Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

tuning audi 80 audi 80 felgi audi 80 audi Tarcze, hamulce forum a6 LED
Turboelita.pl Sklep CB Sklep alufelgi Express Parts Wyświetlacze LCD Układy hamulcowe Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[wszystkie] pytanie dot. FAQ akumulatora  
Autor Wiadomość
matewka 
Audi 80 Fan



Silnik: JK
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mateusz
Wiek: 28
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 27


Wysłany: 2010-03-30, 14:20   [wszystkie] pytanie dot. FAQ akumulatora

Witam. W FAQ o akumulatorach czytamy:
"Nie należy pozostawiać [akumulatora] bez eksploatacji na okres pow. 2 miesięcy bez doładowania (zasiarczy się)"
Czy taki defekt jest pewny? Czy jest to tylko prawdopodobna opcja?

Mam akumulator, który pół zimy stał pod maską mojego samochodu na parkingu. Da się jakoś sprawdzić czy akumulator się nie zasiarczył (cokolwiek to znaczy)?

P.S. Akumulator jest już w domu i jakby co, czeka na prostownik.
Ostatnio zmieniony przez matewka 2010-03-30, 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
aldi 



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 398 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 7223
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-03-30, 14:47   

Przez to spadnie jego sprawność i nawet jak jak naładujesz to może krótko "trzymać prąd" albo wcale nie da rady pokręcić rozrusznikiem.
Istnieją chałupnicze metody odsiarczania ale nie są one zbyt bezpieczne i nie zawsze przynoszą dobre rezultaty.

[ Dodano: 2010-03-30, 14:48 ]
To że przez zimę stał bez używania to jeszcze gorzej bo jeśli był wyładowany to podniosła się temperatura krzepnięcia elektrolitu i jeszcze większemu zniszczeniu mogły ulec płyty w jego wnętrzu.
_________________
http://img10.imageshack.u...x31oz.gif[/img] | | Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea: [img]http://lostlands.pl/matrix/albert/images/av2.gif
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty
 
 
matewka 
Audi 80 Fan



Silnik: JK
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mateusz
Wiek: 28
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 27


Wysłany: 2010-03-30, 14:50   

Czyli ogólnie jedna wielka kicha? Tak w ogóle zadałem to pytanie, bo nie wiem czy wyrzucać pieniądze w błoto kupując specjalną wodę destylowaną, żeby go podładować, czy nie lepiej od razu kupić nowy. (nie wiem nawet ile taka woda kosztuje).
_________________
Audi 80 B3 1.6D loading - please wait...
Willkomen
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: S2
Nadwozie: .ACOQ
Imię: Adam
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2118
Skąd: Poznań i okolice


Wysłany: 2010-03-30, 15:07   

wodę destylowaną jak nie zużyjesz, to możesz mamie oddać do prasowania. 5 litrów kosztuje może z 5 zł.
_________________
Audi Coupe S2 - 330 KM , 460 Nm
Audi Way of Life!
 
 
Kokolino 


Silnik: brak
Typ: ??
Nadwozie: bedzie
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 3356


Wysłany: 2010-03-30, 15:09   

matewka, popraw nazwę tematu. Zastosuj tag.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.


http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif
 
 
 
matewka 
Audi 80 Fan



Silnik: JK
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mateusz
Wiek: 28
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 27


Wysłany: 2010-03-30, 15:35   

Leo, dzięki z uściślenie. Ktoś mi wcisnął, że potrzebna jest jakaś "specjalna woda destylowana przeznaczona tylko do akumulatorów".

[ Dodano: 2010-03-30, 15:36 ]
A prasuje mi dziewczyna, i rzeczywiście - gotuje się we mnie krew, jak widzę ją napełniającą żelazko wodą z kranu :-P

[ Dodano: 2010-03-30, 15:42 ]
Jeszcze jedna rzecz:
Właśnie przymierzam się do ładowania akumulatora, ale jest pewien problem - na zaciskach prostownika nie ma żadnej gumy tylko czysty metal. Jak podczepię klampy do akumulatora trzymając za te zaciski to nic mnie nie kopnie? Wolę nie ryzykować.
Oprócz tego: Jak źle dobiorę bieguny to nic się nie stanie? Na akumulatorze nie ma żadnych oznaczeń ani kolorów.
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
motowalus
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: RA+
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: blazej
Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 192
Skąd: wolsztyn


Wysłany: 2010-03-30, 18:33   

nie kopnie cie bo za niskie napiecie. 12V krzywdy nie robi
_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AAT 115KM
http://www.audi80.pl/a6-c...dan-vt74906.htm

Audi 80 B3 1.6TD+ RA 80KM
http://www.audi80.pl/b3-8...zem-vt25472.htm
 
 
 
Przemo80b3 
Stary Klubowicz



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 24
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1021
Skąd: Białystok/Podlaskie


Wysłany: 2010-03-30, 20:29   

[ Dodano: 2010-03-30, 15:42 ]
Jeszcze jedna rzecz:
Właśnie przymierzam się do ładowania akumulatora, ale jest pewien problem - na zaciskach prostownika nie ma żadnej gumy tylko czysty metal. Jak podczepię klampy do akumulatora trzymając za te zaciski to nic mnie nie kopnie? Wolę nie ryzykować.
Oprócz tego: Jak źle dobiorę bieguny to nic się nie stanie? Na akumulatorze nie ma żadnych oznaczeń ani kolorów.[/quote]
kopnąć na pewno nie kopnie, a co do biegunowości akumulatora to klampa (jak to nazwałeś) od akumulatora ta która jest grubsza (znaczy, że ma większą średnicę) to jest to + a druga jest trochę cieńsza (ma mniejszą średnicę) to jest -

[ Dodano: 2010-03-30, 20:32 ]
aaa i pytałeś czy coś się stanie gdy źle dobierzesz bieguny. Gdzieś kiedyś słyszałem, że gdy odwrotnie podłączysz zaciski prostownika to zmieni się biegunowość akumulatora i akumulator nie będzie się do niczego nadawał. No chyba że na skup tam gdzie skupują zużyte akumulatory :-P
 
 
 
wenon 
Audi 80 Spec



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Jacek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Pruszków/lublin


Wysłany: 2010-03-30, 20:53   

Cytat:
Jeszcze jedna rzecz:
Właśnie przymierzam się do ładowania akumulatora, ale jest pewien problem - na zaciskach prostownika nie ma żadnej gumy tylko czysty metal. Jak podczepię klampy do akumulatora trzymając za te zaciski to nic mnie nie kopnie? Wolę nie ryzykować.
Oprócz tego: Jak źle dobiorę bieguny to nic się nie stanie? Na akumulatorze nie ma żadnych oznaczeń ani kolorów.


:shock: :shock: :shock:
nie wytrzymałem i musze zrobić małego OT
kolego bez obrazy ale czego się uczyłeś w szkole na fizyce.? to sa podstawowe rzeczy które powinieneś wiedzieć, w podstawówce już dzieci sie uczą o tym.
nie powinieneś zadawać nawet takich pytań.

[ Dodano: 2010-03-30, 20:58 ]
Przemo505 napisał/a:
Gdzieś kiedyś słyszałem, że gdy odwrotnie podłączysz zaciski prostownika to zmieni się biegunowość akumulatora i akumulator nie będzie się do niczego nadawał. No chyba że na skup tam gdzie skupują zużyte akumulatory


najpredzej spali sie bezpiecznik w prostowniku jesli posiada a jak nie to poleci mostek prostowniczy, lub diody.
czasami moze wylecieć w powietrze akumulator jesli jest bardzo mocny prostownik ale to rzadkość

należy tylko pamietać podczas ładowania akumulatora w pomieszczeniach aby była dobra wentylacjia
oraz jesli aku posiada korki to należy je poluzować kub całkiem wykrecic podczas ładowania. przy aku bez obsługowych nie musimy bo korków nie ma

[ Dodano: 2010-03-30, 21:03 ]
matewka, i jesli bedziesz dolewał wode demineralizowana do akumulatora to nie do pełna
tylko na około 0.5cm ponad płytami

[ Dodano: 2010-03-30, 21:08 ]
Cytat:
Istnieją chałupnicze metody odsiarczania ale nie są one zbyt bezpieczne i nie zawsze przynoszą dobre rezultaty.


odradzam takie eksperymenty
Cytat:
To że przez zimę stał bez używania to jeszcze gorzej bo jeśli był wyładowany to podniosła się temperatura krzepnięcia elektrolitu i jeszcze większemu zniszczeniu mogły ulec płyty w jego wnętrzu.

dokładnie
należy w takim przypadku dokładnie obejrzeć do okoła aku czy przypadkiem boki, scianki nie maja wybrzuszeń
_________________
AUDI - Probably the Best Cars in the World

mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu
 
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
piotrek 250279 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: pp
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 358
Skąd: brzesko


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-03-30, 21:23   

Przyjzyj sie dobrze akumulatorowi plusowa klema jest zawsze grubsza od minusowej.Ja kiedys z ciekawosci ,podlaczylem odwrotnie akumulator i tylko bezpiecznik wywalilo na prostowniku
 
 
Przemo80b3 
Stary Klubowicz



Silnik: NE
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 24
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1021
Skąd: Białystok/Podlaskie


Wysłany: 2010-03-31, 06:29   

i jak będziesz wlewał wodę destylowaną do aku, to wlewaj przez plastikowy lejek, ( nie przez metalowy !) albo bezpośrednio z butelki
_________________

 
 
 
matewka 
Audi 80 Fan



Silnik: JK
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mateusz
Wiek: 28
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 27


Wysłany: 2010-04-03, 21:27   

wenon napisał/a:
kolego bez obrazy ale czego się uczyłeś w szkole na fizyce.? to sa podstawowe rzeczy które powinieneś wiedzieć, w podstawówce już dzieci sie uczą o tym.

Załóżmy, że jestem totalnym idiotą - zatem możesz mi wytłumaczyć, na czym to polega. Zasady fizyki znam, ale zasady działania akumulatora - niestety jeszcze nie.
_________________
Audi 80 B3 1.6D loading - please wait...
Willkomen
 
 
MarekTDI 



Model: B4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: ABC
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 32
Dołączył: 5 Kwietnia 2007
Posty: 5036
Skąd: Warszawa
wenon 
Audi 80 Spec



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Jacek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Pruszków/lublin


Wysłany: 2010-04-04, 07:32   

prosze bardzo podstawowe rzeczy które powinieneś wiedzieć ma temat akumulatora
myśle że po tej lektórze powinieneś już wszystko wiedzieć.
wszystko o akumulatorach


pozdrawiam
_________________
AUDI - Probably the Best Cars in the World

mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime



forum audi 80
warsztat warszawa


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: Tanie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Chiptuning Poznań :: Anteny CB radia :: Diagnostyka i mechanika :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: Chiptuning Audi ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15