Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM=lpg] problem z nagrzewnicą

ODPOWIEDZ
maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

[B3 1.8 PM=lpg] problem z nagrzewnicą

Post autor: maniek_s122 » 07 wrz 2008, 08:32

Witam
Niedawno wymieniłem nagrzewnice na nową ale nie wiem czemu nie grzeje. Przeczytałem wszystkie posty na forum ale mój przypadek jest jakiś dziwny. Auto odpowietrzone ,cięgna i klapki nawiewu sprawdzone . Wczoraj poraz kolejny rozebrałem kokpit tak żeby dotknąć ręka nagrzewnicy i okazało się że jest zimna podczas gdy silnik i przewody wchodzące na króćce nagrzewnicy gorące. Jaka może być przyczyna takiego zachowania. Może źle odpowietrzyłem lub ta nowa nagrzewnica jest wadliwa? Nie mam już siły rozbierać wszystkiego ponownie
Może macie jakieś pomysły? :-(

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 07 wrz 2008, 08:38

Zobacz czy przewód który wchodzi do nagrzewnicy jest ciepły, jeśli jest to możliwe że ta nagrzewnica jest przytkana! bo z tego co czytam nagrzewnice wymieniłeś na nową, ale chyba używkę tak :?: a jak odpowietrzałeś to oczywiście przekręciłeś pokrętło na czerwone pole :?:

maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

Post autor: maniek_s122 » 07 wrz 2008, 08:45

Tak nagrzewnica jest nowa i wszystko odpowietrzałem na wszystkie możliwe sposoby tak jak jest to opisane na forum. Węże które wchodzą na nagrzewnice są gorące ale sama nagrzewnica zimna :-/

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 07 wrz 2008, 08:53

Według mnie to albo układ nie jest odpowietrzony jak trzeba, albo cięgno otwierające nagrzewnice sie nie otwiera, a jeśli chodzi o chłodnicę to prawidłowo się grzeje? i wentylator również się załącza prawidłowo?

maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

Post autor: maniek_s122 » 07 wrz 2008, 14:43

Chłodnica gorąca wentylator ok. Zauważyłem następującą rzecz. Mianowicie gdy silnik ma 90 stopni i podwyższam obroty do 300 to wtedy zaczyna lecieć ciepło (choć słabo) a z okolic nagrzewnicy słychać dźwięk przelewanej wody (takie bulgotanie) więc pewnie zapowietrzona nagrzewnica. Ale jak ją odpowietrzyć? Teoretycznie samochód się odpowietrza jak załączy się wentylator ale widoczni nie dzieje się tak. Nie mam żadnego zaworku na wężu i szczerze mówiąc zgłupiałem

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 07 wrz 2008, 15:50

Według z tego co piszesz to ja bym obstawiał zapowietrzony układ a czy obydwa węże odchodzące od chłodnicy górny i dolny przy 90 stopniach są gorące jak tak to termostat jest ok ;-)

maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

Post autor: maniek_s122 » 07 wrz 2008, 16:16

Tak węże są gorące i poza tym że nie grzeje jest ok. Już się zastanawiałem nad kupnem następnej nagrzewnicy ale skoro jak przytrzymam na 3000 obrotów na lekko grzeje i słychać bulgotanie w okolicach nagrzewnicy to chyba zapowietrzenie. Tylko naprawdę nie wiem jak to odpowietrzyć bo chyba próbowałem wszystkiego. Macie może jakieś sugestie? jeszcze jedno węże wchodzące na nagrzewnice są gorące ale wydają się miękkie podejrzewam więc że większość płynu przepływa przez parownik a do nagrzewnicy dochodzi tylko wtedy jak przegazuje

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 07 wrz 2008, 16:29

tak, mamy popuść opaskę na wężu wylotowym z nagrzewnicy tak abyś mógł naciskając ręką przez szmatkę lub rękawicę (żeby się nie oparzyć) spowodować małą szparę na krućcu i wypuścić powietrze.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 07 wrz 2008, 16:35

ktoś opisywał kiedyś że ściągnął przewody dochodzące do nagrzewnicy i wlewał do nich płynu i założył z powrotem i udałó m,u się odpowietrzyć choć to dziwne i możesz jeszcze wstrzyknąć płyn przez rurki do nagrzewnicy to tylko przychodzi mi do głowy i spróbować co się będzie działo jakbyś mieszkał we wrocku to bym ci pomógł coś wykombinować

leszek_08
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2008, 21:11
Lokalizacja: Radom

Post autor: leszek_08 » 07 wrz 2008, 16:59

Ja wymieniałem i po otwarciu termostatu było już ok odepnij węże i sprawdż czy jest dobry przepływ.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 07 wrz 2008, 18:04

Tak jak mówi kolega Goldi j51 odepnij króciec od strony silnika do nagrzewnicy, zrób lejek z plastikowej butelki plus kawałek wężyka i napełniasz nagrzewnicę płynem. wężyk powinien być na tyle cienki aby z otworu króćca dało rady wydobywać się powietrze wypierane zalewanym płynem, ja tak robiłem i było ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga