Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Rozrzad

ODPOWIEDZ
WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 kwie 2007, 09:06

Ale mimo wszystko skontroluj go ;-)

macius
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 22 mar 2007, 17:55
Lokalizacja: olkusz

Post autor: macius » 25 kwie 2007, 16:30

Wymienialem z ojcem pasek rozrzadu, pompe wodna, pasek klinowy i wspomagania - i trzeba bylo chlodnice wyciagnac i lewa lampe i uzywac klucza przegubowego. Takze caly dzien nam zszedl.
kiedys bede mial 3.0 TDI quattro

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: greglus » 05 maja 2007, 21:25

Jestem świeżo po wymianie rozrządu - UDAŁO SIĘ :!: Cały dzień mi to zajęło, robiłem sam. Zrobiłem to tak dokładnie, że nie trzeba było po wymianie ustawiać wyprzedzenia kąta wtrysku. Jednak nie obyło się bez problemów: - rolka prowadząca (miałem ogromne problemy żeby ją odkręcić bo jakiś cymbał miał za dużo siły i przykręcił małą roleczkę jak śrubę do pługa); - napinacz paska wieloklinowego sprawił mi niemiłą niespodziankę i zjadł mi sporo nerwów przy zakładaniu paska do napędu alternatora. Jeżeli kogoś to interesuje to mogę opisać wszystkie czynności w nowym temacie. :-D Obrazek

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 05 maja 2007, 22:09

greglus pisze:Jestem świeżo po wymianie rozrządu - UDAŁO SIĘ :!: Cały dzień mi to zajęło, robiłem sam. Zrobiłem to tak dokładnie, że nie trzeba było po wymianie ustawiać wyprzedzenia kąta wtrysku. Jednak nie obyło się bez problemów: - rolka prowadząca (miałem ogromne problemy żeby ją odkręcić bo jakiś cymbał miał za dużo siły i przykręcił małą roleczkę jak śrubę do pługa); - napinacz paska wieloklinowego sprawił mi niemiłą niespodziankę i zjadł mi sporo nerwów przy zakładaniu paska do napędu alternatora. Jeżeli kogoś to interesuje to mogę opisać wszystkie czynności w nowym temacie. :-D [url=http://images20.fotosik.pl/308/62cf51cef6235501m.jpg]Obrazek[/URL]
nie pisz nowego tematu, tylko zrób opis (dobrze było by z fotkami) i zapodaj to w formacie PDF lub DOC i prześlij do kogos z administracji :mrgreen:
będzie dla potomnych jak znalazł...

P.S. Gratuluję i cieszę się ze dałe s radę :-)

Kuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 maja 2007, 14:02

Post autor: Kuba » 09 cze 2007, 09:07

Jak mocno trzeba naciagnac pasek rozrzadu po wymianie i jak to sprawdic ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 cze 2007, 10:52

Pasek powinno dać sie obrucić o kąt 90 stopni. Nie może być za bardzo naciągnięty, bo panewki w pompie paliwowej dosatną.
Części samochodowe online - Motostacja

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: greglus » 10 cze 2007, 18:58

Napinaczem naciągamy pasek do momentu aż na napinaczu pokryją się dwa rowki, dokładny opis w dziale Download ;-)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

[B4 1.9 1Z] Rozrzad

Post autor: karol121 » 16 sty 2008, 20:06

mam pytakno, czy ktos moze ostatnio wymienial rozrzad :?: jaki jest koszt kompletnego rozrzadu, jaka firme wybrac, czy jest róznica w rozrzadzie w audi z 92r a z 95 :?: bo u mnie pompa wodna nie jest napedzana paskiem rozrzadu, czy ktos ma numery katalogowe poszczególnych czesci rozrzadu :?:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez karol121, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 16 sty 2008, 20:18

różnią się rolka napinacza, rolka zwrotna i pasek jest taki sam, koszt w zależności od firmy i miejsca zakupu od 200 do 300 zł i <bylo> trochę o tym na forum ja sam gdzieś nr podawałem. według mnie ina i contitech ew zestaw skf

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 16 sty 2008, 20:35

w zadnym 1Z pompa wody nie jest napedzana paskiem rozrzadu

roznica moze byc w napinaczu paska rozrzadu (byly dwie wersje z lapka i bez)

koszt rozrzadu to hmm

pasek ok 80 zl (conti)
rolka zwrotna ok 100zl SKF
rolka napinacza 128 lub 162 zl SKF (w zaleznosci czy nowego czy starego typu)

dobrze przy tej okazji wymienic pasek klinowy i wielorowkowy ( i tak sie je zdejmuje)
oraz uszczelki pod deklem zaworowym (jesli sie juz zaczyna pocic)
MAM 137 KM i 310 Nm

PROBLEM Z NASTAWNIKIEM??
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=1978075
GG 1829622

DIAGNOSTYKA VAG 704 HEX + CAN auta od 90 do 07
Mierzenie kompresji
CHIPTUNING + HAMOWNIA

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 16 sty 2008, 20:55

uszczelke napewno wymienie, a ta firma SKF to dobra :?: lata ktos na tym :?: bo słyszalem ze niby długo nie wytrzyma pasek z SKF, a ja mam audi z 92roku model 8C

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 16 sty 2008, 20:58

karol121 pisze:bo słyszalem ze niby długo nie wytrzyma pasek z SKF
skf nie produkuje pasków do zestawów wkłada paski power gates

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 16 sty 2008, 20:58

a co do pomy wodnej to mam paska z 95 1z i tam pompa napedzana jest jest paskiem rozrzadu i dlatego zalecana jest wymiana jej wraz z rozrzadem, czyli 300zł w miare za dobry komplet trzeba dac, to ok dżenks :->

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 16 sty 2008, 22:00

ja proponuje rolki z ina albo cos takiego jak rouville, tam tez jest ina w srodku a troszke to jest tansze,pasek natomiast dayco czesto jest zakladany na pierwszy montaz przez fabryke,co do paskow gates to widzialem pare razy na warsztacie pekniete takie paski wiec jakos nie mam do nich przekonania,ale to moja opinia.
Zibol TDI

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 16 sty 2008, 22:44

piszac o SKF mialem na mysli rolke i napinacz

ja na tym smigam od 2 lat i moge polecic (oczywiscie zmieniam co 60 - 70 tys)

paski zakladalem contitecha i moge polecic :) moj wytrzymal sporo :D

[ Dodano: 2008-01-16, 22:45 ]
karol121 pisze:a co do pomy wodnej to mam paska z 95 1z i tam pompa napedzana jest jest paskiem rozrzadu i dlatego zalecana jest wymiana jej wraz z rozrzadem, czyli 300zł w miare za dobry komplet trzeba dac, to ok dżenks :->
pokaz mi zdjecie bo az nie chce mi sie wierzyc w to

musialby to byc inny 1Z a z tego co wiem wszedzie byly takie same wkladane :P i jesli to 1Z to raczej pompa wody nie jest rozrzadem napedzana
MAM 137 KM i 310 Nm

PROBLEM Z NASTAWNIKIEM??
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=1978075
GG 1829622

DIAGNOSTYKA VAG 704 HEX + CAN auta od 90 do 07
Mierzenie kompresji
CHIPTUNING + HAMOWNIA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga