Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

pompa wspomagania ZF OC/AC Regeneracja reflektorów SklepOpon.com – opony i felgi milionczesci felgi audi 80 Tarcze, hamulce forum audi 80
Pompa oryginał "ZF"
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
Maglownica
SklepOpon.com
opony i felgi
Części Audi 80 Felgi aluminiowe Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Historia Audi 80  
Autor Wiadomość
Rafalski82 
Audi 80 Mastah



Silnik: 1.8s
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 105
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2006-12-03, 10:35   Historia Audi 80

Audi (łac. audi = słuchaj) to usportowiona prestiżowa marka samochodu koncernu Volkswagena, produkowana przez firmę AUDI AG z siedzibą w Ingolstadt.Auta te produkowane są w Niemczech w Ingolstadt, Neckarsulm, węgierskim Gyor, Sao José dos Pinhais (Brazylia) i w Changchun (Chiny).
Cztery pierścienie są znakiem rozpoznawczym jednego z najstarszych producentów samochodowych w Niemczech. Symbolizują one dokonane w roku 1932 połączenie czterech do tamtej pory niezależnych producentów: Audi, DKW, Horch oraz Wanderer. To oni, razem z marką NSU, która przyłączyła się w roku 1969, stanowią fundament dzisiejszej spółki
AUDI AG.

1986
Wrzesień: prezentacja Audi 80 trzeciej generacji. Czterodrzwiowa limuzyna odznacza się nowocześnie ukształtowanym nadwoziem. Oferowane są silniki gaźnikowe o pojemności i mocy 1,6l/55kW (z katalizatorem), 1,8l/55kW (z katalizatorem), 1,8l/65kW ( z katalizatorem), 1,8l/66kW oraz silniki wtryskowe 1,8l/66kW (z katalizatorem), 1,8l/82kW i 1,9l/83kW (z katalizatorem).

1988
Styczeń: mimo iż Audi 80/90 od początku produkcji ma całkowicie ocynkowane nadwozie, dopiero teraz przedłużona zostaje do 10 lat gwarancja na nadwozie.
Luty: silnik o mocy 66kW z instalacją KE-Jetronic wyposażony zostaje teraz w centralny zespół wtryskowy Mono-Jetronic. Dane techniczne silnika bez zmian.
Sierpień: silnik o mocy 65kW z nieregulowanym katalizatorem otrzymuje nowy gaźnik, co wraz z kilkoma innymi środkami daje mu nieco większą moc: 66kW. Silnik o pojemności 1,9l zostaje zastąpiony przez silnik czterocylindrowy 2,0l z KE-Motronic. Moc bez zmian: 83kW.

1989
Lipiec: wszystkie Audi wyposażane są w elektryczny regulator zasięgu świateł.
Sierpień: także silnik Audi 80 o najmniejszej mocy zostaje wyposażony w regulowany katalizator. Niewielkie modyfikacje podwozia: inna regulacja amortyzatorów, przedni stabilizator ma połączony przegubowo drążek łączący, sportowe podwozie z nowymi tylnymi zderzakami.
Drzwiczki wlewu paliwa podłączone są do centralnej blokady drzwi. Dotąd korek wlewu paliwa zamykany był na osobny kluczyk.
Nowy układ zespolonych włączników kierunkowskazów, wycieraczek, świateł i świateł awaryjnych błyskowych (jak w Audi 100/200)
Wrzesień: Audi oferuje wysokonapięciową instalację chroniącą silnik przed kunami. Zdarzają się przypadki, że te małe gryzonie powodują uszkodzenia instalacji w komorze silnika.
Październik: silnik o mocy 66kW, przerabiany do lutego 1988 na Mono-Jetronic, ponownie wyposażany jest w sprawdzoną i niezawodną instalację KE-Jetronic.

1990
Luty: do małej serii Audi produkowane są teraz poduszki pneumatyczne (airbag) w połączeniu z "procon-ten". Za dopłatą zabezpieczenie z boków w drzwiach oraz wspomagany układ kierowniczy.
Sierpień: ponownie nowy zespół zapłonowo-wtryskowy do czterocylindrowego silnika o mocy 66kW: silnik wyposażany jest w kombinację Mono-Motronic, elektronicznej regulacji zapłonu i Mono-Jetronic.

B3 (1987-1991)

Nowe nadwozie które zostało skonstruowane w 1986 r., posiada ponadczasową sylwetkę, która również zapewnia bardzo mały opór powietrza wynoszący Cw = 0,29. Od tego modelu również, nadwozie "osiemdziesiątki" zostaje wykonane z blach ocynkowanych obustronnie, co daje wzorową ocenę w zabezpieczeniu antykorozyjnym. Ciekawostką jest zastosowanie prostego, lecz nadwymiar skutecznego systemu bezpieczeństwa "procon-ten", który zabezpiecza pasażerów przy silnych wypadkach czołowych, powodując podczas wypadku przesuniecie kierownicy ku desce rozdzielczej przy jednoczesnym naprężaniu pasów bezpieczeństwa pierwszego rzędu siedzeń. Dodatkowy atut tego systemu, to iż jest bezobsługowy przez cały okres użytkowania.

Silniki benzynowe montowane w wersji 80

zędowy 4 cylindrowy 1600 cm (51 kW – 70 KM) oznaczenie literowe silnika: PP
rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (55 kW – 75 KM) oznaczenie literowe silnika: RN, RNA (wersja austriacka (51 kW – 70 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (55 kW – 75 KM) oznaczenie literowe silnika: RU
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (65 kW – 88 KM) oznaczenie literowe silnika: SF
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (66 kW – 90 KM) oznaczenie literowe silnika: SF, NE, JV, JN, PM
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (82 kW – 112 KM) oznaczenie literowe silnika: DZ, MU
rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (83 kW – 113 KM) oznaczenie literowe silnika: SD
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (83 kW – 113 KM) oznaczenie literowe silnika: 3A
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (85 kW – 115 KM) oznaczenie literowe silnika: AAD
rzedowy 4 cylindrowy 2000 cm (101kW - 137 KM) oznaczenie literowe silnika: 6A

B4 (1992-1995)

Audi 80 B4 posiada 15 calowe koła, większy bagażnik niż w modelu B-3, dzieki zastosowania innego tylnego zawieszenia (belka skrętna), zastosowało kilka ciekawych rozwiązań, m.in. pneumatyczny centralny zamek, ogrzewana tylna szyba, która spełnia także funkcję anteny radiowej.

Silniki benzynowe

rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (52 kW – 71 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (74 kW – 100 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (66 kW – 90 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (85 kW – 115,6 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (100 kW – 136 KM)
rzędowy 5 cylindrowy 2300 cm (98 kW – 133 KM)
widlasty 6 cylindrowy 2600 cm (110 kW – 150 KM)
widlasty 6 cylindrowy 2800 cm (127,6 kW – 174 KM)
rzędowy 5 cylindrowy 2200 cm turbo (168,7 kW – 230 KM) wersja quattro S2

Silniki wysokoprężne

rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (55 kW – 75 KM) TD
rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (66 kW – 90 KM) TDI


AUDI AG ma za sobą bardzo dynamiczną i barwną historię. Tradycjami w konstruowaniu samochodów i motocykli sięga aż po wiek dziewiętnasty. Zarówno niegdyś zadomowione w Saksonii marki Audi i Horch z Zwickau, Wanderer z Chemnitz i DKW z Zschopau, które w roku 1932 zjednoczyły się w Auto Union pod znakiem czterech pierścieni, jak też i przyłączający się w roku 1969 NSU z Neckarsulm (Szwabia), wniosły swój wielki wkład w niemiecki przemysł motoryzacyjny i wycisnęły swoje piętno przede wszystkim na technicznym rozwoju samochodów. Technicznie innowacyjny charakter marek Audi i NSU doprowadził w końcu w roku 1971 do owego hasła, które do dziś zachowuje swoją aktualność: "Przewaga dzięki technice".

14 listopada 1899 r.
August Horch (1868 - 1951) zakłada w Kolonii-Ehrenfeld firmę A. Horch & Cie. Tam buduje swój pierwszy automobil, który ukończony jest na początku roku 1901. W marcu 1902 r. następuje przeniesienie przedsiębiorstwa do Reichenbach w Saksonii i dwa lata później przekształcenie w spółkę akcyjną. Łączy się to z kolejną zmianą siedziby. 10 maja 1904 r. powstaje w Zwickau A. Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG.

1915-1929
Umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu pochodziło jeszcze z czasów pojazdów konnych, kiedy woźnica siedział po prawej stronie. Audiwerke jako pierwszy producent samochodów w Niemczech przedstawia we wrześniu 1921 r. seryjny pojazd z kierownicą po lewej stronie - Audi Typ K.

1930-1944
W sierpniu 1928 r. J. S. Rasmussen przejmuje pakiet większościowy spółki Audiwerke AG. Właśnie w Zwickau rozpoczyna on w roku 1931 produkcję na dużą skalę niewielkiego samochodu DKW z napędem na przednie koła. Pojazd posiada drewnianą karoserię pokrytą sztuczną skórą oraz charakterystyczny dla DKW silnik dwusuwowy. Konstrukcja ta staje się podstawą dla jednego z najpopularniejszych małych samochodów lat 30-tych. Do roku 1942 fabrykę w Zwickau opuszcza ponad ćwierć miliona tych pojazdów.

1945-1959
Na rozkaz sowieckiej administracji wojskowej w Niemczech saksońskie fabryki Auto Union zostają w 1945 roku zdemontowane w ramach odszkodowania wojennego. Skutkiem tego cały majątek przedsiębiorstwa zostaje skonfiskowany bez żadnego odszkodowania. 17 sierpnia 1948 r. Auto Union AG, Chemnitz zostaje wykreślone z rejestru handlowego.

1960-1974
W 1963 roku na stoisku NSU, na salonie motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie sensacją staje się dwuosobowy pojazd z otwartą kabiną, o nazwie Wankel Spider. W tylnej części tego pojazdu terkocze jednotarczowy silnik z tłokiem obrotowym. Od początku lat 50-tych NSU oraz Felix Wankel pracują nad nową koncepcją silnika: zamiast tłoka skokowego mieszankę paliwowo-powietrzną spręża silnik z tłokiem wirującym.

1975-1989
W marcu 1980 r. na salonie samochodowym w Genewie olbrzymią sensację wzbudza na stoisku Audi sportowy Coupé z napędem na cztery koła. Audi quattro to pierwszy model samochodu osobowego z takim napędem. Do tamtej pory ten rodzaj napędu stosowany był jedynie w przypadku ciężarówek oraz samochodów terenowych. Rozwiązanie to było konsekwentnie stosowane w Audi quattro zapewniając mu w sporcie motorowym sukcesy na światową skalę i coraz częściej stosowane było w całej palecie modeli Audi.

1990
Jesienią 1991 roku Audi przedstawia dwa przyciągające uwagę modele: Audi quattro Spyder na IAA we Frankfurcie oraz Audi Avus w ramach Tokyo Motorshow. Konsekwentne stosowanie aluminium jako materiału konstrukcyjnego karoserii tych dwóch modeli wskazuje na przyszłe stosowanie materiałów lekkich w seryjnej produkcji samochodów Audi.

Kluczowe wydarzenia w historii firmy Audi wnoszą bardzo wiele do rozwoju całej światowej motoryzacji. W tym dziale prezentujemy te fakty i rozwiązania, które wpłynęły na dzisiejsze postrzeganie marki Audi.

40-lecie odrodzenia Audi
Mija właśnie 40 lat od reaktywacji marki Audi. Wielki powrót tego gracza na motoryzacyjny rynek nastąpił wraz z powstaniem modelu Audi 72 z czterosuwowym silnikiem. Światowy debiut tego samochodu miał miejsce jesienią 1965 roku na Międzynarodowych Targach Samochodów we Frankfurcie.

100-lecie zakładów w Neckarsulm
Audi świętuje jubileusz 100-lecia zakładów w Neckarsulm. Najważniejszym punktem uroczystości jest rozpoczęcie produkcji nowego samochodu sportowego R8.
Audi Tradition z wizytą w Hamburgu
W piątym spotkaniu samochodów zabytkowych Stadtpark-Revival w Hamburgu wzięło udział 350 pojazdów wyścigowych od rocznika 1910 do 1970. Na zamkniętym odcinku parku miejskiego o długości 1,7 km odbyły się starty pokazowe. Wśród uczestników nie zabrakło również Audi Tradition, które zaprezentowało dwa zabytkowe pojazdy z Historycznej Kolekcji Inglostad: Audi Sport Quattro S1 z roku 1985 oraz Wanderer Stromlinie Spezial z 1939 roku.

Pierwszy wielki sukces
To było pierwsze duże zwycięstwo w sportach motorowych w historii firmy AUDI AG. Był rok 1906, kiedy mieszkaniec Zwickau dr Rudolf Stöß wygrał w samochodzie Horch 18/22 KM wyścig "Herkomer Fahrt".
Legendy wyścigów w Goodwood
Na 'Festival of Speed', który miał miejsce w angielskim Goodwood między 7 i 9 lipca przybyło setki tysięcy gości. Oprócz tegorocznego zwycięzcy wyścigu Le Mans Audi R10 zaprezentowani zostali również przedwojenni bohaterowie firmy Audi m.in. samochód wyścigowy Auto Union Typ C, z którym w 1936 roku Bernd Rosemeyer sięgnął praktycznie po wszystko, co było wówczas do zdobycia.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystkie wiadomości zostały wyszukane w google.







Dzięki - przyklejam - Doc[/i][/b]
_________________
Boże spraw żeby mi się chciało tak jak mi się nie chce.
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
jmm 
100 % Klubowicza



Silnik: KV
Typ: 85
Nadwozie: Coupe
Imię: Kuba
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 1933
Skąd: Włocławek


Wysłany: 2006-12-03, 13:22   

A ja kiedys napisalem taki artykulik, ale nie mam chwilow czasu ani weny zeby go dokonczyc :mrgreen:

Audi 80 B2 (wewnatrzfabryczne oznaczenie Typ81) zostalo zaprezentpwane we wrzesniu 1978 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie jako 4 drzwiowa limuzyna. W porownianu ze swym poprzednikiem oznaczanym jak B1 auto mialo znacznie nowoczesniejszy ksztalt nadwozia, posiadalo ono modne wowczas wyraznie narysowane kanciaste kszatłty. Nowy model był znacznie wiekszy na zewnatrz i przestronniejszy wsrodku od poprzednika. Żródłem napędu nowego auta były 2 wzdłuznie montowane silniki gaźnikowe znane z poprzednika:
1,3 55KM
1,6 75KM
Napęd był przenoszony na koła przednie za posrednictwem cztero biegowej skrzyni manualnej. Znacznie poprawiono poziom wyposażenia w porównaniu z Audi 80 B1 o czym swiadczy mozliwosc zamontowania za doplata klimatycacji czy elektrcznych szyb i lusterek. Auto występowało w kilku poziomach wyposażenia, modele z silnikiem 1,3 dostępne byly jako:
80
80 L
80 GL
zkolei auta z motorem 1,6 wystepowaly w wersjach:
80 S
80 LS
80 GLS
Wersje GL najłatwiej rozpoznać po chromowanych listwach nad zdezrakami.

Wiosna roku 1979 do oferty dołączyła 2 drzwiowa limuzyna oraz nowa jednostka napędowa o pojemnosci 1,6 dysponujaca moca 110KM montowana w modelu 80 GLE. Byl to silnik wyposażony w wielopnktowy mechaniczny wtrysk paliwa K-Jetronic, znany zresztą ze sporotwe wersji poprzednika oznaczanej GTE. Jednak w przypadku modelu GLE Audi nie zastosowalao zadnych akcentów podkreślajacych jego sportowy styl i osiągi, auto niczmym nie roznilo sie od wersji GL i GLS. Mozna je było odróznic jedynie po widocznym pod tylnym zderzakiem końcowym tlumiku, podczas gdy słabsze wersje były go pozbawione.

W sierpniu roku 1980 auto poddane zostało niewielkim zmianom obejmującym głównie wnetrze pojazdu, które poprawiły jego wygląd i jakośc wykonania, wprowadzono nowe wzory tapicerki, lekko zmieniona konsole srodkowa, zrezygnowana z dwukolorowej tablicy przyrzadów, zmieniono kształt nawiewów na przednią szybę, a także wprowadzono nowe kolory nadwozia.
Palete dosstepnych silników roszerzono o dwie nowe jednostki napędowe. Pierwsza z nich to bardzo ekonomiczny i trwały silnik wysokopręzny o pojemości 1,6 i mocy 54KM, który był dostępny w nastepujacych wersjach wyposażenia
80 D
80 LD
80 GLD
Drugi silnik to jednostka benzynowa 1,6 o mocy 85KM dostępna w wersjach oznaczanych tak samo jak odmiana 75 konna
Wraz z nowymi silnikami w ofercie pojawiły sie także pięciobiegowe przekładnie manualne 4+E, w których 5ty bieg był nadbiegiem. Nowa skrzynia była standardowo montowana z silnikiem 1,6 110KM, a do pozostalych z wyjatkiem 1,3 55KM była dostępna jako opcja.
Ponadto do silników 1,6 75KM i 85KM można było zamówić 3- biegową skrzynie automatyczną.

W grudniu 1980 roku do oferty wprowadzono model 80 Formel E, który był dostępny z silnikiem 1,6 85KM. Auto posiadało standardowo skrzynie 4+E, wskaźnik zmiany biegu na wyższy oraz przełącznik START-STOP w manetce wycieraczek umozliwiający wyłączenie silnika np na swiatłach w celu oszczedanai paliwa.

W sierpniu 1981 zastąpiono jednostkę 1,3 55KM silnikiem o tej samej pojemności ale mocy 60KM. Ujednolicono również nazwy wersji wyposażenia, zastępując dotychczasowe oznaczeniami jednakowymi dla każdej wersji silnikowej:
80 C
80 CL
80 GL
Oprócz tego do oferty wprowadzono luksusowo wykończone Audi 80 CD 5S dostepne tylko z nowym zarezrwowanym dla niej silnikiem 5cio cylnidrowym, gaźnikowym o pojemności 1,9 i mocy 115KM (znanym z zaprezentowanego rok wcześniej Audi Coupe) oraz 4ro drzwiowym nadwoziem i skrzynią 4+E. Model ten z zewnątrz mozna odróznić po chromowanych rynienkach dachowych i nakładakach na dolne uszczelki szyb bocznych, chromowanych obwódkach wokół szyby przedniej i bocznej, spoilerze pod przednim zderzakiem, czarnej blendzie między tylnymi lampami, chromowanym nakładką na zderzaki, czarnym matowym wykonczeniu ramek dzrwi wokół szyb, pozatym auto posiadało 14" felgi aluminiowe oraz specjalne lakiery metalizowane. Wewnątrz natomiast auto posiadało specjalny wzór welurowej tapicerki, sportową kierownicę, cztery ramkowe zagłówki, podłokietnik z tyłu, skórzaną gałkę zmiany biegów oraz regulacje wysokości fotela kierowcy.

W marcu 1982 do oferty wprowadzono turbodoładowany silnik wysokoprężny 1,6TD wytwarzający moc 70KM oferowany wyłącznie z 4ro drzwiowym nadwoziem i standardowo dosepny ze srzynią 4+E. Silnik był dostępny z podstawowymi poziomami wyposażenia (C, CL, GL), a także z luksusowym CD.

W listopadzie 1982 do oferty wprowadzono dwie nowe sportowe wersje auta. Pierwsza nowość to Audi 80 GTE z silnikiem 1,8i 112KM, który zastępował motor 1,6i 110KM. Tym razem wyrażnie uwypuklono sportowy charakter auta. Posiadało ono białe 13" felgi aluminiowe, dekoracje na dzrwiach z napisem GTE, czarne matowe wykończenia ramek drzwi, spoiler pod przednim zderzakiem oraz spoiler na tylnej klapie. W środku zastosowano specjalny wzór tapicerki, sportową kierownicę, zagłówki ramkowe na przednich fotelach, a także trzy dodatkowe wskaźniki na konsoli środkowej.
Druga nowowść to Audi 80 quattro wyposażone w stały napęd na cztery koła i 5cio cylindrowy silnik 2,1i o mocy 136KM. Model ten posiadał znaczenie wewnątrz fabryczne Typ85, i tak samo oznaczane były wszystkie pozniejsze Audi serii B2 z 5cio cylindrowymi silnikami i napędem na 4 koła. Z zewnątrz model ten mozna odróżnić po spoilerze pod tylnym i przednim zderzakiem, szerokich lampach z przodu, zintegrowanymi w zderzaku kierunkowkazami i halogenami, czarnej blendzie pomiedzy tylnymi lampami, napisom "quattro" na tylnej szybie i szybakach w słupku C , spoilerze na tylnej klapie oraz podwojnej koncowce wydechu. Auto wyposazone bylo seryjnie we wspomaganie kierownicy, sportowe przednie i tylne fotele, skorzana kierownice, galke zmiany biegow i raczke hamulca recznego oraz ramkowe zaglowki. Auto występowało tylko w nadwoziu 4ro drzwiowym.

W styczniu 1983 zastąpiono silnik 1,6 85KM nowym silnikiem o pojemności 1,8 i mocy 90KM. Dostępny był on tylko w wersjach CL i GL.

W czerwcu 1983 do oferty wprowadzono Audi 80 quattro z silnikiem 2,0i 115KM, zwane potocznie "małym quattro". Auto nie posiadało spoilera pod przednim zderzakiem, z przodu zastosowano reflektory ze zwykłej 80tki. Jedynym wyróznikiem tego modelu był spoiler pod tylnym zderzakiem, podwójna końcówka rury wydechowej i napis quattro na atrapie (80 quattro 2,2 na atrapie miało symbol 5E). Auto można było zamówić taże z nadwoziem 2 drzwiowymi.

W sierpniu 1983 wprowadzoną nową wersje wyposażenia SC, dostępną z silnikami benzynowymi o mocach 60KM, 75KM, 90KM oaz wysokopręznymi: 54KM i 70KM. Auto posiadało w standardzie welurową tapicerkę, barwione szyby, radioodtwaracz oraz ozdobne kapsle kół i czarne ramki szyb bocznych.
Oprócz tego gaźnikowy silnik 1,9 w modelu 80 CD został zastąpiony jednostką z wtryskiem wielopunktowym o pojemności 2,0 i identycznej mocy (115KM)

W wyposażeniu wszystkich wersji pojawił sie wskaźnik temperatury cieczy chłodzacej, a podświetlenie wskaźników miało kolor czerwony, w drozszych wersja montowano nowy wzór czteroramiennej kierownicy (z Audi 100 C3).



W lipcu 1984 zaprezentowano gruntownie zmodernizowane Audi 80 (B2a).


We wrześniu do oferty dołaczyło Audi 90
_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V

Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
 
 
 
seba 
Audi 80 Fan


Silnik: 2.0
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 34
Skąd: Zamość


Wysłany: 2007-01-05, 20:29   

Witam. A moja 80 B4 2.0 Lpg jest z Listopada 1991r. :-?
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
Artur 
Nowy Klubowicz



Silnik: 1.8/
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Wiek: 43
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 13
Skąd: Wyszków


Wysłany: 2007-02-22, 11:43   

seba napisał/a:
Witam. A moja 80 B4 2.0 Lpg jest z Listopada 1991r. :-?

tutaj masz całe wyjaśnienie:

Kody do Audi 80:
W A U H E 5 4 3 8 L N 6 0 0 0 4 7 - kod VIN modelu przeznaczonego na rynek USA

W A U Z Z Z 8 A Z M A 1 2 3 4 5 6 - kod VIN modelu przeznaczonego na rynek europejski

1 - znak
W - Niemcy

2-3 znak
AU - Audi

Uwaga! Znaki 4-6 dotyczą modeli przeznaczonych na rynek amerykański. U nas jest raczej ZZZ więc patrzymy na znak 7.

4 - Model
B - 2-Door Sedan Coupe (1984-87)
C - Quattro 2-Door Sedan
E - 80 4-Door Sedan (1989-92)
E - 200 Quattro 4-Door Wagon (1989-92)
G - 90 4-Door Sedan (1988-92)
G - Quattro 2-Door Coupe (1990)
H - Turbo Equipped Model (1983 - 88)
H - 90 Quattro 4 - Door Sedan (1988 - 92)
K - Quattro 4 - Door Sedan

5 - Silnik
1988 - 94 80/90 Series
B - 2.0L 4 Cylinder
C - 2.3L 5 Cylinder
J - 2.8L V6 Federal
K - 2.8L V6 California

6 - System bezpieczeństwa
0 - Aktywny
2 - Pasywny
4 - Motorized Belts
5 - Poduszka powietrzna (kierowca)
Aktywne pasy bezpieczeństwa (pasażerowie)
8 - Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażerów

7 -8 Model
8A -80/90 All
8B - 2 - Door Coupe Quattro
89 - 80 / 90 (1990 - 92)

9 - VIN Check Digit
Manufacturers Internal Code

10 - Rok produkcji
Nowy rok u Audi zaczyna się 1 czerwca. Więc samochód może być wyprodukowany 2 czerwca 1990 roku ale data produkcji to 1991 rok.
D - 1983
E - 1984
F - 1985
G - 1986
H - 1987
J - 1988
K - 1989
L - 1990
M - 1991
N - 1992
P - 1993
R - 1994
S - 1995

11 - Miejsce produkcji
A - Ingolstadt
N - Neckarsulm

12 - 17 Numer seryjny
Po nim możemy się dowiedzieć w jakim okresie zostało wyprodukowane Nasze Audi.

MODELE 1987
01.08.1986 81-H-000 001
31.08.1986 81-H-007 678
30.09.1986 81-H-014 505
31.10.1986 81-H-019 298
30.11.1986 81-H-021 627
31.12.1986 81-H-023 574
31.01.1987 81-H-025 683
28.02.1987 81-H-028 229
31.03.1987 81-H-299 000
01.09.1986 89-H-300 001
30.09.1986 89-H-316 441
31.10.1986 89-H-329 433
30.11.1986 89-H-344 733
31.12.1986 89-H-363 223
31.01.1987 89-H-381 355
28.02.1987 89-H-402 721
31.03.1987 89-H-429 200
30.04.1987 89-H-450 420
31.05.1987 89-H-471 049
30.06.1987 89-H-487 163
31.07.1987 89-H-520 000
MODELE 1988
01.08.1987 89-J-100 001
31.08.1987 89-J-152 754
30.09.1987 89-J-179 078
31.10.1987 89-J-209 655
30.11.1987 89-J-237 792
31.12.1987 89-J-261 271
31.01.1988 89-J-287 632
29.02.1988 89-J-317 603
31.03.1988 89-J-351 070
30.04.1988 89-J-377 219
31.05.1988 89-J-401 412
30.06.1988 89-J-423 325
31.07.1988 89-J-520 000
MODELE 1989
01.08.1988 89-K-000 001
31.08.1988 89-K-057 671
30.09.1988 89-K-088 124
31.10.1988 89-K-113 231
30.11.1988 89-K-133 760
31.12.1988 89-K-155 705
31.01.1989 89-K-177 859
28.02.1989 89-K-203 507
31.03.1989 89-K-229 411
30.04.1989 89-K-255 039
31.05.1989 89-K-272 105
30.06.1989 89-K-297 237
31.07.1989 89-K-520 000
MODELE 1990
01.08.1989 8A-L-000 001
31.08.1989 8A-L-045 362
30.09.1989 8A-L-074 305
31.10.1989 8A-L-105 692
30.11.1989 8A-L-130 036
31.12.1989 8A-L-151 016
31.01.1990 8A-L-175 676
28.02.1990 8A-L-202 350
31.03.1990 8A-L-233 171
30.04.1990 8A-L-252 282
31.05.1990 8A-L-277 131
30.06.1990 8A-L-285 331
31.07.1990 8A-L-500 000
MODELE 1991
01.08.1990 8A-M-000 001
31.08.1990 8A-M-063 598
30.09.1990 8A-M-092 559
31.10.1990 8A-M-122 810
30.11.1990 8A-M-145 543
31.12.1990 8A-M-164 750
31.01.1991 8A-M-189 968
28.02.1991 8A-M-213 687
31.03.1991 8A-M-237 627
30.04.1991 8A-M-261 601
31.05.1991 8A-M-278 555
30.06.1991 8A-M-299 074
31.07.1991 8A-M-500 000
MODELE 1992
01.08.1991 8A-N-000 001
31.08.1991 8A-N-006 213
30.09.1991 8A-N-008 036
31.10.1991 8A-N-010 640
30.11.1991 8A-N-010 640
31.12.1991 8A-N-200 000
01.09.1991 8C-N-000 001
30.09.1991 8C-N-021 047
31.10.1991 8C-N-041 879
30.11.1991 8C-N-066 274
31.12.1991 8C-N-086 134
31.01.1992 8C-N-110 685
29.02.1992 8C-N-137 620
31.03.1992 8C-N-170 008
30.04.1992 8C-N-195 617
31.05.1992 8C-N-216 586
30.06.1992 8C-N-237 403
31.07.1992 8C-N-300 000

Trzeba zobaczyć w jakim przedziale mieszczą się nasze numery... :lol:
_________________
Absolutnie Upojony Doskonałością Ideału

AudimaniaFanKlub pozdrawia całe forum :-D
 
 
 
jmm 
100 % Klubowicza



Silnik: KV
Typ: 85
Nadwozie: Coupe
Imię: Kuba
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 1933
Skąd: Włocławek


Wysłany: 2007-02-22, 15:07   

seba napisał/a:
Witam. A moja 80 B4 2.0 Lpg jest z Listopada 1991r. :-?


Wszytko sie zgadza, Audi 80 B4 to model '92, ale rok modelowy w Audi zaczyna się w sierpniu, a kończy w lipcu. Zatem posiadasz jedną z pierwszych B4, rok produkcji '91, ale modelowo według polityki firmy Audi jest to '92 ;-)
_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V

Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
 
 
 
Skuciok 
Stary Klubowicz



Silnik: BAU
Typ: C5
Nadwozie: AvantQ
Imię: Adam
Wiek: 33
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1181
Skąd: z gór


Wysłany: 2007-05-18, 22:57   

seba napisał/a:
Witam. A moja 80 B4 2.0 Lpg jest z Listopada 1991r. :-?

a ja też mam z listopada '91 i jest okej, tylko uważaj na przeguby z przodu bo montowali z B3 1,8 90 KM (są mniejsze), o czym się przekonałem dopiero po kupieniu niepasujących z B4 :-/
_________________
-->Moje fury, zapraszam do komentowania<--

- Audi B4 Avant Q
- Honda VFR 800 Fi

 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
ziemor 



Silnik: 6A
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Ziemor
Wiek: 44
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 798
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2008-09-11, 19:26   

Znaleziono w wikipedi

Audi wyróżnia się innowacjami technicznymi:

seryjnie produkowany 5-cylindrowy silnik, po raz pierwszy zastosowany w Audi 100 5E (Typ43) w roku 1977
pierwszy na świecie 5-cylindrowy silnik wysokoprężny, Audi 100 5D (Typ43), rok 1978
stały napęd na cztery koła w seryjnie produkowanym aucie osobowym Audi 80 Quattro (1980)
Audi 100 (Typ 44) – 1983 auto o najmniejszym wówczas współczynniku oporu powietrza Cx wynoszącym 0,3
całkowicie ocynkowana karoseria (Audi 80 od 1985).
koniec lat 80. – silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim (Audi 100 2.5 TDI) zastosowany w produkcji wielkoseryjnej samochodów osobowych.
Audi V8 1988, pierwsza luksusowa limuzyna ze stałym napędem na 4 koła
Audi A8 z roku 1994 – pierwsza luksusowa limuzyna z karoserią wykonaną z aluminium ASF (Audi Space Frame).
Audi A2 pierwsze małe auto z nadwoziem wykonanym w całości z aluminium
Audi A2 1.2TDI auto spalające średnio 3l/100 km oleju napędowego
Silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim FSI
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG
Znakomity System Audio klasy high-end Duńskiej firmy Bang & Olufsen w najwyzszym poziomie Audio dostępnym w modelach Audi (Pierwszy model było to flagowy Audi A8) który współpracuje z innowacyjną firmą Hgh-End Bang & Olufsen Z rewelacyjnym nagłośnieniem z nowinkami takimi jak Processing platform (DSP), czy wysuwające się głosniki wysokotonowe Acoustic Lens Technology
silnik podwójnie widlasty W12 o pojemości 6 litrów i mocy 420 KM (Audi A8 od 2001 do 2002)
5 zaworów na cylinder w silnikach długoskokowych
Silnik widlasty diesla 6.0 V12 zaprezentowany po raz pierwszy w audi Q7 (1000 Nm i 500 km)
_________________
======= Bordowe B3 =======
=== Jak Zmniejszyć Spalanie ===
 
 
 
Satar 
Rodem z Ingolstadt?



Silnik: XXX
Typ: XX
Nadwozie: nie ma
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 420
Skąd: DLW


Wysłany: 2008-12-30, 15:21   

Jeżeli chodzi o silniki to było ich więcej.

www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/

Tu była kiedyś informacja, że na rynek austriacki wersja b3 miała również silnik 1,4 z oszałamiającą mocą ok 65 koni
_________________
Komentuj moje kombidło
http://www.audi80.pl/b4-a...2073.htm#686511

Audi Lwówek Śląski
Ostatnio zmieniony przez Satar 2012-03-22, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jmm 
100 % Klubowicza



Silnik: KV
Typ: 85
Nadwozie: Coupe
Imię: Kuba
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 1933
Skąd: Włocławek


Wysłany: 2008-12-30, 23:27   

ziemor napisał/a:
Znaleziono w wikipedi

Audi wyróżnia się innowacjami technicznymi:

seryjnie produkowany 5-cylindrowy silnik, po raz pierwszy zastosowany w Audi 100 5E (Typ43) w roku 1977
pierwszy na świecie 5-cylindrowy silnik wysokoprężny, Audi 100 5D (Typ43), rok 1978
stały napęd na cztery koła w seryjnie produkowanym aucie osobowym Audi 80 Quattro (1980)
Audi 100 (Typ 44) – 1983 auto o najmniejszym wówczas współczynniku oporu powietrza Cx wynoszącym 0,3
całkowicie ocynkowana karoseria (Audi 80 od 1985).
koniec lat 80. – silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim (Audi 100 2.5 TDI) zastosowany w produkcji wielkoseryjnej samochodów osobowych.
Audi V8 1988, pierwsza luksusowa limuzyna ze stałym napędem na 4 koła
Audi A8 z roku 1994 – pierwsza luksusowa limuzyna z karoserią wykonaną z aluminium ASF (Audi Space Frame).
Audi A2 pierwsze małe auto z nadwoziem wykonanym w całości z aluminium
Audi A2 1.2TDI auto spalające średnio 3l/100 km oleju napędowego
Silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim FSI
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG
Znakomity System Audio klasy high-end Duńskiej firmy Bang & Olufsen w najwyzszym poziomie Audio dostępnym w modelach Audi (Pierwszy model było to flagowy Audi A8) który współpracuje z innowacyjną firmą Hgh-End Bang & Olufsen Z rewelacyjnym nagłośnieniem z nowinkami takimi jak Processing platform (DSP), czy wysuwające się głosniki wysokotonowe Acoustic Lens Technology
silnik podwójnie widlasty W12 o pojemości 6 litrów i mocy 420 KM (Audi A8 od 2001 do 2002)
5 zaworów na cylinder w silnikach długoskokowych
Silnik widlasty diesla 6.0 V12 zaprezentowany po raz pierwszy w audi Q7 (1000 Nm i 500 km)


Hmmm tylko, że większość tego contentu tak samo jak cały w centrum tworzyła jedna i ta sama osoba, wiec nie ma sensu przytaczać <mikolaj>
_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V

Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
guzio 
Audi 80 Maniak



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Wiek: 36
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Chełm


Wysłany: 2009-06-11, 23:24   

W moim kodzie VIN 7-8 znak to "8C" co to dokładnie może oznaczać?
w podanym spisie taki układ znaków nie występuje

7 -8 Model
8A -80/90 All
8B - 2 - Door Coupe Quattro
89 - 80 / 90 (1990 - 92)
_________________

 
 
spiczi 
100 % Klubowicza



Silnik: ALH
Typ: G4
Nadwozie: Varian
Imię: krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 1988
Skąd: RBR/RZ


Wysłany: 2009-06-11, 23:27   

guzio napisał/a:
W moim kodzie VIN 7-8 znak to "8C" co to dokładnie może oznaczać?
w podanym spisie taki układ znaków nie występuje

7 -8 Model
8A -80/90 All
8B - 2 - Door Coupe Quattro
89 - 80 / 90 (1990 - 92)



to znaczy że:
Cytat:
8C - Audi 80 (w tym Avant, quattro i S2) B4 z lat 1991-1995
<ok>

tu masz wszystko: :arrow: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/42/35/
_________________
Salon światła LED - Rzeszów ul. Torowa 2

Nie spamuj, używaj opcji szukaj.
 
 
 
Młody_NMR 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1.8
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Konrad
Wiek: 26
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 2
Skąd: Mrągowo


Wysłany: 2010-09-28, 09:08   

Ja mam w dokumetach 1987 rok produkcji a po nr VIn wyszło 88r. i MODEL 1987 i 1988 nie ma dokładnej daty kiedy zostala moja wyprodukowana miejsce od 12-17 mam takie -176447:( :-(
_________________
Konrad
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
eSPe 
Stary Klubowicz



Silnik: ABZ
Typ: 8C
Nadwozie: AvantQ
Imię: Sławek
Wiek: 35
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 1306
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2010-11-06, 15:11   

Widzieliście kiedyś taką wersję??
Ktoś sprzedaje na Alle. Wersja "10 jahre quattro".

Rocznik 1991, B3.

Pierwszy raz się z tym spotykam.
_________________

 
 
 
GerB3 



Silnik: JN
Typ: 89
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 28
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 1166
Skąd: KRK


Wysłany: 2011-01-02, 14:57   

Oczywiscie że była taka wersja jak 10 jahre quattro z podpisem Ferdinanda Piecha na plakietce. Bardzo duży rarytas podobno wyszło tego mniej niż B4 Competition.
_________________
http://www.audi80typ89.de/index.html
Srebrna Strzała
Kamei, Votex, Hella Black
 
 
maniekma1 
Nowy Klubowicz


Silnik: 6A
Typ: b3
Nadwozie: sedan
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: wołów


Wysłany: 2011-01-02, 15:16   

ogólnie z tego co wyczytałem to b3 quattro wyszło 1410 sztuk http://www.centrum.audi80.pl/content/view/150/55/
_________________
Audi 80 b3 2.0 16v Quattro
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google A80
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 9999
Skąd: USA
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga



felgi samochodowe

Części Audi 80 B4 forum audi a6 forum audi 80 katalizator

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: Alufelgi sklep :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: jingle radiowe ::
:: Mechanik Warszawa :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: SklepOpon.com - opony i felgi :: Części Audi 80 1.9 D :: Spinki montażowe :: Kosmetyka pojazdów ::

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 15