Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] jak odpowietrzyć sprzęgło hydrauliczne

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
djbeat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 22 cze 2007, 16:37
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B3] jak odpowietrzyć sprzęgło hydrauliczne

Post autor: djbeat » 27 lut 2008, 19:17

czy ktoś się orientuje jak zrobić to co w temacie? grzebałem przy serwie i muszę teraz odpowietrzyć węże od hydraulicznego sprzęgła, jak to zrobić? czy gdzieś jest jakiś odpowietrznik?
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 lut 2008, 19:27

Na samym wysprzęgliku masz odpowietrznik. Odpowietrzasz jak hamulce.
Ewentualnie dolej płynu na maxa i odkręć odpowietrznik aż się wyleje trochę płynu i sam się odpowietrzy.

Awatar użytkownika
djbeat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 22 cze 2007, 16:37
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: djbeat » 27 lut 2008, 19:33

wysprzęgliku? nie zabardzo wiem co masz na myśli. nie mam rozebranej skrzyni. jak się dostać do tego wysprzęglika i odpowietrznika?
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 lut 2008, 19:36

wysprzęglik masz na obydowie skrzyni biegów popatrz jak idzie przewód od pompy sprzęgła on set przykręcony do wysprzęglika. Postaram się zaraz wrzucić jakąś fotę. Obrazek
To co pomalowałem na czerwono to odpowietrznik.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2008, 19:44 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
djbeat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 22 cze 2007, 16:37
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: djbeat » 02 mar 2008, 09:04

może się to komuś przyda - doszedłem do tego jak odpowietrzyć pompkę od hydrauliki sprzęgła, zamontowaną do pedału sprzęgła. żeby ją szybko i skutecznie odpowietrzyć należy zrobić tak:
1. wcisnąć pedał
2. zablokować końcówkę pompy, przewodu hamulcowego, bądź zakręcić odpowietrznik przy pompie od strony silnika.
2. powoli wrócić pedałem sprzęgła do początkowego stawienia
3. zaczekać ok. minuty
4. wyciskać sprzęgło i jednocześnie odkręcić odpowietrznik, albo odblokować końcówkę pompy, czy przewód hamulcowy.
5. wrócić do punkt 2

jeszcze jedna ciekawa uwaga - pompę od strony silnika wykręca się jedną śrubą.
u mnie odpowietrznik był zerwany w środku, a dla zabezpieczenia ktoś wkręcił śrubę i obciął łebek. szkoda że nie jeździmy naszymi autami od nowości :-(
kokolinko dzięki za informację !
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 15 mar 2008, 19:57

podłącz przezroczysty przewód z lewego zacisku hamulca przedniego koła do odpowietrznika na wysprzęgliku i odpowietrz hamulcem(przy czym przewód ten musi byc zalany płynem przed podłączeniem do wysprzeglika)
<quattro>
quattro to jest to :)

Awatar użytkownika
rafidoc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 lut 2008, 21:40
Lokalizacja: Otwock

Post autor: rafidoc » 16 mar 2008, 00:00

Podepne się to tematu bo mam problem ze sprzęgłem

A mianowicie.

Rano przy rozruchu pedał sprzęgła mam prawie w podłodze i aby sprawnie zmieniać biegi muszę go podciągnąć do góry nogą . Raz wystarczy i pedał przez całą drogę jest dość wysoko. Po dłuższym postoju ( kilka godzin ) pedał znów opada i muszę ponowić operację .

Wiem że układ składa się z pompki i wysprzęglika tylko co muszę wymienić żeby nie ponosić zbęnych kosztów.

Jakiej firmy kupić części , żeby za pół roku znów nie grzebać ?

Czy wysprzęglik da się wymienic bez wyjmowania skrzyni biegów ?



Na allegro znalazłem

http://moto.allegro.pl/item327771629_wy ... atis_.html

Wolał bym nowy tylko jakiej firmy ?

Z góry dziekuje za wszystkie porady. <piwo>
Audi 80 B4 2.3 ng 92' + gaz

marros1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2008, 20:50
Lokalizacja: Ryki

Post autor: marros1 » 16 mar 2008, 00:10

wysprzęglik się da i pompe też się da u mnie w innym aucie mesiu 124 wymieniłem na wysprzegliku wszystko a wina była w pompie sprzęgłowej nie trzymały gumowe uszczelki ale po wymianie pomogło na jakieś 5000 i zmieniłem pompe

Awatar użytkownika
schadook
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 gru 2007, 11:24

bardziej stawiałbym na pompkę sprzęgła niż wysprzęglik

Post autor: schadook » 16 mar 2008, 01:02

rafidoc pisze:Podepne się to tematu bo mam problem ze sprzęgłem

A mianowicie.

Rano przy rozruchu pedał sprzęgła mam prawie w podłodze i aby sprawnie zmieniać biegi muszę go podciągnąć do góry nogą . Raz wystarczy i pedał przez całą drogę jest dość wysoko. Po dłuższym postoju ( kilka godzin ) pedał znów opada i muszę ponowić operację .

Wiem że układ składa się z pompki i wysprzęglika tylko co muszę wymienić żeby nie ponosić zbęnych kosztów.

Jakiej firmy kupić części , żeby za pół roku znów nie grzebać ?

Czy wysprzęglik da się wymienic bez wyjmowania skrzyni biegów ?



Na allegro znalazłem

http://moto.allegro.pl/item327771629_wy ... atis_.html

Wolał bym nowy tylko jakiej firmy ?

Z góry dziekuje za wszystkie porady. <piwo>
bardziej stawiałbym na pompkę sprzęgła niż wysprzęglik, sprawdź czy nie masz jakiejś nieszczelności, obluzowanego przewodu itp. Wysprzęglik możesz wymontować i sprawdzić, wciśniesz tłok i poprosisz kogoś o wciśnięcie pedału sprzęgła, jeśli przepuszcza to pedał się wciśnie a tłoczek utrzymasz w dłoni bez większego oporu i będziesz słyszał jak płyn przepływa, jeśli jest sprawny to raczej będzie ciężko utrzymać ściśnięty w dłoni
schadook

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 16 mar 2008, 09:16

witam ja stawiam na pompe mialem podobnie tylko u mnie pedal po pewnym czasie prawie wpadl w podloge.
Radze usunac usterke bo mozna sie zdziwic w drodze

Awatar użytkownika
rafidoc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 lut 2008, 21:40
Lokalizacja: Otwock

Post autor: rafidoc » 16 mar 2008, 19:43

Z takim sprzęgłem jeżdzę już półtora roku. Myślę że już czas bo ostatnio zaczeła haczyć mi skrzynia. Objaw jest taki że jak stoje i chcę wpiąć n.p. jedynkę ( każdy bieg haczy) to lekko dzwignia protestuje ale po chwili puszcza. Nic nie zgrzyta. Jak dłużej potrzymam na sprzęgle ( kilka sekund ) to wchodzi jak w masełko. W czasie jazdy nie ma problemu i na zgaszonym silniku .
Audi 80 B4 2.3 ng 92' + gaz

Awatar użytkownika
djbeat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 22 cze 2007, 16:37
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: djbeat » 16 mar 2008, 21:54

a może Ci się zapowietrza układ - bo jak pisze że potrzymasz dłużej nogę na sprzęgle to Ci później wchodzi jak w masło?
nie wycieka Ci gdzieś płyn? albo nie masz po prostu masz zapowietrzony układ - spróbuj zrobić tak jak pisałem z odpowietrzeniem.
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 16 mar 2008, 22:11

sprawdz czy przewod przy wysprzegliku nie puchnie
popros kogos zeby szybko wcisnol pedal sprzegla i przytrzymal a w tym czasie obserwuj przewod czy nie pojawia sie gdzies bobel mozliwe ze puscilo zbrojenie w wezu

Awatar użytkownika
djkubus24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 23 gru 2006, 21:36
Lokalizacja: stalowa wola
Kontakt:

Post autor: djkubus24 » 09 kwie 2009, 10:22

rafidoc pisze:Podepne się to tematu bo mam problem ze sprzęgłem

A mianowicie.

Rano przy rozruchu pedał sprzęgła mam prawie w podłodze i aby sprawnie zmieniać biegi muszę go podciągnąć do góry nogą . Raz wystarczy i pedał przez całą drogę jest dość wysoko. Po dłuższym postoju ( kilka godzin ) pedał znów opada i muszę ponowić operację .

Wiem że układ składa się z pompki i wysprzęglika tylko co muszę wymienić żeby nie ponosić zbęnych kosztów.

Jakiej firmy kupić części , żeby za pół roku znów nie grzebać ?

Czy wysprzęglik da się wymienic bez wyjmowania skrzyni biegów ?


Witam Tez sie podepne pod temat i mam to samo co kolega pisal u gory tyl;ko ze u mnie nie opada tylko jak zmieniam biegi to nie powraca tylko musze podciagnac noga i tak za kazdym razem tak jakby cos blokowalo pomozcie :)

KeyKey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 kwie 2010, 11:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KeyKey » 21 sty 2012, 16:07

Witam

Podepnę się po temat. Mam 80 B3 i następujący problem: pedał sprzęgła wpadł mi w podłogę, nie wraca na swoją pozycję, nie da się wrzucić biegu. Pedał hamulca jest bardzo twardy i nie da się go wcisnąć do końca. Po wciśnięciu pedału sprzęgła do końca nie da się wrzucić żadnego biegu. Co może być przyczyną ? Zapowietrzenie układu hydraulicznego? Nie zauważyłem żadnego wycieku, poziom płynu hamulcowego jest ok. Macie jakieś sugestie?

Dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga