napęd: 6WD
Rok: 2015
Skrzynia: Sama zmienia
Kod silnika: 8C9NBDG
Imię: Zdzisław
Wiek: 56
Dołączył: 1 Kwietnia 1915
Posty: 5036
Skąd: Internety
krzysiek1111 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1,8s
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: krzysiek
Wiek: 35
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: wrocław


Wysłany: 2011-04-11, 21:18   

dzis jestem po wymianie i okazało sie że jak mi wymienili na nowe to dali zwykłą podkładkę a nie z ząbkiem tak wiec to był problem ale przez to musiałem wymienić jeszcze czop no trodno na przyszłość bede juz na to zwracac uwage pozdrawiam
 
 
 
sesej 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Sergiusz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2011-05-22, 20:28   wymiana łożysk

Witam,odgrzewam temat....mam pytanko,czy z przodu jest taka sama filozofia z wymianą łożysk jak z tyłu??? Tył już opanowałem a pytam dlatego że nic na forum nie znalazłem odnośnie przednich łożysk....
_________________
B4 Avant '93 ABK na LPG
 
 
tomekk666 
Władca pierścieni



Silnik: AEL+
Typ: C4
Nadwozie: AVANT
Imię: Tomek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 27
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 509
Skąd: Iława


Wysłany: 2011-05-22, 21:24   

sesej, na przyszłość używaj szukajki. Takie coś udało mi sie znaleść na szybko ;-)
:arrow: http://www.audi80.pl/b4-a...ola-vt34991.htm
_________________
Mój były Srebrny Klekotek :mrgreen:

Srebrny Karavanik :mrgreen:
 
 
 
Zdzisław RAKIETA 



Model: A10 C15
Nadwozie: SEDANO-COUPE
Zasilanie: Paliwo rakietowe
Silnik: 12.8 1363KM
Napęd: 6WD
Rok: 2015
Skrzynia: Sama zmienia
Kod silnika: 8C9NBDG
Imię: Zdzisław
Wiek: 56
Dołączył: 1 Kwietnia 1915
Posty: 5036
Skąd: Internety
sesej 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Sergiusz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2011-05-23, 18:35   

moja leniwość wyszła na jaw.....szukałem mało dokładnie najwidoczniej :)
_________________
B4 Avant '93 ABK na LPG
 
 
pawell 
Nowy Klubowicz


Silnik: nie
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: paweł
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 2


Wysłany: 2011-10-06, 10:25   

Witam
Czy wymiana lozyska tylnego kola w b3 bedzie tak samo wygladac?
 
 
Misiek_Stce 
Super User


Silnik: NG
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Pomógł: 18 razy
Wiek: 25
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 774
Skąd: Starachowice


Wysłany: 2011-11-23, 20:23   

pawell, tak samo idenwtycznie jak wilu pokazał tylko u ciebie z tyłu masz bębny i jest to łozysko takie jak u zalozyciela tematu tzn stozkowe (są dwa, z przodu bębna i z tyłu, przednie troche mniejsze od tylniego) do tego nie potrzeba zadnej prasy trzeba tylko uwazac przy wbijaniu nowych bieżni łozysk zeby nie zarysowac tej czesci po ktorej pracuje łozysko w b3 z bębnami wymiana lozyska z tyłu zajmuje mi jakies 30min jak sie postaram. oczywiscie mowa tu o jednym kole.
 
 
 
Zdzisław RAKIETA 



Model: A10 C15
Nadwozie: SEDANO-COUPE
Zasilanie: Paliwo rakietowe
Silnik: 12.8 1363KM
Napęd: 6WD
Rok: 2015
Skrzynia: Sama zmienia
Kod silnika: 8C9NBDG
Imię: Zdzisław
Wiek: 56
Dołączył: 1 Kwietnia 1915
Posty: 5036
Skąd: Internety
lider600
[Usunięty]



Wysłany: 2012-03-07, 14:39   

fajne foto story opisane i jest ok:):)
na pewno się przyda nie jednemu :mrgreen:
 
 
HeavenQueen 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Rafał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 490
Skąd: Trzebinia


Wysłany: 2013-05-09, 11:12   

Podrzuci mi ktoś numer z etki łożysk tylnego koła do B4 '93r z tarczowymi hamulcami?
Dziękuję :)
_________________
Audi 80 B4 Avant '93 ABK STAG LPG
www.elektroinstalacje.y0.pl
 
 
 
_Dave 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AFN&
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 181
Skąd: Zabrze


Wysłany: 2013-05-09, 21:44   

311 405 625 F - wewnetrzne

211 405 645 D - to "pierwsze"
_________________
hybryda T2/Tb25
 
 
 
Zdzisław RAKIETA 



Model: A10 C15
Nadwozie: SEDANO-COUPE
Zasilanie: Paliwo rakietowe
Silnik: 12.8 1363KM
Napęd: 6WD
Rok: 2015
Skrzynia: Sama zmienia
Kod silnika: 8C9NBDG
Imię: Zdzisław
Wiek: 56
Dołączył: 1 Kwietnia 1915
Posty: 5036
Skąd: Internety
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Chiptuning Poznań :: Hamulce, klocki :: Czyszczenie tapicerki :: Anteny CB radia :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: Regeneracja turbiny ::

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17