Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] tarcze hamulcowe przód - czy trudno samemu wymienić?

Trunks099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2007, 20:31
Lokalizacja: Chorzów

[80 B3] tarcze hamulcowe przód - czy trudno samemu wymienić?

Post autor: Trunks099 » 10 mar 2008, 20:44

Witam wszystkich serdecznie. Chciałbym zabrać się za wymianę przednich tarcz hamulcowym oraz klocków. Jeszcze nigdy tego nie robiłem. Proszę o praktyczne porady, za które z góry serdecznie dziękuję.

omen-25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 maja 2007, 21:55
Lokalizacja: gniezno

Post autor: omen-25 » 10 mar 2008, 21:05

Więc tak ściągasz koło odkręcasz zacisk (dwie sruby od strony natkola) ściągasz tarcze wymieniasz klocki i składasz. Tak jest w b4 i podejrzewam że w b3 będzie podobnie pozdro

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 10 mar 2008, 21:13

witam nie ma z tym problemow potrzebny lewarek klucz do kol i klucz 17
trzeba podnisc samochod odkrecic kolo z tylu za zaciskiem sa dwie sruby, po odkreceniu mozna zdjac caly zacisk i swobodnie wymienic tarcze co do klockow nalezy wcisnac tloczek do konca jakims drazkiem wlozyc klocki na koncu wszystko skrecic wcisnac pedal hamulca, jazda probna i cieszyc sie z nowych hamulcy powodzenia

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 mar 2008, 00:08

Popieram oraz przesmaruj zaciski oraz tłoczek. Często się o tym zapomina i później wychodzą dziwne różne rzeczy...jak mało skuteczne hamulce lub nie odbijający zacisk.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Trunks099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2007, 20:31
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Trunks099 » 11 mar 2008, 10:39

Serdecznie dziękuję za porady. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 mar 2008, 11:00

Dodam od siebie, żebyś nie zapomniał dokładnie wyczyścić też nowych tarcz ze smaru/oleju zabezpieczającego benzyną ekstrakcyjną lub podobnym środkiem. Bo jak nie oczyścisz tarcz to przy hamowaniu możesz się zdziwić :-) .

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 11 mar 2008, 20:44

Nie ma potrzeby czyszczenia i tak sie się wszystko wypali pod wpływem temperatury i będzie ok.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 mar 2008, 21:16

AUDI_A6 pisze:Nie ma potrzeby czyszczenia i tak sie się wszystko wypali pod wpływem temperatury
Albo pożaru na skutek wypadku bo zabrakło hamulców!
Nie no sorry za ten sarkazm.
Każdy szanujący się mechanior i instrukcja mówi wyraźnie: dokładnie oczyścić tarcze przed montażem i nie dopuścić do ponownego zatłuszczenia w czasie montażu. Poza tym ten spalony smar/olej może utworzyć mikrowarstwę spieków, która może powodować pisk w czasie hamowania.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 11 mar 2008, 21:51

Od lat robię takie rzeczy - jak narazie bez problemów. Jestem mechanikiem, ale być może mało się szanuje ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 mar 2008, 22:36

AUDI_A6 pisze:Od lat robię takie rzeczy - jak narazie bez problemów. Jestem mechanikiem, ale być może mało się szanuje ;-)
Spoko, a sprawdzałeś długość drogi hamowania po założeniu takich nieoczyszczonych tarcz? Zrób to kiedyś przy okazji to się przekonasz co to znaczy nieoczyszczona tarcza. Mam nadzieję, że przynajmniej swoim klientom oddajesz autko z już "wypalonymi" tarczami ;-) .

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 11 mar 2008, 22:56

Wiadomo próbna jazda przed oddaniem klientowi samochodu zawsze jest, ale tarcze dostatecznie się nie wypalą. Ale sam wiesz że, zaraz po założeniu i tak nie ma idealnego hamowania klocki i tarcza muszą się do siebie zgrać. Wiec za ten czas zanim wszystko się dotrze, tarcze się oczyszczają i wycierają. Ja wychodzę z takiej teorii ;-) być może zła, no cóż nie każdy jest idealny :->

Trunks099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2007, 20:31
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Trunks099 » 12 mar 2008, 19:39

Mam jeszcze jedno małe pytanie, dotyczące wymiany przednich tarcz hamulcowych. Czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących siłownik i zdjęciu tego siłownika, tarczę można już zdjąć z piasty, czy też tarcza jest jeszcze przytwierdzona jakąś śrubą do piasty koła, którą należy odkręcić? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 12 mar 2008, 20:05

Nie ma wiecej zadnej sruby, tarcza powinna juz zejsc bez niczego. Czasem moze byc zapieczona, wtedy trzeba delikatnie mlotkiem obstukac i prubowac sciagac

[ Dodano: 2008-03-12, 20:08 ]
tarcze trzymaja jedynie szpilki (sruby) felgi

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 mar 2008, 20:21

Ale moment, co masz na myśli pisząc
Trunks099 pisze:Czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących siłownik i zdjęciu tego siłownika
? Czy piszesz o odkręceniu samego zacisku, czy zacisku z jarzmem? Co prawda tarczę trzymają tylko szpilki felgi (jak to już opisał bartek18150, ) ale jeśli odkręcisz tylko zacisk pozostawiając jarzmo, to tarczy nie zdejmiesz bo jarzmo obejmuje ją na tyle głęboko, że nie da rady jej zdjąć z piasty. Przynajmniej mi się to jeszcze nie udało :-) .

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 12 mar 2008, 20:29

Danek, Chodzilo mu chyba o dwie sruby od strony nadkole mocujace caly zacisk, jak je odkreci to tarcze powinien bez problememu sciagnac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga