Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Rozrzad

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 16 sty 2008, 22:47

karol121, coś Ci się pomieszało.Bo na 100% nie jest napędzana z rozrządu.Albo passat nie ma silnika 1z i jest po lifcie 131km :-P

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 16 sty 2008, 23:02

W zadnym 1Z pompa wody nie jest napedzana od paska rozrzadu - tak jak pisze Adam i RaKo.

Pasek - Gates lub Contitech
Rolki - SKF
Pompa wody - Hepu
Obowiazkowo nalezy sprawdzic stan małego koła rozrzadu w razie potrzeby wymienic - jesli wymiana to sruba - nowa tylko z ASO.
Dodam jeszcze ze SKF - jest zakladany w ori :mrgreen:


.. reszta juz została powiedziana

Pozdrawiam
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 23 sty 2008, 10:38

Ja wymieniam rozrdząd co 50 tys i wymieniam wszystkie rolki i zawsze używam części markowych. Naczytałem się trochę o zerwaniach paska w TDi i dlatego dmucham na zimne :)
Moje Audi B4 1,9 TDI dziwna sprawa, ale mam w papierach rocznik 1995 (sedan). SUPER IGIEŁKA!

Awatar użytkownika
MARTINO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:47
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: MARTINO » 15 mar 2008, 21:51

ok czeka mnie ten sam problem tzn wymiana rozrządu. Moja niunia to avant z 94 roku silnik 1Z.

Podsumowując:
czy muszę wymieniać pompę wody, bo na razie nic się z nią nie dzieje
jakiej firmy są najlepszej jakości materiały czy też może inaczej jakie są ładowane na pierwszy montaż no i jaką kupić uszczelkę pod dekiel zaworów.

podsumowuje pytanie bo chciałbym uzyskać odpowiedź na temat jakie kupić materiały nie oszczędzając kasy!! i jak często zmieniać rozrząd?
Po prostu ideał !

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 15 mar 2008, 22:27

MARTINO, wszystkie odpowiedzi już były na forum.
co do rozrządu to rolki ina, ruwil ( w środku to samo czyli ina)
paski contitech ew power gats,
MARTINO pisze:czy muszę wymieniać pompę wody
pompa wody nie ma takiej potrzeby, ale jak chcesz możesz zmienić
MARTINO pisze:jaką kupić uszczelkę pod dekiel zaworów.
uszczelka pokrywy zaworów to W. reinz robi najlepsze uszczelki.
MARTINO pisze:i jak często zmieniać rozrząd?
ja osobiście co 50 tyś kpl.

Awatar użytkownika
MARTINO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:47
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: MARTINO » 16 mar 2008, 19:27

to wszystko jest jasne, ale jakie marki części montuje sie przy pierwszym montażu to jest fabrycznie, czy macie taką wiedzę odnośnie tych wszystkich potrzebnych części???
Po prostu ideał !

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

[B4 1.9 TDI 1Z]jak ustawić rozrząd

Post autor: krzychux » 15 cze 2010, 06:33

Koledzy mam pytanko odnosnie instrukcji ,opisu ustawienia rozrządu.ostatnio musiałem rozebrać motorek bo wymieniałem wał korbowy co prawda porobiłem sobie własne znaki które przy składaniu okazuja sie nieprzydatne.Znalazłem pare inf. na forum ale są słabo opisane .Byłbym niez miernie wdzięczny jakby ktoś z klubowiczów był tak miły i opisał szczegółowo jak ustawić rozrząd czyli na co zwrócić uwage ,gdzie sa nabite punkty itd.

Awatar użytkownika
betek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 10 lip 2007, 20:41
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: betek83 » 15 cze 2010, 07:24

http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... ,2/page,3/

na samym dole masz plik kóry może Ci pomoże...
ale żeby go pobrać musisz sie zalogować <ok>
A'trakcyjna U'dana D'ynamiczna I'ntrygująca... po prostu AUDI.

My fire truck

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: krzychux » 15 cze 2010, 08:33

dzięki za plik ale ten pliknie działa

[ Dodano: 2010-06-15, 08:39 ]
betek83 sorki poradziłem sobie z tym plikiem dzieki za ten plik osobiście go polecam

[ Dodano: 2010-06-15, 11:32 ]
O ile dobrze zrozumiałem to koło zamachowe mam ustawić w punkcie zero ,zablokować koło od pompy pretem oraz zablokować wałek rozrządu płaskownikiem.Jeżeli uda sie wszystko zrobić poprawnie to pierwszy i czwarty tłok powinien być w punkcie GMP.Mam jeszcze jedno pytanko jak wygląda znak na kole zamachowym czy to jest strzłka?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 15 cze 2010, 13:57

Sam sobie odpowiedziales na pytanie jest to wybite zero. Jak wszystko po ustawiasz to przekrec recznie kluczem ze 2 razy silnik dla pewnosci zeby sie zawory nie spotkaly z tlokami i wtedy odpalaj.A co do blokowania pompy to idealnie pasuje jak dobrze pamietam dluga nasadka bodajrze 11mm lub 10mm. pozdro
JVC kd sh 909r
&#956;-Dimension RM V41
Dego PO-650
RE Audio SR-10 D2

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 cze 2010, 15:42

na kole zamachowym masz 0 i jakieś 5-10mm dalej taką kreskę i tą kreskę masz ustawić tak żeby się pokrywała się z wycięciem korpusu skrzyni <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 15 cze 2010, 22:16

UKI_XX, to tam jest jeszcze jakaś kreska? Wyczytałem gdzieś na forum, że koło zamachowe należy ustawić tak aby dolna krawędź wycięcia w korpusie skrzyni przecinała znak "0" na kole zamachowym. Niby te 5-10mm na kole zamachowym to nie dużo ale zawsze coś.
Diagnostyka TDI z grupy VAG, czyszczenie nastawników indukcyjnych, porządne logi statyczne i dynamiczne. Masz problem ze swoim TDI - pisz na PW!

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: krzychux » 16 cze 2010, 12:02

dzięki koledzy za wszelkie wskazówki poradziłem sobie dzisiaj jak reszte silnika skręce to będzie próba palenia jeszcze troche mam roboty przy motorku bo wał i korbowód wymieniałem poniewarz obróciło mi panewki naszczęście niezatarłem zetorka

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 cze 2010, 15:10

krzychux pisze:wał i korbowód wymieniałem poniewarz obróciło mi panewki naszczęście niezatarłem zetorka
Bez oleju jechałeś :roll: czy tak samo z siebie obruciło ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: krzychux » 17 cze 2010, 10:02

wychodzi na to że tak samo od siebie ponieważ stan oleju pilnuje nigdy kontrolka od oleju podczas jazdy mi sie nie zapaliła
Chybe że kiedyś nie zauważyłem że sie zapaliła i wtedy złapało panewki stuki w silniku było słychać od dłuszego czasu a tak pożomnie zaczeło stukac jak już wcale panewek nie było

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga